Ogłoszenie z dnia 2023-04-17
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00191451/01 - Modyfikacja z dnia 2023-04-25
- 2023/BZP 00213505/01 - Wynik z dnia 2023-05-12
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Audyt dostępności i opracowanie programu dostępności dla Miasta Jasła
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Jasło
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440301
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 12
1.5.2.) Miejscowość: Jasło
1.5.3.) Kod pocztowy: 38-200
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@um.jaslo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://um.jaslo.pl/pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Audyt dostępności i opracowanie programu dostępności dla Miasta Jasła
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-608b52e7-dd0d-11ed-9355-06954b8c6cb9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00179341
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-04-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00053096/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.28 Audyt dostępności i opracowanie programu dostępności dla Miasta Jasła.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://um-jaslo.logintrade.net/zapytania_email,125255,3cedd6934a8fe093751c71b9a536d993.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://um-jaslo.logintrade.net/rejestracja/rejestracja.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu Platformy Przetargowej Miasta Jasła
Dopuszczalne przeglądarki internetowe:
• Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11,
• Google Chrome 31
• Mozilla Firefox 26
• Opera 18
Pozostałe wymagania techniczne:
• dostęp do sieci Internet
• zainstalowana wtyczka flash - flash player - dotyczy kupca
• obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest – Ajar
• włączona obsługa JavaScript
• zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s
• zainstalowany Acrobat Reader
• zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy
W przypadku aukcji z podpisem elektronicznym dopuszczalne są przeglądarki internetowe:
• dla Windows Vista: Internet Explorer 8, Internet Explorer 9
• dla Windows 7: Internet Explorer 9, Internet Explorer 11
• dla Windows 8: Internet Explorer 11
• dla Windows 10: Internet Explorer 11
Wspierane są rozwiązania dostarczane przez firmy:
• Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej Sigillum Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A.
• Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego Szafir Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A.
• Powszechne Centrum Certyfikacji Certum firmy Asseco Data Systems S.A.
• Kwalifikowane Centrum certyfikacji Kluczy CenCert firmy Enigma SOI.
Dopuszczalne formaty przesyłanych danych:
image/bmp, image/x-windows-bmp, application/msword, application/drafting, image/gif, application/x-compressed, application/x-gzip, multipart/x-gzip, image/jpeg, image/pjpeg, application/x-latex, application/pdf, image/pict, image/png, application/mspowerpoint, application/postscript, application/rtf, application/x-rtf, text/richtext, image/tiff, image/x-tiff, application/mswrite, application/excel, application/x-excel, application/vnd.ms-excel, application/x-msexcel, application/vnd.ms-excel, text/xml, application/x-zip-compressed, application/zip, application/vnd.ms-office, image/x-ms-bmp, video/x-msvideo, audio/x-ms-wma, application/vnd.oasis.opendocument.spreadsheet, application/acad, application/x-acad, application/autocad_dwg, image/x-dwg, application/dwg, application/x-dwg, application/x-autocad, image/vnd.dwg, drawing/dwg
Kodowanie i oznaczenie czasu przekazania danych
Czas zapisywany jest w formacie YYYY-MM-DD HH:MM:SS. Czas przekazania danych jest to czas,
w którym zostanie potwierdzone złożenie oferty, dokumentu przez Wykonawcę. W przypadku wybrania opcji złożenia oferty bez logowania, potwierdzenie odbywa się poprzez kliknięcie w link dostępny w wiadomości mailowej, wysłanej automatycznie po złożeniu oferty, dokumentu będąc niezalogowanym na Platformie zakupowej. Wiadomość otrzymuje Wykonawca na adres e-mail wskazany w formularzu w ikonę „Złóż ofertę”. W przypadku Wykonawcy zalogowanego na Platformie Przetargowej, czas przekazania danych jest to czas wysłania dokumentu, oferty przez Platformę Przetargową.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: FE.042.36.2022.1
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest:
1. Opracowanie dokumentu Programu Dostępności dla Miasta Jasła wraz z określeniem zasad i standardów prowadzenia dialogu z interesariuszami miejskimi w obszarze dostępności.
2. Określenie zasad i standardów prowadzenia dialogu z interesariuszami w obszarze dostępności.
3. Przeprowadzenie konsultacji wstępnej wersji ze środowiskiem osób ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami.
4. Wypracowanie docelowej wersji Programu Dostępności dla Miasta Jasła (zwanym dalej Programem) wraz z projektem uchwały wprowadzającej w życie Program i dokonanie prezentacji w trakcie sesji Rady Miejskiej Jasła wypracowanego dokumentu. Wykonawca zapewni wsparcie merytoryczne w zakresie realizowanego projektu do trzech miesięcy licząc od dnia podpisania końcowego protokołu odbioru.
5. Przeprowadzenie trzech jednodniowych szkoleń, w tym:
a) szkolenia stacjonarnego w miejscu udostępnionym przez zamawiającego dla grupy 50 osób, obejmującego podstawowe informacje na temat aktualnych aktów prawnych i wynikających z nich obowiązków dla podmiotów publicznych oraz określeniem działań planowanych do realizacji w niniejszym projekcie. Podczas szkolenia należy skupić się przede wszystkim na trzech obszarach dostępności wymienionych w art. 6 ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. W szkoleniu ze strony zamawiającego wezmą udział koordynatorzy do spraw dostępności oraz osoby zajmujące się tą tematyką w Urzędzie Miasta w Jaśle oraz w podległych jednostkach organizacyjnych. Czas trwania ok. 7 godzin (np.: od godz. 8.30 do 15.30) wraz z przerwą kawową oraz obiadową. Szkolenie powinno być przeprowadzone przed podjęciem działań przy opracowaniu Programu Dostępności dla Miasta Jasła.
b) szkolenia stacjonarnego w miejscu udostępnionym przez zamawiającego dla grupy 50 osób, obejmującego prezentację opracowanego Programu Dostępności dla Miasta Jasła. W szkoleniu ze strony zamawiającego wezmą udział koordynatorzy do spraw dostępności oraz osoby zajmujące się tą tematyką w Urzędzie Miasta w Jaśle oraz w podległych jednostkach organizacyjnych. Czas trwania ok. 7 godzin (np.: od godz. 8.30 do 15.30) wraz z przerwą kawową oraz obiadową.
c) szkolenia on-line dla grupy 50 osób dla redaktorów stron internetowych, obejmującego informacje teoretyczne i praktyczne na temat zapewnienia standardów dostępności stron internetowych (ze szczególnym uwzględnieniem CMS Wordpress) i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz stosowania języka prostego. Czas trwania ok. 6 godzin (np.: od godz. 9.00 do 15.00).
Celem opracowania dokumentu Programu Dostępności dla Miasta Jasła jest ustanowienie podstawowych wytycznych decydujących o spełnieniu wymaganych warunków dostępności przestrzeni miejskiej Jasła, obiektów oraz ich otoczenia, środków komunikacji miejskiej, wydarzeń i usług, a także usprawnienie i podwyższenie poziomu koordynacji procesów projektowych i wykonawczych w zakresie zapewnienia szeroko pojętej dostępności miasta w ujęciu jst. Wykaz jednostek organizacyjnych, pomocniczych oraz spółek miejskich znajduje się w dedykowanych zakładkach pod adresem: https://um_jaslo.bip.gov.pl/. Opracowanie ma być skierowane przede wszystkim do pracowników jst ale także do projektantów i wykonawców którzy pełnią kluczową rolę w tworzeniu warunków dla trwałej integracji mieszkańców i kreowaniu przestrzeni tkanki miejskiej Jasła.
W celu opracowania dokumentu i pozyskania wszelkich niezbędnych danych należy przeprowadzić audyt przestrzeni miejskiej. Zamawiający dopuszcza aby audyt wykonany został metodą zdalną przy pomocy kwestionariusza opracowanego i przesłanego przez Wykonawcę realizującego zadanie do uczestników projektu (Urząd Miasta w Jaśle – sześć budynków położonych przy ul. Rynek 12, Floriańska 8A, PCK 2a, Sokoła 8, Kazimierza Wielkiego 5 i Bednarska 2) wraz z jednostkami podległymi, zgodnie z wykazem zamieszczonym w zakładce „jednostki organizacyjne” pod adresem https://um_jaslo.bip.gov.pl/. W zakresie oświaty audyt dotyczyć ma wymienionych placówek publicznych. Łącznie dwadzieścia jeden podmiotów). Ma on obejmować trzy główne obszary:
1. Dostępność architektoniczną przestrzeni miejskiej ze szczególnym uwzględnieniem budynków Urzędu Miasta w Jaśle (UMJ) oraz jednostek organizacyjnych podległych Miastu Jasłu.
2. Dostępność cyfrową (w szczególności stron internetowych i aplikacji mobilnych UMJ). Katalog stron internetowych UMJ obejmuje:
a) um.jaslo.pl
b) centrumprofilaktyki-jaslo.pl
c) dniwina.pl
d) genjaslo.pl
e) inkubatorjaslo.pl
f) komitetcmentarzjaslo.pl
g) strazmiejskajaslo.pl
h) um_jaslo.bip.gov.pl
i) konsultacje.um.jaslo.pl
Zamawiający przekaże listę stron internetowych wykonawcy tuż przed rozpoczęciem audytu stron internetowych z uwagi na możliwość zaistnienia zmian w wymienionym wykazie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71317210-8 - Usługi doradcze w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 180 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania przedmiotu umowy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli wykonawcy wykażą, że:
• dysponują zespołem co najmniej 2 osób które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, które:
posiadają wykształcenie wyższe,
posiadają minimum trzyletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu dostępności (minimum 100 godzin szkoleniowych),
posiadają doświadczenie w zakresie wdrażania standardów dostępności w ostatnich 3 latach (co najmniej dwa wdrożenia),
posiadają doświadczenie w zakresie dostępności, w tym cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych zgodnie z wymaganiami WCAG 2.1, zapewniania ich dostępności dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami (co najmniej jedno wdrożenie)
byli autorami (współautorami) co najmniej jednej publikacji (programów/opracowań/artykułów/badań) dotyczącej zapewniania dostępności podmiotów publicznych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją
o podstawie do dysponowania tymi osobami,
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wzór umowy stanowi załącznik nr 3 do SWZ.2. Zamawiający nie przewiduje możliwości zmiany umowy.
umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-04-26 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://um-jaslo.logintrade.net
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-04-26 10:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-05-22
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





