eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Będzin › Budowa kolektora ściekowego łączącego Gminę Psary z Gminą Wojkowice



Ogłoszenie z dnia 2022-05-20


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa kolektora ściekowego łączącego Gminę Psary z Gminą Wojkowice

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ W PSARACH

1.3.) Oddział zamawiającego: Dąbie, ul. Dolna 1, 42-504 Będzin

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276559220

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Dąbie, ul. Dolna 1

1.5.2.) Miejscowość: Będzin

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-504

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki

1.5.7.) Numer telefonu: 32/4281580

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zgk@psary.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgk.psary.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/zgk_psary

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 1 - gospodarka wodna

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa kolektora ściekowego łączącego Gminę Psary z Gminą Wojkowice

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7eee11eb-cc64-11ec-b879-9a86e5ac3946

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00169988

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00146569/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZGK/181/2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3.1 Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego tj. „Budowa kolektora kanalizacji sanitarnej, który ma za zadanie zapewnić ciągły odbiór ścieków bytowo – gospodarczych z Gminy Psary i odprowadzić je do korektora sanitarnego zlokalizowanego
w Gminie Wojkowice, a następnie docelowo do oczyszczalni ścieków. Rurociąg poprowadzony zostanie na terenie Gminy Psary, ul. Graniczna i Wojkowice, ul. Brzeziny.
Odcinek tłoczny PE100 RC SDR11 w zakresie średnicy dz160 (odcinek PS – SR)
– wykonanie przewiert sterowanym
dł. ok 358 m

Odcinek grawitacyjny PVC SN8 w zakresie średnicy dn 200 (odcinek SR – SA99)
- wykonanie wykopem otwartym
dł. ok 8,5 m
Studnia pomiarowa dn2000 z przepływomierzem
DN 2000 mm
Studnia rozprężna betonowa Ø1000
DN 1000 mm
Odtworzenie i renowacja nawierzchni istniejącej drogi, chodnika i terenów zielonych
w pasie planowanych robót budowlano-montażowych.


Pas montażowy przy budowie rurociągu wyniesie 2,0 m. Po wykonaniu robót budowlano – montażowych teren inwestycji zostanie przywrócony do stanu pierwotnego, a zagospodarowanie terenu nie ulegnie zmianie.
Zakres rzeczowy zadań będących przedmiotem przetargu opisany jest szczegółowo w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz pomocniczo w przedmiarze robót.
3.2 Przedmiot umowy obejmuje w szczególności:
1 przygotowanie terenu pod budowę
2 roboty pomiarowe
3 rozbiórka nawierzchni
4 wykopy kontrolne
5 roboty ziemne
6 roboty montażowe
7 naprawa nawierzchni

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający na podstawie przepisu art. 255 pkt 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych ((dalej pzp) w zw. z art. 2 ust. 1 pkt 2 pzp w zw. z art. 457 ust. 1 pkt 1 pzp oraz na podstawie przepisu art. 256 pzp, informuje o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pod nazwą Budowa kolektora ściekowego łączącego gminę Psary z gminą Wojkowice, numer postępowania ZGK/181/2022.

Zamawiający jest zamawiającym sektorowym, zaś zamówienie na budowę kolektora ściekowego łączącego gminę Psary z gminą Wojkowice, numer postępowania ZGK/181/2022W, stanowi zamówienie sektorowe w rozumieniu przepisów pzp. W toku weryfikacji dokumentów postępowania Zamawiający ustalił, iż wartość szacunkowa zamówienia w niniejszym postępowaniu jest niższa niż progi unijne. Zgodnie z przepisem art. 2 ust. 1 pkt 2 pzp „Przepisy ustawy stosuje się do: […] zamówień sektorowych oraz organizowania konkursów, których wartość jest równa lub przekracza progi unijne, przez zamawiających sektorowych”. Tym samym zgodnie z cytowanym przepisem ustawa pzp nie znajduje zastosowania do udzielenia przedmiotowego zamówienia. W konsekwencji udzielenie zamówienia przy zastosowaniu przepisów ustawy pzp w sytuacji, gdy nie jest ono objęte zakresem jej zastosowania, będzie mieć miejsce z naruszeniem przepisów ustawy.

Zgodnie z przepisem art. 457 ust. 1 pkt 1 pzp „Umowa podlega unieważnieniu, jeżeli zamawiający: 1) z naruszeniem ustawy udzielił zamówienia, zawarł umowę ramową lub ustanowił dynamiczny system zakupów bez uprzedniego zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych albo przekazania Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej ogłoszenia wszczynającego postępowanie lub bez wymaganego ogłoszenia zmieniającego ogłoszenie wszczynające postępowanie, jeżeli zmiany miały znaczenie dla sporządzenia wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert”. Mając na uwadze fakt, iż ustawa pzp nie znajduje zastosowania do przedmiotowego zamówienia, a zatem zostałoby ono udzielone z naruszeniem ustawy, umowa zawarta w wyniku przeprowadzenia takiego postępowania podlegałaby unieważnieniu na podstawie przepis art. 457 ust. 1 pkt 1 pzp.

Wobec powyższego w celu wyeliminowania opisanych powyżej nieprawidłowości Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu przedmiotowego postępowania.

Ponadto zgodnie z przepisem art. 256 pzp „Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione.” Prowadzenie niniejszego postępowania na podstawie przepisów ustawy pzp, w sytuacji gdy z uwagi na szacunkową wartość zamówienia ustawa ta nie znajduje zastosowania jest nieuzasadnione, albowiem naraża na ryzyko unieważnienia umowy zarówno Zamawiającego jak i poszczególnych wykonawców biorących udział w postępowaniu. Zatem również z tej przyczyny Zamawiający uznał za zasadne podjęcie decyzji o unieważnieniu postępowania.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 0 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.