eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Opracowanie wielowariantowej koncepcji programowo-przestrzennej wraz z opracowaniem raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla zadania pn. "Budowa zbiornika wodnego "Wierna Rzeka"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-06-07


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Opracowanie wielowariantowej koncepcji programowo-przestrzennej wraz z opracowaniem raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla zadania pn. „Budowa zbiornika wodnego „Wierna Rzeka”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368302575

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Żelazna 59a

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 00-848

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: krakow@wody.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.wody.gov.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

www.przetargi.wody.gov.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Opracowanie wielowariantowej koncepcji programowo-przestrzennej wraz z opracowaniem raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla zadania pn. „Budowa zbiornika wodnego „Wierna Rzeka”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b14c4872-d837-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00197237

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00068742/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.83 Budowa zbiornika wodnego „Wierna Rzeka” na terenie gmin: Łopuszno, Piekoszów i Strawczyn

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00170621/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: KR.ROZ.2810.77.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie wielowariantowej koncepcji programowo-przestrzennej wraz z opracowaniem raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, zgodnie z ustawą z dnia 3.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1405 ze zm.) oraz zgodnie z postanowieniem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Kielcach 08.03.2022 r. znak: WOO-I.4233.1.2015.MM/AM.86 nakładającym obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla zadania inwestycyjnego pn.: Budowa zbiornika wodnego „Wierna Rzeka” na terenie gmin Łopuszno, Piekoszów i Strawczyn.
2. Do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności:
1) Wykonanie wielowariantowej koncepcji programowo-przestrzennej budowy zbiornika „Wierna Rzeka” (minimum 4 warianty).
2) Wykonanie całorocznej inwentaryzacji przyrodniczej dla potrzeb wykonania raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, zgodnie z art. 74 ustawy z dnia 03.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1405 ze zm.).
3) Przygotowanie wszystkich załączników wymaganych do wniosku o decyzję środowiskową, odpowiadających wymogom ustawy z dnia 3.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1405 ze zm.).
4) Dokonywanie wszelkich uzupełnień i poprawek do czasu uzyskania przez Zamawiającego decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
5) Wykonawca jest zobowiązany do czynnego udziału w procesie administracyjnym związanym z uzyskaniem ww. decyzji, w tym m.in. do udziału we wszystkich ewentualnych spotkaniach i naradach w siedzibie organu prowadzącego i wydającego ww. decyzję.
6) Wykonawca zobowiązany jest do pełnienia tzw. „wsparcia powykonawczego Zamawiającego”, polegającego na nieodpłatnym składaniu wyjaśnień i udzielania odpowiedzi, na ewentualne pytania dotyczące opracowanej dokumentacji, wpływające do Zamawiającego, w związku z dalszą realizacją inwestycji w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
7) Sporządzenie i uzgodnienie z Zamawiającym niezwłocznie (tj. do 5 dni od daty podpisania umowy) harmonogramu rzeczowo – finansowego do umowy, określającego zakres umowy, wysokość wynagrodzenia ryczałtowego w rozbiciu na poszczególne elementy zamówienia oraz terminy realizacji, planowanego do wykonania w terminie do 15 miesięcy od dnia podpisania umowy, z zastrzeżeniem wykonania w terminie do 8 miesięcy od daty podpisania umowy koncepcji budowy zbiornika Wierna Rzeka, zawierającej kilka wariantów rozwiązań (co najmniej 4), poddanych analizie wraz ze wskazaniem wariantu preferowanego do realizacji.
8) Wykonawca przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do przedstawienia i uzgodnienia z Zamawiającym zaproponowanych rozwiązań przedprojektowych (rozwiązań wariantowych) budowy zbiornika – Rady Techniczne (co najmniej trzy Rady Techniczne w siedzibie Zamawiającego).
9) Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić konsultacje społeczne z mieszkańcami zainteresowanych Gmin (okazanie w terenie) dla zaproponowanych w koncepcji wariantów oraz uzyskać opinie właściwych obszarowo Gmin dla każdego z zaproponowanych wariantów. Do Wykonawcy należy zorganizowanie ww. konsultacji z udziałem Zamawiającego oraz przedstawicieli zainteresowanych mieszkańców, Gmin oraz innych osób, podmiotów lub organizacji. Celem łatwiejszego przedstawienia proponowanych rozwiązań koncepcyjnych, Wykonawca zobowiązany jest do opracowania prezentacji zawierającej m.in. lokalizację planowanych obiektów, widok doliny rzecznej i sąsiedniej zabudowy wraz z zagospodarowaniem terenu (z rozróżnieniem poszczególnych wariantów).
10) Koncepcję programowo-przestrzenną wraz z raportem o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, ze sztuką budowlaną oraz winna być ona opatrzona klauzulą o kompletności i przydatności z punktu widzenia celu, któremu ma służyć wraz z wykazem sporządzonej dokumentacji;
11) Jeżeli wystąpi konieczność wykonania opracowań dodatkowych, które będą następstwem wad dokumentacji, błędów lub zaniedbań Wykonawcy, opracowania takie zostaną wykonane przez Wykonawcę bez dodatkowego wynagrodzenia.
12) Wykonawca przekaże Zamawiającemu nieograniczone majątkowe prawa autorskie do całości przedmiotu zamówienia, w tym tekstu i grafiki. Wykonawca wyrazi zgodę na wykonywanie przez Zamawiającego autorskich praw zależnych. Wykonawca wyrazi zgodę na opracowywanie przez Zamawiającego utworów pochodnych, z wykorzystaniem w nich części lub całości dokumentacji. Z tytułu powyższego, jak również z tytułu eksploatacji utworów pochodnych, Wykonawcy nie będzie przysługiwało dodatkowe wynagrodzenie.
13) Wykonawca przedstawi cenę brutto/netto za wykonanie całościowego przedmiotu zamówienia. Wykonawca będzie ponosił wszelkie opłaty, w tym administracyjne, związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia. W cenie oferty należy również uwzględnić koszt czynnego udziału w procesie administracyjnym związanym z uzyskaniem ww. decyzji środowiskowej. Wszelkie prace lub czynności nie wyszczególnione w opisie przedmiotu zamówienia, a niezbędne do właściwego i kompletnego jego opracowania, uzyskania niezbędnych uzgodnień oraz decyzji, należy traktować jako oczywiste i uwzględnić w kosztach i terminach wykonania przedmiotu zamówienia.
14) W cenie oferty, Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić koszty tzw. „wsparcia powykonawczego Zamawiającego”, polegającego na nieodpłatnym składaniu wyjaśnień i udzielania odpowiedzi, na ewentualne pytania dotyczące opracowanej dokumentacji, wpływające do Zamawiającego, w związku z dalszą realizacją inwestycji w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
15) Wykonawca zobowiązuje się na własny koszt:
a) uzyskać wszystkie materiały potrzebne do wykonania Przedmiotu Umowy,
b) uzgadniać i konsultować z Zamawiającym opracowywane dokumentacje na każdym etapie ich opracowywania, ze szczególnym uwzględnieniem proponowanych rozwiązań wariantowych.
16) Wykonawca będzie konsultował z Zamawiającym rozwiązania na bieżąco, tzn. już w fazie ich tworzenia oraz przedstaw idee wariantowania. Obowiązkiem Wykonawcy będzie też czynne uczestniczenie w procesie uzyskiwania dla Zamawiającego wszelkich części zakresu rzeczowego zadania, w szczególności w procesie uzyskiwania przez Zamawiającego decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, tj. opracuje raport o oddziaływaniu oraz weźmie udział w udzielaniu odpowiedzi i przygotowywaniu ewentualnych wyjaśnień dla organu wydającego ww. decyzję a także będzie wprowadzał, w razie konieczności, poprawki i uszczegółowianie zapisów dokumentacji.
17) Czynności związane z uzyskaniem decyzji środowiskowej:
a) obowiązek przygotowania i złożenia Zamawiającemu kompletnego raportu oddziaływania na środowisko spoczywa na Wykonawcy;
b) Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie i na własny koszt dokonać wszelkich niezbędnych uzgodnień/uzyskać wszelkich niezbędnych dokumentów, materiałów lub oświadczeń, które mogą być konieczne dla uzyskania przez Zamawiającego decyzji środowiskowej.
3. Szczegółowy zakres zamówienia określają załączniki do niniejszej swz w tym w tym projekt umowy oraz opis przedmiotu zamówienia. Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub braków w dokumentacji przetargowej, a o ich wykryciu powinien niezwłocznie zawiadomić Zamawiającego w celu wprowadzenia zmian i poprawek.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71352000-0 - Usługi badania podłoża

71354000-4 - Usługi sporządzania map

71355000-1 - Usługi pomiarowe

71351900-2 - Usługi geologiczne, oceanograficzne i hydrologiczne

71313000-5 - Usługi doradcze w zakresie środowiska naturalnego

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne
Zgodnie z art. 255 pkt 1) pzp Zamawiający unieważnia postępowanie, jeśli w postępowaniu nie złożono ofert. W ustalonym przez zamawiającego terminie, tj. do 06.06.2022 godz. 10:00, nie została złożona jakakolwiek oferta realizacji zamówienia, wobec czego zaktualizowała się przesłanka unieważniania
postępowania określona w ww. przepisie ustawy.
Uzasadnienie prawne
Zamawiający unieważnienia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 1) pzp Unieważnienie następuje zgodnie z wykładnią językową wskazanego przepisu. Jak wskazują autorzy opublikowanego przez Urząd Zamówień Publicznych Komentarza do Prawa zamówień publicznych „Jest rzeczą oczywistą, że gdy brak jest choćby jednej prawidłowej oferty lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, postępowanie o udzielenie zamówienia nie może osiągnąć swego celu w postaci wyboru najkorzystniejszej oferty i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Dlatego, gdy nie złożono żadnej oferty lub wszystkie oferty podlegają odrzuceniu, postępowanie ulega unieważnieniu”. Wobec powyższego uznać należy, że zarówno obowiązek unieważnienia postępowania jak i wybór podstawy prawnej dla dokonanej czynności nie budzą wątpliwości prawnych.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.