eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mykanów › "ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY OŚWIETLENIA ULICZNEGO ORAZ BUDYNKÓW KOMUNALNYCH GMINY MYKANÓW"



Ogłoszenie z dnia 2022-05-12


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
„ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY OŚWIETLENIA
ULICZNEGO ORAZ BUDYNKÓW KOMUNALNYCH GMINY MYKANÓW”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Mykanów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398110

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Samorządowa 1

1.5.2.) Miejscowość: Mykanów

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-233

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski

1.5.7.) Numer telefonu: 343288019

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mykanow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mykanow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/mykanow/proceedings

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY OŚWIETLENIA
ULICZNEGO ORAZ BUDYNKÓW KOMUNALNYCH GMINY MYKANÓW”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cfdea5fc-bb22-11ec-97c7-b646b0ba23df

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00156520

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00019827/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Dostawa energii elektrycznej dla potrzeb budynków komunalnych i oświetlenia ulicznego

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00121574/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: GKZ.271.6.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1). Sprzedaż energii elektrycznej do 125 punktów poboru energii w tym do 104 obwodów
oświetlenia ulicznego oraz 21 obiektów użyteczności publicznej ( budynków komunalnych
lub innych obiektów). Zestawienie punktów poboru wyszczególniono w załączniku nr 5 do
niniejszej specyfikacji. W tym zakresie umowę podpisuje i płatnikiem jest Gmina Mykanów
Szacunkowa ilość dostarczanej energii (+/- 10%) w okresie dostawy 895 150,00 kWh, w
tym:
 Energia dla potrzeb oświetlenia drogowego 728 600 kWh
 energia dla potrzeb budynków komunalnych 166 550 kWh
Wolumen dla poszczególnych grup taryfowych przedstawia się następująco:
- taryfa 0 11- 728 600 kWh;
- taryfa C 11 – 126 650 kWh;
- taryfa C21- 37 000kWh
- taryfa C12 a – 1 000kWh ( w tym szczytowa 370 kWh , pozaszczytowa 630 kWh)
- taryfa G 11 – 1 900kWh
Moc zapotrzebowana wynosi łącznie 569,0 kW w tym 259,0 kW dla oświetlenia
ulicznego i 310,0 kW dla obiektów użyteczności publicznej.
Wszystkie punkty oświetlenia ulicznego mają grupy taryfowe O11, obiekty : trzy pozycje :
Świetlica Jamno i 2 mieszkania Grabowa ul. Długosza posiadają grupę taryfową G 11 a
pozycja hala sportowa w Mykanowie grupa taryfowa C21, budynek użytkowy w Kokawie
grupa C 12a, pozostałe obiekty posiadają grupę taryfową C11.
Okres rozliczeniowy : co dwa miesiące.
Gmina ma podpisane umowy dystrybucyjne z TAURON Dystrybucja SA na czas
nieokreślony.
Od 01.02.2022r. sprzedawcą energii elektrycznej rezerwowej jest TAURON Sprzedaż Sp.
z o.o.
Będzie to kolejna zmiana sprzedawcy.
Szczegółowy wykaz punktów zawiera załącznik nr 5
2). Sprzedaż energii do punktów poboru energii – dla zasilania budynków dla których
płatnikami faktur za energię elektryczną są następujące jednostki organizacyjne Gminy
Mykanów:
- Szkoła Podstawowa w Starym Cykarzewie – umowa kompleksowa z TAURON
Sprzedaż sp. z o.o. ,taryfa C21 , moc 59kW, średnie roczne zużycie 23 000kWh
- Zespół Szkolno-Przedszkolny w Radostkowie – umowa kompleksowa z
TAURON Sprzedaż sp. z o.o., taryfa C 21, moc 33 kW, średnie roczne
zużycie 22 500kWh
- Przedszkole Publiczne w Starym Cykarzewie – umowa kompleksowa z TAURON
Sprzedaż sp. z o.o., taryfa C 11, moc 24kW, średnie roczne zużycie 7 900 kW
3) Szacunkowa ogólna ilość dostarczanej energii (+/- 10%) w okresie dostawy to
948 550 kWh, w tym energia rozliczana:
w poszczególnych taryfach :
- O11 – 728 600 kWh
- C11 – 134 550 kWh
- C12a – 1 000kWh w tym energia szczytowa 370kWh, pozaszczytowa 630kWh
- C21 – 82 500 kWh
- G 11- 1 900 kWh
Moc umowna dla wszystkich punktów poboru wynosi łącznie 702 kW
W przypadku zmiany ilości punktów poboru lub znaczącej zmiany mocy punktów
poboru w trakcie obowiązywania umowy, zostanie zmieniony Załącznik nr 1 do umowy
bez konieczności renegocjowania warunków umowy. Zmiana Załącznika nr 1 do umowy
nie stanowi zmiany warunków
Kod CPV: 09310000-5 Elektryczność
2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego
oszacowania ceny lub pominięcia kosztów i innych czynników mających lub mogących mieć
wpływ na cenę.
Informacje pozostałe.
1). Dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych przepisami
ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne oraz zgodnie z wydanymi do tej ustawy przepisami wykonawczymi w szczególności ze standardami jakości obsługi
odbiorców określonymi w Rozporządzeniu Ministra Energii z dnia 6 marca 2019 r. w sprawie
szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią
elektryczną oraz Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 13 listopada 2020 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf
oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (tj. Dz.U. 2019 poz. 503 oraz Dz.U. 2020 poz.
2053). (Rozporządzenie zmieniające)
2). Zamawiający udzieli wyłonionemu w postępowaniu Wykonawcy pełnomocnictwa na
które składa się obowiązek:
a) powiadomienia właściwego Operatora Systemu Dystrybucyjnego o zawarciu umowy
sprzedaży energii elektrycznej oraz o planowanym terminie rozpoczęcia sprzedaży
energii elektrycznej,
b) uzyskania, w razie potrzeby, od dotychczasowego sprzedawcy informacji o numerze,
dacie zawarcia, terminie obowiązywania i okresie wypowiedzenia dotychczas
obowiązującej umowy sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji.
3). Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe
wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi
określonymi dla przedmiotu zamówienia oraz przyjmuje na siebie pełną odpowiedzialność za
właściwe wykonanie zamówienia.
4). Spełnienie innych wymagań określonych w istotnych postanowieniach umowy oraz
wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
5). W związku z charakterem zamówienia nie można określić dokładnego zużycia energii
elektrycznej objętego przedmiotem zamówienia. Z tego powodu Zamawiający przedstawił
przewidywalną ilość zużycia energii elektrycznej. Zamawiający przewiduje, iż rzeczywista
ilość zużycia energii elektrycznej może ulec zmianie, tj. zwiększeniu bądź zmniejszeniu przy
zachowaniu zaoferowanych cen jednostkowych. Tym samym opisane prognozowane zużycie
energii elektrycznej nie stanowi dla Zamawiającego zobowiązania do zakupu energii
elektrycznej w podanej wysokości.
6). Zakres i zasady dokonania zmian:
a) zmniejszenie ilości energii elektrycznej wynikające ze zużycia energii elektrycznej wg
bieżących odczytów z układu pomiarowo - rozliczeniowego, które będzie różne od ilości
energii elektrycznej wskazanego poniżej, odbywa się automatycznie, na podstawie bieżącego
zużycia energii elektrycznej na wystawianych fakturach,
b) zwiększenie ilości energii elektrycznej wynikające ze zużycia energii elektrycznej wg
bieżących odczytów z układu pomiarowo-rozliczeniowego, które będzie różne od ilości
energii elektrycznej wskazanego poniżej odbywa się automatycznie, na podstawie bieżącego
zużycia energii elektrycznej na wystawianych fakturach,
c) zwiększenie/zmniejszenie (dodanie/odjęcie) ilości ppe – wymaga złożenia przez
Zamawiającego jednostronnego oświadczenia woli. Zmiana ilości ppe wynikać może w
szczególności z likwidacji ppe, powstania/nabycia nowego ppe, zmiany właściwości
technicznych ppe, zmiany stanu prawnego lub technicznego ppe, zmiany w zakresie nabywcy,
odbiorcy, płatnika w szczególności przeniesienia praw i obowiązków związanych z obiektem,
przy którym znajduje się dane ppe, zaistnienia przeszkód prawnych i formalnych
uniemożliwiających przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy lub włączenia bądź
wyłączenia punktu poboru energii elektrycznej przez Zamawiającego.
d) W niniejszym postępowaniu Zamawiający założył zużycie energii elektrycznej wg
rzeczywistego zużycia w okresie rozliczeniowym dotyczącym roku 2021. e) Zamawiający ma prawo, w okresie obowiązywania Umowy do zmiany grup taryfowych,
mocy umownej dla poszczególnych ppe po uprzednim uzgodnieniu warunków technicznych
dokonania tych zmian z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, zwanym dalej OSD. Zmiany
w Umowie następować będą na pisemne zgłoszenie Zamawiającego do Wykonawcy
począwszy od dokonania zmiany przez OSD. Powyższe zmiany będą przeprowadzone na
zasadach określonych w taryfie operatora systemu dystrybucyjnego odpowiedniego dla
Zamawiającego i będą dotyczyły, w szczególności zapewnienia danemu obiektowi
poprawnego funkcjonowania (zgodne z jego przeznaczeniem) i/lub obniżenie kosztów na
usłudze dystrybucji, przy czym zmiany będą dokonywane w obrębie grup taryfowych ujętych
w SWZ
7). Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy siłami własnymi lub z udziałem
podwykonawców.
8). Rozliczenia za dostarczone energię elektryczną dokonywać się będą na podstawie faktur
wystawionych przez Wykonawcę w terminach stosowanych przez OSD wg ceny zawartej w
ofercie.
9). Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. W takiej
sytuacji Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których
wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm
podwykonawców (o ile są znani).
10). Wykonawca zobowiązuje się do pełnienia funkcji podmiotu odpowiedzialnego za
bilansowanie handlowe dla energii elektrycznej zużywanej w punktach poboru energii
Zamawiającego.
11). Koszty wynikające z dokonania bilansowania uwzględnione są w cenie energii
elektrycznej.
12). W ramach wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do:
a) zawarcia w razie nowych punktów PPE w imieniu Zmawiającego umów z OSD na
świadczenie usług dystrybucyjnych,
b) sprzedaży Zamawiającemu energii z zastrzeżeniem, że sprzedaż energii rozpocznie się
w chwili przyjęcia umowy do realizacji przez OSD,
c) dokonania bilansowania handlowego dla energii elektrycznej Zamawiającego,
d) prowadzenia ewidencji wpłat należności zapewniającej poprawność rozliczeń,
e) przyjmowania od Zamawiającego wniosków i reklamacji,
f) przekazywania Zamawiającemu istotnych informacji dotyczących realizacji umowy, i)
rozliczenia za pobraną energię elektryczną odbywać się będą na podstawie wskazań
zainstalowanych układów pomiarowych OSD.
Wszystkie wymagania określone powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie
jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych skutkować będzie odrzuceniem
oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy
Pzp

4.5.3.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 911120,22 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1282819,02 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 911120,22 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: RenPro Spółka z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8542166221

7.3.3) Ulica: Małopolska

7.3.4) Miejscowość: Szczecin

7.3.5) Kod pocztowy: 70-515

7.3.6.) Województwo: zachodniopomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-05-05

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 911120,22 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-05-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.