eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Czeladź › "Usługi związane z utrzymaniem terenów zieleni w Czeladzi w 2023 roku"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-03-30


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Usługi związane z utrzymaniem terenów zieleni w Czeladzi w 2023 roku”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI ZARZĄD GOSPODARKI KOMUNALNEJ W CZELADZI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 240909351

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Elizy Orzeszkowej 12

1.5.2.) Miejscowość: Czeladź

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-253

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mzgk.czeladz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzgk.czeladz.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://mzgk-czeladz.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Usługi związane z utrzymaniem terenów zieleni w Czeladzi w 2023 roku”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f31a4ace-aeba-11ed-9236-36fed59ea7dd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00157071

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00035898/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Usługi związane z utrzymaniem terenów zieleni w Czeladzi w 2023 roku

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00100834

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 1/U/MZGK/23

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część A – Usługi utrzymania terenów zieleni miejskiej
Szczegółowy zakres zamówienia określony został w:

Załączniku nr 1A do SWZ dla części A, na który składa się:
- Kalkulacja ceny- utrzymanie terenów zieleni miejskiej,
- Informacje techniczne w zakresie utrzymania terenów zieleni miejskiej

4.5.3.) Główny kod CPV: 77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90700000-4 - Usługi środowiska naturalnego

4.5.5.) Wartość części: 256041,70 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część B – Usługi utrzymania terenów zieleni parkowej
Szczegółowy zakres zamówienia określony został w:
Załączniku nr 1B do SWZ dla części B, na który składa się:
- Kalkulacja ceny – utrzymanie terenów zieleni parkowej,
- Informacje techniczne w zakresie utrzymania terenów zieleni parkowej.

4.5.3.) Główny kod CPV: 77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90700000-4 - Usługi środowiska naturalnego

77313000-7 - Usługi utrzymania parków

4.5.5.) Wartość części: 161959,20 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część C - Usługi związane z nasadzeniem i pielęgnacją kwiatów
Szczegółowy zakres zamówienia określony został w:
Załączniku nr 1C do SWZ dla części C, na który składa się:
- Kalkulacja ceny – nasadzenia i pielęgnacja kwiatów,
- Informacje techniczne w zakresie w zakresie nasadzenia i pielęgnacji kwiatów.

4.5.3.) Główny kod CPV: 77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90700000-4 - Usługi środowiska naturalnego

4.5.5.) Wartość części: 57500 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Przedmiotowe postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, która uniemożliwiła Wykonawcom dokonania rzetelnej wyceny przedmiotu zamówienia. Zamawiający w kalkulacji ceny, stanowiącej załącznik nr 1A do SWZ omyłkowo wyszczególnił pole piaskowe przy następujących pozycjach:
- ul. Spółdzielcza (pole piaskowe)
- ul. Pieńkowskiego (Grodzisko – pole piaskowe)
- ul. 17 Lipca (za MOPS piaskownica + pole piaskowe)
- Oś Niepodległości (pole piaskowe)
- ul. Betonowa (pole piaskowe)
- ul. Katowicka (Józefów - pole piaskowe)
W/ w pozycje dotyczyły wymiany piasku w piaskownicach, a nie w polach piaskowych. Opisane w ten sposób pozycje mogły wprowadzić Wykonawców w błąd. Zamawiający po przeanalizowaniu wszystkich ofert złożonych w postępowaniu (tj. ofert złożonych przez Wykonawców w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu z dnia 17.02.2023r. oraz ofert dodatkowych złożonych przez Wykonawców w odpowiedzi na zaproszenie z dnia 02.03.2023r.) powziął wątpliwości co do prawidłowej kalkulacji ceny przez Wykonawców w tychże pozycjach. Zamawiający zauważył, że Wykonawcy w bardzo zróżnicowany sposób dokonali wyceny przedmiotowych pozycji, co spowodowało, że porównanie złożonych ofert za wykonanie przedmiotu zamówienia w zakresie wymiany piasku w piaskownicach stało się niemożliwe. Mając na uwadze powyższe Zamawiający nie mógłby dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej i zawrzeć niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 219297,02 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 258482,77 PLN

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Przedmiotowe postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, która uniemożliwiła Wykonawcom dokonania rzetelnej wyceny przedmiotu zamówienia. Zamawiający w kalkulacji ceny, stanowiącej załącznik nr 1B do SWZ omyłkowo wyszczególnił pole piaskowe przy następujących pozycjach:
- Park Jordana (piaskownica + pole piaskowe)
- Park Alfred (piaskownica + pole piaskowe)
W/ w pozycje dotyczyły wymiany piasku w piaskownicach, a nie w polach piaskowych. Opisane w ten sposób pozycje mogły wprowadzić Wykonawców w błąd. Zamawiający po przeanalizowaniu wszystkich ofert złożonych w postępowaniu (tj. ofert złożonych przez Wykonawców w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu z dnia 17.02.2023r. oraz ofert dodatkowych złożonych przez Wykonawców w odpowiedzi na zaproszenie z dnia 02.03.2023r.) powziął wątpliwości co do prawidłowej kalkulacji ceny przez Wykonawców w tychże pozycjach. Zamawiający zauważył, że Wykonawcy w bardzo zróżnicowany sposób dokonali wyceny przedmiotowych pozycji, co spowodowało, że porównanie złożonych ofert za wykonanie przedmiotu zamówienia w zakresie wymiany piasku w piaskownicach stało się niemożliwe. Mając na uwadze powyższe Zamawiający nie mógłby dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej i zawrzeć niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 120078,83 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 152301,06 PLN

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający w informacji technicznej do prowadzonych prac (Załącznik nr 1 C do SWZ) posłużył się pojęciami niejednoznacznymi, które mogły wprowadzać w błąd Wykonawców co do zakresu zamówienia w kontekście klasyfikacji roślin.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 49896,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 70740,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.