Ogłoszenie z dnia 2023-03-17
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00522802/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-12-29
- 2023/BZP 00029747/01 - Modyfikacja z dnia 2023-01-13
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Modernizacja placów zabaw na terenie Gminy Polkowice – w podziale na 4 części
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA POLKOWICE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390647618
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Polkowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-100
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski
1.5.7.) Numer telefonu: 76/8474121
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: a.nowak@gmina.polkowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.polkowice.eu/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7893455a-80fa-11ed-b4ea-f64d350121d21.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja placów zabaw na terenie Gminy Polkowice – w podziale na 4 części2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7893455a-80fa-11ed-b4ea-f64d350121d2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00140609
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00029243/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.38 Lepszy plac zabaw (11 Lutego) - PBO
1.1.39 Modernizacja placu zabaw przy ul. Jesionowej - Osiedle Polanka w Polkowicach - PBO
1.1.40 Przebudowa placu zabaw STATEK przy ul. Skalników
1.1.50 Bezpieczeństwo i zabawa Tarnówek PBO
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00522802
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.81.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 384765,25 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
„Lepszy plac zabaw – PBO” przy ul. 11 Lutego:- demontaż wyeksploatowanych urządzeń zabawowych,
- wykonanie i montaż systemowych urządzeń zabawowych,
- uzupełnienie nawierzchni mineralnej (piasek),
- serwis w okresie gwarancji.
Szczegółowy opis przedmiotu umowy został określony w dokumentach inwestycji stanowiących integralną część umowy, które składają się z:
a) projektu zagospodarowania terenu pn.: „Lepszy plac zabaw” autorstwa: projektant Laura Wawerczak - Bojsza z firmy Handlowo – Usługowej „RYŚ” z siedzibą w Głogowie, ul. Śniadeckich 10.
b) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych,
c) opisów pozycji przedmiaru robót.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45112723-9 - Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45223800-4 - Montaż i wznoszenie gotowych konstrukcji
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
4.5.5.) Wartość części: 113732,04 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
„Bezpieczeństwo i zabawa – PBO” w Tarnówku:- demontaż wyeksploatowanych urządzeń zabawowych,
- wykonanie i montaż systemowych urządzeń zabawowych,
- uzupełnienie nawierzchni mineralnej (piasek),
- serwis w okresie gwarancji.
Szczegółowy opis przedmiotu umowy został określony w dokumentach inwestycji stanowiących integralną część umowy, które składają się z:
1) projektu zagospodarowania terenu pn.: „Bezpieczeństwo i zabawa” autorstwa: projektant Laura Wawerczak - Bojsza z firmy Handlowo – Usługowej „RYŚ” z siedzibą w Głogowie, ul. Śniadeckich 10.
2) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych,
3) opisów pozycji przedmiaru robót.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45112723-9 - Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45223800-4 - Montaż i wznoszenie gotowych konstrukcji
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
4.5.5.) Wartość części: 23353,08 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
„Modernizacja placu zabaw przy ul. Jesionowej – Osiedle Polanka - PBO”:- demontaż wyeksploatowanych urządzeń zabawowych,
- wykonanie i montaż systemowych urządzeń zabawowych,
- uzupełnienie nawierzchni mineralne (piasek),
- utworzenie nawierzchni bezpiecznej (piasek),
- serwis w okresie gwarancji.
Szczegółowy opis przedmiotu umowy został określony w dokumentach inwestycji stanowiących integralną część umowy, które składają się z:
1) projektu zagospodarowania terenu pn.: „Modernizacja placu zabaw przy ul. Jesionowej – Osiedle Polanka” autorstwa: projektant Laura Wawerczak - Bojsza z firmy Handlowo – Usługowej „RYŚ” z siedzibą w Głogowie, ul. Śniadeckich 10.
2) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych,
3) opisów pozycji przedmiaru robót.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45112723-9 - Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45223800-4 - Montaż i wznoszenie gotowych konstrukcji
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
4.5.5.) Wartość części: 152324,59 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
„Przebudowa placu zabaw STATEK przy ul. Skalników”:- demontaż wyeksploatowanych urządzeń zabawowych,
- wykonanie i montaż systemowych urządzeń zabawowych,
- uzupełnienie nawierzchni mineralnej (piasek),
- wymianę wyposażenia terenu (wykonanie i montaż): 2 ławki, 1 kosz na śmieci oraz tablica na regulamin (wymiar ekspozycji min. 60 x 40 cm),
- serwis w okresie gwarancji.
Szczegółowy opis przedmiotu umowy został określony w dokumentach inwestycji stanowiących integralną część umowy, które składają się z:
1) projektu zagospodarowania terenu pn.: „Przebudowa placu zabaw STATEK przy ul. Skalników” autorstwa: projektant Laura Wawerczak - Bojsza z firmy Handlowo – Usługowej „RYŚ” z siedzibą w Głogowie, ul. Śniadeckich 10.
2) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych,
3) opisów pozycji przedmiaru robót.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45112723-9 - Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45223800-4 - Montaż i wznoszenie gotowych konstrukcji
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
4.5.5.) Wartość części: 95355,54 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 5
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 88739,58 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 88739,58 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 88739,58 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Free Kids S.C. A. Gąsiorek, Z. Andruszewski
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 021208968
7.3.3) Ulica: Trzęsowice 32
7.3.4) Miejscowość: Zawonia
7.3.5) Kod pocztowy: 55-106
7.3.6.) Województwo: dolnośląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
FREEKIDS S.C. GĄSIOREK ARTUR, ANDRUSZEWSKI ZBIGNIEW
jakie przetargi wygrała firma
FREEKIDS S.C. GĄSIOREK ARTUR, ANDRUSZEWSKI ZBIGNIEW
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-02-27
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 88739,58 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 56 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 4
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 15755,99 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 25830,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 15755,99 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Free Kids S.C. A. Gąsiorek, Z. Andruszewski
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 021208968
7.3.3) Ulica: Trzęsowice 32
7.3.4) Miejscowość: Zawonia
7.3.5) Kod pocztowy: 55-106
7.3.6.) Województwo: dolnośląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
FREEKIDS S.C. GĄSIOREK ARTUR, ANDRUSZEWSKI ZBIGNIEW
jakie przetargi wygrała firma
FREEKIDS S.C. GĄSIOREK ARTUR, ANDRUSZEWSKI ZBIGNIEW
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-03-14
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 15755,99 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 56 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 4
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 114237,48 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 114237,48 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 114237,48 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Free Kids S.C. A. Gąsiorek, Z. Andruszewski
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 021208968
7.3.3) Ulica: Trzęsowice 32
7.3.4) Miejscowość: Zawonia
7.3.5) Kod pocztowy: 55-106
7.3.6.) Województwo: dolnośląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
FREEKIDS S.C. GĄSIOREK ARTUR, ANDRUSZEWSKI ZBIGNIEW
jakie przetargi wygrała firma
FREEKIDS S.C. GĄSIOREK ARTUR, ANDRUSZEWSKI ZBIGNIEW
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-02-27
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 114237,48 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 56 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 4
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 105071,52 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 105071,52 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 105071,52 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: "MULLER JELCZ-LASKOWICE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ"
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 930220196
7.3.3) Ulica: Aleja Młodych, 40
7.3.4) Miejscowość: Jelcz-Laskowice
7.3.5) Kod pocztowy: 55-230
7.3.6.) Województwo: dolnośląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
"MULLER JELCZ-LASKOWICE SP. Z O.O."
jakie przetargi wygrała firma
"MULLER JELCZ-LASKOWICE SP. Z O.O."
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-02-27
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 105071,52 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 56 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe
INNE PRZETARGI Z POLKOWIC
- "Sporządzenie dokumentacji geodezyjnej w zakresie wznowienia/wyznaczenia/ ustalenia granic działek (dr, W, Wp)"
- Budowa fontanny wraz z zagospodarowaniem terenu przy ul. Jesionowej w Polkowicach
- Budowa i przebudowa oświetlenia drogowego i terenu, ul. Kmicica, Polkowice
- Przebudowa placu zabaw przy Szkole Podstawowej Nr 1 w Polkowicach
więcej: przetargi w Polkowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa i doposażenie istniejących placów zabaw w Środzie Śląskiej oraz Szczepanowie
- Remont obiektu sportowego Orlik w miejscowości Trzciana.
- Wykonanie robót budowlanych w formule "zaprojektuj i wybuduj" obejmujących likwidację przeszkód i barier drogowych na terenie Politechniki Świętokrzyskiej w ramach projektu FERS.03.01-IP.08-0011/24
- "Wykonanie, dostawa i montaż nowych urządzeń na terenie placów zabaw w Gminie Drohiczyn" Projekt placu zabaw na fragmencie działki o nr ewid. 509 w miejscowości Bujaki - 2 przetarg
- "Lokalnie na rzecz transformacji podregionu bielskiego" - wykonanie parku kieszonkowego przy ul. Zamkowej w Czechowicach-Dziedzicach
- Budowa chodnika wraz z wyniesionym przejściem dla pieszych przy ul. Wiejskiej w Przasnyszu w formule "projektuj i wybuduj".
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.