eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sławków › Wdrożenie nowoczesnych technologii produkcji i zabezpieczenia jakości wody na Stacji Uzdatniania Wody dla miasta Sławkowa

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-04-13


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Wdrożenie nowoczesnych technologii produkcji i zabezpieczenia jakości wody na Stacji Uzdatniania Wody dla miasta Sławkowa

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Sławków

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276257558

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 1

1.5.2.) Miejscowość: Sławków

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-260

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sod@slawkow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.slawkow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://e-zp.slawkow.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wdrożenie nowoczesnych technologii produkcji i zabezpieczenia jakości wody na Stacji Uzdatniania Wody dla miasta Sławkowa

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1317d0d2-b822-11ed-9236-36fed59ea7dd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00174171

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-04-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00028092/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.3 Wdrożenie noweczesnej technologii produkcji i zabezpieczenia jakości wody na Stacji Uzdatniania Wody dla miasta Sławkowa

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00116507

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.3.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 8346000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy Pzp, polegających na zaprojektowaniu oraz wykonaniu - zaprojektuj i wybuduj – wdrożenia nowoczesnych technologii produkcji i zabezpieczenia jakości wody na Stacji Uzdatniania Wody dla miasta Sławkowa. Inwestycja jest dofinansowana z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. 2. Podstawowym celem inwestycji jest zastosowanie nowoczesnych technologii produkcji wody oraz procesów zapewnienia wysokiej jakości wody na Stacji Uzdatniania Wody w Sławkowie. Uzupełniającym celem inwestycji jest zapewnienie bezpieczeństwa i ciągłości dostaw wody dla mieszkańców Sławkowa i odbiorców gospodarczych. Podstawowym źródłem zaopatrzenia Sławkowa w wodę są 2 studnie głębinowe zlokalizowane na terenie ujęcia wody w rejonie ulicy Okradzionowskiej. Ujęcie eksploatowane jest od października 1984 roku i część urządzeń obecnie stosowanych wykazuje bardzo wysoki stopień amortyzacji oraz zużycia technologicznego. Pobór wód podziemnych odbywa się z Głównego Zbiornika Wód Podziemnych GZWP 454-T-1,2 Olkusz– Zawiercie. Z tego ujęcia w wodę zaopatrywani są prawie wszyscy mieszkańcy Sławkowa, czyli prawie 7.000 osób oraz kilkaset podmiotów gospodarczych. Inwestycja będzie zmierzała do zastosowania nowoczesnych urządzeń produkcji wody oraz jej uzdatniania w celu zabezpieczenia ciągłości dostaw wysokiej jakości wody dla odbiorców w Sławkowie. W ramach inwestycji przewiduje się między innymi montaż urządzeń do uzdatniania wody, wymianę pomp głębinowych, zestawu hydroforowego, wdrożenie system automatycznego monitoringu SUW i studni, modernizację zbiorników retencyjnych, modernizację kolektora wylotowego dla wód technologicznych. Dla zapewniania ciągłości dostaw energii elektrycznej dla SUW Sławków konieczna jest także budowa nowej stacji trafo oraz instalacja agregatu prądotwórczego, który pozwoli na zapewnienie ciągłości dostaw wody w przerwach dostaw energii elektrycznej z sieci. Inwestycja jest niezbędna dla zachowania ciągłości obsługi gospodarki dostaw wody dla całego miasta Sławkowa. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) właściwe, zgodne z zasadami projektowania i wiedzą inżynierską wykonanie dokumentacji projektowej w zakresie niezbędnym do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę oraz wykonania projektów wykonawczych w zakresie niezbędnym do poprawnego zrealizowania wyżej wymienionej inwestycji wraz z podłączeniem wybudowanych obiektów do istniejącej infrastruktury technicznej, a następnie kompleksowe wykonanie na ich podstawie robót budowlanych (wykonanie projektu budowlanego, kompletnego w zakresie wszystkich branż i wymaganych uzgodnień, zgodnie z obowiązującą Ustawą Prawo Budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na budowę). 2) dostawa urządzeń technologicznych wszystkich instalacji; montaż, rozruch i uruchomienie; próby i szkolenie; roboty odtworzeniowe, jak również wszelkie inne działania niezbędne do oddania robót do normalnej eksploatacji, przekazania ich Zamawiającemu i uzyskania wymaganych pozwoleń, w tym pozwolenia na użytkowanie, 3) zapewnienie aby wszystkie obiekty, budowle, urządzenia i wyposażenie były nowe, kompletne, ze wszystkimi akcesoriami, zgodne z dokumentami postępowania i wymaganiami. 4. Wykonawca będzie odpowiedzialny za zaprojektowanie i wykonanie robót oraz zapewnienie dostaw odpowiadających wymaganiom Zamawiającego, zgodnych z najnowszą praktyką inżynieryjną i polskim prawem. 5. W ramach wykonywanych Robót Wykonawca zobowiązany jest także do: 1) wyjaśnienia wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań, zgłaszanych przez Inspektora Nadzoru i Zamawiającego, 2) sprawowania nadzoru autorskiego, 3) zapewnienia kierownictwa robót i kierownika budowy. 6. Wykonawca udzieli Zamawiającemu następującej gwarancji na przedmiot zamówienia: 2 lata na usługi projektowe, 3 lata na roboty budowlane, instalacyjne, konstrukcyjne, minimum 2 lata na wszystkie urządzenia i oprogramowanie dostarczane w ramach przedmiotu zamówienia, liczone od daty podpisania protokołu odbioru końcowego całości robót i dostaw objętych przedmiotem umowy. W okresie gwarancji na urządzenia Wykonawca na własny koszt zapewni i wymieni wszystkie części zamienne do zamontowanych urządzeń. Do Zamawiającego będzie należało zapewnienie materiałów i wyrobów niezbędnych w procesie uzdatniania a wykonawca będzie odpowiedzialny za ich wymianę. 7. Szczegółowy Opis przedmiotu zamówienia zawarty jest Programie funkcjonalno – użytkowym, stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ. 8. Inwestycja będzie realizowana w czynnym obiekcie, który nie zostanie wyłączony z eksploatacji na czas inwestycji. Sposób prowadzenia robót/wszelkich prac ma zagwarantować nieprzerwaną dostawę uzdatnionej wody dla mieszkańców Sławkowa. 9. Do Zamawiającego należy uzyskanie decyzji środowiskowej dla przedmiotowej inwestycji. 10. Tam, gdzie w opisie przedmiotu zamówienia został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 lub ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 99 ust. 4 i art. 101 ust. 4 ustawy, dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji. oraz będą zgodne pod względem:
gabarytów i konstrukcji (wielkość) szczegółowo opisane w dokumentacji technicznej, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych, charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcja), parametrów bezpieczeństwa użytkowania, standardów emisyjnych. 11. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: czynności związane bezpośrednio z wykonywaniem robót budowlanych pod kierownictwem kierownika budowy np. czynności wykonywane przez pracowników fizycznych, operatorów maszyn i sprzętu budowlanego, kierowców. Zamawiający nie wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w stosunku do projektantów, kierownika budowy, kierowników robót, geodetów, dostawców. Szczegółowy opis w dokumentach postępowania.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne

45252120-5 - Roboty budowlane w zakresie zakładów uzdatniania wody

45252126-7 - Roboty budowlane w zakresie zakładów uzdatniania wody pitnej

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych

45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W przedmiotowym postępowaniu zostały złożone 2 oferty: 1) Hydratec spółka z o.o., ul. por.Anatola Radziwonika 12, 15-166 Białystok za cenę 8 487 000,00 zł 2) EKOINDUSTRY Sp. z o.o., ul. ALEJA WALENTEGO ROŹDZIEŃSKIEGO 188 lok. 222, 40-203 Katowice za cenę 17 828 258,69 zł. Zamawiający przed otwarciem ofert udostępnił na stronie prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia tj. 9 960 000,00 zł Cena jednej oferty mieściła się w budżecie Zamawiającego, cena drugiej oferty przewyższała kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację zamówienia. W toku badania ofert ziściły się - wobec oferty o niższej cenie - przesłanki do jej odrzucenia na podstawie 226 ust 1 pkt 8) w zw. z art. 224 ust. 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, co Zamawiający uczynił. W konsekwencji powoduje to, że jedyna oferta ważna, jaka pozostaje w postępowaniu to oferta Wykonawcy EKOINDUSTRY Sp. z o.o. za cenę 17 828 258,69 PLN. Jest to kwota, do której Zamawiający nie jest w stanie zwiększyć środków przeznaczonych na realizację zamówienia.
Powyższa okoliczność stanowi przesłankę do unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp - cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty. W tym przypadku postępowania unieważnia się bez przeprowadzania wyboru najkorzystniejszej oferty. W ocenie Zamawiającego, w sytuacji, w której jedyna niedorzucona oferta przekracza budżet zamawiającego, uprawniony jest on do unieważnienia postępowania bez dokonania wyboru oferty najkorzystniejszej. Brzmienie przepisu art. 255 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych wskazuje co prawda na konieczność przekroczenia kwoty przez „ofertę najkorzystniejszą”, niemniej niezależnie od tego czy złożona oferta nr 2 stałaby się po badaniu i ocenie najkorzystniejszą, przekraczałaby budżet Zamawiającego. Kierując się zatem rozsądkiem, jak również ekonomiką postępowania, dalsze badanie oferty byłoby nieuzasadnione, bowiem i tak nie przyniosłoby innego efektu, jak unieważnienie postępowania.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 17828258,69 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 17828258,69 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.