eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bełchatów › ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKI WYTCHNIENIOWEJ



Ogłoszenie z dnia 2022-05-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKI WYTCHNIENIOWEJ

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Bełchatowie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 004700711

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Staszica 18

1.5.2.) Miejscowość: Bełchatów

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-400

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.7.) Numer telefonu: 44 635 51 00

1.5.8.) Numer faksu: 44 635 28 97

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@mopsbelchatow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://mops-belchatow.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania/283fc848-1b5c-490e-84ea-48fb2eee880b

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


pomoc społeczna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKI WYTCHNIENIOWEJ

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-71a7ee34-baf4-11ec-9f44-6e63702cb2f7

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00171697

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00014301/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Świadczenie usługi opieki wytchnieniowej

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00120207/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DO.3700.4.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 163200,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na terenie Bełchatowa usług opieki wytchnieniowej w ramach pobytu dziennego nad dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności oraz osobami z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności albo orzeczeniem równoważnym w miejscu zamieszkania tych osób. Przez opiekę wytchnieniową należy rozumieć doraźne, czasowe wsparcie o charakterze usług opiekuńczych, mające na celu odciążenie członków rodzin lub opiekunów osób niepełnosprawnych od codziennych obowiązków lub zapewnienie im czasowego zastępstwa. Łączna przewidywana liczba osób niepełnosprawnych wymagających zabezpieczenia w formie usług opieki wytchnieniowej - 17 osób, w tym: 15 osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności lub orzeczeniem równoważnym oraz 2 dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności. Łączna przewidywana liczba godzin usług w ramach zamówienia: 4080 godzin, w tym: 3600 godzin dla członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad osobami z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności lub orzeczeniem równoważnym oraz 480 godzin dla członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania pełnego limitu ilościowego przedmiotu zamówienia, jednakże nie więcej niż 30 % wskazanej w SWZ liczby godzin usług bez prawa roszczeń z tego tytułu przez Wykonawcę. Pod pojęciem godziny świadczonej usługi należy rozumieć godzinę zegarową i obejmuje ona wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia usługi bez czynności przygotowawczych, tj. z wyłączeniem czasu potrzebnego na dojazd i powrót. Realizacja zamówienia obejmuje: 1) świadczenie usług opieki wytchnieniowej przez osobę posiadającą odpowiednie kwalifikacje zawodowe, 2) zapewnienie opieki nad osobami niepełnosprawnymi na czas kiedy opieki tej nie może sprawować członek rodziny lub opiekun sprawujący bezpośrednią opiekę, 3)dostosowanie zakresu usług opieki wytchnieniowej do indywidualnych potrzeb osób niepełnosprawnych. Usługi mogą świadczyć osoby posiadające: 1) dyplom potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w zawodzie asystent osobisty osoby niepełnosprawnej/pielęgniarka lub innym, zapewniającym realizację usługi opieki wytchnieniowej w zakresie adekwatnym do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej, 2) co najmniej roczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy/opieki osobom niepełnosprawnym. Zakres usług obejmuje, m.in.: 1) nadzór nad osobą niepełnosprawną, w szczególności nad przyjmowaniem leków zaleconych przez lekarza, 2) monitorowanie stanu zdrowia poprzez pomiar temperatury, ciśnienia, poziomu cukru, itp. o ile wymaga tego stan zdrowia, 3) podanie posiłku, w miarę potrzeby pomoc przy jego spożywaniu, karmienie, 4) pomoc przy ubieraniu i utrzymaniu higieny osobistej, zmiana odzieży, bielizny osobistej, 5) wykonywanie podstawowych niezbędnych czynności pielęgnacyjnych i higienicznych, a w szczególności zmiana pieluchomajtek, podkładów, pomoc w dotarciu do toalety, higiena po załatwieniu potrzeb fizjologicznych, 6) układanie osoby leżącej w łóżku i pomoc przy zmianie pozycji, 7) pomoc w przemieszczaniu się osoby niepełnosprawnej w jej mieszkaniu, 8) wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, 9) pomoc w podtrzymywaniu kontaktów z otoczeniem osoby niepełnosprawnej, np. odbieranie telefonów, wpuszczanie osób odwiedzających. Usługi opieki wytchnieniowej realizowane będą każdorazowo w miejscu zamieszkania osoby niepełnosprawnej od poniedziałku do soboty (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach od 6:00 do 22:00. Termin realizacji usług (dni i godziny) oraz zakres usług u konkretnych osób ustalane będą indywidualnie pomiędzy Wykonawcą, a osobą niepełnosprawną/opiekunem, przy czym jednorazowo, nieprzerwanie ilość świadczonych usług dla jednej osoby nie może przekroczyć 12 godzin. Limit godzin przypadających na 1 osobę niepełnosprawną wynosi maksymalnie 240 godzin. Wykonawca realizował będzie usługi opieki wytchnieniowej na podstawie listy osób określającej czasookres i wymiar godzin przekazywanej mu przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie: 1) sporządzić i przekazać Zamawiającemu informacje dot. wykonania usług zawierające m.in. dane osób niepełnosprawnych oraz czas, miejsce i wymiar świadczonych usług, 2) dokumentować czas i termin świadczonych usług wraz z podpisem osoby objętej usługami opieki wytchnieniowej, opiekuna lub członka rodziny osoby niepełnosprawnej potwierdzającym każdorazowo wykonanie usługi – na podstawie Kart rozliczenia usług opieki wytchnieniowej w ramach Programu „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2022 zgodnie ze wzorem załączonym do projektu umowy). Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania Zamawiającemu (w terminie do 3 dnia każdego następnego miesiąca, a w grudniu 2022 r. w terminie do 23 grudnia 2022 r.) faktury wraz z informacją i kartami rozliczenia, o których mowa w SWZ. Zapłata wynagrodzenia następowała będzie w oparciu o zrealizowaną liczbę świadczonych usług w terminie 14 dni od dostarczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury i dokumentów, o których mowa w SWZ, a w grudniu 2022 w terminie do 30 grudnia 2022 r. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli nad prawidłowością i terminowością realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku kontroli Wykonawca zobowiązany będzie do udostępnienia Zamawiającemu wszelkiej dokumentacji pozwalającej na stwierdzenie prawidłowości realizacji zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany do zachowania szczególnych zasad ostrożności wynikających z zagrożenia zarażenia wirusem SARS-CoV 2, a w szczególności wyposażyć osoby wykonujące usługi w środki ochrony indywidualnej. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za staranność w wyborze osób, przy pomocy których będzie świadczył usługi objęte niniejszym zamówieniem oraz za prawidłowość wykonywanych przez nich obowiązków. Osoby wykonujące w ramach usługi opieki wytchnienionej takie czynności jak: przygotowywanie posiłków, karmienie osoby/pomoc przy spożywaniu posiłków są zobowiązane posiadać aktualne badania sanitarno-epidemiologiczne. W przypadku niemożności świadczenia usług przez daną osobę Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia odpowiedniego zastępstwa spełniającego wymagania określone w SWZ. Wykonawca odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone świadczeniobiorcom i osobom trzecim w trakcie realizacji zamówienia, w tym przez osoby, przy pomocy których wykonuje zamówienie. Wykonawca zobowiązany będzie do powiadamiania Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej świadczeniobiorcy, a także o pogorszeniu stanu zdrowia mających wpływ na realizację zadań wynikających z niniejszego zamówienia. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w pełnym wymiarze czasu pracy dotyczy jednej osoby wykonującej czynności określone w części IV ust. 13 SWZ. Osoba, o której mowa wyżej winna być zatrudniona co najmniej na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu Wykonawca lub podwykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego zatrudnienia w to miejsce innej osoby. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej wskazane w części IV ust. 13 SWZ czynności. Zamawiający jest uprawniony w szczególności: do żądania złożenia oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia wymogów, żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów oraz do przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W celu potwierdzenia zatrudnienia osoby, o której mowa wyżej Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu w terminie 3 dni od daty zawarcia umowy, oświadczenia, że przy realizacji zamówienia ww. osoba jest zatrudniona przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę na okres realizacji umowy ze wskazaniem wymiaru czasu pracy i czynności, jakie będzie wykonywać. W przypadku konieczności wprowadzenia zmian zatrudnionej osoby Wykonawca powiadomi Zamawiającego o zmianie i dostarczy odpowiednie oświadczenie najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy przez nowego pracownika. Minimalna ilość osób i forma ich zatrudnienia nie może ulec zmianie. W przypadku niespełnienia wymagań, o których mowa w części IV ust. 28 – 31 SWZ Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 500 zł – za każdy miesiąc, w którym wymóg zatrudnienia nie będzie spełniony. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Wykonawca zobowiązany będzie do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 120.000,00 zł (słownie: sto dwadzieścia tysięcy złotych 00/100) przez cały okres trwania zamówienia. Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia, o których mowa w SWZ stanowią minimalne wymagania, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie wymagań minimalnych skutkować będzie odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy prawo zamówień publicznych. Realizacja zamówienia może być powierzona podwykonawcom. Wykonawca zobowiązany jest wskazać w ofercie, które części zamówienia powierzy podwykonawcom oraz podać nazwy (firmy) podwykonawców jeżeli są już znani. Zamówienie będzie realizowane i dokumentowane zgodnie z wytycznymi Programu MRiPS „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2022.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85312100-0 - Usługi opieki dziennej

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 40,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 40,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 40,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: NZOZ FAMILIA Praktyka Pielęgniarska mgr. piel. Marzena Włóka-Szewczyk

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7711310431

7.3.3) Ulica: ul. Zjazdowa 2

7.3.4) Miejscowość: Piotrków Trybunalski

7.3.5) Kod pocztowy: 97-300

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-05-23

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 163200,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2022-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.