eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi PankiBudowa instalacji OZE w budynkach i obiektach użyteczności publicznej na terenie Gminy Panki.



Ogłoszenie z dnia 2025-04-01


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa instalacji OZE w budynkach i obiektach użyteczności publicznej na terenie Gminy Panki.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Panki

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398356

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Tysiąclecia 5

1.5.2.) Miejscowość: Panki

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-140

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski

1.5.7.) Numer telefonu: 34 317 90 35

1.5.8.) Numer faksu: 34 317 90 62

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@panki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.panki.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b232b43d-80b2-4f3b-8a32-c581912faa24

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa instalacji OZE w budynkach i obiektach użyteczności publicznej na terenie Gminy Panki.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b232b43d-80b2-4f3b-8a32-c581912faa24

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00171649

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-01

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00040205/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Budowa instalacji OZE w budynkach i obiektach użyteczności publicznej na terenie Gminy Panki

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00094785

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZBI.271.3.01.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest „Budowa instalacji OZE w budynkach i obiektach użyteczności publicznej na terenie Gminy Panki.” realizowanego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 PRIORYTET II Fundusze Europejskie na zielony rozwój Działanie 02.06 Odnawialne źródła energii - projekty inne niż grantowe i parasolowe, w tym w szczególności:
1) Przeprowadzenie audytu technicznego (wizji lokalnej) dla każdej lokalizacji:
a) Urząd Gminy Panki – al. Tysiąclecia 4, 42-130 Panki; ID działki: 240606_2.0011.254/4 (piwnica budynku Urzędu instal. PV na dachu budynku),
b) Urząd Gminy Panki – al. Tysiąclecia 4, 42-130 Panki; ID działki: 240606_2.0011.254/4 (kontener wybudowany obok instalacji fotowoltaicznej - instalacja PV na potrzeby carportu ze stacją ładowania samochodów elektrycznych).
2) Wykonanie (w 3 egz.) dokumentacji projektowej dla każdej lokalizacji wskazanej w Rozdziale III pkt. 1 ppkt. 1) a) i 1) b) SWZ, uzyskanie wymaganych prawem uzgodnień, zgód i pozwoleń oraz opinii (pozwolenie na budowę, lub zgłoszenie budowy lub wykonywania innych robót budowlanych jeżeli będą wymagane przepisami prawa), opinie i uzgodnienia w zakresie ochrony przeciwpożarowej, etc.) niezbędnych do prawidłowego sporządzenia dokumentacji projektowej;
Opracowana dokumentacja projektowa musi być zgodna z zasadą „nie czyń znaczącej szkody” - zasadą DNSH, analizą spełniania zasady „nie czyń poważnej szkody” (DNSH), w rozumieniu art. 17 rozporządzenia (UE) nr 2020/852, z uwzględnieniem wskazanego zakresu prac i charakteru inwestycji.
Opracowanie projektowe musi zawierać również wykonanie „Raportu Otwarcia/Raportu Końcowego”, opisującego sposób planowania, wdrażania, realizacji, monitorowania i rozliczania inwestycji zgodnie z wytycznymi DNSH
3) Przekazanie Zamawiającemu 3 egz. uzgodnionej i zaakceptowanej dokumentacji projektowej;
4) Prowadzenie robót budowlanych zgodnie z zasadą (DNSH) „nie czyń poważnej szkody” .
5) Przygotowanie terenu pod realizację przedmiotu zamówienia;
6) Dostawę i montaż magazynów energii dla instalacji fotowoltaicznych wraz z osprzętem dla każdej lokalizacji wskazanej w Rozdziale III pkt. 1 ppkt. 1) a) i 1) b), SWZ;
7) Podłączenie/konfigurację magazynów energii z instalacjami fotowoltaicznymi;
8) Dostawę i montaż inwerterów hybrydowych dla instalacji fotowoltaicznych wraz z osprzętem;
9) Uzupełnienie ubytków ścian, stropów i podłóg, naprawa tynków, elewacji oraz jej ocieplenia, uszczelnienie pokrycia dachowego po przejściach przewodów;
10) Dokonanie ewentualnych modyfikacji założeń tylko w uzgodnieniu z inwestorem, jeżeli będzie to prowadzić do lepszego wykorzystania możliwości technicznych stwarzanych przez zaplanowane do montażu urządzenia;
11) Dokonanie ewentualnych modyfikacji, konfiguracja projektowanego okablowania tak, aby doprowadzić do optymalnego wykorzystania możliwości technicznych stwarzanych przez zaplanowane do montażu urządzenia;
12) Przeprowadzenie pomiarów kontrolnych, przeprowadzenie prób wydajności instalacji, uruchomienie i regulacja instalacji;
13) Wykonanie wszystkich prac odtworzeniowych;
14) Przeszkolenie użytkowników;
15) Sporządzenie instrukcji obsługi;
16) Sporządzenie, uzyskanie podpisów użytkownika oraz złożenie kompletnych dokumentów zgłoszeniowych przyłączenia instalacji fotowoltaicznej z magazynem energii (ZM Zgłoszenie przyłączenia mikroinstalacji. Wniosek o określenie warunków przyłączenia mikroinstalacji do sieci. Dokument mikroinstalacji; ZM-M Dane magazynu energii elektrycznej przyłączonego w mikroinstalacji). Monitorowanie statusu złożonych dokumentów co najmniej do momentu przyłączenia instalacji fotowoltaicznej z magazynem energii do sieci elektroenergetycznej (w razie potrzeby – opracowanie poprawek dla złożonych dokumentów zgłoszeniowych).

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Program Funkcjonalno-Użytkowy - stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ, oraz wzór umowy - Załącznik nr 4 do SWZ,
Uwaga:
Pogram Funkcjonalno-Użytkowy (PFU) - stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ zawiera szerszy zakres robót niż objęty przedmiotem postępowania który dotyczy projektowania i budowy magazynów energii dla instalacji fotowoltaicznej Stacji Uzdatniania Wody Stacja Uzdatniania Wody (SUW) Panki – ul. Dworcowa 10B, 42-130 Panki; ID działki: 240606_2.0002.302/6
Projektowanie i budowa instalacji magazynów energii dla instalacji fotowoltaicznej Stacji Uzdatniania Wody Stacja Uzdatniania Wody (SUW) Panki – ul. Dworcowa 10B, 42-130 Panki nie jest objęta przedmiotem niniejszego zamówienia.

Przedmiot zamówienia obejmuje ponadto wykonanie w ramach ceny ofertowej wszelkich niezbędnych prac pomocniczych i towarzyszących oraz robót tymczasowych i innych, niezbędnych oraz pominiętych
w wycenie i dokumentacji projektowej, programie funkcjonalno użytkowym (PFU), jednak bez których nie będzie można ukończyć obiektu oraz przystąpić do jego użytkowania, w szczególności:
1) Organizację, zagospodarowanie, utrzymanie i likwidację placu budowy oraz poniesienie kosztów z tym związanych,
2) Wykonanie lub pozyskanie we własnym zakresie oraz poniesienie kosztów:
- uzgodnień, opinii, decyzji, analiz, badań itp., niezbędnych do opracowania dokumentacji projektowej,
- innych opracowań, prac i badań wymaganych dokumentacją projektową,
- dokumentacji powykonawczej z naniesionymi zmianami dokonanymi w trakcie robót budowlanych, potwierdzonymi przez projektanta, kierownika budowy jeżeli będzie wymagany przepisami prawa,
-zorganizowania i przeprowadzenia niezbędnych prób, pomiarów, badań i sprawdzeń, które są niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia oraz poniesienie kosztów z tym związanych.
- obsługi geodezyjnej inwestycji, wraz z wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej,
3) Zabezpieczenie terenu budowy zgodnie z obowiązującymi przepisami, tj. rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz.U. z 2003r. Nr 47, poz. 401).
4) Obsługa archeologiczna i konserwatorska w przypadku wystąpienia sytuacji dla której taka obsługa jest wymagana.
5) Zapewnienie i zabezpieczenie dostępu do budynku w miejscach prowadzenia robót.
6) Uporządkowanie po zakończeniu robót terenu budowy.
7) Przygotowanie dokumentacji powykonawczej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane ( tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 725 ze zm.), w tym: protokołów odbiorów technicznych, protokołów badań, aprobat technicznych, atestów, deklaracji zgodności itp.
8) Utrzymanie terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwanie na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów potwierdzone kartami przekazania odpadów i udokumentowanie ich sprawozdaniami lub protokołami, czy wpisami do dziennika budowy potwierdzającymi wystawienie oraz poniesienie kosztów z tym związanych,
9) Prowadzenie prac budowlanych w sposób ograniczający powstawanie odpadów
10) Prowadzenie ewidencji gazów lub pyłów wprowadzanych do powietrza,
11) Prowadzenie ewidencji odpadów,
12) Prowadzenie ewidencji zużywanej wody, produkowanych ścieków.

Roboty składające się na przedmiot zamówienia muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami (w szczególności ustawy prawo budowlane, przepisami bhp i p.poż oraz branżowymi), jak również zgodnie z zasadami wiedzy projektowej, a także z należytą starannością, zachowaniem właściwej organizacji pracy i zapewnieniem dobrej jakości.
Wykonawca zobowiązany będzie w ramach przedmiotu zamówienia do dokonania w imieniu Zamawiającego ,zgłoszenia przyłączenia instalacji fotowoltaicznej z magazynem energii (ZM Zgłoszenie przyłączenia mikroinstalacji). wraz z przygotowaniem niezbędnych dokumentów w tym zakresie oraz uzyskania pozwolenia na użytkowanie jeżeli będzie to wymagane przepisami prawa w tym ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane ( tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 725 ze zm.),
Zamontowane magazyny energii oraz inwertery hybrydowe muszą być wyposażone w system monitoringu pracy instalacji umożliwiający zdalny i stacjonarny (bezpośrednio z urządzenia) odczyt danych związanych z produkcją zużyciem i magazynowaniem energii z OZE oraz pracą instalacji, wraz z archiwizacją danych oraz urządzenia zapewniające zdalny transfer danych.
Wykonawca zobowiązany będzie w ramach przedmiotu zamówienia do przeniesienia na Zamawiającego majątkowych praw autorskich na wykonane opracowania na wszystkich polach eksploatacji - w tym określonych w art. 50 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. (Dz. U. z 2019r. poz. 1231 z późn. zm.).

4.5.3.) Główny kod CPV: 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

51112200-2 - Usługi instalowania sprzętu sterowania energią elektryczną

09332000-5 - Instalacje słoneczne

31434000-7 - Akumulatory litowe

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71314100-3 - Usługi elektryczne

71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną

71334000-8 - Mechaniczne i elektryczne usługi inżynieryjne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie unieważniono ponieważ oferta z najniższą ceną z pośród ofert nie podlegających odrzuceniu przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie ww. zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 9

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 9

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 7

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 216480,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 240292,80 PLN

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Znak sprawy: ZBI.271.3.01.2025
„Budowa instalacji OZE w budynkach i obiektach użyteczności publicznej na terenie Gminy Panki.”realizowane w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 PRIORYTET II Fundusze Europejskie na zielony rozwój Działanie 02.06 Odnawialne źródła energii - projekty inne niż grantowe i parasolowe.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.