eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dębno › Dostawa oleju opałowego dla Domu Pomocy Społecznej w Dębnie



Ogłoszenie z dnia 2021-09-16


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa oleju opałowego dla Domu Pomocy Społecznej w Dębnie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Dom Pomocy Społecznej w Dębnie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000297402

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Debno 27

1.5.2.) Miejscowość: Dębno

1.5.3.) Kod pocztowy: 89-310

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski

1.5.7.) Numer telefonu: 672861820

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dps@dps-debno.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.dps-debno.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_pila

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Świadczenie pomocy społecznej dla niepełnosprawnych

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa oleju opałowego dla Domu Pomocy Społecznej w Dębnie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-636638ce-0980-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00181936

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-09-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001285/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Zamówienie na dostawę oleju opałowego

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00163976/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DPS.II.322.2.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 227130,12 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa oleju opałowego dla Domu Pomocy Społecznej w Dębnie.
Rodzaj oleju: lekki olej opałowy
Olej powinien spełniać wymagania polskiej normy PN-C-96024 oraz Rozporządzenia Ministra Energii z dnia 1 grudnia 2016 r. w sprawie wymagań jakościowych dotyczących zawartości siarki dla olejów oraz rodzajów instalacji i warunków, w których będą stosowane ciężkie oleje opałowe. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne do powyższych norm.
Zamawiający wymaga, by olej posiadał co najmniej niżej wymienione parametry:
- wartość opałowa min. 42,6 MJ/kg
- zawartość siarki ≤ 0,1 % (m/m)
- zawartość wody max. 200mg/kg
- gęstość w temperaturze 150C max. 0,860kg/m3
- temperatura zapłonu min. 560C
- lepkość kinematyczna w temperaturze 200C max. 6,00 mm2/s
- skład frakcyjny:
- do temperatury 2500C destyluje max. 65% (V/V)
- do temperatury 3500C destyluje min. 85% (V/V)
- temperatura płynięcia max. minus 200C
- zawartość zanieczyszczeń stałych max. 24mg/kg
- pozostałość po spopieleniu max 0,01% (m/m)
- pozostałość po koksowaniu (z 10% pozostałości destylacyjnej) max. 0,3% (m/m)
Zamawiający przewiduje, że w okresie trwania umowy zakupi 77m³ oleju opałowego. Przewiduje się od 5 do 7 dostaw.
Minimalna ilość zakupionego oleju opałowego przez Zamawiającego w trakcie trwania umowy to 60m3.
Minimalna jednorazowa dostawa oleju wynosi szacunkowo około 6 m3 a maksymalna
12 m3.
Paliwo rozliczane będzie w temperaturze referencyjnej +15 st. C.
Odbiór ilościowy dostawy oleju będzie następować na podstawie legalizowanych liczników przepływowych, w które muszą być wyposażone samochody Wykonawcy. Dostawy oleju opałowego do Zamawiającego realizowane będą na koszt Wykonawcy. Zlecenia składane będą telefonicznie lub faksem przez Zamawiającego. Realizacja każdej zamówionej partii oleju odbędzie się w terminie do 3 dni od dnia złożenia zamówienia. Miejsce dostaw – Dom Pomocy Społecznej w Dębnie, Dębno 27, 89-310 Łobżenica. Zamówienie może być realizowane przy pomocy podwykonawców.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09135100-5 - Olej opałowy

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający w Specyfikacji Warunków Zamówienia, w OPISIE KRYTERIÓW OCENY OFERT, WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT w pkt 2) sposób wyliczenia punktów w kryterium oferowanego upustu (U)
podał błędnie : U=(U max / Ub x 100) x 95%
Tak przyjęta formuła może prowadzić do wyboru wykonawcy, który nie zaproponował najkorzystniejszej oferty. To, z kolei będzie podstawą dla pozostałych wykonawców do wniesienia odwołania i w dalszej konsekwencji do unieważnienia ewentualnej umowy.
Powyższa wada jest wadą niemożliwą do usunięcia, ponieważ zamawiający nie może na tym etapie postępowania wprowadzić zmian do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
W myśl artykułu 239 ust. 2 ustawy Pzp „Najkorzystniejsza oferta to oferta przedstawiająca najkorzystniejszy stosunek jakości do ceny lub kosztu lub oferta z najniższą ceną lub kosztem”.

Zapis powinien być sformułowany następująco:
U=(Ub / U max x 100) x 95%

Wybór wykonawcy w oparciu o błędną formułę będzie równocześnie sprzeczny z art 44 ustawy o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009 r. (Dz. U. 2021 poz. 305) który w ust. 3 pkt 1 zobowiązuje jednostki sektora finansów publicznych do ponoszenia wydatków
„w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad:
a) uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów,
b) optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów.”

By tego dochować art. 44 ust. 4 zobowiązuje jednostki sektora finansów publicznych do stosowania procedur zawartych w ustawie PZP w procesie udzielania zamówień publicznych.
Uzasadnienie prawne: zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 ze zm.) - „ Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 259369,02 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 261115,47 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.