Ogłoszenie z dnia 2023-04-19
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00163203/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-04-04
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa oleju napędowego do zbiorników stacjonarnych Zamawiającego oraz tankowanie pojazdów na stacjach paliw akceptujących bezgotówkowe karty paliwowe do pojazdów i sprzętu silnikowego.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: KOMENDA MIEJSKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W RYBNIKU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 273072858
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. św. Józefa 4
1.5.2.) Miejscowość: Rybnik
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-200
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 43 95 800
1.5.8.) Numer faksu: 32 43 95 810
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: psp@rybnik.kmpsp.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gov.pl/web/kmpsp-rybnik
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/7492511.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa oleju napędowego do zbiorników stacjonarnych Zamawiającego oraz tankowanie pojazdów na stacjach paliw akceptujących bezgotówkowe karty paliwowe do pojazdów i sprzętu silnikowego.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1ab615c2-d2a9-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00183293
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-04-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00103179/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Dostawa oleju napędowego do zbiorników stacjonarnych Zamawiającego oraz tankowanie pojazdów na stacjach paliw akceptujących bezgotówkowe karty paliwowe do pojazdów i sprzętu silnikowego
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00163203
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: MT.2370.4.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 285830 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Sukcesywna dostawa oleju napędowego realizowaną do naziemnych zbiorników Zamawiającegoo pojemności wewnętrznej 10.000 litrów, zlokalizowanych w Rybniku przy ul. św. Józefa 4.
4.5.3.) Główny kod CPV: 09134100-8 - Olej napędowy
4.5.5.) Wartość części: 311850 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa paliw płynnych poprzez stacje paliw akceptujące bezgotówkowe karty paliwowe do pojazdów Zamawiającego w terminie od dnia 01 czerwca 2023r. do dnia 31 maja 2025 r.4.5.3.) Główny kod CPV: 09132100-4 - Benzyna bezołowiowa
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
09134100-8 - Olej napędowy
4.5.5.) Wartość części: 39980 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający unieważnia postępowanie w częściach A i B. Zamawiający podjął taką decyzję uznając, iż podjęte uprzednio czynności są obarczone wadą. W myśl przepisu art. 255 pkt 6 ustawy Pzp Zamawiający zobligowany jest do unieważnienia postępowania w przypadku spełnienia się wszystkich określonych w nim przesłanek tj.
1) postępowanie musi zostać dotknięte wadą,
2) wada musi być niemożliwa do usunięcia,
3) wada musi uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zamawiający popełnił błąd wybierając najkorzystniejszą ofertę z naruszeniem ustawy w zakresie poszczególnych zadań, stąd zachodzi konieczność unieważnienia dokonanego wyboru najkorzystniejszej oferty. Niewłaściwy wybór był spowodowany niejasnościami zawartymi w formularzu ofertowym w zakresie wskazania ceny z upustem procentowym lub wartościowym i zapisami SWZ dotyczącymi ustalonych kryteriów oceny ofert, w kontekście zawartego w punkcie XV SWZ postanowienia dotyczącego oceny ofert przy uwzględnieniu parametrów marży i upustu odrębnie dla każdej z części. Spowodowało to brak możliwości prawidłowej oceny ofert, z uwagi na fakt, ze brak precyzyjności w tym zakresie spowodował, że Wykonawcy w różny sposób zrozumieli pojęcie „marża” oraz „upust”, co skutkowało otrzymaniem nieporównywalnych ofert. Dodatkowo Zamawiający niewłaściwie wskazał w formularzu oferty, że dopuszczalne jest wskazanie upustu w ujęciu zarówno procentowym jak i kwotowym, co powoduje wprost naruszenie art. 16 pkt 1 i 2 Pzp - zasady równego traktowania i przejrzystości postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Jak wskazała Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku z 2 sierpnia 2021 r. (sygn. akt KIO 1905/21) „zamawiający ma zatem obowiązek unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia ze względu na jego wadę, która spełnia dwa kryteria, a mianowicie: jest to wada niemożliwa do usunięcia po jej stwierdzeniu ze względu na stan zaawansowania postępowania o udzielenie zamówienia oraz jest to wada rzutująca bezpośrednio na zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.”
Biorąc pod uwagę, że celem postępowania jest zawarcie wyłącznie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego, niewątpliwie w przedmiotowym postępowaniu zawarciu ważnej umowy na przeszkodzie stają nieusuwalne wady proceduralne (nie podlegające konwalidacji), obciążające postępowanie w sposób nieodwracalny. Nieprawidłowości opisanych powyżej nie można w żaden sposób skorygować po upływie składania ofert.
W związku z powyższym uznać należy, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający unieważnia postępowanie w częściach A i B. Zamawiający podjął taką decyzję uznając, iż podjęte uprzednio czynności są obarczone wadą. W myśl przepisu art. 255 pkt 6 ustawy Pzp Zamawiający zobligowany jest do unieważnienia postępowania w przypadku spełnienia się wszystkich określonych w nim przesłanek tj.
1) postępowanie musi zostać dotknięte wadą,
2) wada musi być niemożliwa do usunięcia,
3) wada musi uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zamawiający popełnił błąd wybierając najkorzystniejszą ofertę z naruszeniem ustawy w zakresie poszczególnych zadań, stąd zachodzi konieczność unieważnienia dokonanego wyboru najkorzystniejszej oferty. Niewłaściwy wybór był spowodowany niejasnościami zawartymi w formularzu ofertowym w zakresie wskazania ceny z upustem procentowym lub wartościowym i zapisami SWZ dotyczącymi ustalonych kryteriów oceny ofert, w kontekście zawartego w punkcie XV SWZ postanowienia dotyczącego oceny ofert przy uwzględnieniu parametrów marży i upustu odrębnie dla każdej z części. Spowodowało to brak możliwości prawidłowej oceny ofert, z uwagi na fakt, ze brak precyzyjności w tym zakresie spowodował, że Wykonawcy w różny sposób zrozumieli pojęcie „marża” oraz „upust”, co skutkowało otrzymaniem nieporównywalnych ofert. Dodatkowo Zamawiający niewłaściwie wskazał w formularzu oferty, że dopuszczalne jest wskazanie upustu w ujęciu zarówno procentowym jak i kwotowym, co powoduje wprost naruszenie art. 16 pkt 1 i 2 Pzp - zasady równego traktowania i przejrzystości postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Jak wskazała Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku z 2 sierpnia 2021 r. (sygn. akt KIO 1905/21) „zamawiający ma zatem obowiązek unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia ze względu na jego wadę, która spełnia dwa kryteria, a mianowicie: jest to wada niemożliwa do usunięcia po jej stwierdzeniu ze względu na stan zaawansowania postępowania o udzielenie zamówienia oraz jest to wada rzutująca bezpośrednio na zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.”
Biorąc pod uwagę, że celem postępowania jest zawarcie wyłącznie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego, niewątpliwie w przedmiotowym postępowaniu zawarciu ważnej umowy na przeszkodzie stają nieusuwalne wady proceduralne (nie podlegające konwalidacji), obciążające postępowanie w sposób nieodwracalny. Nieprawidłowości opisanych powyżej nie można w żaden sposób skorygować po upływie składania ofert.
W związku z powyższym uznać należy, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
INNE PRZETARGI Z RYBNIKA
- Modernizacja toru zasilania Centrum Przetwarzania Danych CPD1 w Rybniku wraz z zaprojektowaniem i wykonaniem instalacji rozdzielnicy 0,4kV.
- Dostawa mięsa, wędlin i drobiu
- Przebudowa Pawilonu III
- Dostawy mrożonych ryb,ryb wędzonych i przetworów rybnych
- Prace remontowo-budowlane w salach do praktycznej nauki zawodu w ZSEU w Rybniku z podziałem na dwa zadania: zad. 1: Prace (...) w pionie A zad. 2: Prace (...) w pionie D
- Wykonanie oznakowania poziomego dróg, ścieżek rowerowych na terenie miasta Rybnika.
więcej: przetargi w Rybniku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sukcesywny zakup paliwa i wodnego roztworu mocznika AdBlue (płyn AdBlue z dystrybutora) w syst. bezg. realiz. trans. przy użyciu kart paliw. na terenie kraju na potrzeby MCUS we Wrocławiu - cz. II.
- Bezgotówkowy zakup paliw płynnych na potrzeby SPZOZ w Słupcy - powtórka
- Zakup paliwa do samochodów służbowych
- Dostawa benzyny bezołowiowej Pb-98 dla Akademickiego Ośrodka Lotniczego Politechniki Śląskiej wraz z usługą tankowania, znak sprawy: DZPZ.282.47.2025.AP
- Sukcesywna dostawa paliw płynnych do służbowych środków transportu Parku Narodowego Gór Stołowych z zapewnieniem bezgotówkowego rozliczania transakcji.
- Dostawa paliw płynnych: oleju napędowego, etyliny bezołowiowej Pb 95 na potrzeby Zakładu Gospodarki Komunalnej sp. z o.o."
więcej: Benzyna bezołowiowa »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.