Ogłoszenie z dnia 2023-03-28
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00279761/01 - Wynik z dnia 2023-06-28
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie programu funkcjonalno-użytkowego dot. wydłużenia ścieżki pieszo-rowerowej Wartostrada na północ
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Poznań - Urząd Miasta Poznania
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631257822
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Kolegiacki 17
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 61-841
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zpb@um.poznan.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.poznan.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie programu funkcjonalno-użytkowego dot. wydłużenia ścieżki pieszo-rowerowej Wartostrada na północ
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fa560e72-cd43-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00154399
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00029431/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.37 Opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego w ramach Inwestycji pn. „Wydłużenie trasy pieszo-rowerowej Wartostrada w Poznaniu na północ od Mostu Lecha do kładki pieszo-rowerowej w Owińskach”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/poznan3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/poznan
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zawarto w pkt VIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZPb-II.271.20.2023.KS
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego dla Zadania inwestycyjnego pn. „Wydłużenie trasy pieszo-rowerowej Wartostrada w Poznaniu na północ od istniejącego ciągu w ul. Nadbrzeże w rejonie Mostu Lecha do kładki pieszo-rowerowej w Owińskach”.
2) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w Opisie Przedmiotu Zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do wzoru umowy (wraz z załącznikami).
3) Szczegółowy opis warunków realizacji przedmiotu zamówienia określony został we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ.
4) Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych (art. 100 ust. 1 ustawy):
Zaprojektowana infrastruktura ścieżek pieszo-rowerowych będzie przystosowana do korzystania przez osoby z niepełnosprawnością narządów ruchu, wzroku i słuchu i przez osoby starsze. Zakłada się projektowanie w oparciu m.in. o obowiązujące standardy techniczne i wykonawcze dla infrastruktury rowerowej Miasta Poznania. Zakłada się m.in. oddzielenie drogi dla rowerów od chodnika linią krawędziową P-2a lub P-7b, stosowanie na drogach dla rowerów oznakowania poziomego w postaci linii segregacyjnej w osi (P-1) oraz linii krawędziowych poprawiających orientację wszystkich użytkowników, czy stosowanie przed przejściami dla pieszych przez drogę dla rowerów tzw. faktur bezpieczeństwa w kolorze żółtym. Zaprojektowana infrastruktura będzie ogólnodostępna dla mieszkańców miasta, subregionu i regionu oraz dla wszystkich zainteresowanych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania
71222000-0 - Usługi architektoniczne w zakresie przestrzeni
71250000-5 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i pomiarowe
71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
71400000-2 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
71330000-0 - Różne usługi inżynieryjne
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 440 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe Koordynatora / Projektanta branży drogowej
4.3.6.) Waga: 50
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu na podstawie:
a) art. 108 ust. 1. oraz art. 109 ust. 1 pkt 1, 4 i 5 ustawy,
b) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
UWAGA
W celu potwierdzenia braku istnienia okoliczności, o których mowa w pkt
V. 1. 1) lit. b) SWZ, Zamawiający zastrzega możliwość samodzielnego badania ogólnodostępnych rejestrów, w tym Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej, Krajowego Rejestru Sądowego oraz Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający będzie żądał innych koniecznych dokumentów i oświadczeń,
w szczególności poświadczonego przez wykonawcę za zgodność z oryginałem wyciągu z księgi udziałów (art. 188 Kodeksu Spółek Handlowych) lub rejestru akcji (art. 3281 Kodeksu Spółek Handlowych). W przypadku Wykonawcy zagranicznego, w razie potrzeby, Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia dokumentów z odpowiedniego rejestru, takiego jak rejestr sądowy, albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wraz z tłumaczeniem na język polski.
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że
a) Wykonawca samodzielnie lub jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, lub inny podmiot, na którego zdolnościach technicznych lub zawodowych polega Wykonawca (doświadczenie w/w podmiotów nie sumuje się), w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał należycie co najmniej dwa opracowania projektowe (programy funkcjonalno-użytkowe i/lub projekty budowlane) dotyczące budowy nowej drogi / ulicy / ścieżki rowerowej / ścieżki pieszo-rowerowej bądź rozbudowy / przebudowy istniejącej drogi / ulicy/ ścieżki rowerowej / ścieżki pieszo-rowerowej o wartości każdego z opracowań nie mniejszej niż 50 000,00 zł brutto.
b) dysponuje lub będzie dysponować następującymi osobami:
b.a Koordynator / Projektant branży drogowej, który spełnia następujące wymagania:
posiada uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne równoważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, zgodnie z ustawą Prawo budowlane;
posiada co najmniej 60-miesięczne doświadczenie w projektowaniu;
wykonał min. dwa opracowania projektowe (programy funkcjonalno-użytkowe i/lub projekty budowlane) dotyczące budowy nowej drogi / ulicy / ścieżki rowerowej / ścieżki pieszo-rowerowej bądź rozbudowy / przebudowy istniejącej drogi / ulicy/ ścieżki rowerowej / ścieżki pieszo-rowerowej, o wartości każdego z opracowań nie mniejszej niż 50 000,00 zł brutto;
b.b Projektant branży instalacyjnej, który spełnia następujące wymagania:
posiada uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne równoważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, zgodnie z ustawą Prawo budowlane;
posiada co najmniej 36-miesięczne doświadczenie w projektowaniu;
wykonał min. dwa opracowania projektowe (programy funkcjonalno-użytkowe i/lub projekty budowlane) dotyczące budowy / rozbudowy / przebudowy oświetlenia drogowego;
b.c Projektant branży telekomunikacyjnej, który spełnia następujące wymagania:
posiada uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne równoważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, zgodnie z ustawą Prawo budowlane;
posiada co najmniej 36-miesięczne doświadczenie w projektowaniu;
wykonał min. dwa opracowania projektowe (programy funkcjonalno-użytkowe i/lub projekty budowlane) w zakresie budowy / rozbudowy / przebudowy sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych;
b.d Koordynator ds. zieleni, który spełnia następujące wymagania:
posiada wykształcenie wyższe: ogrodnicze, rolnicze lub leśne;
posiada doświadczenie, w ramach którego świadczył min. dwie usługi polegające na wykonaniu projektu w zakresie zakładania i/lub utrzymania zieleni bądź pełnieniu usług nadzoru nad inwestycją, w ramach której wykonano prace polegające na zakładaniu i/lub utrzymaniu zieleni.
Uwaga 1
W przypadku wykonywania prac projektowych również przez inne osoby niż wskazane powyżej, Wykonawca zapewni, by osoby te posiadały z odpowiednie uprawnienia, celem prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia.
Uwaga 2
Poza wskazanym połączeniem funkcji Koordynatora oraz Projektanta branży drogowej, Zamawiający nie dopuszcza możliwości łączenia innych funkcji
w ramach realizowanego zadania inwestycyjnego. Zamawiający dopuszcza rozdzielenie funkcji Koordynatora oraz Projektanta branży drogowej przy spełnieniu przez obie osoby wszystkich wymagań.
Uwaga 3
Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów prawa właściwych dla przedmiotu zamówienia, rozumie przez to odpowiadające im ważne uprawnienia, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)
(strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym), z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykaz usług wykonanych, w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie - załącznik nr 6 do SWZ;
Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca
z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy.
2) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotowego zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za wykonywanie usługi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania przedmiotowego zamówienia oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami - załącznik nr 7 do SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty/oświadczenia składające się na ofertę:1) Formularz ofertowy – załącznik nr 1 do SWZ,
2) Dokumenty, o których mowa w pkt III. 1.5) lit. b) SWZ, jeśli dotyczy;
Inne dokumenty składane wraz z ofertą:
3) Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2a do SWZ,
4) Oświadczenie Podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2b do SWZ, jeśli dotyczy,
5) Oświadczenia Podmiotu udostępniającego zasoby – załącznik nr 3 do SWZ, jeśli dotyczy,
6) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – załącznik nr 4 do SWZ, jeśli dotyczy,
7) Zastrzeżenie informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa – załącznik nr 5 do SWZ, jeśli dotyczy,
8) Pełnomocnictwo, jeśli dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (np. Konsorcjum, Spółka cywilna):1) ustalają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
w sprawie zamówienia publicznego, składając stosowne pełnomocnictwo,
2) składają oświadczenie, z którego wynika, które części zamówienia wykonają poszczególni Wykonawcy – załącznik nr 4 do SWZ.
3) oświadczenie, o którym mowa w pkt VI. 1. SWZ, stanowiące załącznik nr 2a do SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to musi potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy na warunkach określonych w § 16 wzoru umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-04-12 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/poznan
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-04-12 09:10
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
INNE PRZETARGI Z POZNANIA
- Modernizacja łazienek na oddziałach szpitalnych Wielospecjalistycznego Szpitala Miejskiego im. J. Strusia w Poznaniu
- Świadczenie usług medycznych dla osób zatrzymanych
- dostawa dwóch laserów jednomodowych do spektroskopii Brillouina
- Renowacja i naprawa zjeżdżalni wodnej zewnętrznej "Leniwa Rzeka" w Kompleksie Termy Maltańskie w Poznaniu.
- Modernizacja stolarki okiennej i drzwiowej gmach główny elewacje: zachodnia i północna Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu.
- Remont podbitki
więcej: przetargi w Poznaniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie planu ogólnego dla Gminy Podgórzyn
- Remont łazienki na parterze i pierwszym piętrze oraz remont sali 12 wraz z gabinetem w budynku głównym oraz remont części elewacji frontowej w budynku głównym ZSCKR
- Dostawa i montaż kompletnych instalacji fotowoltaicznych w placówkach należących do SZPZLO Warszawa Praga Południe.
- "Budowa instalacji OZE w budynkach i obiektach użyteczności publicznej na terenie Gminy Panki".
- Opracowanie dokumentacji wykonawczej, w skład której wchodzi: projekt wykonawczy, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiar robót, kosztorys inwestorski, in. opracowania
- "Wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy przyszkolnej hali sportowej wraz z parkingiem podziemnym dla Centrum Mistrzostwa Sportowego przy ul. Mazurskiej 40 w Szczecinie"
więcej: Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.