eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kłodzko › Przebudowa dróg powiatowych nr 3313D i 3327D na terenie Gminy Nowa Ruda



Ogłoszenie z dnia 2022-05-12


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa dróg powiatowych nr 3313D i 3327D na terenie Gminy Nowa Ruda

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Kłodzki

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890721233

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Okrzei 1

1.5.2.) Miejscowość: Kłodzko

1.5.3.) Kod pocztowy: 57-300

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski

1.5.7.) Numer telefonu: 74 8657523

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: p.zilbert@powiat.klodzko.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_klodzko

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa dróg powiatowych nr 3313D i 3327D na terenie Gminy Nowa Ruda

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4bb3a3b7-d0fd-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00154938

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00035981/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Przebudowa dróg powiatowych nr 3313D i 3327D na terenie Gminy Nowa Ruda

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_klodzko

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_klodzko - formularz „Wyślij wiadomość do zamawiającego”

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Starostwie Powiatowym w Kłodzku jest Starosta Kłodzki
Kontakt z Administratorem:
- adres do korespondencji:
Starostwo Powiatowe w Kłodzku, ul. Okrzei 1, 57-300 Kłodzko;
- e-mail: powiat@powiat.klodzko.pl;
- tel: 74/865 75 23;
- elektroniczna skrzynka podawczej: /spklodzko/skrytka
2. Inspektorem ochrony danych osobowych w Zarządzie Dróg Powiatowych w Kłodzku jest Pani: Joanna Szkutnik, adres e-mail: j.szkutnik@powiat.klodzko.pl;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego nr ORG.ZAP.272.3.2022 na realizację zadania pn.: „Przebudowa dróg powiatowych nr 3313D i 3327D na terenie Gminy Nowa Ruda”.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 ust. 1 oraz art. 71 - 80 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019, z 2020 r. poz. 288, 875, 1492, 1517, 2275, 2320), dalej „ustawa PZP”;
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 87 ust. 1 ustawy PZP przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy PZP;
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8. Posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9. Nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ORG.272.3.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
1) przebudowę drogi powiatowej nr 3313 D w km 2+050 do 4+520 i 4+865 do 5+765 przez miejscowości Nowa Wieś oraz Czerwieńczyce, Gmina Nowa Ruda w szczególności w zakresie:
a) rozbiórka istniejącej nawierzchni bitumicznej i innych elementów drogi,
b) frezowanie istniejącej nawierzchni lokalnie na średnią głębokość 5 cm,
c) wykonanie remontu elementów odwodnienia,
d) wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego grubość 6 cm warstwa wiążąca,
e) wykonanie nawierzchnia z betonu asfaltowego grubość 4 cm warstwa ścieralna,
f) wykonanie poboczy,
g) wykonanie zjazdów,
h) wykonanie ścieku z kostki kamiennej i z korytek betonowych,
i) brukowanie pobocza kostką kamienną,
j) remont 2 mostów.
2) przebudowę drogi powiatowej nr 3327 D w km 0+000 – 1+367 przez miejscowość Bożków, Gmina Nowa Ruda w szczególności w zakresie:
a) rozbiórka istniejącej nawierzchni bitumicznej i innych elementów drogi,
b) frezowanie istniejącej nawierzchni lokalnie na średnią głębokość 3 cm,
c) profilowanie i zagęszczenie podbudowy po frezowaniu,
d) wykonanie remontu elementów odwodnienia,
e) wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego grubość 4 cm warstwa wiążąca,
f) wykonanie nawierzchnia z betonu asfaltowego grubość 4 cm warstwa ścieralna,
g) budowa chodników z kostki brukowej betonowej szarej o grubości 8 cm,

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45232452-5 - Roboty odwadniające

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

34922100-7 - Oznakowanie drogowe

45233250-6 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg

45221110-6 - Roboty budowlane w zakresie mostów

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający za najkorzystniejszą – 100 pkt (Ko) uzna ofertę, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów (gwarancja), czyli oferta, która uzyska najwyższą sumaryczną liczbę punktów .

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Na podstawie art. 112 ustawy PZp zamawiający określa następujące warunki udziału w postepowaniu dla wykonawcy:
1) zdolność techniczna - w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie, odbudowie lub remoncie (w rozumieniu ustawy z dn. 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, tj. (Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 z późn. zm.) drogi o wartości robót równej co najmniej 1.000.000,00 zł brutto – jedna robota budowlana. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku w oparciu o uzupełniony przez wykonawcę - „Wykaz robót budowlanych”
- W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie warunek ten należy spełnić łącznie.
2) zdolność zawodowa - dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia:
a) kierownik budowy (branża drogowa) - posiadający odpowiednie uprawnienia drogowe do kierowania robotami budowlanymi, które będą adekwatne do przedstawionego w dokumentacji technicznej zakresu robót - z doświadczeniem zawodowym na stanowisku kierownika budowy na minimum jednym zadaniu polegającym na budowie, przebudowie, odbudowie lub remoncie drogi o wartości równej co najmniej 200.000,00 zł brutto.
b) kierownik robót (branża mostowa) - posiadający odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej mostowej, które będą adekwatne do przedstawionego w dokumentacji technicznej zakresu robót - z doświadczeniem zawodowym na stanowisku kierownika budowy na minimum jednym zadaniu polegającym na budowie lub przebudowie obiektu inżynierskiego (mostu) o wartości równej co najmniej 50.000,00 zł brutto.
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku w oparciu o uzupełniony przez wykonawcę „Wykaz osób”

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy PZP, zamawiający wezwie wykonawcę,
którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych
na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych
potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu tj.:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te
zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie. Wzór wykazu
znajduje się w załączniku nr 6 do SWZ - „Wykaz robót budowlanych”. Dowodami o których mowa powyżej są referencje bądź inne
dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz którego roboty budowlane były wykonane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o
obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy.
2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami
budowlanymi wraz z informacjami na temat ich uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a
także informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku w oparciu o
uzupełniony przez wykonawcę „Wykaz osób” (ZAŁĄCZNIK NR 7 DO SWZ).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 5.000,00 zł.
2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od Wyboru Wykonawcy:
1) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Getin Noble Bank S. A.
nr konta 50 1560 0013 2005 4225 7000 0005
z podaniem tytułu przelewu: „Przebudowa dróg powiatowych nr 3313D i 3327D”
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 poz. 310,836 i 1572);
3. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
4. Jeżeli wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczeń, o których mowa w pkt 2 . ppkt. 2-4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

- Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, spośród których tylko jeden spełnia warunek dotyczący
uprawnień, są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z któ-rego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi
wykonają poszczególni wykonawcy.
- Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy
wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są
zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni
wykonawcy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

Zamawiający, zgodnie z art. 442 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, przewiduje udzielenie jednorazowej zaliczki na
poczet wykonania zamówienia w wysokości 5 % wynagrodzenia brutto. Warunki i zasady udzielenia zaliczki określa § 19 załącznik nr 8 do SWZ - Wzór umowy.

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie pisemnej sporządzonego aneksu
podpisanego przez obie strony.
2. Zmiana umowy może być dokonana w przypadku zmian nieistotnych w stosunku do treści oferty, na podstawie której
dokonano wyboru wykonawcy lub w przypadku okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy ,
a w szczególności:
1) dopuszczalna jest zmiana terminu zakończenia robót o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone
dotrzymanie terminu zakończenia robót;
2) dopuszczalna jest zmiana w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych,
sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy . Szczegółowy zakres i warunki wprowadzenia zmian umowy określa § 23 załącznik nr 8 do SWZ - Wzór umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-06-01 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem internetowym: https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_klodzko

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-06-01 11:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-06-29

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.