Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00114831/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-02-28
- 2023/BZP 00137247/01 - Modyfikacja z dnia 2023-03-15
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa torowiska tramwajowego w Konstantynowie Łódzkim na odcinku od ul. Krótkiej do Placu Wolności wraz z trójkątem do zawracania
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Konstantynów Łódzki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472057690
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zgierska 2
1.5.2.) Miejscowość: Konstantynów Łódzki
1.5.3.) Kod pocztowy: 95-050
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki
1.5.7.) Numer telefonu: 42 211 11 73, 42 211 19 03
1.5.8.) Numer faksu: 42 233 80 32
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@konstantynow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://samorzad.gov.pl/web/gmina-konstantynow-lodzki
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/7341681.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa torowiska tramwajowego w Konstantynowie Łódzkim na odcinku od ul. Krótkiej do Placu Wolności wraz z trójkątem do zawracania2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-326965d5-b778-11ed-b8d9-2a18c1f2976f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00181250
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-04-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00047730/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Przebudowa torowiska tramwajowego w Konstantynowie Łódzkim na odcinku od ul. Krótkiej do Placu Wolności wraz z trójkątem do zawracania
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00114831
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.2.2023.ŁP
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest przebudowa istniejącego układu torowo-drogowego w ramach zadania pn. „Przebudowa torowiska tramwajowego w Konstantynowie Łódzkim na odcinku od ul. Krótkiej do Placu Wolności wraz z trójkątem do zawracania” (w trybie zaprojektuj i wybuduj), które zgodnie z Programem funkcjonalno-użytkowym zostało podzielone na następujące części:
Część 1: Przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku od granicy zakresu realizacji inwestycji pn.: „Modernizacja linii tramwajowej w ul. Konstantynowskiej od ul. Krakowskiej na terenie Miasta Łódź do placu Wolności w Konstantynowie Łódzkim” do Placu Wolności bez trójkąta do zawracania.
Część 2: Przebudowa torowiska tramwajowego obejmującego zakresem trójkąt do zawracania tramwajów w rejonie Placu Wolności na długości niezbędnej dla wykonania w sposób komfortowy manewrów zawracania kursujących tramwajów oraz obsługi pasażerów w obrębie peronu na Placu Wolności.
2. Zamówienie publiczne polega na zaprojektowaniu i wykonania robót budowlanych, przeprowadzenia wymaganych testów oraz niezbędnych prób, w zakresie niezbędnym do oddania do eksploatacji wszystkich elementów, urządzeń oraz obiektów związanych z niniejszą przebudową, w tym pozyskania wszystkich dokumentów potrzebnych do uzyskania decyzji zezwalających na użytkowanie.
3. Niniejsze zamówienie obejmuje w szczególności:
- wykonanie prac projektowych (na aktualnej mapie do celów projektowych) wraz z uzyskaniem zezwolenia na prowadzenie robót,
- wykonanie robót przygotowawczych (inwentaryzacja, domiary geodezyjne, sprawdzenia wysokości instalacji, organizacja ruchu na czas robót itp.),
- wykonanie wszystkich robót budowlanych wraz z ewentualnym rozwiązaniem kolizji, odtworzeniami nawierzchni i innych elementów infrastruktury naruszonej w trakcie robót,
- wywóz i utylizację materiałów z rozbiórki,
- dokonanie odbiorów prac zanikających,
- wykonanie wszystkich wymaganych badań i sprawdzeń,
- dokonanie odbiorów w zakresie niezbędnym do zakończenia zamówienia,
- pozyskaniem zezwolenia na użytkowanie i dopuszczenie do ruchu.
4. Zakres robót obejmuje w szczególności:
- roboty torowe wraz ze sterowaniem i ogrzewaniem zwrotnic,
- roboty drogowe (jezdnia drogi wojewódzkiej nr 710),
- roboty odwodnieniowe,
- roboty związane z regulacją infrastruktury oraz rozwiązaniem kolizji,
- roboty odtworzeniowe w nawierzchniach i innych niezbędnych elementach zagospodarowania.
5. Zakres realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia nie obejmuje sieci trakcyjnej oraz systemu sterowania odcinkami jednotorowymi ponieważ elementy te realizuje wykonawca inwestycji pn. „Modernizacja torowiska tramwajowego w Konstantynowie Łódzkim”.
6. Wykonawca realizujący przedmiot niniejszego zamówienia zobowiązany jest skoordynować prace z wykonawcą realizującym inwestycję pn. „Modernizacja linii tramwajowej w ul. Konstantynowskiej od ul. Krakowskiej na terenie Miasta Łódź do Placu Wolności w Konstantynowie Łódzkim w podziale na Zadania (w trybie zaprojektuj i wybuduj) – Zadanie 2: Modernizacja torowiska tramwajowego w Konstantynowie Łódzkim”. Celem sprawnego przebiegu realizacji zamówienia Wykonawca skoordynuje i uzgodni m.in. warunki opracowania projektu (uzyskane do tej pory warunki techniczne, uzgodnienia opinie, pozwolenia), warunki wykonywania prac budowlanych, harmonogram, zakres tymczasowej organizacji ruchu.
7. Zamówienie należy realizować zgodnie z Programem funkcjonalno-użytkowym (PFU) wraz z załącznikami, stanowiącym Załącznik nr 10 do SWZ i na zasadach określonych w Załączniku nr 9 do SWZ – Wzorze umowy.
8. Gwarancja.
Termin gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane, jakiej Wykonawca udziela Zamawiającemu, stanowi jedno z kryteriów oceny ofert, które będzie oceniane zgodnie z Rozdziałem XX pkt 2.2 SWZ. Zamawiający ustala minimalny wymagany termin udzielonej przez Wykonawcę gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane na okres 60 miesięcy (5 lat), licząc od dnia końcowego odbioru robót, z wyłączeniem zieleni, na którą wymagany jest 36-miesięczny okres gwarancji i rękojmi za wady.
9. Wymagania dotyczące dostępności.
PFU wraz z załącznikami wskazany w pkt 7 spełnia wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane i przepisami wykonawczymi. Zakładany zakres robót budowlanych obejmuje wykonanie fundamentów przystanku tramwajowego oraz autobusowego, nawierzchni peronów oraz chodników dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych.
10. Rozwiązania równoważne.
W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
W przypadku użycia w PFU odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując PFU powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumencie towarzyszy wyraz „lub równoważne".
W przypadku, gdy w PFU zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w PFU. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Użycie w PFU etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, Zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.
Użycie w PFU wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111250-5 - Badanie gruntu
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
45112711-2 - Roboty w zakresie kształtowania parków
45213300-6 - Obiekty budowlane związane z transportem
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45232451-8 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe
45233161-5 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45234121-0 - Roboty w zakresie kolei tramwajowej
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45236000-0 - Wyrównywanie terenu
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45453100-8 - Roboty renowacyjne
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
71222000-0 - Usługi architektoniczne w zakresie przestrzeni
71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
71314100-3 - Usługi elektryczne
71315000-9 - Usługi budowlane
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71400000-2 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu
71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
71420000-8 - Architektoniczne usługi zagospodarowania terenu
71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
71540000-5 - Usługi zarządzania budową
71500000-3 - Usługi związane z budownictwem
71600000-4 - Usługi w zakresie testowania technicznego, analizy i konsultacji technicznej
71900000-7 - Usługi laboratoryjne
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną
71322500-6 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie sygnalizacji ruchu drogowego
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:Postępowanie zostało unieważnione na mocy art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, który stanowi:
„Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”.
Uzasadnienie faktyczne:
W dniu 12.04.2023 r. o godz. 12:00, czyli przed otwarciem ofert dodatkowych, Zamawiający zamieścił na Platformie zakupowej informację o kwocie przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia w wysokości 10 000 000,00 zł brutto. W niniejszym postępowaniu wpłynęły 3 oferty dodatkowe:
1. Konsorcjum firm:
Przedsiębiorstwo Drogowo-Budowlane „KEMY” Sp. z o.o., ul. Nowy Józefów 71, 94-406 Łódź – Lider konsorcjum;
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Łódź Sp. z o.o., ul. Tramwajowa 6, 90-132 Łódź – Partner konsorcjum;
cena brutto oferty: 32 516 089,97 zł;
2. Balzola Polska Sp. z o.o., al. Jana Pawła II 12, 00-124 Warszawa, cena brutto oferty: 19 499 283,81 zł;
3. PROGREG Infracity Sp. z o.o., ul. Kasztelańska 22 F, 95-200 Pabianice, cena brutto oferty: 20 128 990,76 zł;
Oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia o 9 499 283,81 zł brutto.
Weryfikacja możliwości finansowych Gminy wykazała, że Zamawiający na obecnym etapie nie ma możliwości zwiększenia kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia o powyższą wartość.
Zachodzi zatem przesłanka do unieważnienia przedmiotowego postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Modernizacja korytarza na II piętrze z wejściem do auli z łazienką i WC na I piętrze oraz klatkami schodowymi od I piętra do strychu"
- Wymiana nawierzchni na boisku szkolnym oraz wykonanie monitoringu i oświetlenie boisk na terenie Zespołu Szkół i Placówek Oświatowych nr 5 położonym przy ul. Głuszyna 185,187 w Poznaniu - etap II
- Roboty budowlane polegające na zagospodarowaniu terenu wraz z remontem schodów i remontem boiska na terenie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 12 w Poznaniu
- Rewitalizacja i przebudowa zabytkowego budynku Urzędu Miasta w Garwolinie - etap I - wykonanie pełnej dokumentacji projektowej
- Wykonanie robót budowlanych polegających na zainstalowaniu mikroinstalacji fotowoltaicznej wraz z remontem pokrycia dachowego w budynku A przy ul. Chałubińskiego 4 w Warszawie.
- Remont zabytkowego cmentarza z okresu I Wojny Światowej w Pęcicach II
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.