eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Osielsko › Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu ich zamieszkania na rok 2023



Ogłoszenie z dnia 2023-04-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami
psychicznymi w miejscu ich zamieszkania na rok 2023

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Osielsku

1.3.) Oddział zamawiającego: GOPS

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350688

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Centralna 6a

1.5.2.) Miejscowość: Osielsko

1.5.3.) Kod pocztowy: 86-031

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mzychlinska@gops.osielsko.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.gops.osielsko.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3486b143-b363-11ed-b8d9-2a18c1f2976f

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


jednostki organizacyjne administracji samorządowej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami
psychicznymi w miejscu ich zamieszkania na rok 2023

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3486b143-b363-11ed-b8d9-2a18c1f2976f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00195007

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-04-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00022488/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu ich zamieszkania na rok 2023

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00107509

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: PS. 271.1.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu ich zamieszkania na rok 2023, jako zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej, realizowanych przez gminę na podstawie art. 50 ust. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 2268 z poźn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie rodzajów
specjalistycznych usług opiekuńczych oraz kwalifikacji osób świadczących takie usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zasad i trybu ustalania i pobierania opłat za te usługi, jak również warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.) dla świadczeniobiorców Ośrodka Pomocy Społecznej w Osielsku.
2. Szacowany wymiar godzin realizacji zamówienia to około 3940 godzin, w tym:
Lp. USŁUGI SPECJALISTYCZNE SZACUNKOWA ILOŚĆ GODZIN
1. usług wykonywanych przez oligofrenopedagoga/ów 100
2. usług wykonywanych przez fizjoterapeutę/ów, 1110
3. usług wykonywanych przez logopedę/ów 738
4. usług wykonywanych przez psychologa/ów,
184
5. usług wykonywanych przez pedagoga/ów, 144
6. usług wykonywanych przez pedagoga/ów z kwalifikacjami do prowadzenia treningu umiejętności społecznych 100
7. usług wykonywanych przez pedagoga/ów z kwalifikacjami do prowadzenia terapii integracji sensorycznej
658
8 usług wykonywanych przez pedagoga/ów lub psychola/ów z kwalifikacjami do prowadzenia terapii behawioralnej 906
Razem 3940


3. Szacowana liczba osób do objęcia specjalistycznymi usługami opiekuńczymi dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu ich zamieszkania na rok 2023: 10
4. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia faktyczna liczba osób, na rzecz, których świadczone będą usługi i faktyczna liczba godzin świadczenia usług będzie uzależniona od rzeczywistej liczby osób, którym przysługuje pomoc i od zakresu tej pomocy.
5. Zamawiający przyjmuje, że godziną usługi jest jedna godzina zegarowa (tzn. 60 minut). Czas jednej godziny wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych nie obejmuje czasu dojścia lub dojazdu do świadczeniobiorcy, ani powrotu po wykonanej usłudze. Usługi będą świadczone w środowisku miejsca zamieszkania świadczeniobiorcy na terenie gminy Osielsko.
6. Zgodnie z art. 25 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1360 z późn. zm.) miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowość, w której osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu. Przy czym zgodnie z art. 26 § 1 i 2 Kodeksu cywilnego miejscem zamieszkania dziecka pozostającego pod władzą rodzicielską jest miejsce zamieszkania rodziców, bądź jednego z rodziców, któremu powierzone wykonywanie władzy rodzicielskiej. Jeżeli władza rodzicielska przysługuje na równi obojgu rodzicom mającym osobne miejsce zamieszkania, miejsce zamieszkania dziecka jest u tego z rodziców, u którego dziecko stale przebywa. Jeżeli dziecko nie przebywa stale u żadnego z rodziców, jego miejsce zamieszkania określa sąd opiekuńczy.

7. Usługi mogą być świadczone w dowolnych dniach tygodnia, w tym także w dni ustawowo wolne od pracy w godzinach ustalonych wspólnie przez Zamawiającego, świadczeniobiorcę oraz Wykonawcę, z tym, że Wykonawca zobowiązuję się do zapewnienia realizacji usług w godzinach od 8:00 do 19:00, tj. rozpoczynać nie wcześniej niż o 8.00, a kończyć nie później niż o 19.00. Usługi mają być rozłożone na przełomie pełnego miesiąca kalendarzowego zgodnie z oczekiwaniami świadczeniobiorców pomocy społecznej potwierdzonymi decyzją administracyjną wydaną przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Osielsku.
8. Zamawiający wymaga (wymóg niezbędny i konieczny), aby osoby skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia spełniały wymogi na podstawie § 3 Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r., Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.) już na czas składania oferty:
• Specjalistyczne usługi powinny być świadczone przez osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi;
• Osoby świadczące specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać co najmniej półroczny staż w jednej z następujących jednostek:
1) szpitalu psychiatrycznym;
2) jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
3) placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym;
4) ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym;
5) zakładzie rehabilitacji;
6) innej jednostce niż wymienione w pkt 1-5, świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
• W uzasadnionych przypadkach specjalistyczne usługi mogą być świadczone przez osoby, które zdobywają lub podnoszą wymagane kwalifikacje zawodowe określone w ust. 1 w/w rozporządzenia, posiadają co najmniej roczny staż pracy w jednostkach, o których mowa w ust. 2 w/w rozporządzenia i mają zapewnioną możliwość konsultacji z osobami świadczącymi specjalistyczne usługi, posiadającymi wymagane kwalifikacje;
• Osoby świadczące usługi poprzez kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych muszą posiadać przeszkol nie i doświadczenie w zakresie:
1) umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań;
2) kształtowania nawyków celowej aktywności;
3) prowadzenia treningu zachowań społecznych.
9. Zamawiający zastrzega, że Wykonawca powinien posiadać zaświadczenia Treningu Umiejętności Społecznych w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych zgodnie z:
1) Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych z dnia 22 września 2005 roku (t.j. Dz. U. z 2005r., Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.),
2) § 18 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (t.j. Dz. U. z 2014r., poz. 622 z późn.zm.).
10. Karta pracy oraz zestawienie wykonanych usług:
Wykonawca realizujący przedmiot zamówienia jest zobowiązany do prowadzenia dla każdego świadczeniobiorcy karty pracy specjalistów realizujących usługi, odrębnie dla każdego miesiąca. Karta pracy w celu zapewnienia bieżącej kontroli przez Zamawiającego musi być wypełniana na bieżąco, własnoręcznie, każdorazowo podpisana przez specjalistę i świadczeniobiorcę, jako potwierdzenie wykonanej usługi w danym czasookresie, po każdej wizycie specjalisty realizującego usługi. Karta pracy w ciągu miesiąca kalendarzowego pozostaje w mieszkaniu świadczeniobiorcy, z możliwością wglądu w nią przez pracownika socjalnego lub inną upoważnioną osobę ze strony Zamawiającego. Wykonawca przekazuje karty pracy Zamawiającemu wraz z fakturą/rachunkiem i tabelarycznym zestawieniem wykonanych usług. Brak danych w karcie pracy, własnoręcznego podpisu świadczeniobiorcy wyklucza możliwość potraktowania, jako dowód potwierdzający wykonanie usługi. Skutek: Zamawiający zastrzega w takim przypadku niewypłacenia zapłaty za usługę.
11. Indywidualne plany zajęć:
Wykonawca realizujący przedmiot zamówienia jest zobowiązany do stworzenia indywidualnego planu zajęć świadczenia usług, jako dokumentu planistycznego, dla każdego świadczeniobiorcy oddzielnie, w celu możliwości monitorowania czasu pracy, celu terapii/rehabilitacji/logopedii itp., w celu wybranej metody, techniki, narzędzi specjalistów świadczących usługi. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia indywidualnych planów zajęć świadczonych usług najpóźniej do 5 dnia miesiąca, będącego dniem roboczym. W przypadku rozpoczęcia świadczenia usług w czasie trwania danego miesiąca Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia indywidualnego planu zajęć świadczenia usług dla danej osoby w terminie 5 dni roboczych od daty ich rozpoczęcia. Za dzień rozpoczęcia usług przyjmuje się datę wskazaną w indywidualnym zleceniu wydanemu przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Zamawiającemu na dzień 30 czerwca i 30 listopada ewaluacji sporządzonej w środowisku świadczonych usług. Ewaluacja ma zawierać ocenę nabytych umiejętności, postępów zdobytych przez świadczeniobiorcę dzięki specjalistycznym usługom. Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania rachunku lub faktury za wykonaną usługę do 5-go dnia roboczego każdego miesiąca – następującego po miesiącu, w którym wykonana została usługa wraz z kartami pracy oraz zestawieniem zrealizowanych usług, o których mowa powyżej. Wyjątkiem jest miesiąc grudzień 2023 roku, Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia rachunku lub faktury za wykonaną usługę do 28 grudnia 2023 roku. Zamawiający żąda, aby karta pracy, indywidualny plan zajęć świadczonych usług, ewaluacja oraz zestawienie wykonanych usług były wypełniane rzetelnie i systematycznie oraz czytelnie, potwierdzone własnoręcznym podpisem świadczeniobiorcy lub opiekuna prawnego.
ciąg dalszy - część II SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych

85311300-5 - Usługi opieki społecznej dla dzieci i młodzieży

85312120-6 - Usługi opieki dziennej nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 94,99 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 142 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 94,99 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej "Sol Med" Michał Sobolewski

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8761970578

7.3.3) Ulica: Główna 22

7.3.4) Miejscowość: Jabłonowo Pomorskie

7.3.5) Kod pocztowy: 87-330

7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-03-31

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 63200 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.