Ogłoszenie z dnia 2025-03-24
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00111292/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-02-19
- 2025/BZP 00117376/01 - Modyfikacja z dnia 2025-02-24
- 2025/BZP 00118238/01 - Modyfikacja z dnia 2025-02-24
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa kart podarunkowych w formie elektronicznych kart przedpłaconych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: DOM POMOCY SPOŁECZNEJ W STRZEBIELINKU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001077565
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: B/N
1.5.2.) Miejscowość: Strzebielinek
1.5.3.) Kod pocztowy: 84-250
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdański
1.5.7.) Numer telefonu: 58 676 76 90, 58 676 75 70
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: strzebielinek@post.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.strzebielinek.naszdps.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/10654211.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
pomoc społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa kart podarunkowych w formie elektronicznych kart przedpłaconych2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b26395e8-6de9-4696-8713-85508cefcbcf
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00159459
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00035503/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Dostawa kart podarunkowych w formie elektronicznych kart przedpłaconych
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00111292
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: AT.331.3.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: dostawa kart podarunkowych w formie elektronicznych kart przedpłaconych, posiadających
możliwość płatności z wykorzystaniem technologii płatności zbliżeniowej, zwanych dalej kartami podarunkowymi, które
można realizować we wszystkich punktach usługowo-handlowych na terenie całego kraju, posiadających terminale rozliczeń kart płatniczych, na którą składają się dostawy kart w roku 2025, w łącznej ilości szacunkowej 179 szt. i zasilenia o łącznej wartości nominalnej ok. 249.780,00 zł
4.5.3.) Główny kod CPV: 30163000-9 - Karty płatnicze
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W dniu 19.02.2025 roku Zamawiający wszczął postępowanie w trybie podstawowym na podst. art 275 ust 1 ustawy Pzp. Zarówno w ogłoszeniu o zamówieniu jak i w SWZ zamawiający wskazał, że dokona oceny złożonych ofert w oparciu o następujące kryteria oceny ofert:1) cena – 80 %
2) liczba punktów handlowych, znajdujących się na terenie województwa pomorskiego, (spożywczych i przemysłowych z wyłączeniem usług) udzielających rabatów i promocji, z którymi Wykonawca posiada podpisane indywidualne umowy współpracy, ważne na czas składania ofert minimum 60 dni – 15%
3) zbiorcza aktywacja kart – 5%
Zamawiający we wzorze formularza ofertowego – załącznik nr 1 do SWZ wymagał, aby wykonawcy wskazali liczbę indywidualnych umów podpisanych z instytucjami handlowymi, które to umowy dotyczą rabatów albo promocji, albo bonusów w placówkach handlowych, znajdujących się na terenie województwa pomorskiego. Z kolei w wykazie placówek handlowych udzielających promocji i rabatów stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ, który wykonawcy zobowiązani byli złożyć na potwierdzenie informacji podanych w pkt 4 formularza ofertowego, w celu przyznania punktów w kryterium oceny ofert nr 2, Zamawiający udzielił wskazówek, w jaki sposób należy go właściwie wypełnić. Zamawiający wskazał, że Wykonawca sporządzając wykaz placówek handlowych w kolumnie: „nazwa placówek handlowych, sklepów stacjonarnych, oferujących promocję lub rabat” powinien wskazać sieć sklepów (nazwa sieci, np. „SMYK”), ponadto zaznaczył, że „nie należy wpisywać nazw i adresów sklepów stacjonarnych tylko nazwę sieci placówek handlowych”. Nastąpiła rozbieżność między poszczególnymi zapisami SWZ oraz załączników do SWZ, dotyczących wykazania informacji, które będą ocenianie w ramach kryterium nr 2 oceny ofert. Zamawiający używając trzech różnych definicji: punkt handlowy, placówka handlowa i sieć sklepów służących określeniu wartości ocenianej w kryterium nr 2, wprowadził wykonawców w błąd, skutkiem czego jest odmienna interpretacją zapisów SWZ w tym zakresie, a co znalazło swoje odzwierciedlenie w złożonych ofertach.
W przedmiotowym postępowaniu wpłynęły 2 oferty. Jeden z Wykonawców zinterpretował treść SWZ, w taki sposób, że w pkt 4 formularza ofertowego, należy wykazać wszystkie punkty handlowe na terenie woj. pomorskiego, udzielające rabaty i promocje, z którymi wykonawca ten posiada podpisane indywidualne umowy współpracy. Natomiast drugi Wykonawca zasugerował się wskazówkami Zamawiającego, dotyczącymi wypełniania wykazu placówek handlowych udzielających promocji i rabatów, zawartymi w załączniku nr 5 i wskazał tylko sieci sklepów, z którymi ma podpisane indywidulane umowy, dotyczące promocji i rabatów.
W związku z powyższym Zamawiający nie jest w stanie dokonać oceny złożonych ofert, w oparciu o kryteria oceny ofert wskazane w SWZ, przy jednoczesnym zachowaniem głównej zasady przeprowadzania postepowania o udzielenie zamówienia, określonej w art. 16 ustawy Pzp, a która zobowiązuje zamawiającego do zachowania uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.