eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdynia › Modernizacja skweru przy ul. Cylkowskiego - uatrakcyjnienie terenu dla dzieci, m³odzie¿y i doros³ych BO2021/REDS/0011.



Og³oszenie z dnia 2023-03-17


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja skweru przy ul. Cylkowskiego - uatrakcyjnienie terenu dla dzieci, m³odzie¿y i doros³ych BO2021/REDS/0011.

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Zarz±d Dróg i Zieleni w Gdyni

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675557

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: 10 Lutego 24

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Gdynia

1.5.3.) Kod pocztowy: 81-364

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski

1.5.7.) Numer telefonu: (58) 761 20 00, (58) 761 20 01

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zdiz.gdynia.pl, rzp@zdiz.gdynia.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://www.zdiz.gdynia.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja skweru przy ul. Cylkowskiego - uatrakcyjnienie terenu dla dzieci, m³odzie¿y i doros³ych BO2021/REDS/0011.

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-c06d6f52-c3ce-11ed-9355-06954b8c6cb9

2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00140715

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2023-03-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00023889/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.15 Modernizacja skweru przy ul. Cylkowskiego - uatrakcyjnienie terenu dla dzieci, m³odzie¿y i doros³ych BO2021/REDS/0011

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/738671

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/738671

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Oferty, o¶wiadczenia, podmiotowe ¶rodki dowodowe oraz zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy, zwane dalej „zobowi±zaniem podmiotu udostêpniaj±cego zasoby”, pe³nomocnictwo, sporz±dza siê w niniejszym postêpowaniu w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 346 ze zm.), z zastrze¿eniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych.
2.Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ musi byæ
zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu
sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452) oraz Rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz.U. z 2020 poz. 2415).
3.Zamawiaj±cy okre¶la jako dopuszczalny format kwalifikowanego podpisu elektronicznego w formacie PAdES i XAdES.
4.Zamawiaj±cy, zgodnie z § 11 pkt 2 Rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania
informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U z 2020r. poz. 2452), okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo-aplikacyjne oraz informacje na temat specyfikacji po³±czenia, formatu przesy³anych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych, umo¿liwiaj±ce pracê na platformazakupowa.pl, tj.:
– sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci niemniejszej ni¿ 512 kb/s;
– komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje;
– zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.;
– w³±czona obs³uga JavaScript;
– zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf;
– Platforma dzia³a wed³ug standardu przyjêtego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8;
– oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.
a) dopuszczalne formaty przesy³anych danych: .txt; .rft; .pdf; .xps; .odt; .ods; .odp; .doc; .xls; .ppt; .docx; .xlsx; .pptx; .csv.
W przedmiotowym postêpowaniu Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) przy czym zaleca siê wykorzystywanie plików w formacie .pdf.
b) w celu kompresji danych Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: .zip lub 7Z.
c) informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.:
– oferta za³±czona przez Wykonawcê na Platformie i zapisana nie jest widoczna dla Zamawiaj±cego, poniewa¿ w systemie widnieje
jako zaszyfrowana. Mo¿liwo¶æ otworzenia oferty dostêpna jest dopiero po up³ywie terminu sk³adania ofert,
– oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformê stanowi przypiêt± do dokumentu elektronicznego datê oraz dok³adny czas
(hh:mm:ss).
5.Wielko¶ci plików, które bêd± podpisywane podpisem elektronicznym poprzez profil zaufany, wynosiæ mo¿e max 10MB oraz max 5MB dla plików podpisywanych podpisem elektronicznym osobistym poprzez aplikacjê eDoApp.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Stosownie do art. 13 i 14 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych), zwanym dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informuje, ¿e administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób fizycznych, od których dane osobowe bezpo¶rednio lub po¶rednio Wykonawca pozyska³ w celu ubiegania siê o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postêpowaniu [dalej jako „dane osobowe”], jest Zarz±d Dróg i Zieleni, 81-364 Gdynia, ul.10 Lutego 24,. sekretariat@zdiz.gdynia.pl.
2. Administrator wyznaczy³ Inspektora Ochrony Danych , z którym mo¿na skontaktowaæ siê pod adresem email: iod@zdiz.gdynia.pl oraz do korespondencji: 81-364 Gdynia, ul.10 Lutego 24.
3. Wszelkie dane osobowe pozyskane w zwi±zku z realizacj± zamówienia bêd± przetwarzane: w celu wykonania umowy, weryfikacji danych osobowych w publicznych rejestrach, ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeñ z umowy, oraz w celu wype³nienia obowi±zków prawnych ci±¿±cych na Administratorze na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO.
4. Odbiorcami danych osobowych mog± byæ: podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa, w tym podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. 2022 poz 1710), firmy ¶wiadcz±ce us³ugi z zakresu serwisu i asysty technicznej systemów informatycznych i programów dziedzinowych w Zarz±d Dróg i Zieleni Gdyni oraz operator pocztowy, z którym zawarta zosta³a umowa na ¶wiadczenie us³ug pocztowych i kurierskich.
5. Dane osobowe bêd± przechowywane zgodnie z wymaganiami okre¶lonymi przepisami ustawy Pzp (art. 78-80) oraz odpowiednimi rozporz±dzeniami wydanymi w tym zakresie. Zamawiaj±cy przechowuje protokó³ postêpowania wraz z za³±cznikami, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy, jej rozliczenia i dochodzenia ewentualnych roszczeñ z niej wynikaj±cych przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy, jej rozliczenia i dochodzenia ewentualnych roszczeñ z niej wynikaj±cych.
6. Obowi±zek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp. Niepodanie danych osobowych mo¿e uniemo¿liwiæ Zamawiaj±cemu dokonanie oceny spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz zdolno¶ci Wykonawcy do nale¿ytego wykonania zamówienia, co skutkowaæ mo¿e wykluczeniem Wykonawcy z postêpowania lub odrzuceniem jego oferty.
7. W odniesieniu do danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
8. Osoby, których dane osobowe dotycz±, posiadaj±:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych,
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych,
• na podstawie art.18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia
przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art.
18 ust. 2 RODO,
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, w
przypadku uznania, i¿ przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
9. Osobom, których dane osobowe dotycz±, nie przys³uguje:
• w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych,
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: EZP.271.10.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowê istniej±cego placu zabaw, umieszczonego po¶ród terenu zieleni ograniczonego ulicami Cylkowskiego, Powstania Styczniowego i Boh. Starówki Warszawskiej w Gdyni poprzez poprawienie funkcjonalno¶ci skweru i obejmowa³ bêdzie zakup, dostawê i monta¿ urz±dzeñ zabawowych, urz±dzeñ si³owni zewnêtrznej wraz z nawierzchniami bezpiecznymi i remontem ogrodzenia, a tak¿e uzupe³nienie terenu o urz±dzenia si³owni zewnêtrznej, ma³± architekturê i zieleñ. Szczegó³owy zakres przedmiotu zamówienia, warunki jego realizacji oraz obowi±zki Wykonawcy zawieraj± za³±czniki do SWZ:
1) Projekt budowlany– Za³±cznik A do SWZ,
2) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót(STWiOR)
–Za³±cznik B do SWZ,
3) Przedmiar robót – Za³±cznik C, do SWZ,
4) Kosztorys ofertowy - Za³±cznik D, do SWZ,
5) Inwentaryzacja dendrologiczna – Za³±cznik E do SWZ,
6) Wzór umowy - Za³±cznik 7 do SWZ.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne

45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych

45233200-1 - Roboty w zakresie ró¿nych nawierzchni

45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeñ

37535200-9 - Wyposa¿enie placów zabaw

45112710-5 - Roboty w zakresie kszta³towania terenów zielonych

45212140-9 - Obiekty rekreacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 100 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielko¶æ lub zakres oraz warunki zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zamówieñ, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy w zwi±zku z art. 305 pkt 1), stanowi±cych do 20% warto¶ci zamówienia podstawowego polegaj±cego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych i zgodnych z jego przedmiotem, a ca³kowita warto¶æ tych zamówieñ zosta³a uwzglêdniona przy obliczeniu jego warto¶ci. Zamówienie polega na powtórzeniu, podobnych robót budowlanych zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego w zakresie wykonania robót budowlanych okre¶lonych w Rozdziale 3 SWZ.
Warunki na jakich zostan± udzielone zamówienia podobne na roboty budowlane: w przypadku zaistnienia rzeczywistych potrzeb Zamawiaj±cego i posiadania przez Zamawiaj±cego ¶rodków finansowych na ten cel.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres udzielonej gwarancji i rêkojmi na wykonane roboty budowlane.

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 8

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1.W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej
lub zawodowej Zamawiaj±cy ¿±da:
1.1 wykazania wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, co najmniej trzech robót budowlanych w ró¿nych lokalizacjach i obejmowa³y swoim zakresem budowê lub przebudowê obiektu rekreacyjnego wraz z monta¿em urz±dzeñ zabawowych lub sportowych oraz wykonaniem ró¿nego rodzaju nawierzchni bezpiecznych o warto¶ci robót nie mniejszej ni¿ 300.000,00 z³ brutto ka¿da.
1.2 skierowania przez Wykonawcê do realizacji zamówienia jednej osoby, na stanowisku kierownika budowy, posiadaj±cej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej.
Osoba, która bêdzie pe³niæ funkcjê kierownika budowy w danej bran¿y budowlanej, musi posiadaæ uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi - odpowiednie dla tej bran¿y, zgodnie z ustaw± z dnia 07 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 2351, ze zm.) oraz rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019r., poz. 831) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów.
Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, okre¶lone w art. 12 ust. 1 ustawy mog± równie¿ wykonywaæ osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w przepisach odrêbnych. Regulacjê odrêbn± stanowi± przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334).

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu Zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) o¶wiadczenia Wykonawcy, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania:
a) na podstawie art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 pkt 1), 4) i 8) ustawy, b) na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1) - 3) ustawy z dnia 13 kwietnia
2022r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie
bezpieczeñstwa narodowego (Dz.U. z 2022 poz. 835), o tre¶ci odpowiadaj±cej za³±cznikowi nr 2a do SWZ, oraz o spe³nianiu
warunków udzia³u w postêpowaniu okre¶lonych przez Zamawiaj±cego, o tre¶ci odpowiadaj±cej za³±cznikowi nr 2b do SWZ. O¶wiadczenie to stanowi dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia, spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu na dzieñ sk³adania ofert, tymczasowo zastêpuj±cy wymagane przez Zamawiaj±cego podmiotowe ¶rodki dowodowe.
2) za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1) ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e przed up³ywem terminu sk³adania ofert Wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
3) za¶wiadczenia albo innego dokumentu w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub
w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego
potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne, w zakresie art. 109
ust. 1 pkt 1) ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem
sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem Zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e przed up³ywem terminu sk³adania ofert Wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
W przypadku gdy podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w pkt 2 i pkt 3 powy¿ej, zosta³y wystawione przez upowa¿nione podmioty jako dokument elektroniczny, przekazuje siê ten dokument wraz ze wszystkimi plikami otrzymanymi od
wystawcy dokumentu. 4) odpisu lub informacji z KRS lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji; 5) o¶wiadczenia Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez zamawiaj±cego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotycz±cych orzeczenia zakazu ubiegania siê o zamówienie publiczne tytu³em ¶rodka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotycz±cych zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia maj±cego na celu zak³ócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy,
e) art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, odno¶nie naruszenia obowi±zków dotycz±cych p³atno¶ci podatków i op³at lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i op³atach lokalnych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1170),
f) art. 109 ust. 1 pkt 8) ustawy,
g) art. 7 ust. 1 pkt 1) - 3) ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz.U. z 2022 poz. 835), o tre¶ci odpowiadaj±cej za³±cznikowi nr 2b do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej Zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, o tre¶ci odpowiadaj±cej za³±cznikowi nr 3 do SWZ, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, ww. wykazy winny dotyczyæ robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca bezpo¶rednio uczestniczy³.
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami, o tre¶ci odpowiadaj±cej za³±cznikowi nr 4 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

1. W celu potwierdzenia, ¿e oferowane roboty budowlane, urz±dzenia zabawowe, urz±dzenia si³owni zewnêtrznej i pozosta³e elementy ma³ej architektury spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego wymagania, Zamawiaj±cy w postêpowaniu ¿±da z³o¿enia wraz z ofert± nastêpuj±cych przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
– katalogów z nazw± producenta ze wskazaniem na proponowane urz±dzenia zabawowe i urz±dzenia si³owni zewnêtrznej;
– charakterystyk materia³ów, z jakich wykonane s± proponowane urz±dzenia placu zabaw, urz±dzenia si³owni zewnêtrznej oraz elementy ma³ej architektury;
– certyfikatów wydanych przez jednostkê certyfikuj±c± – akredytowan± przez Polskie Centrum Akredytacji lub inny równorzêdny podmiot, potwierdzaj±cych zgodno¶æ z odpowiednimi normami europejskimi b±d¼ polskimi proponowanych:
urz±dzeñ zabawowych: U1-U3, U5-U8,
urz±dzeñ si³owni zewnêtrznych: U9-U12,
nawierzchni syntetycznej;
Certyfikat musi byæ wa¿ny i pozostawaæ w zgodno¶ci z zaproponowanym urz±dzeniem oraz nawierzchni±.
Dla urz±dzeñ: M1-M3 dopuszcza siê za³±czenie deklaracji zgodno¶ci.
2. Przed³o¿one przez Wykonawcê w celu potwierdzenia zgodno¶ci oferowanych robót budowlanych i towarzysz±cych im dostaw z wymaganiami, cechami i kryteriami okre¶lonymi w opisie przedmiotu zamówienia jak i wymaganiami zwi±zanymi z realizacj± zamówienia winny spe³niaæ wymagania:
a) certyfikat – musi byæ wa¿ny i pozostawaæ w zgodno¶ci z zaproponowanym urz±dzeniem oraz nawierzchni±; wydany przez jednostkê oceniaj±c± zgodno¶æ lub sprawozdania z badañ przeprowadzonych przez tê jednostkê.
b) deklaracja zgodno¶ci UE– przedk³adana w celu potwierdzenia zgodno¶ci oferowanych dostaw urz±dzeñ, materia³ów czy produktów z wymaganiami okre¶lonymi przez Zamawiaj±cego. Producent lub jego upowa¿niony przedstawiciel potwierdza, ¿e produkt spe³nia wymogi UE.
c) charakterystyka materia³u – ma na celu podanie rodzaju, w³asno¶ci i w³a¶ciwo¶ci materia³ów z jakich wykonano urz±dzenia zabawowe, urz±dzenia si³owni zewnêtrznej i pozosta³e elementy ma³ej architektury pod wzglêdem ich oddzia³ywania na ¶rodowisko.
d) katalogi – publikowane przez producentów, wytwórców czy dostawców materia³y drukowane lub w formie elektronicznego zapisu o charakterze informacyjnym (reklamowym) zawieraj±ce: nazwê, symbol, model wytworu -jego budowê i opis dzia³ania, wymiary, fotografie, schematy, dane techniczno-u¿ytkowe oferowanego produktu, dane kontaktowe producenta/dostawcy i inne.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe ¶rodki dowodowe podlegaj±ce uzupe³nieniu po z³o¿eniu oferty:

Je¿eli Wykonawca nie z³o¿y przedmiotowych ¶rodków dowodowych lub z³o¿one przedmiotowe ¶rodki dowodowe s± niekompletne, Zamawiaj±cy wzywa do ich z³o¿enia lub uzupe³nienia w wyznaczonym terminie.
Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od wykonawców wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci przedmiotowych ¶rodków dowodowych.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Zamawiaj±cy ¿±da od wykonawców wniesienia wadium w wysoko¶ci 9 800,00 z³.
2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust.1 pkt 2) i 3) oraz ust.2 ustawy.
3. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium w formie porêczeñ lub gwarancji musi wskazywaæ jako beneficjenta Zarz±d Dróg i Zieleni w Gdyni, ul. 10 Lutego 24 w Gdyni.
5. Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego, tj. Zarz±du Dróg i Zieleni w Gdyni, ul. 10 Lutego 24 w Gdyni w PKO BP Oddzia³ 14 w Gdyni, nr: PL 56 1440 1084 0000 0000 0619 0227, z oznaczeniem: Wadium do postêpowania nr EZP. 271.10.2023.
6. Wadium w formie porêczeñ lub gwarancji nale¿y z³o¿yæ wraz z ofert± w oryginale w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym wystawcy dokumentu).
7. Gwarancje lub porêczenia o których mowa w ust. 3 musz± byæ z³o¿one w postaci dokumentu elektronicznego, podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobê upowa¿nion± do wystawienia przedmiotowych dokumentów (np. bank, ubezpieczyciel) i z³o¿one wraz z ofert± za po¶rednictwem Platformy.
8. O uznaniu przez Zamawiaj±cego, ¿e wadium w pieni±dzu wniesiono w wymaganym terminie, decyduje data wp³ywu ¶rodków na rachunek Zamawiaj±cego.
9. Wadium w formie porêczeñ lub gwarancji musi gwarantowaæ Zamawiaj±cemu bezwarunkow± wyp³atê na jego pierwsze pisemne ¿±danie kwoty wadium w przypadkach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 pkt 1)-3) ustawy, bez jakichkolwiek dodatkowych zastrze¿eñ i warunków. Porêczenia i gwarancje musz± byæ wa¿ne co najmniej przez okres zwi±zania ofert±, a w przypadku przed³u¿enia terminu zwi±zania ofert± – tak¿e przez ten okres.
10. Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w pieni±dzu wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcê.
11. Zamawiaj±cy zwraca wadium wniesione w innej formie ni¿ w pieni±dzu poprzez z³o¿enie gwarantowi lub porêczycielowi o¶wiadczenia o zwolnieniu wadium, z tym ¿e Wykonawca zobowi±zany jest podaæ Zamawiaj±cemu w Formularzu OFERTA adres e-mail gwaranta do z³o¿enia o¶wiadczenia o zwolnieniu wadium.
12. Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni od dnia wyst±pienia okoliczno¶ci, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 1) - 3) ustawy.
13. Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie, nie pó¼niej jednak ni¿ w terminie 7 dni od dnia z³o¿enia wniosku o zwrot wadium, w przypadkach o których mowa w art. 98 ust. 2 pkt 1) – 4) ustawy.
14. Z³o¿enie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w ust. 12-13, powoduje rozwi±zanie stosunku prawnego z Wykonawc± wraz z utrat± przez niego prawa do korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy.
15. Kopiê dowodu wniesienia wadium w formie pieni±dza zaleca siê do³±czyæ do oferty.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Formularz OFERTA, wg wzoru Zamawiaj±cego, o tre¶ci odpowiadaj±cej Za³±cznikowi nr 1 do SWZ wraz z Kosztorysem ofertowym zgodnie z za³±cznikiem D do SWZ. W przypadku Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia, Wykonawcy sk³adaj± jeden formularz OFERTA.
2. O¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania na podstawie art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 pkt 1), 4) i 8) ustawy Pzp, oraz na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1) – 3) ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspierani agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2022r. poz. 835), o tre¶ci odpowiadaj±cej za³±cznikowi nr 2a do SWZ oraz o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiaj±cego, o tre¶ci odpowiadaj±cej za³±cznikowi nr 2b do SWZ. O¶wiadczenie, o którym mowa w ust. 2, stanowi dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, na dzieñ sk³adania ofert, tymczasowo zastêpuj±ce wymagane przez Zamawiaj±cego podmiotowe ¶rodki dowodowe.
3. Wykonawca sk³ada wraz z ofert± zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tego podmiotu, stanowi±ce za³±cznik nr 5 do SWZ.
4. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
5. W przypadku polegania przez Wykonawcê na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, Wykonawca przedstawia, wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa w ust. 3, tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby - za³±czniki nr 2a i 2b do SWZ, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby.
6. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie, Wykonawcy sk³adaj± wraz z ofert± o¶wiadczenie, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy o tre¶ci odpowiadaj±cej za³±cznikowi nr 6 do SWZ.
7. O¶wiadczenia, o których mowa w ust. 2–6, sk³ada siê wraz z ofert±, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
8. Pe³nomocnictwa:
1) w przypadku, gdy Wykonawcê reprezentuje pe³nomocnik, do oferty nale¿y za³±czyæ pe³nomocnictwo z okre¶leniem jego zakresu. Pe³nomocnictwo nale¿y z³o¿yæ w oryginale w formie elektronicznej i opatruje siê kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia sk³adaj± pe³nomocnictwo do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego dla ustanowionego przez nich pe³nomocnika. Do oferty nale¿y za³±czyæ pe³nomocnictwo z okre¶leniem jego zakresu. Pe³nomocnictwo nale¿y z³o¿yæ w oryginale w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
9. Je¿eli Wykonawca zastrzega w ofercie informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa, zobowi±zany jest z³o¿yæ dokumenty potwierdzaj±ce zastrze¿enie tajemnicy przedsiêbiorstwa. Wykonawca, w celu utrzymania poufno¶ci tych informacji, przekazuje je Zamawiaj±cemu w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostan± wprowadzone do tre¶ci umowy,
okre¶lone zosta³y w za³±czniku nr 7 do SWZ. Zamawiaj±cy wymaga od wybranego wykonawcy zawarcia umowy wg
wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 7 do SWZ. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia okre¶lone zosta³y w § 14
wzoru umowy, stanowi±cego za³±cznik nr 7 do SWZ. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, ma obowi±zek zawrzeæ umowê w sprawie zamówienia na warunkach okre¶lonych w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowi± za³±cznik nr 7 do SWZ.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-04-03 11:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Sk³adanie ofert odbywa siê za po¶rednictwem Platformy zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/738671. Ofertê i dokumenty sk³adane z ofert± mo¿na z³o¿yæ jedynie w formie elektronicznej, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, za po¶rednictwem Platformy zakupowej Open Nexus.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-04-03 12:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-05-02

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.