Ogłoszenie z dnia 2025-03-13
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Dystrybucja energii cieplnej do obiektów MOPS w latach 2025-2028
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
1.3.) Oddział zamawiającego: MOPS
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 930000260
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Strzegomska 6
1.5.2.) Miejscowość: Wrocław
1.5.3.) Kod pocztowy: 53-611
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL514 - Miasto Wrocław
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: szpu@mops.wroclaw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.wroclaw.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dystrybucja energii cieplnej do obiektów MOPS w latach 2025-20282.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f27908e8-132d-46c4-a5d9-5e10b929af6b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00144435
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00044382/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.12 Przesył i dystrybucja energii cieplnej do obiektów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej we Wrocławiu
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00103180
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
W przypadku dystrybucji energii cieplnej kluczowym argumentem uzasadniającym zastosowanie tego trybu jest monopolistyczny charakter działalności dostawcy ciepła na danym obszarze. Sieci ciepłownicze stanowią infrastrukturę techniczną, która jest własnością konkretnego operatora systemu dystrybucyjnego (OSD) posiadającego koncesję na dystrybucję energii cieplnej w danej lokalizacji. Z przyczyn technicznych i prawnych (koncesjonowanie działalności przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki) odbiorcy są zobowiązani do korzystania z usług wyznaczonego operatora, a brak alternatywnych źródeł dystrybucji eliminuje możliwość konkurencyjnego wyboru dostawcy.
W związku z powyższym, ze względu na brak realnej konkurencji oraz obiektywne uwarunkowania techniczne i prawne, zastosowanie trybu z wolnej ręki na dystrybucję energii cieplnej jest uzasadnione i zgodne z art. 214 ust. 1 pkt. 1 Pzp.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: SZPU.281.9.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dystrybucja energii cieplnej do obiektów MOPS w latach 2025-2028
4.5.3.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 589274,90 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 589274,90 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 589274,90 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Fortum Power and Heat Polska Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 017341819
7.3.3) Ulica: Słonimskiego 1A
7.3.4) Miejscowość: Wrocław
7.3.5) Kod pocztowy: 50-304
7.3.6.) Województwo: dolnośląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
FORTUM POWER AND HEAT POLSKA SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
FORTUM POWER AND HEAT POLSKA SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-02-28
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 589274,90 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2025-03-01 do 2028-02-29INNE PRZETARGI Z WROCŁAWIA
- Świadczenie usługi dozoru i ochrony mienia budynku Zespołu Placówek Oświatowych nr 3 we Wrocławiu przy ul. Borowskiej 101 w 2026r
- Umowa ramowa na dostawę środków spożywczych i żywności
- Zakup i dostawa fabrycznie nowego 9-cio osobowego samochodu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych na potrzeby WTZ im. Jana Pawła II Caritas Archidiecezji Wrocławskiej w Henrykowie
- Świadczenie usług telefonii komórkowej, transmisji danych oraz dostawa sprzętu dla Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
- Dostawa suchej karmy bytowej dla kotów wolno żyjących
- "Zakup i dostawa fabrycznie nowego 9-cio osobowego samochodu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych dla Domu Opieki św. Jadwigi Śląskiej Caritas Archidiecezji Wrocławskiej w Henrykowie".
więcej: przetargi w Wrocławiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa energii cieplnej do siedziby Głównego Inspektoratu Sanitarnego
- Dostawa ciepła z sieci ciepłowniczej do Domu Pomocy Społecznej "Budowlani" przy ul. Elekcyjnej 6 w Warszawie w roku 2026
- Dostawa energii elektrycznej
- 2025- Zakup energii elektrycznej na potrzeby Szpitala Na Wyspie Sp. z o.o. w Żarach.
- Dostawa i bilansowanie energii elektrycznej dla budynków administrowanych przez Centrum Kultury i Sportu w Skawinie w roku 2026
- KOMPLEKSOWA DOSTAWA ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY GMINY MODLIBORZYCE I JEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.