eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LublinZakup i dostawa pomocy dydaktycznych w ramach projektów "EU-geniusze z Lublina" oraz "Szkolne Supermoce" współfinansowanych z Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027



Ogłoszenie z dnia 2025-04-15


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych w ramach projektów "EU-geniusze z Lublina" oraz "Szkolne Supermoce" współfinansowanych z Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Lublin

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019514

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Pl. Króla Władysława Łokietka 1

1.5.2.) Miejscowość: Lublin

1.5.3.) Kod pocztowy: 20-109

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@lublin.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://lublin.eu

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b6812495-4271-4e46-950a-f64e77cb47a0

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych w ramach projektów "EU-geniusze z Lublina" oraz "Szkolne Supermoce" współfinansowanych z Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b6812495-4271-4e46-950a-f64e77cb47a0

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00192333

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00041566/61/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.32 Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych w ramach projektów "EU-geniusze z Lublina" oraz "Szkolne Supermoce" realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

"EU-geniusze z Lublina" oraz "Szkolne Supermoce" współfinansowane z Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00103708

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP-P-I.271.117.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 237064,09 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 1- Zakup oraz dostawa pomocy dydaktycznych w celu realizacji zajęć oraz wyposażenia sal/pracowni w ramach projektu "EU-geniusze z Lublina" realizowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

4.5.3.) Główny kod CPV: 39162100-6 - Pomoce dydaktyczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

39162110-9 - Sprzęt dydaktyczny

39162200-7 - Pomoce i artykuły szkoleniowe

4.5.5.) Wartość części: 90582,29 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 2- Zakup oraz dostawa pomocy dydaktycznych w celu realizacji zajęć oraz wyposażenia sal/pracowni w ramach projektu "Szkolne Supermoce" realizowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

4.5.3.) Główny kod CPV: 39162100-6 - Pomoce dydaktyczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

39162110-9 - Sprzęt dydaktyczny

39162200-7 - Pomoce i artykuły szkoleniowe

4.5.5.) Wartość części: 76020,91 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 3- Zakup oraz dostawa robotów edukacyjnych w celu realizacji zajęć oraz wyposażenia sal/pracowni w ramach projektów "Szkolne Supermoce” oraz „EU-geniusze z Lublina” realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

4.5.3.) Główny kod CPV: 39162100-6 - Pomoce dydaktyczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

39162110-9 - Sprzęt dydaktyczny

39162200-7 - Pomoce i artykuły szkoleniowe

4.5.5.) Wartość części: 70460,89 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający w pkt. 13 SWZ oraz w zał. nr 2 do SWZ wskazał stawkę podatku VAT, tj. 23 %.Zg. z pkt 13.1. SWZ oferta musi zawierać ostateczną sumaryczną cenę dla każdej części oddzielnie obejmującą wszystkie koszty związane z realizacją umowy niezbędne do jej wykonania,w tym koszty ubezpieczenia transportu, rozładunku, przeniesienia do wskazanych pomieszczeń oraz wszystkie obowiązujące opłaty i podatki związane z realizacją przedmiotu umowy (w tym podatek VAT w wys.23 %–dotyczy podmiotu będącego czynnym podatnikiem podatku VAT).W przedmiotowym postępowaniu w cz. 1 i 2 do Zamawiającego wpłynęły oferty zaw. stawkę VAT 5 %, 8 % i 23%. W wyniku dokonanej analizy ofert Zamawiający uznał, że część produktów zawartych w opisie przedmiotu zamówienia może być sprzedawanych jako wyroby medyczne, do których stosowana jest stawka 8%. Ponadto część pomocy dydaktycznych (jak mapy i globusy) mogą być sprzedawane z 5 % VAT, gdy spełniają definicję towarów przynależących do odpowiedniej kategorii CN. Zał. 10 do Ustawy o podatku od towarów i usług zawiera Wykaz towarów i usług opodatkowanych stawką podatku 5%. Jednocześnie przewidziana w SWZ 23 % stawka VAT jest prawidłowa dla części produktów zawartych w opisie przedmiotu zamówienia.Mając na uwadze powyższe należy uznać, że zastosowanie przez Wykonawców zarówno stawki 5 %, 8 % i 23 % jest prawidłowe.Mając na uwadze powyższe Zamawiający w treści dokumentów składających się na dokumentację postępowania (SWZ z załącznikami) nie uwzględnił 2 z 3 prawidłowych stawek VAT dla zamawianych produktów, czym dopuścił się naruszenia art. 3 ust. 2 ustawy o informowaniu o cenach towarów i usług oraz ustawy o podatku od towarów i usług.Zg. z art. 3 ust. 2 ustawy o informowaniu o cenach towarów i usług w cenie uwzględnia się podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru lub usługi podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług lub podatkiem akcyzowym.Zamawiający po stwierdzeniu, że popełnił błąd w opisie sposobu obliczenia ceny oraz we wzorze umowy, winien dokonać zmiany zapisów SWZ, w celu dokonania prawidłowej oceny ofert, jednakże Pzp nie przewiduje takiej możliwości po upływie terminu składania ofert. Powyższe działanie stanowi uchybienie proceduralne, które nie może być skorygowane przez Zamawiającego w toku postępowania poprzez unieważnienie, dokonanej z naruszeniem przepisów, czynności oraz jej powtórzenie, ponieważ zg. z art. 286 ust. 1 Pzp Zamawiający może wyłącznie przed upływem terminu składania ofert zmienić treść SWZ, przez co wada ma nieusuwalny charakter. Dalsze kontynuowanie postępowania pomimo braku 2 z 3 dopuszczalnych stawek VAT doprowadziłoby do konieczności badania ofert w oparciu o niepełny wachlarz stawek vat, konieczności oceny części ofert w oparciu o wadliwe zapisy SWZ,z pominięciem przepisów szczególnych ustaw podatkowych, która to czynność w przypadku ofert, zawierających stawkę podatku 5 % oraz 8% zakończyłoby się albo wadliwym ich poprawieniem albo wadliwym odrzuceniem, w związku z powyższym należy stwierdzić, że zapisy SWZ nie pozwalają na doprowadzenie do porównywalności ofert, złożonych w postępowaniu. Zatem nie pozwalają na dokonanie oceny ofert. Wadliwa czynność Zamawiającego doprowadziłaby w efekcie do sytuacji, w której zawarta przez zamawiającego umowa podlegałaby unieważnieniu, gdyż możliwym byłoby stwierdzenie, że zamawiający z naruszeniem ustawy o informowaniu o cenach towarów i usług oraz ustawy o podatku od towarów i usług, udzielił zamówienia. Doszłoby do naruszenia art. 17 ust. 2 pzp zgodnie, z którym zamówienia udziela się tylko Wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy.Tym samym stwierdzona wada postępowania uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy, ponieważ uniemożliwia, zgodne z przepisami prawa dokonanie wyboru najkorzystniejszej oferty, udzielenie zamówienia w tej sytuacji nastąpiłoby z naruszeniem przepisów ustawy, co stanowi wypełnienie dyspozycji art. 457 ust. 1 pok 1 pzp.

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający w pkt. 13 SWZ oraz w zał. nr 2 do SWZ wskazał stawkę podatku VAT, tj. 23 %.Zg. z pkt 13.1. SWZ oferta musi zawierać ostateczną sumaryczną cenę dla każdej części oddzielnie obejmującą wszystkie koszty związane z realizacją umowy niezbędne do jej wykonania,w tym koszty ubezpieczenia transportu, rozładunku, przeniesienia do wskazanych pomieszczeń oraz wszystkie obowiązujące opłaty i podatki związane z realizacją przedmiotu umowy (w tym podatek VAT w wys.23 %–dotyczy podmiotu będącego czynnym podatnikiem podatku VAT).W przedmiotowym postępowaniu w cz. 1 i 2 do Zamawiającego wpłynęły oferty zaw. stawkę VAT 5 %, 8 % i 23%. W wyniku dokonanej analizy ofert Zamawiający uznał, że część produktów zawartych w opisie przedmiotu zamówienia może być sprzedawanych jako wyroby medyczne, do których stosowana jest stawka 8%. Ponadto część pomocy dydaktycznych (jak mapy i globusy) mogą być sprzedawane z 5 % VAT, gdy spełniają definicję towarów przynależących do odpowiedniej kategorii CN. Zał. 10 do Ustawy o podatku od towarów i usług zawiera Wykaz towarów i usług opodatkowanych stawką podatku 5%. Jednocześnie przewidziana w SWZ 23 % stawka VAT jest prawidłowa dla części produktów zawartych w opisie przedmiotu zamówienia.Mając na uwadze powyższe należy uznać, że zastosowanie przez Wykonawców zarówno stawki 5 %, 8 % i 23 % jest prawidłowe.Mając na uwadze powyższe Zamawiający w treści dokumentów składających się na dokumentację postępowania (SWZ z załącznikami) nie uwzględnił 2 z 3 prawidłowych stawek VAT dla zamawianych produktów, czym dopuścił się naruszenia art. 3 ust. 2 ustawy o informowaniu o cenach towarów i usług oraz ustawy o podatku od towarów i usług.Zg. z art. 3 ust. 2 ustawy o informowaniu o cenach towarów i usług w cenie uwzględnia się podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru lub usługi podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług lub podatkiem akcyzowym.Zamawiający po stwierdzeniu, że popełnił błąd w opisie sposobu obliczenia ceny oraz we wzorze umowy, winien dokonać zmiany zapisów SWZ, w celu dokonania prawidłowej oceny ofert, jednakże Pzp nie przewiduje takiej możliwości po upływie terminu składania ofert. Powyższe działanie stanowi uchybienie proceduralne, które nie może być skorygowane przez Zamawiającego w toku postępowania poprzez unieważnienie, dokonanej z naruszeniem przepisów, czynności oraz jej powtórzenie, ponieważ zg. z art. 286 ust. 1 Pzp Zamawiający może wyłącznie przed upływem terminu składania ofert zmienić treść SWZ, przez co wada ma nieusuwalny charakter. Dalsze kontynuowanie postępowania pomimo braku 2 z 3 dopuszczalnych stawek VAT doprowadziłoby do konieczności badania ofert w oparciu o niepełny wachlarz stawek vat, konieczności oceny części ofert w oparciu o wadliwe zapisy SWZ,z pominięciem przepisów szczególnych ustaw podatkowych, która to czynność w przypadku ofert, zawierających stawkę podatku 5 % oraz 8% zakończyłoby się albo wadliwym ich poprawieniem albo wadliwym odrzuceniem, w związku z powyższym należy stwierdzić, że zapisy SWZ nie pozwalają na doprowadzenie do porównywalności ofert, złożonych w postępowaniu. Zatem nie pozwalają na dokonanie oceny ofert. Wadliwa czynność Zamawiającego doprowadziłaby w efekcie do sytuacji, w której zawarta przez zamawiającego umowa podlegałaby unieważnieniu, gdyż możliwym byłoby stwierdzenie, że zamawiający z naruszeniem ustawy o informowaniu o cenach towarów i usług oraz ustawy o podatku od towarów i usług, udzielił zamówienia. Doszłoby do naruszenia art. 17 ust. 2 pzp zgodnie, z którym zamówienia udziela się tylko Wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy.Tym samym stwierdzona wada postępowania uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy, ponieważ uniemożliwia, zgodne z przepisami prawa dokonanie wyboru najkorzystniejszej oferty, udzielenie zamówienia w tej sytuacji nastąpiłoby z naruszeniem przepisów ustawy, co stanowi wypełnienie dyspozycji art. 457 ust. 1 pok 1 pzp.

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 8

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 8

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 72129,34 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 210021,20 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 72129,34 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: part-AD Artur Dyrda

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 361548876

7.3.4) Miejscowość: Grzechynia 768

7.3.5) Kod pocztowy: 34-220

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-04-03

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 72129,34 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 25 dni

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Termin wykonania zamówienia – 25 dni roboczych od daty zawarcia umowy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.