Ogłoszenie z dnia 2023-03-27
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00513163/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-12-22
- 2022/BZP 00526901/01 - Modyfikacja z dnia 2022-12-30
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
"Przebudowa i modernizacja Powiatowego Centrum Zdrowia Sp. z o. o. w restrukturyzacji w Otwocku polegająca na modernizacji Przychodni Rejonowej przy ul. Armii Krajowej 3 w Otwocku"(...)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiatowe Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w restrukturyzacji
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 146378640
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Batorego 44
1.5.2.) Miejscowość: Otwock
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-400
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@pcz-otwock.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcz-otwock.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://portal.smartpzp.pl/pcz-otwock/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Spółka prawa handlowego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Przebudowa i modernizacja Powiatowego Centrum Zdrowia Sp. z o. o. w restrukturyzacji w Otwocku polegająca na modernizacji Przychodni Rejonowej przy ul. Armii Krajowej 3 w Otwocku"(...)2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7bc2afa4-820f-11ed-94da-6ae0fe5e7159
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00150977
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 19/2022/ZP
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia stanowi przebudowa i modernizacja Powiatowego Centrum Zdrowia Sp. z o. o. w restrukturyzacji w Otwocku polegająca na modernizacji Przychodni Rejonowej przy ul. Armii Krajowej 3 w Otwocku, 05-400 Otwock ul. Armii Krajowej 3 Dz. Nr 46-42/6 obręb 46, w systemie zaprojektuj i wybuduj – wykonanie projektu dla całej inwestycji, roboty budowlane w zakresie Etapu 1.
1. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
- sporządzenie projektu budowlanego we wszystkich wymaganych branżach, - uzyskanie pozwolenia na budowę,
- sporządzenie projektów wykonawczych,
- wykonanie robót budowlanych na podstawie ww. projektów,
- uzyskanie pozwolenia na użytkowanie
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45262311-4 - Betonowanie konstrukcji
45262310-7 - Zbrojenie
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45410000-4 - Tynkowanie
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45431000-7 - Kładzenie płytek
45432000-4 - Kładzenie i wykładanie podłóg, ścian i tapetowanie ścian
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
45442000-7 - Nakładanie powierzchni kryjących
45443000-4 - Roboty elewacyjne
45452000-0 - Zewnętrzne czyszczenie budynków
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawneZgodnie z art. 255 pkt 3) ustawy Pzp, „Zamawiający unieważnia postępowania, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferty z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”.
Uzasadnienie faktyczne
Stosownie do art. 255 pkt 3 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty. Celem takiego uregulowania jest ochrona Zamawiającego przed roszczeniem o zawarcie umowy w przypadku braku środków finansowych. Co do zasady przesłankę unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 Ustawy Pzp odnieść należy do kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, udostępnionej na stronie internetowej prowadzonego postępowania bezpośrednio przed otwarciem ofert.
Decyzja o zwiększeniu tej kwoty jest oparta na swobodnym uznaniu Zamawiającego. Wyrażenie „może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty” należy interpretować jako uprawnienie Zamawiającego i to do jego decyzji należy kwestia możliwości zwiększenia środków finansowych na dany cel. Zatem Zamawiający nie ma obowiązku poszukiwania dodatkowych środków finansowych na sfinansowanie zamówienia ponad kwotę, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Zamawiający podejmując decyzję o braku możliwości zwiększenia kwoty, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty brał pod uwagę celowość i efektywność gospodarowania środkami publicznymi. Przepis art. 255 pkt 3 ustawy Pzp nie nakazuje Zamawiającemu dokonywać prób zwiększenia kwoty, którą mógłby przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Wprost przeciwnie koniec tego przepisu w wyrażeniu „chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty”, mówi o wyjątku, którego nie można interpretować rozszerzająco, aż do ustanawiania reguły, że w każdym przypadku zamawiający powinien podejmować próbę zwiększenia kwoty, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Zgodnie z orzecznictwem KIO, nie ma obowiązku zwiększania kwoty przeznaczonej na sfinansowanie konkretnego zadania, tak aby obowiązkowo dokonać wyboru. Możliwość zwiększenia budżetu warunkowana jest z pewnością wieloma czynnikami,
a Wykonawca nie ma prawnych możliwości domagać się zwiększenia budżetu, ponieważ takie zachowanie w pewnych przypadkach mogłoby narazić Zamawiającego na zarzuty niegospodarnego zarządzania środkami publicznymi (wyrok KIO
z dnia 24 maja 2012 r. sygn. Akt KIO 964/12 – wyrok aktualny w bieżącym stanie prawnym).
Ponadto Zamawiający podejmując decyzję o braku możliwości zwiększenia kwoty, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty brał pod uwagę celowość i efektywność gospodarowania środkami publicznymi. Zgodnie z art. 44 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, wydatki publiczne powinny być dokonywane w sposób celowy i oszczędny.
W świetle powyższego nie powinno budzić wątpliwości unieważnienie postępowania bez wyboru najkorzystniejszej oferty, w sytuacji gdy cena złożonej oferty nie podlegającej odrzuceniu przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
INNE PRZETARGI Z OTWOCKA
- Dostawa szwów chirurgicznych przez okres 24 miesięcy
- Sprzątanie pomieszczeń biurowo-dydaktycznych, korytarzy i sanitariatów w pomieszczeniach NCBJ w Warszawie na ul. Pasteura 7.
- Modernizacja instalacji gazów medycznych w Powiatowym Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Otwocku w ramach Programu ochrony ludności i obrony cywilnej
- szkolenia dla uczniów klas pierwszych szkół ponadpodstawowych prowadzonych przez Powiat Otwocki, w ramach zajęć Edukacja dla Bezpieczeństwa
- Dostawa 10 agregatów prądotwórczych w ramach Programu ochrony ludności i obrony cywilnej
- Hemostatyki wchłanialne
więcej: przetargi w Otwocku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Budowa Magazynu Obrony Cywilnej w gminie Strzelce"
- Rozbudowa systemu zaopatrzenia w wodę oraz odprowadzania ścieków na terenie Gminy Janowiec
- PRZEBUDOWA WRAZ Z ROZBUDOWĄ BUDYNKU SZKOŁY PODSTAWOWEJ W RUDNIKU - etap I
- Nakładki bitumiczne na wybranych odcinkach dróg gminnych w Gminie Sokolniki
- PRZEBUDOWA WRAZ Z ROZBUDOWĄ BUDYNKU SZKOŁY PODSTAWOWEJ W RUDNIKU - etap I
- Montaż szlabanów przejazdowych z instalacjami w ramach budowy systemu parkingowego na terenie bezpośrednio przyległego do SP ZOZ MSWiA w Poznaniu
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





