eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bia³ogard"Przebudowa drogi w miejscowo¶ci Podwilcze - Gmina Bia³ogard"realizowana w ramach Programu Rz±dowego FunduszuPOLSKI £AD: PROGRAM INWESTYCJI STRATEGICZNYCH w formule zaprojektuj i wybuduj



Og³oszenie z dnia 2022-06-06


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Przebudowa drogi w miejscowo¶ci Podwilcze – Gmina Bia³ogard”realizowana w ramach Programu Rz±dowego FunduszuPOLSKI £AD: PROGRAM INWESTYCJI STRATEGICZNYCH w formule zaprojektuj
i wybuduj

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA BIA£OGARD

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920469

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Wileñska 8

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Bia³ogard

1.5.3.) Kod pocztowy: 78-200

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliñski

1.5.7.) Numer telefonu: 943124401

1.5.8.) Numer faksu: 943127844

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@gmina-bialogard.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: gmina-bialogard.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Przebudowa drogi w miejscowo¶ci Podwilcze – Gmina Bia³ogard”realizowana w ramach Programu Rz±dowego FunduszuPOLSKI £AD: PROGRAM INWESTYCJI STRATEGICZNYCH w formule zaprojektuj
i wybuduj

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-5f9912f1-e26e-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00195565

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-06-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00023730/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.2 Przebudowa drogi w miejscowo¶ci Podwilcze - Gmina Bia³ogard z Programu Rz±dowy Fundusz Polski £ad - Program Inwestycji Strategicznych

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://miniportal.uzp.gov.pl

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu miniPortalu, który dostêpny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostêpnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej
2. Zamawiaj±cy wyznacza nastêpuj±ce osoby do kontaktu z Wykonawcami:
Karolina Wasilewska, Gabriela Wo³ujewicz tel. 94 312 11 62 email:przetargi@gmina-bialogard.pl
3. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do nastêpuj±cych formularzy: „Formularz do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy us³ug administracji publicznej (ePUAP).
5. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
6. Za datê przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji przyjmuje siê datê ich przekazania na ePUAP.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): . Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o danych) (Dz. Urz. UE L 119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Bia³ogard, ul. Wileñska 8, 78-200 Bia³ogard, administrator wyznaczy³ Inspektora Danych Osobowych, z którym mo¿na siê kontaktowaæ pod adresem e-mail: iod@gmina-bialogard.pl
2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie art. 275 ust.1 PZP;
3) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy pzp.
4) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 pzp przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
5) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisanych ustawy pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
6) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IZPiPGN.271.15.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak

4.1.9.) Liczba czê¶ci: 2

4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na jedn± czê¶æ

4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Tak

4.1.12.) Maksymalna liczba czê¶ci, jaka mo¿e zostaæ udzielona jednemu wykonawcy: 1

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

Czê¶æ 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Szczegó³owy zakres przedmiotu zamówienia zawarty jest w Programie Funkcjonalno – U¿ytkowym (PFU) – stanowi±cych Za³±cznik Nr 3 do niniejszej specyfikacji.
1. Realizacja zamówienia obejmuje:
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, dla zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa drogi w miejscowo¶ci Podwilcze, gm. Bia³ogard”.
2. Zamawiaj±cy oczekuje wykonania, zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami:
- dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem dokumentu uprawniaj±cego do realizacji robót budowlanych (wymagania dotycz±ce dokumentacji projektowej okre¶lono w pkt. 2.1 niniejszego opracowania),
- robót budowlanych na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej, kompletnych z punktu widzenia celu, jakiemu maj± s³u¿yæ, tj. oddaniu do u¿ytkowania drogi, o parametrach funkcjonalnych i technicznych odpowiadaj±cych kategorii ruchu min. KR2.
3. Inwestycja, stanowi±ca przedmiot zamówienia publicznego w trybie "zaprojektuj i wybuduj", obejmuje:
1) Odcinek drogi w m. Podwilcze oznaczony jako odcinek AB wraz z siêgaczem
- odcinek od po³±czenia z drog± powiatow± nr 1057Z do cmentarza komunalnego wraz z siêgaczem. Istniej±ca dzia³ka drogi to dzia³ka nr 159 obr. Podwilcze. D³ugo¶æ odcinka AB to ok. 0,8km, a siêgacz posiada d³ugo¶æ 0,23km
2) Odcinek drogi w m. Podwilcze oznaczony jako odcinek CD
-odcinek od po³±czenia z odcinkiem AB do osiedla mieszkaniowego i dalej do wysoko¶ci koñca dzia³ki nr 132/20. Istniej±ce dzia³ki drogi dla odc. CD –dz. nr 156 obr. Podwilcze. D³ugo¶æ odc. 0,25km
4. £±czna d³ugo¶æ dróg ok. 1,3 km.
5. Przewidywany zakres robót budowlanych dla przedmiotowej inwestycji obejmuje w szczególno¶ci:
• organizacja oraz zabezpieczenie zaplecza budowy oraz placu sk³adowego, z uwzglêdnieniem obowi±zuj±cych przepisów, w tym w szczególno¶ci wymagañ ochrony ¶rodowiska,
• wprowadzenie i bie¿±ca aktualizacja w miarê postêpu robót, czasowej organizacji ruchu,
• roboty przygotowawcze, w tym w szczególno¶ci: prace geodezyjne, usuniêcie humusu, usuniêcie koliduj±cych drzew i krzewów, roboty rozbiórkowe (m.in.: istniej±ce nawierzchnie i elementy drogowe, koliduj±ce ogrodzenia i murki, wiaty przystankowe, przepusty itp.),
• roboty ziemne (wykopy, nasypy, korytowanie),
• wykonanie kanalizacji deszczowej z w³±czeniem do istniej±cej kanalizacji wykonanie drenu wraz
z wyprowadzeniem do istniej±cych rowów w obrêbie przebudowywanych przepustów i/lub do rozbudowywanej kanalizacji deszczowej,
• przebudowa i/lub zabezpieczenie istniej±cej sieci uzbrojenia terenu: gazowej, wod.-kan., elektroenergetycznej, teletechnicznej, w tym regulacja armatury naziemnej sieci uzbrojenia terenu (dowi±zanie wysoko¶ciowe do projektowanych rzêdnych) oraz przebudowa s³upów elektroenergetycznych o¶wietleniowych,
• przygotowanie pod³o¿a do grupy no¶no¶ci pod³o¿a G1,
• przebudowa i budowa jezdni,
• wykonanie zjazdów na posesje, pola i na drogi wewnêtrzne,
• budowa poboczy gruntowych ulepszonych,
• umocnienie skarp i poboczy (humusowanie z obsianiem traw± i pielêgnacj±),
• przebudowa przepustów pod drog± wraz z rowami (oczyszczenie i reprofilacja),
• przebudowa murków /coko³ów ogrodzeñ,
UWAGA: konieczna mo¿e byæ rozbiórka i odbudowa fragmentów murowanego ogrodzenia Parku, w rejonie przebudowywanych przepustów( patrz. Uwagi dodatkowe 2.1.3 PFU).
• roboty wykoñczeniowe i porz±dkowe
• monta¿ znaków drogowych i wykonanie malowania (wprowadzenie sta³ej organizacji)
• wykonanie badañ no¶no¶ci wykonanej konstrukcji jezdni drogi, w celu uzyskania potwierdzenia, ¿e odpowiada ona zak³adanej w dokumentacji projektowej, kategorii natê¿enia ruchu,
• wykonywanie w trakcie budowy i po jej zakoñczeniu, pozosta³ych wymaganych badañ kontrolnych, w celu potwierdzenia zgodno¶ci wykonywanych robót z obowi±zuj±cymi przepisami i normami,
• obs³uga geodezyjna inwestycji wraz z dokumentacja powykonawcz±.
6. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej, na potrzeby realizacji inwestycji dotycz±cej przebudowy drogi wraz z infrastruktur±.
1) Zamawiaj±cy oczekuje wykonania prac projektowych wraz z niezbêdnymi czynno¶ciami formalno-prawnymi, zapewniaj±cymi uzyskanie dokumentacji projektowej kompletnej z punktu widzenia celu jakiemu ma s³u¿yæ, tj.:
- uzyskania na rzecz zarz±dcy drogi (Wójta Gminy Bia³ogard) ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowê lub zg³oszenia robót budowlanych niewymagaj±cych uzyskania pozwolenia na budowê wraz z uzyskaniem za¶wiadczenia o niewniesieniu sprzeciwu.
oraz
- prawid³owego wykonania robót budowlanych w zakresie przebudowy przedmiotowych odcinków dróg gminnych, w wyniku których oddana do u¿ytkowania droga bêdzie spe³nia³a wymagania przewidziane w obowi±zuj±cych przepisach.
7. Dokumentacja projektowa winna obejmowaæ w szczególno¶ci:
- Projekt budowlany, opracowany zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 wrze¶nia 2020 r. w sprawie szczegó³owego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U.2020.1609 z pó¼n. zm.),
- Projekt wykonawczy, opracowany zgodnie z rozporz±dzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegó³owego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-u¿ytkowego. (Dz.U.2021.2454).
- Projekt sta³ej organizacji ruchu oraz projekt czasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych, opracowane zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 wrze¶nia 2003 r. w sprawie szczegó³owych warunków zarz±dzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarz±dzaniem (Dz.U.2017.784 t.j.), wraz z ich zatwierdzeniem przez organ zarz±dzaj±cy ruchem.
- Przedmiar robót i kosztorys ofertowy, na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej
- Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, w razie potrzeby.
- Mapa do celów projektowych, opracowana zgodnie Rozporz±dzeniem Ministra Rozwoju z dnia 18 sierpnia 2020 r. w sprawie standardów technicznych wykonywania geodezyjnych pomiarów sytuacyjnych i wysoko¶ciowych oraz opracowywania i przekazywania wyników tych pomiarów do pañstwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (Dz.U.2020.1429 z pó¼n. zm.).

UWAGA: Nale¿y przyj±æ, ¿e w przedmiotowym zamierzeniu budowlanym, obiekty budowlane usytuowane bêd± w odleg³o¶ci mniejszej lub równej 3 m od granicy nieruchomo¶ci. W zwi±zku z tym przy opracowywaniu map do celów projektowych nale¿y uwzglêdniæ wymagania okre¶lone w §31 w/w rozporz±dzenia, czyli w przypadku braku danych okre¶laj±cych po³o¿enie punktów granicznych tej granicy z dok³adno¶ci± w³a¶ciw± dla szczegó³ów terenowych I grupy, nale¿y okre¶liæ po³o¿enie tych punktów w drodze pomiaru. A w przypadku gdy punkty graniczne nie s± oznaczone na gruncie znakami granicznymi lub nie stanowi± jednoznacznie identyfikowalnych elementów szczegó³ów terenowych, pomiar, o którym mowa wy¿ej, nale¿y poprzedziæ czynno¶ciami maj±cymi na celu ustalenie przebiegu granic dzia³ek ewidencyjnych w trybie przepisów wydanych na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne.
- Dokumentacjê geologiczn± (w razie potrzeby uzupe³nienia posiadanych przez Zamawiaj±cego badañ geologicznych).
- Inwentaryzacjê przyrodnicz± (w razie potrzeby).


8. Przedmiot zamówienia obejmuje tak¿e:
1) Przygotowanie wniosków (wraz z niezbêdnymi za³±cznikami zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami) oraz uzyskanie w imieniu Inwestora, wymaganych decyzji, pozwoleñ, uzgodnieñ, opinii, niezbêdnych do uzyskania pozwolenia na budowê lub zg³oszenia robót budowlanych oraz niezbêdnych do rozpoczêcia, prowadzenia oraz zakoñczenia robót budowlanych, w szczególno¶ci:
- decyzji o ¶rodowiskowych uwarunkowaniach,
- decyzji o pozwoleniu wodnoprawnym,
- decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego (w miarê potrzeb),
- pozwolenia w³a¶ciwego wojewódzkiego konserwatora zabytków,
- pozwolenia na usuniêcie drzew i krzewów,
- narady koordynacyjnej. W przypadku na³o¿enia przez organ obowi±zku przeprowadzenia oceny oddzia³ywania przedsiêwziêcia na ¶rodowisko, równie¿ nale¿y opracowaæ raport o oddzia³ywaniu przedsiêwziêcia na ¶rodowisko wraz z niezbêdnymi za³±cznikami.
2) Przygotowanie wniosku wraz z wymaganymi za³±cznikami do uzyskania pozwolenia na budowê lub zg³oszenia robót budowlanych niewymagaj±cych pozwolenia na budowê, w trybie ustawy z dnia 7 lipca 1994r.- Prawo Budowlane (Dz.U.2021.2351 t.j. z pó¼n. zm.),
3) Uzyskanie w imieniu inwestora ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowê o braku wniesienia sprzeciwu dla zg³oszonych robót budowlanych.
9.Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca, w trackie procesu projektowego zorganizowa³ co najmniej dwie narady techniczne w Urzêdzie Gminy Bia³ogard.
10. Dokumentacjê projektow± nale¿y przygotowaæ i przekazaæ Zamawiaj±cemu w wersji papierowej i elektronicznej.
1) Wersja papierowa po 3 egzemplarze:
- Projekt budowlany;
- Projekt wykonawczy bran¿y drogowej;
- Projekt wykonawczy bran¿y sanitarnej (kanalizacja deszczowa);
- Projekt wykonawczy innych bran¿ (w miarê potrzeb, np. projekty usuniêcia kolizji z istniej±cymi sieciami uzbrojenia terenu);
- Przedmiar robót dla ka¿dej bran¿y;
- Kosztorys ofertowy dla ka¿dej bran¿y;
- Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (w razie potrzeby);
- Zatwierdzony projekt sta³ej organizacji ruchu ;
- Zatwierdzony projekt tymczasowej organizacji ruchu.
2) Wersja elektroniczna na p³ycie CD/DVD - 2 szt. , zawieraj±ce:
- W/w opracowania w postaci plików pdf oraz w wersji edytowalnej: dla czê¶ci opisowej z rozszerzeniem doc., ath. lub rds lub xls. (dla przedmiarów i kosztorysów), oraz z rozszerzeniem .dwg lub .dxf dla rysunków. Lub innych kompatybilnych, uzgodnionych z Zamawiaj±cym.
- Mapa do celów projektowych
- Komplet uzyskanych uzgodnieñ, opinii, pozwoleñ i decyzji (skany).

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

45233140-2 - Roboty drogowe

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

71000000-8 - Us³ugi architektoniczne, budowlane, in¿ynieryjne i kontrolne

71300000-1 - Us³ugi in¿ynieryjne

71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania

71500000-3 - Us³ugi zwi±zane z budownictwem

71520000-9 - Us³ugi nadzoru budowlanego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Pe³nienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad realizacj± zadania objêtego cz. I niniejszego postêpowania - „Przebudowa drogi w miejscowo¶ci Podwilcze – Gmina Bia³ogard” realizowane w ramach Programu Rz±dowego Funduszu POLSKI £AD: Program Inwestycji Strategicznych

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i do¶wiadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Do¶wiadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

Na podstawie art. 112 ustawy Pzp zamawiaj±cy okre¶la warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:
1. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej.
W zakresie czê¶ci I
a) Zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca spe³nia ww. warunek je¿eli: wykona³ z nale¿yt± staranno¶ci± w okresie piêciu ostatnich lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert (a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy — w tym okresie), co najmniej dwa zamówienia, odpowiadaj±ce robotom budowlanym stanowi±cym przedmiot zamówienia tj. budowie /przebudowie/ remoncie drogi publicznej o warto¶ci minimum 3 mln z³ brutto jedno.
b) dysponuje osobami posiadaj±cymi uprawnienia niezbêdnymi do realizacji przedmiotu zamówienia tj.:
minimum jedn± osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci drogowej.
Zamawiaj±cy dokona oceny wstêpnej spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie na podstawie o¶wiadczenia Wykonawcy (za³±cznik nr 2 do SWZ)
W zakresie czê¶ci II
a) Zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca spe³nia ww. warunek, je¿eli dysponuje osobami posiadaj±cymi uprawnienia niezbêdnymi do realizacji przedmiotu zamówienia tj.:
minimum jedn± osob± posiadaj±ca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci drogowej posiadaj±c± do¶wiadczenie zawodowe w pe³nieniu nadzoru inwestorskiego nad realizacj± robót budowlanych w zakresie inwestycji drogowych (budowa, przebudowa, remont dróg publicznych), których warto¶æ wynosi³a minimum 3 mln z³. brutto.
Zamawiaj±cy dokona oceny wstêpnej spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie na podstawie o¶wiadczenia Wykonawcy (za³±cznik nr 2a do SWZ)

2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
W zakresie czê¶ci I
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e ¿e:
 posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± na kwotê nie ni¿sz± ni¿ 1 000 000,00 z³ ( jeden milion z³otych )

Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji, których te zdolno¶ci s± wymagane.
W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp zamawiaj±cy przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni, aktualnych na dzieñ z³o¿enia, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
W zakresie Czê¶ci I
- wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
- wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- informacji banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert;

W zakresie Czê¶ci II
- wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: O¶wiadczenie (Za³. nr 2 cz. I/ za³. nr 2 Cz. II do SWZ)o:
- nie podleganiu wykluczeniu z postêpowania;
- spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu;
- korzystaniu przy wykazywaniu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu z podmiotów udostêpniaj±cych zasoby;
- korzystaniu przy wykonywaniu zamówienia z podwykonawców.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

O¶wiadczenie, o którym mowa w dziale 11 pkt. 4
- Pe³nomocnictwo
Zobowi±zanie podmiotu trzeciego
Wadium

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1) Wykonawca przystêpuj±cy do postêpowania jest zobowi±zany, przed up³ywem terminu sk³adania ofert, wnie¶æ wadium w kwocie:
Czê¶æ I - 50 000,00 z³ (s³ownie: piêædziesi±t tysiêcy z³otych ).
Czê¶æ II — nie dotyczy
2) Wadium musi obejmowaæ pe³en okres zwi±zania ofert±.
3) Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
1) Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy w Banku Spó³dzielczym , numer rachunku: 29 8562 0007 0000 1154 2000 0010 tytu³ przelewu „Wadium—Przebudowa drogi w miejscowo¶ci Podwilcze
4) Wadium musi wp³yn±æ na wskazany rachunek bankowy zamawiaj±cego najpó¼niej przed up³ywem terminu sk³adania ofert (decyduje data wp³ywu na rachunek bankowy zamawiaj±cego).
5) Wadium wnoszone w porêczeniach lub gwarancjach nale¿y za³±czyæ do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcê dokumentu i powinno zawieraæ nastêpuj±ce elementy:
- nazwê daj±cego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiaj±cego), gwaranta/porêczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub porêczeniu musi byæ Gmina Bia³ogard ul. Wileñska 8, 78-200 Bia³ogard
- okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±/porêczeniem,
- kwotê gwarancji/porêczenia,
- termin wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia umo¿liwiaj±cy praktyczn± mo¿liwo¶æ dokonania zatrzymania wadium w okresie zwi±zania ofert± — minimum 7 dni od ostatniego dnia zwi±zania ofert±.
- zobowi±zanie gwaranta do zap³acenia kwoty gwarancji/porêczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne ¿±danie zamawiaj±cego, w sytuacjach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6) W przypadku, gdy wykonawca nie wniós³ wadium lub wniós³ w sposób nieprawid³owy lub nie utrzymywa³ wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y³ wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiaj±cy odrzuci ofertê na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
7) Zamawiaj±cy dokona zwrotu wadium na zasadach okre¶lonych w art. 98 ust. 1—5 ustawy Pzp.
8) Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

W zakresie czê¶ci I
1. Od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, wymagane bêdzie wniesienie, przed zawarciem umowy, zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy w wysoko¶ci 5 % ceny ca³kowitej (brutto) podanej w ofercie za wykonanie ca³o¶ci przedmiotu zamówienia. Zabezpieczenie s³u¿y pokryciu roszczeñ z tytu³u niewykonania lub nienale¿ytego wykonania umowy.
2. Zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru wykonawcy w jednej lub w kilku formach wskazanych w art. 450 ust. 1 ustawy Pzp tj.:
pieni±dzu;
- porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e zobowi±zanie kasy jest zawsze zobowi±zaniem pieniê¿nym;
- gwarancjach bankowych;
- gwarancjach ubezpieczeniowych;
- porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci.
2) Zamawiaj±cy wyra¿a zgodê na wniesienie zabezpieczenia w formach wskazanych w art. 450 ust. 2 ustawy Pzp.
3) Do zmiany formy zabezpieczenia w trakcie realizacji umowy stosuje siê art. 451 ustawy Pzp.
4) Zamawiaj±cy zwróci zabezpieczenie w nastêpuj±cych terminach:
- 70% wysoko¶ci zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia podpisania protoko³u odbioru koñcowego
- przedmiotu zamówienia, tj. od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiaj±cego za nale¿ycie wykonane;
- 30% wysoko¶ci zabezpieczenia w terminie 15 dni od dnia, w którym up³ywa okres gwarancji, liczony
zgodnie z postanowieniami zawartej umowy.
5) Zabezpieczenie wnoszone w pieni±dzu powinno zostaæ wp³acone przelewem na rachunek bankowy zamawiaj±cego w Banku Spó³dzielczym , numer rachunku: 29 8562 0007 0000 1154 2000 0010 tytu³ przelewu „Zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy —Przebudowa drogi
w miejscowo¶ci Podwilcze
6) Zabezpieczenie wnoszone w formie innej ni¿ w pieni±dzu powinno byæ dostarczone w formie orygina³u, przez wykonawcê do siedziby zamawiaj±cego, najpó¼niej w dniu podpisania umowy — do chwili jej podpisania.
7) Tre¶æ o¶wiadczenia zawartego w gwarancji lub w porêczeniu musi zostaæ zaakceptowana przez zamawiaj±cego przed podpisaniem umowy.
8) Je¿eli okres, na jaki ma zostaæ wniesione zabezpieczenie, przekracza 5 lat, zabezpieczenie w pieni±dzu wnosi siê na ca³y ten okres, a zabezpieczenie w innej formie wnosi siê na okres nie krótszy ni¿ 5 lat, z jednoczesnym zobowi±zaniem siê wykonawcy do przed³u¿enia zabezpieczenia lub wniesienia nowego zabezpieczenia na kolejne okresy.
9) W przypadku nieprzed³u¿enia lub niewniesienia nowego zabezpieczenia najpó¼niej na 30 dni przed up³ywem terminu wa¿no¶ci dotychczasowego zabezpieczenia wniesionego w innej formie ni¿ w pieni±dzu zamawiaj±cy zmienia formê na zabezpieczenie w pieni±dzu, poprzez wyp³atê kwoty z dotychczasowego zabezpieczenia.
10) Wyp³ata, o której mowa w pkt 11, nastêpuje nie pó¼niej ni¿ w ostatnim dniu wa¿no¶ci dotychczasowego zabezpieczenia.
11) Z tre¶ci gwarancji lub porêczenia musi jednocze¶nie wynikaæ:
- nazwa zleceniodawcy (wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub porêczenia (zamawiaj±cego), gwaranta lub porêczyciela (podmiotu udzielaj±cego gwarancji lub porêczenia) oraz adresy ich siedzib,
- okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj± lub porêczeniem,
- kwota gwarancji lub porêczenia,
- termin wa¿no¶ci gwarancji lub porêczenia, obejmuj±cy ca³y okres wykonania zamówienia, pocz±wszy co najmniej od dnia wyznaczonego na dzieñ zawarcia umowy, z zastrze¿eniem pkt 10 powy¿ej,
- bezwarunkowe, nieodwo³alne, p³atne na pierwsze ¿±danie, zobowi±zanie gwaranta do wyp³aty zamawiaj±cemu pe³nej kwoty zabezpieczenia lub do wyp³at ³±cznie do pe³nej kwoty zabezpieczenia w przypadku realizacji zamówienia w sposób niezgodny z umow±,
- bezwarunkowe, nieodwo³alne, p³atne na pierwsze ¿±danie, zobowi±zanie gwaranta do wyp³aty zamawiaj±cemu pe³nej kwoty zabezpieczenia
W zakresie czê¶ci II
Zamawiaj±cy NIE wymaga wniesienia zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Dopuszcza siê zmiany umowy na podstawie art. 455 ustawy Pzp:
1) W zakresie wprowadzania zmian wysoko¶ci ceny dopuszcza siê zmiany tylko w przypadku:
a) zaistnienia okoliczno¶ci powoduj±cych nieznaczne zmniejszenie zakresu przedmiotu zamówienia - wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie obni¿eniu odpowiednio do ograniczenia zakresu robót, w takim stosunku w jakim ograniczone roboty budowlane pozostaj± do ca³o¶ci robót.
b) zmiany stawki podatku VAT dla robót objêtych przedmiotem zamówienia w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia strony dokonuj± odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego — dotyczy to czê¶ci wynagrodzenia za roboty, których w dniu zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano.
2)W zakresie terminu realizacji w przypadku:
a) wyst±pienia okoliczno¶ci niezale¿nych od wykonawcy skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± dotrzymania terminu realizacji przedmiotu umowy,
b) aktualizacji rozwi±zañ ze wzglêdu na postêp technologiczny (np. wycofanie z obrotu materia³ów lub urz±dzeñ);
c) zmiany obowi±zuj±cych przepisów, je¿eli zgodnie z nimi konieczne bêdzie dostosowanie tre¶ci umowy do aktualnego stanu prawnego;
d) wyj±tkowo niesprzyjaj±ce warunki atmosferyczne uniemo¿liwiaj±ce wykonanie robót zgodnie z zasadami wspó³czesnej wiedzy technicznej i obowi±zuj±cych przepisów;
e) konieczno¶æ wykonania prac archeologicznych lub innych na terenie budowy;
f) wyst±pienie si³y wy¿szej;
g) nie przekazania przez zamawiaj±cego placu budowy w terminie okre¶lonym w umowie;
h) niezawinionego przez wykonawcê ograniczenia dostêpno¶ci placu budowy w czasie realizacji robót;
i) wstrzymania przez zamawiaj±cego wykonania robót nie wynikaj±cych z okoliczno¶ci le¿±cych po stronie wykonawcy. (Nie dotyczy okoliczno¶ci wstrzymania robót przez inspektorów nadzoru zamawiaj±cego w przypadku stwierdzenia nieprawid³owo¶ci zawinionych przez wykonawcê).
j) zmiany zasad lub warunków dofinansowania zadania, podzia³u realizacji przedmiotu umowy na etapy.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-06-23 11:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: 1. Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem „Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego równie¿ na miniPortalu. Funkcjonalno¶æ do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcê jest dostêpna dla Wykonawców na miniPortalu, w szczegó³ach danego postêpowania.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-06-23 12:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-07-22

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.