eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Elbląg › Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej wraz z magazynami energii dla wybranych jednostek organizacyjnych Powiatu Elbląskiego.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-04-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej wraz z magazynami energii dla wybranych jednostek organizacyjnych Powiatu Elbląskiego.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Starostwo Powiatowe w Elblągu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170753615

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Saperów 14 A

1.5.2.) Miejscowość: Elbląg

1.5.3.) Kod pocztowy: 82-300

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@powiat.elblag.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: powiat.elblag.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f22e722c-b750-11ed-9236-36fed59ea7dd

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej wraz z magazynami energii dla wybranych jednostek organizacyjnych Powiatu Elbląskiego.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f22e722c-b750-11ed-9236-36fed59ea7dd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00189449

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-04-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00061957/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w związku z dostawą i montażem instalacji fotowoltaicznej wraz z magazynem energii dla wybranych jednostek organizacyjnych Powiatu Elbląskiego

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00116886

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: OR.272.2.2.2023.AC

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana w rozumieniu art. 34 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, polegająca na wykonaniu dokumentacji projektowej, a następnie dostawie i montażu instalacji fotowoltaicznej wraz z magazynami energii dla wybranych jednostek organizacyjnych Powiatu Elbląskiego, tj. Zespołu Szkół Ekonomicznych i Technicznych w Pasłęku (ZSEiT), Domu Pomocy Społecznej we Władysławowie (DPS) i Zakładu Aktywności Zawodowej w Kamionku Wielkim. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia znajduje się w rozdziale III SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45261910-6 - Naprawa dachów

45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

09332000-5 - Instalacje słoneczne

31712331-9 - Fotoogniwa

71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W postępowaniu zostały złożone 2 oferty: Oferta nr 1 - PUH „EKOSUN” Paweł Czupajło z Koszalina oraz Oferta nr 2 PRO-ECO Sp. z o.o. z Gdyni. Zgodnie z Rozdziałem IX ust. 3 pkt 5) w zw. z Rozdziałem XVIII ust. 8 pkt 1 i 2 SWZ wymagano złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych w postaci: 1) Kart katalogowych zaoferowanej Instalacji, dotyczących modułów, inwerterów oraz konstrukcji wsporczej, potwierdzających spełnianie minimalnych parametrów określonych w dokumentach zamówienia. 2) Dokumentu opracowanego z zastosowaniem dowolnego programu komputerowego służącego do prognozowania uzysku energetycznego z instalacji fotowoltaicznej w danej lokalizacji. PUH EKOSUN Paweł Czupajło załączył karty katalogowe zaoferowanej Instalacji, które nie potwierdzały w pełni minimalnych parametrów wymaganych w niniejszym postępowaniu. Zamawiający stosownie do treści art. 107 ust. 4 uPzp, wezwał Wykonawcę nr 1 do złożenia wyjaśnień odnośnie PrzŚD. Wykonawca nr 1 nie złożył wyjaśnień w wymaganym terminie tj. do 6.04.2023 r do godziny 12:00, co skutkuje odrzuceniem jego oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) uPzp. Na mocy postanowień Rozdziału XXIV SWZ w zw. z art. 97 uPzp Wykonawcy mieli wnieść wadium w kwocie 20.000,00 zł. Wykonawca nr 1 wniósł wraz z ofertą Aneks nr 1 do Oświadczenia o udzieleniu poręczenia wadium nr 11/00112/2023/W/E/ZFR2/1 z dnia 15 marca 2023 r., który w żaden sposób nie potwierdza wymogów określonych w SWZ oraz uPzp. Oferta zostaje odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14) uPzp. PRO-ECO Sp. z o.o., załączył karty katalogowe zaoferowanej Instalacji, które nie potwierdzały w pełni minimalnych parametrów wymaganych w postępowaniu. Zamawiający stosownie do treści art. 107 ust. 4 uPzp, pismem wezwał Wykonawcę nr 2 do złożenia wyjaśnień odnośnie PrzŚD oraz trybie art. 107 ust. 2 uPzp do złożenia Dokumentu opracowanego z zastosowaniem dowolnego programu komputerowego służącego do prognozowania uzysku energetycznego z instalacji fotowoltaicznej w danej lokalizacji – nie złożono go wraz z ofertą. Wykonawca nr 2 złożył wniosek o przedłużenie terminu na złożenie wyjaśnień z 6.04.2023r. do 13.04.2023 roku, na co Zamawiający przystał. 13 kwietnia 2023 r. Wykonawca nr 2 złożył wyjaśnienia dotyczące PrzŚD, w tym ww Dokument, nie wykazał stosownymi dokumentami dla inwertera, by minimalny zakres temperatur otoczenia oscylował w zakresie: -30⁰C do +60⁰C. W wyjaśnieniach Wykonawca nr 2 powołuje się na pozyskanie informacji jakoby falowniki HUAWEI mogły pracować w temperaturze od -30⁰C. Wykonawca nie załączył owych pozyskanych informacji w formie jakiegokolwiek dokumentu. Ustawodawca nie przewiduje w zakresie wyjaśnienia/uzupełnienia PrzŚD złożenia oświadczenia własnego Wykonawcy. Wykonawca nie uczynił także zadość treści art. 104 ust. 5 uPzp. Per analogiam rzecz się ma w przypadku wyjaśnień Wykonawcy nr 2 dotyczących gwarancji na moduły PV. W dokumentach zamówienia postawiono wymóg, by minimalna gwarancja na panele fotowoltaiczne wynosiła 15 lat. Z załączonej karty katalogowej wynikało że gwarancja ta wynosi 12 lat. W toku wyjaśnień powyższej kwestii, Wykonawca nr 2 podniósł, że „Dokument potwierdzający gwarancję zostanie dostarczony wraz z partią modułów przed ich wbudowaniem”. Oczywistym obowiązkiem Wykonawców jest wykazanie spełniania warunków udziału w postępowaniu na etapie procedowania. Przywołany stan rzeczy powoduje konieczność odrzucenia jego oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) uPzp. Zamawiający unieważnia niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, ponieważ wszystkie złożone w postępowaniu oferty podlegają odrzuceniu.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1799169,30 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2275859,21 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.