eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zapolice › Inwestycje drogowe w Gminie Zapolice



Ogłoszenie z dnia 2023-03-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Inwestycje drogowe w Gminie Zapolice

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ZAPOLICE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934482

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: pl. Strażacki 5

1.5.2.) Miejscowość: Zapolice

1.5.3.) Kod pocztowy: 98-161

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki

1.5.7.) Numer telefonu: 438231982

1.5.8.) Numer faksu: 438231982

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@zapolice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zapolice.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/zapolice/proceedings

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Inwestycje drogowe w Gminie Zapolice

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0296396c-a7b2-11ed-b8d9-2a18c1f2976f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00152097

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00020965/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.4 Inwestycje drogowe w Gminie Zapolice

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00087235

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: GKI.271.4.2023.AZK

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Zamówienie dotyczy inwestycji, które zostaną zrealizowane na podstawie dokumentacji projektowej następujących dróg:
1) Wygiełzów, nr drogi 119010E, dł. ok. 0,8 km (Przebudowa drogi polegająca na wykonaniu jezdni o nawierzchni bitumicznej o szer. 4,5 m z obustronnymi poboczami o szer. 0,75m i zjazdami.).
2) Paprotnia, nr działek 119/1, 49/2 dł. ok. 0,3 km (Przebudowa drogi wewnętrznej polegająca na wykonaniu jezdni o nawierzchni bitumicznej o szer. 3,5 m z obustronnymi poboczami o szer. 0,3 - 0,75m z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie/destruktu i zjazdami)
3) Pstrokonie, nr drogi 119004E, dł. ok. 0,3 km (Rozbudowa drogi polegająca na: budowie chodnika o szerokości 2m z kostki betonowej wraz przebudową jezdni i odwodnienia układu drogowego
4) Strońsko, nr działek: 63,119, 118/16, 32, 116/8, dł. 0,6 km (Budowa drogi polegająca na wykonaniu nowej konstrukcji jezdni z nawierzchnią z betonu asfaltowego o szer. 3,5 m z mijankami o szer. 5 m i poboczami o szer. 0,75 m.)
5) Zapolice, nr drogi 119022E ul. Dojazdowa, dł. ok 0,3 km (Przebudowa drogi polegająca na wykonaniu jezdni o nawierzchni bitumicznej z obustronnymi poboczami o szer. 0,75m i zjazdami.
6) 6. Zapolice, nr drogi 119021E, ul. Spółdzielcza, dł. ok. 0,1 km (Przebudowa drogi polegająca na wykonaniu jezdni o nawierzchni bitumicznej o szer. 5 m z chodnikiem o szer. 2m oraz jednostronnym poboczem o szer. 0,75m i zjazdami.)
2. Drogi posiadają bardzo złą nawierzchnię, duże, głębokie ubytki, brak poboczy co stanowi bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa i uniemożliwia komunikację autobusów szkolnych, dojazdów służb ratunkowych oraz dojazdów do istniejących podmiotów gospodarczych
3. Zadanie objęte przedmiotowym zamówieniem współfinansowane jest z Rządowego Funduszu Polski Ład „Program Inwestycji Strategicznych”
1. Zatrudnianie na podstawie stosunku pracy, zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp.
1) Zamawiający w oparciu o art. 95 ust. 1 ustawy Pzp wymaga, aby przez cały okres realizacji robót Wykonawca zatrudniał na podstawie stosunku pracy osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.). Wymagania w tym zakresie dotyczą zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy w szczególności pracowników fizycznych (robotników budowlanych), wykonujących roboty bezpośrednio związane z wykonywaniem robót pod kierownictwem oraz operatorów sprzętu mechanicznego przy pomocy którego realizowany będzie przedmiot zamówienia (wymóg ten nie dotyczy m.in. osób kierujących budową czy dostawców materiałów budowlanych oraz sytuacji, gdy prace te wykonuje osobiście osoba fizyczna prowadząca samodzielnie działalność gospodarczą na podstawie umowy o podwykonawstwo). Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę to wykonywanie robót budowlanych szczegółowo określonych w dokumentach zamówienia.
2) Ilości pracowników niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia określa Wykonawca uwzględniając termin wykonania oraz złożoność dokumentacji projektowej. Wykonawca na każdym etapie realizacji umowy jest uprawniony do wprowadzenia dodatkowych pracowników lub wymiany tych już zgłoszonych.
3) Do pracowników podwykonawców zapisy o pracownikach zatrudnionych na umowę o pracę do realizacji przedmiotu zamówienia stosuje się odpowiednio.
4) Sposób kontroli i weryfikacji zatrudnienia uregulowano w projekcie umowy.
2. Jeżeli Wykonawca stwierdzi, że użyte w SWZ i w załącznikach do SWZ normy krajowe lub normy europejskie lub normy międzynarodowe mogą wskazywać na producentów produktów lub źródła ich pochodzenia to Zamawiający dopuszcza w tym zakresie rozwiązania równoważne. Oznacza to, że parametry techniczne tak wskazanych produktów, określają wymagane przez Zamawiającego minimalne oczekiwania co do jakości produktów, które mają być użyte do wykonania przedmiotu umowy. Ponadto, w każdym przypadku stwierdzenie, że opis czy też cecha opisanego produktu, która może wskazywać na źródło pochodzenia lub producenta to Wykonawca również jest uprawniony do stosowania produktów równoważnych, przez które rozumie się takie, które posiadają parametry techniczne nie gorsze od tych wskazanych w SWZ i/lub w załącznikach do SWZ. Dopuszcza się również wykazanie tej równoważności normami równoważnymi w stosunku do tych wskazanych w dokumentach zamówienia. Na Wykonawcy spoczywa ciężar wskazania „równoważności”. Przy doborze materiałów równoważnych Wykonawca zobowiązany jest zapewnić również osiągnięcie wskaźników określonych w dokumentach zamówienia.
4. Zamawiający nie przewiduje składania ofert częściowych.
5. Uzasadnienie braku podziału zamówienia na części: W związku z dofinansowaniem zamówienia ze środków pochodzących z Rządowego Funduszu Polski Ład Program Inwestycji Strategicznych, Zamawiający jest zobowiązany do zrealizowania wszystkich zadań objętych Promesą. Podział zamówienia na części przy założeniu unieważnienia chociażby jednej z nich i konieczności wszczęcia na nią kolejnego postępowania, które z różnych przyczyn (np. zdarzenia losowe, odwołanie do KIO itp.) uniemożliwiłoby zawarcie umowy z wykonawcą przed upływem wymaganego okresu, oznaczałoby to utratę dofinansowania dla całego projektu. Ponadto wystąpiłaby konieczność realizacji umów już zawartych w ramach wcześniejszych części pomimo braku środków oraz braku możliwości zrealizowania części dla której nie udało się podpisać umowy w wyznaczonym terminie. Zatem mając na względzie bezpieczeństwo finansowe Gminy, aby zapobiec potencjalnym trudnościom, które mogą się pojawić w przypadku podziału zamówienia na części powodując ostatecznie brak możliwości skorzystania z dofinansowania promesy, Zamawiający postanowił nie dokonywać podziału zamówienia na części.
6. Ponadto Kompleksowa realizacja zamówienia wynika z charakteru zamówienia. Podział zamówienia na części mógłby w sposób istotny zagrozić terminowemu oraz właściwemu jakościowo wykonaniu zamówienia z uwagi na brak możliwości dokładnego i zgodnego w czasie skoordynowania współpracy kilku wykonawców. Zamówienie nie zostało podzielone na części z następujących względów:
1) Przedmiot zamówienia musi być realizowany etapowo i wg kolejności etapów. Ponadto przy tego typu robotach wykonywanych przez różnych Wykonawców opóźnienie jednego z Wykonawców wpłynęło by negatywnie na terminowość wykonania innych elementów lub etapów inwestycji — zależnych od terminowego wykonania prac przez innego Wykonawcę.
2) Przy tego typu pracach wykonywanych przez różnych Wykonawców niemożliwe byłoby jednoznaczne określenie zasad odpowiedzialności OC (np. w razie jednoczesnego wykonywania robót przez wielu Wykonawców utrudnione byłoby ustalenie podmiotu odpowiedzialnego za szkody objęte polisą OC).
3) Wykonawcy powielaliby koszty prac, co wpływałoby na koszty inwestycji. W każdej z ofert częściowych Wykonawca musiałby założyć odrębną wycenę użycia tego samego rodzaju sprzętu, w sytuacji, w której składając jedną ofertę, użycie sprzętu wyceniłby jednokrotnie. W dokumentacji projektowej wskazane są rozwiązania wymagające użycia wielorodzajowego sprzętu budowlanego.
4) Każdy z Wykonawców w cenę wliczałby odrębne koszty ubezpieczenia, co zwiększyłoby poziom wydatków Zamawiającego.
5) Niedokonanie podziału zamówienia na części podyktowane było zatem względami technicznymi, organizacyjnymi oraz charakterem przedmiotu zamówienia
7. Podkreślić należy, że zastosowany ewentualnie podział zamówienia na części nie zwiększyłby konkurencyjności w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw ze względu na to, iż zakres zamówienia jest zakresem typowym, umożliwiającym złożenie oferty z grupy małych lub średnich przedsiębiorstw. Zamawiający nie określił wygórowanych wymagań progowych dotyczących doświadczenia dla potencjalnych wykonawców zainteresowanych zamówieniem. Warunki udziału w postępowaniu zostały dostosowane w taki sposób aby mali i średni wykonawcy mogli złożyć oferty. Potencjalni Wykonawcy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw jeżeli nie są zainteresowani wykonaniem całości zamówienia mogą złożyć ofertę wspólną, tworząc np. konsorcja. W takiej sytuacji należy złożyć oświadczenie określając w nim jaki zakres świadczenia wykona każdy z nich.
8. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił gwarancji na przedmiot zamówienia na okres nie krótszy niż 36 miesięcy i nie dłuższy niż 60 miesięcy. Niezależnie od gwarancji Wykonawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi. Okres rękojmi ustala się na okres tożsamy okresowi gwarancji.
9. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 10 dni od daty zawarcia Umowy przedłożyć Zamawiającemu do akceptacji szczegółowy harmonogram rzeczowo – terminowo - finansowy dla zakresu objętego przedmiotem niniejszej Umowy. Wskazany harmonogram musi określać szczegółowe terminy realizacji poszczególnych czynności w ujęciu tygodniowym, kolejność wykonywania prac, czas w jakim wykonawca zamierza wykonać prace. Zamawiający wymaga aby Wykonawca uwzględnił w pierwszej kolejności do wykonania następujące drogi w następujących miejscowościach: Paprotnia, Wygiełzów, Strońsko oraz Zapolice (ulicę Spółdzielcza). Zamawiający wymaga aby Wykonawca w harmonogramie uwzględnił wykonanie po 1 września 2023 roku następujących dróg w następujących miejscowościach Pstrokonie oraz Zapolice (ulica Dojazdowa)
10. Zaleca się aby Wykonawca (na własny koszt) dokonał wizji lokalnej w terenie w celu zdobycia informacji koniecznych do przygotowania oferty z uwagi na ryczałtowy charakter wynagrodzenia.
11. Wskazany przez Zamawiającego materiał z rozbiórki oraz drzewa z wycinki stanowią własność Zamawiającego, który Wykonawca przetransportuje z terenu budowy na wskazane miejsce przez Zamawiającego

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego

45000000-7 - Roboty budowlane

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

45233123-7 - Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 5122313,30 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 5122313,30 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 5122313,30 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: FIRMA USŁUGOWO-HANDLOWA "MARTOM" MARIUSZ RUBAJCZYK

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8291466870

7.3.4) Miejscowość: ZDUŃSKA WOLA

7.3.5) Kod pocztowy: 98-220

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-03-24

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 5122313,30 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 380 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.