eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BiałystokModernizacja, remont i przebudowa części budynku nr 5 w zakresie piętra II i III z przeznaczeniem na Oddział Ortopedyczny - Urazowy i Urologii Onkologicznej i Ogólnej ETAP I



Ogłoszenie z dnia 2021-09-15


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Modernizacja, remont i przebudowa części budynku nr 5 w zakresie piętra II i III z przeznaczeniem na Oddział Ortopedyczny – Urazowy i Urologii Onkologicznej i Ogólnej ETAP I

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Wojewódzki Szpital Zespolony im. J. Śniadeckiego w Białymstoku

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050657729

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Marii Skłodowskiej-Curie 26

1.5.2.) Miejscowość: Białystok

1.5.3.) Kod pocztowy: 15-950

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.wsz@gmail.com

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sniadecja.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

www.sniadecja.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja, remont i przebudowa części budynku nr 5 w zakresie piętra II i III z przeznaczeniem na Oddział Ortopedyczny – Urazowy i Urologii Onkologicznej i Ogólnej ETAP I

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a959deff-f6a8-11eb-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00180937

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-09-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00022183/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Remont Oddziałów Urologii i Ortopedii–projekt „Poprawa jakości świadczenia usług medycznych na Oddziale Ortopedyczno-Urazowym i Oddziale Urologii Onkologicznej i Ogólnej w SP ZOZ WSZ w Białymstoku”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Projekt pn. „Poprawa jakości świadczenia usług medycznych na Oddziale Ortopedyczno-Urazowym i Oddziale Urologii Onkologicznej i Ogólnej w SP ZOZ WSZ im. Jędrzeja Śniadeckiego w Białymstoku” Nr projektu WND-RPPD.08.04.01-20-0090/21

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00141386/03

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DA.ZP.242.33.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 8824154,23 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie roboty budowlanej, w zakresie remontu, modernizacji, remontu i przebudowy części budynku nr 5 w zakresie piętra II i III z przeznaczeniem na Oddział Ortopedyczno-Urazowy i Urologii Onkologicznej i Ogólnej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. Jędrzeja Śniadeckiego w Białymstoku, Etap I.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje remont piętra II i III. W ramach przedmiotowego postępowania należy wykonać zakres prac instalacyjnych niezbędnych do wykonania w celu możliwości użytkowania pomieszczeń II i III piętra budynku nr 5.
Zakres robót obejmuje w szczególności:
 roboty rozbiórkowe, ogólnobudowlane, wykończeniowe
 instalacje elektryczne wysokoprądowe,
 instalacje elektryczne niskoprądowe SSP i DSO
 instalacje elektryczne niskoprądowe BMS
 instalacje sanitarne: centralnego ogrzewania, gazów medycznych
 instalacje sanitarne: instalacje wodno-kanalizacyjne (zimna woda użytkowa, zimna woda do celów PPOŻ, zimna woda użytkowa wraz z cyrkulacją, kanalizacja ściekowo-bytowa i szpitalna)
 instalacja ciepła technologicznego zasilania nagrzewnic wentylacji,
 Instalacja wentylacji mechanicznej i klimatyzacji, a także konstrukcji w niezbędnym zakresie
 dostawa, montaż niezbędnych urządzeń i wyposażenia.

3. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 10 do SWZ na który składają się w szczególności:
a) Opis Przedmiotu Zamówienia;
b) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45215100-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy placówek zdrowotnych

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45350000-5 - Instalacje mechaniczne

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45410000-4 - Tynkowanie

45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian

45431000-7 - Kładzenie płytek

45432000-4 - Kładzenie i wykładanie podłóg, ścian i tapetowanie ścian

45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie

45442000-7 - Nakładanie powierzchni kryjących

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie zostaje unieważnione na podstawie art. 255 pkt. 3 ustawy Pzp – cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Zamawiający w dniu 31.08.2021r. dokonał otwarcia ofert w przedmiotowym postępowaniu, poprzedzając powyższą czynność udostępnieniem na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacji o kwocie przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia, która wynosi: 10 853 709,71 zł.
W przedmiotowym postępowaniu w terminie wyznaczonym na składanie oferty wpłynęły wskazane poniżej oferty:
1) oferta nr 1 złożona przez Wykonawcę PB Pożarski Budownictwo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k., ul. Sienkiewicza 22 lok. 5/3 15-092 Białystok o wartości brutto 16 862 812,27 złotych
2) oferta nr 2 złożona przez Wykonawcę REDIL Jacek Rutkowski, ul. E. Orzeszkowej 32 lok. 208, 15-084 Białystok o wartości brutto 12 870 000,00 złotych
3) oferta nr 3 złożona przez Wykonawcę KRUDER Budownictwo sp. z o.o., ul. Pozioma 4, 15-558 Białystok o wartości brutto 11 969 804,79 złotych
Ceny wszystkich złożonych ofert przekraczają kwotę jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia. W związku z tym, Zamawiający odstąpił od wezwania do złożenia dokumentów wymaganych w SWZ, tym samym nie dokonał wyboru oferty najkorzystniejszej.
Zgodnie z treścią wyroku KIO z 13 marca 2018 (syg. akt. 391/18) oferta oceniana jako najkorzystniejsza zdaniem izby powinna być rozumiana jako oferta, która w wyniku wstępnej oceny została oceniona przez Zamawiającego najwyżej. Natomiast, aby mówić o „ofercie najkorzystniejszej” Zamawiający powinien zbadać, czy wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą nie podlega wykluczenia oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Zgodnie z ww. orzecznictwem KIO unieważnienie postępowania bez dokonania wcześniejszego wyboru oferty najkorzystniejszej można uznać za prawidłowe, gdy ceny wszystkich złożonych ofert przekraczają kwotę, jaką Zamawiający przeznaczył na realizację zamówienia, jest to podstawa do zastosowania przepisu art. 255 pkt 3 ustawy Pzp (Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 ze zm.).
Powyższe stanowisko potwierdza wyrok KIO z 16 sierpnia 2016r, (sygn. akt KIO 1384/16) – „Zamawiający nie mógł bowiem jednocześnie wskazać oferty najkorzystniejszej, rozumianej jako jej wybór i dokonać unieważnienia postępowania. Prowadziłoby to bowiem do sprzecznych ze sobą decyzji proceduralnych. Jeżeli Zamawiający po porównaniu cen z środkami jakie dysponuje widzi, iż postępowanie będzie podlegało unieważnieniu, gdyż nie ma dodatkowych środków, które pozwoliłyby na wybór oferty najkorzystniejszej, prowadzenie czynności badania i oceny ofert traci sens i niepotrzebnie wydłuża postępowanie”.
W związku z powyższym przedmiotowe postępowanie zostaje unieważnione na podstawie art. 255 pkt. 3 ustawy PZP.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 11969804,79 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 16862812,27 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.