eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KatowiceSerwis i konserwacja urządzeń dźwigowych w obiektach Uniwersytetu Śląskiego



Ogłoszenie z dnia 2021-08-11


Powiązane ogłoszenia:
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00145414 z dnia 2021-08-11

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Serwis i konserwacja urządzeń dźwigowych w obiektach Uniwersytetu Śląskiego

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytet Śląski w Katowicach

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001347

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Bankowa 12

1.5.2.) Miejscowość: Katowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 40-007

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.7.) Numer telefonu: 0323591334

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@us.edu.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: dzp.us.edu.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/us

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Serwis i konserwacja urządzeń dźwigowych w obiektach Uniwersytetu Śląskiego

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-849b4dc8-ca8a-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00145414

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00085075/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DZP.381.021.2021.UGK

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 836000,00 PLN

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest serwis i konserwacja urządzeń dźwigowych w obiektach Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przeglądów okresowych oraz utrzymanie w pełnej sprawności techniczno-eksploatacyjnej urządzeń dźwigowych oraz urządzeń dla osób niepełnosprawnych w obiektach Uniwersytetu Śląskiego zgodnie z aktualnymi przepisami Urzędu Dozoru Technicznego oraz Dokumentacją Techniczno-Ruchową Producenta.
2) Dostawę części szybko zużywających się, niezbędnych do przeprowadzenia serwisu i konserwacji zapewni Wykonawca w ramach ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia. Termin gwarancji na zamontowane materiały, urządzenia, itp. wynosi – wg gwarancji producenta.
3) Zamawiający wymaga, aby wszystkie materiały eksploatacyjne zużywalne i wymienne, konieczne do wykonania przedmiotu zamówienia były materiałami fabrycznie nowymi, nieregenerowanymi, nieużywanymi, wolnymi od wad, kompletnymi i najwyższej jakości oraz oryginalnie zapakowanymi, nie noszącymi śladów otwierania. Żaden z elementów danego materiału eksploatacyjnego nie może wchodzić wcześniej (pierwotnie) w całości ani w części w skład innego materiału, a jego zastosowanie nie może spowodować uszkodzenia aparatu lub urządzenia. Materiały i części eksploatacyjne zużywalne i wymienne, konieczne do wykonania przedmiotu zamówienia muszą być materiałami oryginalnymi tj. pochodzącymi od producenta urządzeń, do których są przeznaczone lub zalecanymi i dopuszczonymi przez producenta urządzeń.

4.5.3.) Główny kod CPV: 50531400-0 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji dźwigów

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50750000-7 - Usługi w zakresie konserwacji wind

71314100-3 - Usługi elektryczne

4.5.5.) Wartość części: 436000,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest serwis i konserwacja urządzeń dźwigowych w obiektach Uniwersytetu Śląskiego w Sosnowcu.
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przeglądów okresowych oraz utrzymanie w pełnej sprawności techniczno-eksploatacyjnej urządzeń dźwigowych oraz urządzeń dla osób niepełnosprawnych w obiektach Uniwersytetu Śląskiego zgodnie z aktualnymi przepisami Urzędu Dozoru Technicznego oraz Dokumentacją Techniczno-Ruchową Producenta.
2) Dostawę części szybko zużywających się, niezbędnych do przeprowadzenia serwisu i konserwacji zapewni Wykonawca w ramach ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia. Termin gwarancji na zamontowane materiały, urządzenia, itp. wynosi – wg gwarancji producenta.
3) Zamawiający wymaga, aby wszystkie materiały eksploatacyjne zużywalne i wymienne, konieczne do wykonania przedmiotu zamówienia były materiałami fabrycznie nowymi, nieregenerowanymi, nieużywanymi, wolnymi od wad, kompletnymi i najwyższej jakości oraz oryginalnie zapakowanymi, nie noszącymi śladów otwierania. Żaden z elementów danego materiału eksploatacyjnego nie może wchodzić wcześniej (pierwotnie) w całości ani w części w skład innego materiału, a jego zastosowanie nie może spowodować uszkodzenia aparatu lub urządzenia. Materiały i części eksploatacyjne zużywalne i wymienne, konieczne do wykonania przedmiotu zamówienia muszą być materiałami oryginalnymi tj. pochodzącymi od producenta urządzeń, do których są przeznaczone lub zalecanymi i dopuszczonymi przez producenta urządzeń.

4.5.3.) Główny kod CPV: 50531400-0 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji dźwigów

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50750000-7 - Usługi w zakresie konserwacji wind

71314100-3 - Usługi elektryczne

4.5.5.) Wartość części: 143000,00 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest serwis i konserwacja urządzeń dźwigowych w obiektach Uniwersytetu Śląskiego w Chorzowie.
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przeglądów okresowych oraz utrzymanie w pełnej sprawności techniczno-eksploatacyjnej urządzeń dźwigowych oraz urządzeń dla osób niepełnosprawnych w obiektach Uniwersytetu Śląskiego zgodnie z aktualnymi przepisami Urzędu Dozoru Technicznego oraz Dokumentacją Techniczno-Ruchową Producenta.
2) Dostawę części szybko zużywających się, niezbędnych do przeprowadzenia serwisu i konserwacji zapewni Wykonawca w ramach ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia. Termin gwarancji na zamontowane materiały, urządzenia, itp. wynosi – wg gwarancji producenta.
3) Zamawiający wymaga, aby wszystkie materiały eksploatacyjne zużywalne i wymienne, konieczne do wykonania przedmiotu zamówienia były materiałami fabrycznie nowymi, nieregenerowanymi, nieużywanymi, wolnymi od wad, kompletnymi i najwyższej jakości oraz oryginalnie zapakowanymi, nie noszącymi śladów otwierania. Żaden z elementów danego materiału eksploatacyjnego nie może wchodzić wcześniej (pierwotnie) w całości ani w części w skład innego materiału, a jego zastosowanie nie może spowodować uszkodzenia aparatu lub urządzenia. Materiały i części eksploatacyjne zużywalne i wymienne, konieczne do wykonania przedmiotu zamówienia muszą być materiałami oryginalnymi tj. pochodzącymi od producenta urządzeń, do których są przeznaczone lub zalecanymi i dopuszczonymi przez producenta urządzeń.

4.5.3.) Główny kod CPV: 50531400-0 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji dźwigów

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50750000-7 - Usługi w zakresie konserwacji wind

71314100-3 - Usługi elektryczne

4.5.5.) Wartość części: 152000,00 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest serwis i konserwacja urządzeń dźwigowych w obiektach Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie.
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przeglądów okresowych oraz utrzymanie w pełnej sprawności techniczno-eksploatacyjnej urządzeń dźwigowych oraz urządzeń dla osób niepełnosprawnych w obiektach Uniwersytetu Śląskiego zgodnie z aktualnymi przepisami Urzędu Dozoru Technicznego oraz Dokumentacją Techniczno-Ruchową Producenta.
2) Dostawę części szybko zużywających się, niezbędnych do przeprowadzenia serwisu i konserwacji zapewni Wykonawca w ramach ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia. Termin gwarancji na zamontowane materiały, urządzenia, itp. wynosi – wg gwarancji producenta.
3) Zamawiający wymaga, aby wszystkie materiały eksploatacyjne zużywalne i wymienne, konieczne do wykonania przedmiotu zamówienia były materiałami fabrycznie nowymi, nieregenerowanymi, nieużywanymi, wolnymi od wad, kompletnymi i najwyższej jakości oraz oryginalnie zapakowanymi, nie noszącymi śladów otwierania. Żaden z elementów danego materiału eksploatacyjnego nie może wchodzić wcześniej (pierwotnie) w całości ani w części w skład innego materiału, a jego zastosowanie nie może spowodować uszkodzenia aparatu lub urządzenia. Materiały i części eksploatacyjne zużywalne i wymienne, konieczne do wykonania przedmiotu zamówienia muszą być materiałami oryginalnymi tj. pochodzącymi od producenta urządzeń, do których są przeznaczone lub zalecanymi i dopuszczonymi przez producenta urządzeń.

4.5.3.) Główny kod CPV: 50531400-0 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji dźwigów

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50750000-7 - Usługi w zakresie konserwacji wind

71314100-3 - Usługi elektryczne

4.5.5.) Wartość części: 105000,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 474361,80 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 704876,10 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 474361,80 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ERGO SERVICE Leszek Biały

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 547-11-23-265

7.3.3) Ulica: Wacława Sieroszewskiego 9a

7.3.4) Miejscowość: Bielsko-Biała

7.3.5) Kod pocztowy: 43-300

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

EL-MECH DŹWIG Rafał Mleczko
Część A – Serwis i konserwacja urządzeń dźwigowych w obiektach Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-06-30

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 474361,80 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-08-31

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 129888,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 226123,20 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 129888,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ERGO SERVICE Leszek Biały

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 547-11-23-265

7.3.3) Ulica: Wacława Sieroszewskiego 9a

7.3.4) Miejscowość: Bielsko-Biała

7.3.5) Kod pocztowy: 43-300

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-07-27

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 129888,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-08-31

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 122803,20 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 199555,20 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 122803,20 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ERGO SERVICE Leszek Biały

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 547-11-23-265

7.3.3) Ulica: Wacława Sieroszewskiego 9a

7.3.4) Miejscowość: Bielsko-Biała

7.3.5) Kod pocztowy: 43-300

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-07-27

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 122803,20 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-08-31

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 88068,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 264081,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 88068,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ERGO SERVICE Leszek Biały

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 547-11-23-265

7.3.3) Ulica: Wacława Sieroszewskiego 9a

7.3.4) Miejscowość: Bielsko-Biała

7.3.5) Kod pocztowy: 43-300

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-07-27

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 88068,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-08-31
2021-08-11 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Usługi

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.