Ogłoszenie z dnia 2025-03-14
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00122748/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-02-27
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup samochodu osobowego do przewozu osób niepełnosprawnych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: DOM POMOCY SPOŁECZNEJ
1.3.) Oddział zamawiającego: DPS
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000296093
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: SZPITALNA, 2
1.5.2.) Miejscowość: Pelplin
1.5.3.) Kod pocztowy: 83-130
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mgrenc@dpspelplin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.dpspelplin.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/dpspelplin1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
pomoc społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup samochodu osobowego do przewozu osób niepełnosprawnych2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b42792a0-b48e-4796-a865-9106e4551e3a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00147740
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00120080/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup samochodu osobowego do przewozu osób niepełnosprawnych
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00122748
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: DAO.271.3.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 186991,87 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa jednego samochodu osobowego, przystosowanego do przewozu osób z niepełnosprawnościami w układzie 4+1, umożliwiającego przewóz jednej osoby na wózku inwalidzkim. Szczegółowe parametry techniczne dotyczące pojazdu, w tym zawierające opis niezbędnych dostosowań pojazdu fabrycznego, zostały wskazane w załączniku nr 1 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 34115200-8 - Pojazdy silnikowe do transportu mniej niż 10 osób
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
ze względu na fakt, że oferta z najniższą ceną przekracza kwotę, jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. W przedmiotowym postępowaniu, w dniu 7 marca 2025 roku, dokonano otwarcia ofert. Po terminie składania ofert, a przed ich otwarciem, Zmawiający na stronie prowadzonego postępowania opublikował kwotę, jaką zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia tj. 230.000 złotych brutto. W postępowaniu wpłynęły dwie oferty tj. DBD AUTO BOGACKA sp. k. z siedzibą w Szczecinie NIP 955-167-24-21 oraz P.H.U. ZDUNEK sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku NIP 583-258-20-15. Wartość złożonych ofert wynosiła odpowiednio 236.888,16 złotych oraz 233.270,00 złotych.Mając na uwadze powyższe, Zamawiający powziął decyzję o unieważnieniu postępowania, niezależnie od faktu, iż wartość najtańszej oferty nieznaczenie przekraczała kwotę na sfinansowanie zamówienia. W orzecznictwie wskazuje się, że decyzja Zamawiającego bądź co do unieważnienia postępowania bądź też zwiększenia kwoty na sfinansowanie zamówienia ma charakter autonomiczny i leży wyłącznie w gestii Zamawiającego. W orzecznictwie wskazuje się nadto, że możliwość unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 p.z.p. nie jest warunkowana "istotnością" przekroczenia zakładanego budżetu zamawiającego, a Zamawiający uprawniony jest do unieważnienia postępowania na wskazanej podstawie nawet w przypadku nieznacznego przekroczenia budżetu zamawiającego (vide wyrok KIO z 30.01.2024 r., KIO 68/24, LEX nr 3694117). Nadto wskazuje się, że Zamawiający nie ma obowiązku poszukiwania dodatkowych środków finansowych na sfinansowanie zamówienia ponad kwotę, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (vide wyrok KIO z 01.02.2024 r., KIO 79/24, LEX nr 3694124).
Biorąc pod uwagę powyższe, Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu postępowania.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 233270,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 236888,16 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- ZAKUP SAMOCHODU DO PRZEWOZU OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI DLA GMINY MIEJSKIEJ ŁEBA
- Zakup samochodu dostawczego
- Dostawa dwóch samochodów osobowych
- Zmniejszenie barier transportowych na rzecz uczestników ŚDS w Kalwarii Zebrzydowskiej poprzez zakup 9 osobowego mikrobusa dostosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych dofinansowany z PFRON
- "Zakup i dostawa fabrycznie nowego 9-cio osobowego samochodu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych dla Centrum Opieki Caritas Archidiecezji Wrocławskiej WTZ w Małkowicach"
- "Zakup i dostawa fabrycznie nowego 9-cio osobowego samochodu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych na potrzeby Warsztatu Terapii Zajęciowej Caritas Archidiecezji Wrocławskiej".
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.