Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00100834/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-02-17
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Usługi związane z utrzymaniem terenów zieleni w Czeladzi w 2023 roku”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI ZARZĄD GOSPODARKI KOMUNALNEJ W CZELADZI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 240909351
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Elizy Orzeszkowej 12
1.5.2.) Miejscowość: Czeladź
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-253
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mzgk.czeladz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzgk.czeladz.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://mzgk-czeladz.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Usługi związane z utrzymaniem terenów zieleni w Czeladzi w 2023 roku”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f31a4ace-aeba-11ed-9236-36fed59ea7dd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00157071
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00035898/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Usługi związane z utrzymaniem terenów zieleni w Czeladzi w 2023 roku
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00100834
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 1/U/MZGK/23
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część A – Usługi utrzymania terenów zieleni miejskiejSzczegółowy zakres zamówienia określony został w:
Załączniku nr 1A do SWZ dla części A, na który składa się:
- Kalkulacja ceny- utrzymanie terenów zieleni miejskiej,
- Informacje techniczne w zakresie utrzymania terenów zieleni miejskiej
4.5.3.) Główny kod CPV: 77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90700000-4 - Usługi środowiska naturalnego
4.5.5.) Wartość części: 256041,70 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część B – Usługi utrzymania terenów zieleni parkowejSzczegółowy zakres zamówienia określony został w:
Załączniku nr 1B do SWZ dla części B, na który składa się:
- Kalkulacja ceny – utrzymanie terenów zieleni parkowej,
- Informacje techniczne w zakresie utrzymania terenów zieleni parkowej.
4.5.3.) Główny kod CPV: 77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90700000-4 - Usługi środowiska naturalnego
77313000-7 - Usługi utrzymania parków
4.5.5.) Wartość części: 161959,20 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część C - Usługi związane z nasadzeniem i pielęgnacją kwiatówSzczegółowy zakres zamówienia określony został w:
Załączniku nr 1C do SWZ dla części C, na który składa się:
- Kalkulacja ceny – nasadzenia i pielęgnacja kwiatów,
- Informacje techniczne w zakresie w zakresie nasadzenia i pielęgnacji kwiatów.
4.5.3.) Główny kod CPV: 77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90700000-4 - Usługi środowiska naturalnego
4.5.5.) Wartość części: 57500 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Przedmiotowe postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, która uniemożliwiła Wykonawcom dokonania rzetelnej wyceny przedmiotu zamówienia. Zamawiający w kalkulacji ceny, stanowiącej załącznik nr 1A do SWZ omyłkowo wyszczególnił pole piaskowe przy następujących pozycjach:
- ul. Spółdzielcza (pole piaskowe)
- ul. Pieńkowskiego (Grodzisko – pole piaskowe)
- ul. 17 Lipca (za MOPS piaskownica + pole piaskowe)
- Oś Niepodległości (pole piaskowe)
- ul. Betonowa (pole piaskowe)
- ul. Katowicka (Józefów - pole piaskowe)
W/ w pozycje dotyczyły wymiany piasku w piaskownicach, a nie w polach piaskowych. Opisane w ten sposób pozycje mogły wprowadzić Wykonawców w błąd. Zamawiający po przeanalizowaniu wszystkich ofert złożonych w postępowaniu (tj. ofert złożonych przez Wykonawców w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu z dnia 17.02.2023r. oraz ofert dodatkowych złożonych przez Wykonawców w odpowiedzi na zaproszenie z dnia 02.03.2023r.) powziął wątpliwości co do prawidłowej kalkulacji ceny przez Wykonawców w tychże pozycjach. Zamawiający zauważył, że Wykonawcy w bardzo zróżnicowany sposób dokonali wyceny przedmiotowych pozycji, co spowodowało, że porównanie złożonych ofert za wykonanie przedmiotu zamówienia w zakresie wymiany piasku w piaskownicach stało się niemożliwe. Mając na uwadze powyższe Zamawiający nie mógłby dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej i zawrzeć niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 219297,02 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 258482,77 PLN
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Przedmiotowe postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, która uniemożliwiła Wykonawcom dokonania rzetelnej wyceny przedmiotu zamówienia. Zamawiający w kalkulacji ceny, stanowiącej załącznik nr 1B do SWZ omyłkowo wyszczególnił pole piaskowe przy następujących pozycjach:
- Park Jordana (piaskownica + pole piaskowe)
- Park Alfred (piaskownica + pole piaskowe)
W/ w pozycje dotyczyły wymiany piasku w piaskownicach, a nie w polach piaskowych. Opisane w ten sposób pozycje mogły wprowadzić Wykonawców w błąd. Zamawiający po przeanalizowaniu wszystkich ofert złożonych w postępowaniu (tj. ofert złożonych przez Wykonawców w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu z dnia 17.02.2023r. oraz ofert dodatkowych złożonych przez Wykonawców w odpowiedzi na zaproszenie z dnia 02.03.2023r.) powziął wątpliwości co do prawidłowej kalkulacji ceny przez Wykonawców w tychże pozycjach. Zamawiający zauważył, że Wykonawcy w bardzo zróżnicowany sposób dokonali wyceny przedmiotowych pozycji, co spowodowało, że porównanie złożonych ofert za wykonanie przedmiotu zamówienia w zakresie wymiany piasku w piaskownicach stało się niemożliwe. Mając na uwadze powyższe Zamawiający nie mógłby dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej i zawrzeć niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 120078,83 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 152301,06 PLN
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający w informacji technicznej do prowadzonych prac (Załącznik nr 1 C do SWZ) posłużył się pojęciami niejednoznacznymi, które mogły wprowadzać w błąd Wykonawców co do zakresu zamówienia w kontekście klasyfikacji roślin.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 49896,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 70740,00 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa ul. Sadowej na odcinku od ul. Jagiełły do ul. 11 Listopada
- Świadczenie usług ogrodniczych na terenie miasta Świętochłowice
- "Nasadzenie zieleni w ramach zadania Zagospodarowanie przestrzeni publicznej - OSP Góra Siewierska wraz z odwodnieniem połączonym z ul. Ogrodową ".
- Utworzenie 20 nowych miejsc opieki nad dziećmi w nowej instytucji żłobka pod adresem: ul. Niepodległości 11, 32-332 Bukowno w ramach programu "MALUCH +" 2022-2029
- Budowa Centrum Opiekuńczo - Mieszkalnego przy ul. Morawskiej 14 a we Wrocławiu wraz z budową łącznika drogowego i z infrastrukturą - zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych
- Wykonanie nasadzeń drzew, krzewów, traw ozdobnych i kwiatów na potrzeby realizacji projektu z Budżetu Obywatelskiego pt. "Zadbana zieleń na Ochocie"
więcej: Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.