Ogłoszenie z dnia 2023-04-14
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00129414/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-03-10
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu bankowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Dąbrowa Chełmińska na sfinansowanie zadań inwestycyjnych określonych w Uchwale budżetowej na 2023 rok
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Dąbrowa Chełmińska
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350642
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bydgoska 21
1.5.2.) Miejscowość: Dąbrowa Chełmińska
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-070
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.7.) Numer telefonu: 523816005
1.5.8.) Numer faksu: 523816290
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@dabrowachelminska.lo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.dabrowachelminska.lo.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://dabrowachelminska.ezamawiajacy.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie i obsługa kredytu bankowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Dąbrowa Chełmińska na sfinansowanie zadań inwestycyjnych określonych w Uchwale budżetowej na 2023 rok2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a0f32eec-be56-11ed-8261-62cbbe4d0ca4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00176362
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-04-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00042828/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Udzielenie i obługa kredytu bankowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Dąbrowa Chełmińska na sfinansowanie zadań inwestycyjnych określonych w Uchwale budżetowej na 2023 rok.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00129414
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 271.3.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 272965,96 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest „Udzielenie i obsługa kredytu bankowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Dąbrowa Chełmińska na sfinansowanie zadań inwestycyjnych określonych w Uchwale budżetowej na 2023 rok”.
Wysokość kredytu: 597 370,63 zł (słownie: pięćset dziewięćdziesiąt siedem tysięcy trzysta siedemdziesiąt złotych 63/100) na częściowe pokrycie kosztów inwestycji.
Uruchomienie kredytu planuje się od dnia (dzień uruchomienia podany orientacyjnie dla celów wyceny i sporządzenia oferty): 01-04-2023 r.
Zamawiający przewiduje uruchomienie kredytu minimum w pięciu transzach.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do uruchomienia kredytu w terminie wcześniejszym lub późniejszym niż w terminie podanym orientacyjne dla celów wyceny i sporządzenia oferty. Wszystkie uruchomienia transz kredytu nastąpią najpóźniej do 30.11.2023 r.
Zamawiający zamierza rozpocząć spłatę kredytu od 31.01.2024 r. i zakończyć 31.12.2033 r. z tym, że spłata odsetek rozpocznie się od miesiąca następującego po miesiącu uruchomienia kredytu.
Zamawiający zobowiązuje się spłacać kapitał kredytu wraz z odsetkami banku w okresach miesięcznych poczynając od miesiąca stycznia 2024 r. na koniec każdego miesiąca w równych ratach. Do wyliczenia odsetek od kredytu należy przyjąć, że rok liczy 365 dni, a miesiąc rzeczywistą ilość dni.
Zamawiający nie przewiduje żadnego potwierdzenia wydatkowania środków.
Oprocentowanie kredytu zmienne w stosunku rocznym oparte o zmienną stawkę WIBOR 1M (obowiązującą na pierwszy dzień miesiąca) powiększone o stałą marżę Banku. Jeżeli stawka WIBOR 1M nie jest ogłoszona to przyjmuje się stawkę z ostatniego dnia roboczego poprzedniego miesiąca.
Oprocentowanie kredytu będzie naliczone tylko od kwoty faktycznego zadłużenia.
Zamawiający nie przewiduje żadnych opłat i prowizji związanych z udzieleniem i obsługą kredytu.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z uruchomienia kredytu lub jego części i oczekuje, że bank nie będzie pobierał żadnych opłat od wartości, z których Zamawiający zrezygnował.
Koszt kredytu na dzień składania ofert stanowić będą:
a) odsetki od wykorzystanego kredytu naliczone miesięcznie, stanowiące sumę stałej marży banku i zmiennej stopy procentowej opartej o WIBOR 1M (obowiązującą na 09.03.2023 r.)
W przypadku spłaty zarówno kapitału jak i odsetek, jeśli dzień spłaty przypada na dzień wolny od pracy, to spłata nastąpi ostatniego dnia roboczego danego miesiąca.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty całkowitej lub częściowej kredytu i oczekuje, że Bank nie będzie pobierał żadnych opłat od wartości, z których Zamawiający zrezygnował.
Zabezpieczenie udzielonego kredytu: weksel własny in blanco wystawiony przez Gminę Dąbrowa Chełmińska wraz z kontrasygnatą Skarbnika wraz z deklaracją wekslową.
Gmina nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 § 1 pkt. 5 k.p.c.
Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej oraz opracowania własnych informacji przez Kredytobiorcę Zamawiający dołącza do Specyfikacji następujące dokumenty finansowe, które stanowią Załącznik nr 4 do SWZ:
1. Sprawozdanie Rb – NDS o nadwyżce i deficycie za 2022 rok,
2. Sprawozdanie Rb – Z o zobowiązaniach za rok 2022 rok,
3. Sprawozdanie Rb – N o należnościach za rok 2022 roku,
4. Sprawozdanie Rb – 27S z wykonania planu dochodów budżetowych za 2022 rok,
5. Sprawozdanie Rb – 28S z wykonania planu wydatków budżetowych za 2022 rok.
6. Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu.
Pierwsza rata kredytu będzie stanowiła ratę wyrównawczą.
Wnioski o uruchomienie transz kredytu będą składane do Wykonawcy sukcesywnie w miarę potrzeb Zamawiającego.
Wykonawca jest zobowiązany do uwzględnienia w ofercie wszystkich kosztów związanych z realizacją zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 267499,58 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 272512,63 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 267499,58 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Szubinie
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5620003515
7.3.3) Ulica: Kcyńska 30
7.3.4) Miejscowość: Szubin
7.3.5) Kod pocztowy: 89-200
7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-04-13
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 267499,58 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2033-12-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego w kwocie 2.000.000,00 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań Gminy Nekla
- Zaciągnięcie długoterminowego kredytu na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Waganiec
- Udzielenie Gminie Mędrzechów kredytu długoterminowego w wysokości 1 600 000,00 zł. na częściowe pokrycie deficytu budżetowego.
- Bankowa obsługa budżetu Powiatu Lubartowskiego wraz z podległymi jednostkami organizacyjnymi
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.