eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dąbrowa Górnicza"Kompleksowe przygotowanie terenu inwestycyjnego w Tucznawie: Etap IV " - zamówienie podobne



Ogłoszenie z dnia 2025-04-09

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Kompleksowe przygotowanie terenu inwestycyjnego w Tucznawie: Etap IV ” – zamówienie podobne

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Dąbrowa Górnicza

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255312

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Graniczna 21

1.5.2.) Miejscowość: Dąbrowa Górnicza

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-300

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bkoziel@dg.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/5823

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Kompleksowe przygotowanie terenu inwestycyjnego w Tucznawie: Etap IV ” – zamówienie podobne

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-88ae11ec-0a83-4454-a08e-49a960610ec7

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00183935

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00043981/13/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.18 Kompleksowe przygotowanie terenu inwestycyjnego w Tucznawie: Etap IV – zamówienie podobne

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00119150

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego w dniu 02.06.2023 r. Wykonawcy DROGOPOL sp. z o.o., ul. Siemianowicka 52d, 40-301 Katowice
- ogłoszenie o udzieleniu zam. nr 2023/S 116-363004 z dnia 19.06.2023 r. Tym samym spełnione zostaną wymogi ustawowe dot. podmiotu, któremu można udzielić zamówienia, o którym mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 ustawy Pzp oraz terminu jego udzielenia, który nie może przekroczyć 3 lat od daty udzielenia zam. podst. Wartość szacunkowa zam. wynosiła 82 926 829,26 PLN, w tym wartość zam. pod. określono została na kwotę 41 463.414,63 zł co stanowiło 100 % wartości zam. podst. Wartość niniejszego zam. podobnego wynosząca 4.893.159,60 zł netto stanowi 11,80 % limitu procentowego określonego dla zamówień podobnych. Możliwość zam. pod. została przewidziana w ogłoszeniu o zam. podst. opublikowanym w D. U. U.E. nr 2023/S 055-159196 z dnia 17.03.2023 r.
-kontynuacja w sekcji informacje dodatkowe.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.WID.271.4.6.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia podobnego jest wykonanie robót budowlanych, tego samego rodzaju co w zamówieniu
Ogłoszenie nr 2025/BZP 00119150/01 z dnia 2025-02-25
2025-02-25 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy - - Roboty budowlane
podstawowym, obejmujących: budowę nowego odcinka drogi wraz z odwodnieniem.
2. Zamówienie będzie realizowane na podstawie:
2.1. postanowień zawartych w treści przyszłej umowy,
2.2. przedmiarów robót,
2.3. specyfikacji technicznych wykonania i odbiorów robót.
3. Zamówienie musi być realizowane zgodnie z*:
3.1. Ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym;
3.2. Ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych;
3.3. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywaniu nadzoru nad tym zarządzeniem;
3.4. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 03 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla
znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków umieszczania na drogach;
3.5. Ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane.
* Ilekroć w treści dokumentacji niniejszego zamówienia wskazano akty prawne należy przyjąć, że zostały one przywołane w
brzmieniu aktualnym na dzień wszczęcia przedmiotowego postępowania.
4. Gwarancja i rękojmia.
4.1. Wykonawca udziela 5 letniego okresu gwarancji na przedmiot niniejszej umowy licząc od daty podpisania przez obie
strony protokołu końcowego odbioru robót.
4.2. Odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu rękojmi rozszerza się na okres gwarancji.
4.3. Szczegółowe regulacje w tym zakresie zostały zawarte w §15 projektu umowy mowy.
5. Rozwiązania równoważne.
5.1. Jeżeli Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, dopuszcza się zaoferowanie rozwiązań równoważnych opisanym, pod warunkiem zachowania przez nie takich samych minimalnych
parametrów technicznych, jakościowych oraz funkcjonalnych itp.
5.2. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez zamawiającego. W takim przypadku, wykonawca przedkłada wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.
5.3. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdą się odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp,
Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
5.4. Gdziekolwiek w dokumentach przetargowych powołane są konkretne normy i przepisy, które spełniać mają materiały, sprzęt i inne towary oraz wykonane i zbadane roboty, będą obowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych norm i przepisów o ile w warunkach kontraktu nie postanowiono inaczej.
5.5. W przypadku gdy powołane normy i przepisy są państwowe lub odnoszą się do konkretnego kraju lub regionu, mogą
być również stosowane inne odpowiednie normy zapewniające równy lub wyższy poziom wykonania niż powołane normy
lub przepisy, pod warunkiem ich sprawdzenia i zatwierdzenia. Różnice pomiędzy powołanymi normami a ich proponowanymi zamiennikami muszą być dokładnie opisane przez Wykonawcę.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 5860534,06 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 5860534,06 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 5860534,06 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: DROGOPOL Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9541976237

7.3.3) Ulica: ul. Siemianowicka 52d

7.3.4) Miejscowość: Katowice

7.3.5) Kod pocztowy: 40-301

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Całość robót poza robotami asfaltobetonowymi-->Na obecnym etapie nazwy
podwykonawców nie są znane.


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-03-31

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 5860534,06 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-05-30

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

I. Kontynuacja sekcji III pkt 3. 1.1.:
(...) Zakres zam. podst. na zad. pn. Kompleksowe przygotowanie terenu
inwestycyjnego w Tucznawie: Etap IV umowa nr ZP.WID.272.8.2023 obejmował :
- bud. dróg lokalnych wokół terenów inwestycyjnych,
- bud. ścieżek rowerowych i chodników,
- bud. zjazdów publicznych na działki inwestycyjne,
- bud. sieci kanalizacji deszczowej wraz ze zbiornikami retencyjno- chłonnymi,
- bud. sieci kanalizacji sanitarnej,
- bud. sieci kanalizacji odprowadzającej wody prowadzone suchą doliną,
- bud. tłoczni ścieków,
- bud. sieci wodociągowej,
- bud. oświetlenia,
- bud. kanalizacji kablowej dla sieci telekomunikacyjnych
Celem realizacji zam. podst. jest uzbrojenie terenu inwestycyjnego Tucznawa w infrastrukturę techniczną pozwalającą na stworzenie oferty podażowej dla potencjalnych inwestorów. Z uwagi na zwiększenie terenu inwestycyjnego o dodatkowe nieruchomości, które nastąpiło po wszczęciu postępowania i na etapie realizacji umowy, zaistniała konieczność rozbudowy tej infrastruktury o dalsze elementy, w tym zapewnienie zwiększonej dostawy energii elektrycznej. Pierwotny przebieg wybudowanej drogi w ramach zamówienia podstawowego uniemożliwia rozbudowę stacji elektroenergetycznej niezbędnej dla obsługi terenu inwestycyjnego Tucznawa w energię elektryczną umożliwiającą funkcjonowanie zarówno istniejących jak i nowopowstałych zakładów produkcyjnych oraz zapewnienia niezbędnej mocy na potrzeby rozbudowy terenu inwestycyjnego. Wobec czego koniecznym stała się zmiana przebiegu drogi (polegająca na powtórzeniu zakresu jak w zamówieniu podstawowym) na odcinku kolidującym z rozbudową stacji. Budowa nowego odcinka drogi w km 0+00,00 do km 0+426,00 na potrzeby PSE wymaga zmiany przebiegu drogi. Przebudowa na odcinku 0+426,00 do km 0+626,00 wyniknęła z technologii rozbudowy stacji elektroenergetycznej oraz konieczności połączenia nowej kanalizacji deszczowej odwadniającej nowy odcinek drogi z budowaną przez Gminę kanalizacją. Zmiana przebiegu drogi ma na celu uwolnienie działek pod rozbudowę i modernizację stacji 400/110 kV Tucznawa, a w przyszłości możliwość podłączenia nowych terenów inwestycyjnych, a zatem stanowi to niezbędny komponent dla przygotowania terenu inwestycyjnego w Tucznawie stanowiącego istotę zamówienia podstawowego 1 lipca 2024r. pomiędzy Gminą Dabrowa Górnicza a Polskimi Sieciami Energetycznymi S.A. zostało podpisane porozumienie, na mocy którego zostanie przebudowany odcinek drogi gminnej ul. Różyckiego. Przedsięwzięcie ma na celu uwolnienie działek pod rozbudowę i modernizację stacji 400/110 kV Tucznawa, a w przyszłości możliwość podłączenia nowych terenów inwestycyjnych. Z uwagi na fakt, iż teren robót obejmuje tereny inwestycyjne, które mogą być pozyskiwane przez inwestorów Zamawiający już na etapie wszczęcia postępowania przewidział możliwość wykonania robót podobnych w zakresie m.in. rozbudowy dróg do działek zakupionych przez nowych inwestorów. Ponadto, uwzględniając okoliczność, że przedmiotem zamówienia podstawowego jest kompleksowe przygotowanie terenu inwestycyjnego zamierzony przez Zamawiającego cel zostanie osiągnięty wyłącznie w przypadku realizacji zamówienia podobnego obejmującego :
- w branży drogowej - przebudowę układu drogowego,
- w branży kanalizacji deszczowej – budowa sieci odwodnienia układu drogowego.
Roboty objęte przedmiotem zam. pod., polegają na powtórzeniu podobnych rob. bud. i są zgodne z jego przedmiotem. Roboty bud., które zostaną zlecone w ramach przedmiotowego zamówienia podobnego nie powodują zmiany charakteru zamówienia podstawowego, które swoim zakresem obejmują roboty dotyczące przebudowy układu drogowego wraz z
odwodnieniem. Ponadto do ich realizacji wymagane są osoby legitymujące się uprawnieniami w specjalnościach tożsamych do wymaganych w zam. podst.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.