Ogłoszenie z dnia 2023-03-28
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00108911/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-02-24
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup sprzętu informatycznego oraz oprogramowania
w ramach realizacji projektu grantowego „Cyfrowa Gmina”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Budzów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072181942
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Budzów
1.5.2.) Miejscowość: Budzów
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-211
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski
1.5.7.) Numer telefonu: 33/8767750
1.5.8.) Numer faksu: 33/8740031
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@budzow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.budzow.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8701051c-b35b-11ed-b8d9-2a18c1f2976f1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup sprzętu informatycznego oraz oprogramowaniaw ramach realizacji projektu grantowego „Cyfrowa Gmina”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8701051c-b35b-11ed-b8d9-2a18c1f2976f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00154177
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Zamówienie będzie współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014 -20202.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.46.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: Zakup sprzętu informatycznego oraz oprogramowania w ramach realizacji projektu grantowego „Cyfrowa Gmina”
2. Przedmiot zamówienia obejmuje zakup sprzętu informatycznego w zakresie i na warunkach określonych w Opisie Przedmiotu Zamówienia stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ, oraz w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących Załącznik nr 2 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 30214000-2 - Stacje robocze
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
48900000-7 - Różne pakiety oprogramowania i systemy komputerowe
48422000-2 - Zestawy pakietów oprogramowania
32420000-3 - Urządzenia sieciowe
30213000-5 - Komputery osobiste
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:Zamawiający unieważnił postępowanie na podstawie art. 255 ust. 6 ustawy Pzp:
„Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Uzasadnienie faktyczne:
W prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w postępowaniu na „Zakup sprzętu informatycznego oraz oprogramowania w ramach realizacji projektu grantowego „Cyfrowa Gmina” Stosownie do art. 255 pkt 6 ustawy Pzp zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Aby wada postępowania stanowiła podstawę unieważnienia, musi spełniać dwie cechy. Po pierwsze, musi być nieusuwalna. Po drugie skutkiem jej istnienia musi być niemożliwość zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, która nie podlegałaby unieważnieniu. Przykładem wady postępowania spełniającej dwie wskazane wyżej cechy jest niejasność lub nieprecyzyjność opisu przedmiotu zamówienia. Stanowisko takie wyrażała KIO w orzeczeniach wydanych na gruncie art. 93 ust. 1 pkt 7 Prawa zamówień publicznych obowiązującego do 31 grudnia 2020 r. Aktualność tego poglądu na gruncie nowej ustawy została też potwierdzona w wyroku KIO z dnia 11 czerwca 2021 r. (sygn. KIO 1343/21).
Po otwarciu ofert, w trakcie trwania czynności badania ofert, Zamawiający powziął informację, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą polegającą na nieprecyzyjnym opisie przedmiotu zamówienia. W załączniku Nr 1 do SIWZ, tj. Opis przedmiotu zamówienia w dokumencie pod nazwą „przełącznik” Zamawiający określił minimalne wymagania dla sprzętu w zakresie „obsługa ramek Jumbo” o wielkości min. 9000 KB. Na rynku brak jest produktu z minimalnym rozmiarem ramek Jumbo wymaganym przez zamawiającego w ilości 9000 kilobajtów w architekturze Gigabit Ethernet. Prawidłowy zapis winien wynosić 9000 bajtów.
Zamawiający wprowadził błędne parametry techniczne produktu niedostępnego na rynku, co spowodowało złożenie przez wykonawców ofert niezgodnych z treścią specyfikacji warunków zamówienia. Z tego względu każdą ofertę, której treść nie odpowiada treści swz, również w zakresie omawianego parametru, zobowiązany jesteś odrzucić. Nie jest również możliwe rozwiązanie polegające na przyjęciu oferty, spełniającej wszystkie parametry poza tym jednym. Działanie takie nie byłoby zgodne z zasadami uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. W przypadku przedmiotowego postępowania żaden z wykonawców nie zaoferował produktu spełniającego niniejszy parametr.
Nieprecyzyjnie opisany przedmiot zamówienia ma wpływ na wynik przedmiotowego postępowania, gdyż każdy z potencjalnych wykonawców powinien pozyskać informacje o istotnym znaczeniu dla przygotowania oferty i jej obligatoryjnych elementach. Tak sporządzony opis przedmiotu zamówienia, mógł mieć wpływ na sporządzenie oferty, zaoferowanie innego produktu niż oczekiwany przez Zamawiającego oraz prawidłowe skalkulowanie ceny oferty. Jak również mogło uniemożliwić złożenie oferty innym wykonawcom zainteresowanym udzieleniem tego zamówienia Mając powyższe na uwadze uznać należy, iż zachodzi przesłanka unieważnienia postępowania zgodnie z powyższym uzasadnieniem prawnym. Nie można oczekiwać od wykonawcy zawarcia umowy niemożliwej do wykonania. Czynności składania i otwarcia ofert nie można powtórzyć. Tym samym konieczne i zasadne jest unieważnienie postępowania.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- SVA/BZ/4620-7/2024: Dostawa sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem do AMW SINEVIA Sp. z o.o.
- Zakup aktualizacji na statkach powietrznych, symulatorach i urządzeniach mobilnych
- "Modernizacja i rozbudowa infrastruktury informatycznej dla PSZOK-ów i Instalacji Komunalnej w celu dostosowania jej do aktualnych standardów i wymogów".
- Zamówienie na dostawę sprzętu komputerowego i urządzeń sieciowych.
- Dostawa sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem.
- Zakup usług w celu poprawy funkcjonowania systemu typu HIS Medicus On Line w zakresie EDM oraz dostawy licencji systemu ERP , licencji PACS/RIS oraz LIS wraz z konfiguracją i migracją danych.
więcej: Komputery osobiste »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.