eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŚmigielBudowa sali sportowej w Czaczu - projekt



Ogłoszenie z dnia 2025-03-18


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Budowa sali sportowej w Czaczu – projekt

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Śmigiel

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050557

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Pl. Wojska Polskiego 6

1.5.2.) Miejscowość: Śmigiel

1.5.3.) Kod pocztowy: 64-030

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński

1.5.7.) Numer telefonu: 65 5180 003

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzadmiejski@smigiel.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.smigiel.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/smigiel

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa sali sportowej w Czaczu – projekt

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-132109b6-1226-41b4-ba7f-6ff8a5f34c48

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00150051

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00020484/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Budowa sali sportowej w Czaczu – projekt

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00118599

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WI.271.2.2025.KA

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 184500,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest realizacja zadania pn. „Budowa sali sportowej w Czaczu – projekt”. Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej budowy budynku sali sportowej wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku wozowni i źrebięciarni i rozbiórką budynku inwentarskiego na działce o nr ewid. 493/3, obręb Czacz, Gmina Śmigiel. Przedmiot zamówienia nie obejmuje uzyskania dokumentów zezwalających na rozpoczęcie robót budowlanych.
2. Zamówienie obejmuje także pełnienie nadzoru autorskiego w ramach zawartej umowy oraz otrzymanego wynagrodzenia – do czasu zakończenia realizacji robót budowlanych objętych zakresem dokumentacji projektowej.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Części III SWZ.
4. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według wspólnego słownika zamówień CPV:
- 71000000-8 – usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne,
- 71220000-6 – usługi projektowania architektonicznego,
- 71221000-3 – usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych,
- 71240000-2 – usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania.
5. Zamawiający nie określa wymagań dotyczących zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy PZP.
6. Zamawiający zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy PZP informuje, że nie dokonał podziału zamówienia na części z uwagi na to, że podział przedmiotowego zamówienia groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi lub nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Obiekt budowlany objęty zamówieniem stanowi niepodzielną całość techniczno-użytkową i wskazane jest, aby usługi projektowe wykonywał jeden Wykonawca.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego

71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych

71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Działając na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy zawiadamiam, że postępowanie, prowadzone w trybie podstawowym, o którym mowa w art. 275 pkt 1 ustawy (tj. bez przeprowadzenia negocjacji) na realizację zadania pn. „Budowa sali sportowej w Czaczu – projekt” zostaje unieważnione.

Zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy: „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego”.

Zamawiający w dniu 25.02.2025 r. wszczął postępowanie o udzielenie ww. zamówienia publicznego poprzez opublikowanie w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o zamówieniu o numerze 2025/BZP 00118599/01. Po opublikowaniu ogłoszenia o zamówieniu Zamawiający zamieścił na stronie internetowej prowadzonego postępowania (tj. https://platformazakupowa.pl/pn/smigiel) ogłoszenie o zamówieniu wraz z dokumentacją zamówienia, tj. Część I – Specyfikację Warunków Zamówienia (SWZ) wraz z załącznikami, Część II – Projekt Umowy oraz Część III – Opis przedmiotu zamówienia. Integralnym elementem Części III – Opis przedmiotu zamówienia był projekt koncepcyjny budowy sali sportowej w Czaczu opracowany na zlecenie Zamawiającego, zawierający część opisową i graficzną.

Do wyżej wskazanego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zaczęły wpływać wnioski potencjalnych Wykonawców o wyjaśnienie treści SWZ, w tym także Części III – Opis przedmiotu zamówienia, którego elementem był projekt koncepcyjny.

Zamawiający po dokonaniu ponownej analizy opisu przedmiotu zamówienia w świetle otrzymanych wniosków o wyjaśnienie treści SWZ ustalił, że opis przedmiotu zamówienia został sporządzony z naruszeniem art. 99 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz zasad określonych w tejże ustawie w art. 16 pkt 1 i 2, dotyczących uczciwej konkurencji, równego traktowania Wykonawców oraz przejrzystości.

Zamawiający w wyjaśnieniach treści SWZ z dnia 05.03.2025 r. wskazał, że nie posiada praw autorskich do projektu koncepcyjnego. Ponadto Zamawiający wskazał, że wyłoniony w postępowaniu projektant będzie zobowiązany do uzyskania praw autorskich od autora koncepcji oraz zwyczajowo szacuje się wycenę praw autorskich na poziomie 1-3% wartości inwestycji.

Wyżej wskazane wyjaśnienia treści SWZ zamieszczone na stronie internetowej prowadzonego postępowania powodują, że nie wszyscy potencjalni Wykonawcy mają równy dostęp do postępowania, a także nie są w stanie rzetelnie wycenić wartości przedmiotu zamówienia. Biorąc po uwagę w szczególności wyjaśnienia treści SWZ wynika, że przedmiot zamówienia został opisany nieprecyzyjnie, a zgodnie z art. 99 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych: „Przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty”.

Dokonanie opisu zamówienia w sposób sprzeczny z art. 99 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych w związku z art. 16 pkt 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych stanowi niemożliwą do usunięcia wadę uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W związku z powyższym zachodzą przesłanki określone w art. 255 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych i Zamawiający w tych okolicznościach sprawy powinien przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego unieważnić.

Wobec powyższego w związku z art. 255 pkt 6 ustawy Zamawiający unieważnia przedmiotowe postępowanie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.