eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Elbląg › Świadczenie usługi ratownictwa wodnego w Kompleksie Obiektów Basenowych MOSiR w Elblągu



Ogłoszenie z dnia 2024-04-29

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi ratownictwa wodnego w Kompleksie Obiektów Basenowych MOSiR w Elblągu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK SPORTU I REKREACJI W ELBLĄGU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000662959

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Karowa 1

1.5.2.) Miejscowość: Elbląg

1.5.3.) Kod pocztowy: 82-300

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mosir.elblag.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mosir.elblag.eu

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usługi ratownictwa wodnego w Kompleksie Obiektów Basenowych MOSiR w Elblągu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7bf4f59f-060c-11ef-b81b-aebd110f5279

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00305913

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00058954/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Świadczenie usługi ratownictwa wodnego w Kompleksie Obiektów Basenowych MOSiR w Elblągu

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/921044

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/921044

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 3. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza, awaryjnie, komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu z Wykonawcami: zamowienia@mosir.elblag.eu

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z rozdz. II SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zgodnie z rozdz. II SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DA.2610.2.2024.OS

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi ratownictwa wodnego w Kompleksie Obiektów Basenowych MOSiR w Elblągu, w tym w szczególności:
1) zabezpieczenie ratownicze obiektów należących do Kompleksu Obiektów Basenowych (dalej: KOB), tj. CRW „Dolinka” przy ul. Moniuszki 25, krytej pływalni przy ul. Robotniczej 68, i realizacji niniejszej usługi w oparciu o harmonogram zabezpieczenia usług ratownictwa wodnego, stanowiący załącznik nr 3 do wzoru umowy oraz w oparciu o regulacje bezpieczeństwa wodnego w poszczególnych obiektach, stanowiące załącznik nr 4 do wzoru umowy;
2) zapewnienia bezpieczeństwa osób korzystających z obiektów należących do KOB stosownie do obowiązujących przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r.
o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 714.) wraz z aktami wykonawczymi
3) realizacja usługi wyłącznie poprzez uprawnionych ratowników wodnych. Przez pojęcie ratownik wodny - rozumie się, zgodnie z art. 2 ust. 5 Ustawy o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach, osobę posiadającą wiedzę i umiejętności z zakresu ratownictwa i technik pływackich oraz inne kwalifikacje przydatne w ratownictwie wodnym i spełniającą wymagania określone w art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1720 ze zm.), zatrudnioną lub pełniącą służbę w podmiocie uprawnionym do wykonywania ratownictwa wodnego lub będącą członkiem tego podmiotu,
4) realizacja usługi wyłącznie poprzez ratowników wodnych zatrudnionych (zweryfikowanych) zgodnie z wymaganiami określonymi w Rozdziale 3 Ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1304, 1606).
5) zgłaszanie konieczności uzupełnienia sprzętu ratowniczego i medycznego (wyposażenie apteczki) w zależności od potrzeb i terminów ważności ich użycia zgodnie z obowiązującymi standardami bezpieczeństwa i standardami medycznymi,
6) wykonywanie poleceń kierownictwa KOB (w ramach zakresu obowiązków),
7) dbanie o dobre imię Zamawiającego oraz Wykonawcy,
8) wyznaczenie pracownika, który będzie pełnił rolę stałego Koordynatora w trakcie świadczenia usługi objętej przedmiotem umowy. Koordynator będzie obowiązany do utrzymania stałego kontaktu telefonicznego i/lub e-mailowego z przedstawicielem ze strony Zamawiającego. Do zadań Koordynatora będzie należało bieżące organizowanie i sprawowanie nadzoru nad prawidłowym świadczeniem usługi oraz zarządzaniem personelem Wykonawcy. Osoba ta zostanie wskazana Zamawiającemu przed podpisaniem umowy.
9) zabezpieczenie na własny koszt i ryzyko strojów służbowych dla ratowników wodnych, tj. czerwonych spodenek i koszulek z napisem RATOWNIK, obuwia z antypoślizgową podeszwą,
10) ratownicy wodni wykonujący przedmiot umowy nie będą podejmować żadnej działalności gospodarczej w miejscu i czasie świadczenia usług,
11) posiadania przez cały okres trwania umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu wykonywania działalności będącej przedmiotem niniejszej umowy na sumę gwarancyjną nie niższą niż 250 000,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych) na jedno i wszystkie zdarzenia.
12) pozostałe uregulowania dotyczące świadczenia przedmiotowej usługi określa wzór umowy, stanowiący Załącznik nr 10 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 75252000-7 - Służby ratownicze

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

W ramach niniejszego postępowania Zamawiającemu przysługuje prawo opcji polegające na możliwości zlecenia w ramach dodatkowych zamówień będących zwiększeniem podstawowego i obowiązkowego zakresu przedmiotu zamówienia w zakresie: zwiększenia zapotrzebowania na zabezpieczenie ratownictwa wodnego w obiektach CRW „Dolinka” i Krytej pływalni w dni powszednie, tj. od poniedziałku do piątku, z powodu nieprzewidzianych okoliczności wynikłych w trakcie trwania umowy. W takim przypadku Zamawiający szacuje zwiększenie zakresu realizacji umowy o 1707 roboczogodzin.
Szczegóły prawa opcji określone są w § 4 wzoru umowy. Warunkiem skorzystania z prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego oświadczenia woli o skorzystaniu z prawa opcji – złożenia odpowiedniego zamówienia opcjonalnego. Zamawiający w ramach prawa opcji może złożyć zamówienie w całym okresie trwania umowy.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-07-01 do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 8

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca musi posiadać uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej w zakresie ratownictwa wodnego.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:
- dysponuje lub będzie dysponował w momencie podpisania umowy co najmniej 20 osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji przedmiotowego zamówienia, posiadającymi odpowiednie uprawnienia, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ.
- Wykonywał lub wykonuje w okresie ostatnich 3 lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy – w tym okresie co najmniej 1 usługę związaną z zabezpieczeniem ratownictwa wodnego na basenach krytych lub kąpieliskach odkrytych, o wartości co najmniej 200 000,00 zł brutto, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy mogą obejmować:
- Dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postepowaniu:
a) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1689, 1705.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz
z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 6 do SWZ;
b) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
c) Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1-4, 6 oraz w art. 109 ust. 1 pkt 5, 8. – załącznik nr 8 do SWZ;

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy mogą obejmować:
- Dokumenty potwierdzające spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
a) zgoda Ministra Spraw Wewnętrznych do wykonywania ratownictwa wodnego i w jej myśl jest podmiotem uprawnionym do wykonywania ratownictwa wodnego zgodnie z art. 12 Ustawy z dnia 18.08.2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 714.) oraz musi być wpisany do rejestru jednostek współpracujących z Systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne
Zamawiający informuje, iż przed udzieleniem zamówienia sprawdzi na stronie internetowej https://rjwprm.ezdrowie.gov.pl/ czy Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, jest wpisany do Rejestru Jednostek Współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne (RJWPRM).
b) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, posiadających odpowiednie uprawnienia wraz z podaniem informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami. W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają zgodnie z wyborem jeden wspólny wykaz lub oddzielne wykazy - załącznik nr 4 do SWZ.
c) Wykaz usług potwierdzający wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 1 usługi związanej z zabezpieczeniem ratownictwa wodnego na basenach krytych lub kąpieliskach odkrytych, o wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł brutto – załącznik nr 5 do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

zgodnie z rozdz. XII SWZ

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty
w zakresie uregulowanym w art. 454-455 PZP oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 10 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-05-17 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/921044

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-05-17 10:05

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.