Ogłoszenie z dnia 2022-06-01
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00102162/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-03-29
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Przebudowa ulicy Sołeckiej w Strzyżach”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Mszczonów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750148609
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: pl. Piłsudskiego 1
1.5.2.) Miejscowość: Mszczonów
1.5.3.) Kod pocztowy: 96-320
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL926 - Żyrardowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad.miejski@mszczonow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.mszczonow.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/mszczonow1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przebudowa ulicy Sołeckiej w Strzyżach”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a93f121c-af50-11ec-baa2-b6d934483bfb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00188791
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00026218/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Przebudowa ulicy Sołeckiej w Strzyżach.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RG.271.1.5.2022.JS
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest „Przebudowa ulicy Sołeckiej w Strzyżach” na odcinku o długości 751 mb
2. Istniejący stan zagospodarowania: Obecnie droga objęta opracowaniem posiada nawierzchnie z kruszywa o szerokości 3,0-3,5m. W jej miejsce powstanie droga o nawierzchni z powierzchniowego potrójnego utrwalenia. Przebudowa polegać będzie na uzupełnieniu warstwy podbudowy kruszywem oraz ułożenia trzech warstw powierzchniowego utrwalenia. Szerokość istniejącej jezdni miejscami nie pozwala na wbudowanie jezdni szerokości 3,5m. W tym celu konieczne jest poszerzenie istniejącej jezdni mającej służyć jako podbudowa.
3. Zakres planowanych robót obejmuje:
- wyrównanie istniejącej nawierzchni z kruszywa w celu wykorzystania jako dolnej części podbudowy kruszywem łamanym C90/3 średnio 8cm,
- wykonanie podbudowy na poszerzeniu istniejącej jezdni z warstwy odsączającej z piasku średniego warstwą grubości 10cm oraz uzupełnienie podbudowy warstwą kruszywa C90/3 grub. 15cm,
- wykonanie nawierzchni jezdni metodą potrójnego powierzchniowego utrwalenia o szer. 3,5 m, emulsją asfaltową, grysami bazaltowymi o wymiarach 8-11 mm, 5-8·mm, 2-5 mm
- oznakowanie pionowe
- uporządkowanie terenu.
Inwestor nie przewiduje w ramach realizacji inwestycji wykonania obustronnych poboczy z kruszywa łamanego jedynie uzupełnienie gruntem rodzimym krawędzi jezdni.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
34922100-7 - Oznakowanie drogowe
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktycznePo otwarciu ofert, w trakcie trwania czynności badania, Zamawiający powziął informację, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą polegającą na określeniu warunków udziału w postepowaniu niezgodnie z przepisami prawa, co tym samym spowodowało ograniczenie dostępu do zamówienia publicznego. Z całą pewnością bowiem określenie warunków udziału w postępowaniu ma decydujący wpływ na podejmowanie negatywnej decyzji o złożeniu oferty w jego ramach.
W celu potwierdzenia, że wykonawca ubiegający się o uzyskanie zamówienia publicznego spełnia wymogi dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający w SWZ wskazał, że wykonawca powinien posiadać doświadczenie w należytym wykonaniu w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 zamówień, w skład których wchodziło wykonanie nawierzchni metodą powierzchniowego utrwalenia drogi na powierzchni min. 2000 m2.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy - w § 9 ust. 1, Zamawiający może żądać, w odniesieniu do robót budowlanych, wykazu, w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku zdolności technicznej lub zawodowej, który odnosi się do okresu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert.
W celu zapewnienia odpowiedniego poziomu konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiający może dopuścić ,aby wykaz dotyczył robót budowlanych wykonanych w okresie dłuższym niż 5 lat przed upływem terminu składania ofert. Zgodnie z w/w rozporządzeniem. Zamawiający nie ma prawa, co miało miejsce w niniejszym postępowaniu, poprzez zapisy zawarte w specyfikacji warunków zamówienia, skracać okresów obejmujących doświadczenie wykonawcy.
Brak możliwości skrócenia terminu obejmującego wykaz robót budowlanych z 5 do 3 lat potwierdza np. wyrok Zespołu Arbitrów Urzędu Zamówień Publicznych z dnia 17.03.2005 r. sygn akt: UZP/ZO/0-461/05 (aktualny w obowiązującym stanie prawnym). Konsekwencją skrócenia terminu obejmującego wykaz dotyczący doświadczenia wykonawcy ubiegającego się o uzyskanie zamówienia publicznego jest unieważnienie postępowania, jeżeli przed upływem terminu składania ofert zamawiający nie dokonał stosownej modyfikacji treści specyfikacji warunków zamówienia i ogłoszenia o wszczęciu zamówienia.
Zamawiający nie wyeliminował błędu przed otwarciem ofert, a na tym etapie nie jest możliwe poprawienie czy też zweryfikowanie działania Zamawiającego, a Wykonawcy nie mogą ponosić negatywnych konsekwencji niewłaściwych działań Zamawiającego.
Wobec powyższego uchybienia zawarcie umowy w niniejszym postępowaniu stanowiłoby naruszenie przepisów ustawy i zasadnym jest unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 261021,26 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 261021,26 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- ZP/06/2025 - Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną oraz zagospodarowaniem terenu w Wolsztynie
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną oraz zagospodarowaniem terenu w Mieścisku, woj. wielkopolskie
- Przebudowa dziewięciu dróg gminnych na terenie gminy Trzebownisko
- Remont dróg dojazdowych do gruntów rolnych - droga dojazdowa od Jonioków nr działki 6575 w miejscowości Jabłonka w km od km 0,000 - do km 0,950
- Remont drogi powiatowej nr 2940S - ulicy Opolskiej w Rudzińcu wraz z montażem progów spowalniających
- Remont nakładka bitumiczna droga powiatowa nr 2212P Ganina - Strzyżewo Smykowe
więcej: Oznakowanie drogowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.