Ogłoszenie z dnia 2025-03-10
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00140115/01 - Modyfikacja z dnia 2025-03-11
- 2025/BZP 00166527/01 - Wynik z dnia 2025-03-28
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Postępowanie na organizację i przeprowadzenie szkoleń dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Końskich w ramach projektu pn. „Aktywni na koneckim rynku pracy (III)".
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIATOWY URZĄD PRACY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291142250
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Stanisława Staszica 2
1.5.2.) Miejscowość: Końskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-200
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.7.) Numer telefonu: 41 260 43 62
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kiko@praca.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://konskie.praca.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Postępowanie na organizację i przeprowadzenie szkoleń dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Końskich w ramach projektu pn. „Aktywni na koneckim rynku pracy (III)".
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b2823b87-f18d-4139-8eb2-e8ad08f8d755
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00138263
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00111054/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 "Magazynier z uprawnieniami do obsługi wózków jezdniowych z napędem silnikowym ”dla 12 osób bezrobotnych - część I „Operator koparkoładowarek kl. III wszystkie” dla 14 osób bezrobotnych - część II
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Priorytet FESW 10 Aktywni na rynku pracy Działanie 10.1 Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych i poszukujących pracy (projekty MUP/PUP) PROGRAM FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO 2021-2027 Projekt pn. „Aktywni na koneckim rynku pracy (III)”realizowanego na podstawie umowy nr FESW. 10.01-IP.01-0010/25 zawartej z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Kielcach.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b2823b87-f18d-4139-8eb2-e8ad08f8d7553.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: kiko@praca.gov.pl (nie dotyczy składania ofert).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z Platformy e-Zamówienia oraz w Instrukcji interaktywnej „Oferty, wnioski i prace konkursowe”.
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej
w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) i poświadczania za zgodność musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna znajduje się w SWZ Dział XX
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna znajduje się w SWZ Dział XX
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PUP.OAiK.271.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa: kurs „Magazynier z uprawnieniami do obsługi wózków jezdniowych z napędem silnikowym” (wózki jezdniowe podnośnikowe z mechanicznym napędem podnoszenia) dla 12 osób bezrobotnych.
Ramowy program szkolenia:
Zajęcia na kursie muszą obejmować m.in. następujące zagadnienia:
1. Podstawowe zasady gospodarki magazynowej.
2. Obsługa komputera i programów magazynowych.
3. Wiadomości o dozorze technicznym.
4. Typy stosowanych wózków jezdniowych.
5. Budowa wózka.
6. Wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa.
7. Czynności operatora przy obsłudze wózków przed podjęciem pracy i po pracy wózkami.
8. Czynności operatora w czasie pracy wózkami.
9. Wiadomości z zakresu BHP.
10. Praktyczna nauka jazdy i manewrowania osprzętem wózków.
11. Bezpieczna obsługa - wymiana butli gazowych.
Ogólna minimalna liczba godzin szkolenia wynosi 120 h. Godzina szkolenia wynosi 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne w wymiarze co najmniej 45 minut oraz przerwę liczącą średnio 15 minut.
Liczba godzin zajęć z zakresu obsługi wózków jezdniowych wynosi co najmniej 50 godzin, w tym co najmniej 15 godzin indywidualnej nauki jazdy wózkiem dla każdej osoby.
Po ukończeniu kursu absolwent przystąpi do egzaminu przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Urząd Dozoru Technicznego i po uzyskaniu pozytywnego wyniku egzaminu otrzyma Zaświadczenie kwalifikacyjne do obsługi wózków jezdniowych podnośnikowych z mechanicznym napędem podnoszenia.
Koszt w/w egzaminu należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia. Egzamin zewnętrzny musi zostać przeprowadzony w terminie nie dłuższym niż cztery tygodnie od dnia zakończenia kursu.
Liczba godzin z zakresu obsługi komputera oraz programów magazynowych wynosi co najmniej 45 godzin, w tym co najmniej 40 godzin zajęć praktycznych. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia indywidualnych stanowisk komputerowych dla każdej osoby.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 667) program szkolenia powinien zawierać następujące informacje:
1. Nazwę szkolenia;
2. Czas trwania i sposób organizacji szkolenia;
3. Wymagania wstępne dla uczestników szkolenia;
4. Cele szkolenia ujęte w kategoriach efektów uczenia się z uwzględnieniem wiedzy, umiejętności
i kompetencji społecznych;
5. Plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem
części teoretycznej i praktycznej;
6. Opis treści – kluczowe punkty szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych;
7. Wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych;
8. Przewidziane sprawdziany i egzaminy
Zajęcia na kursie nie mogą trwać dłużej niż 8 godzin zegarowych dziennie i nie mogą być realizowane w niedziele. Uczestnicy kursu w trakcie jego realizacji muszą mieć zapewnione warunki pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy (za warunki BHP Wykonawca odpowiada od momentu rozpoczęcia szkolenia do jego zakończenia – Wykonawca zobowiązuje się do wyznaczenia pracownika/ów odpowiedzialnych za przestrzeganie tych przepisów), materiały dydaktyczne (zeszyty formatu A4 - 96 kartkowe w kratkę, długopisy, skrypty tematyczne lub podręczniki związane
z tematyką szkolenia – materiały te uczestnicy kursu otrzymują na własność).
Godziny realizacji szkolenia między godz. 8.00 a 18.00.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdego dnia uczestnikom szkolenia gorące i zimne napoje (kawa, herbata, woda mineralna).
Szkolenie musi zostać przeprowadzone przez odpowiednio wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę dydaktyczną adekwatnie do tematyki szkolenia.
Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane czynności
w zakresie realizacji zamówienia, polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy ( Dz.U. 2025 poz. 277 ).
Rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczy wymóg zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia, sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób, oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę
wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy.
Absolwenci kursu po jego zakończeniu otrzymują następujący/e dokument/y:
1. Zaświadczenie o ukończeniu kursu zawierające: numer z rejestru wydanych zaświadczeń, imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika (w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość), nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, formę
i nazwę szkolenia, okres trwania szkolenia, miejsce i datę wydania zaświadczenia, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie (zgodnie z wytycznymi Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu
i sposobów prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 667).
2. Zaświadczenie kwalifikacyjne do obsługi wózków jezdniowych podnośnikowych
z mechanicznym napędem podnoszenia – po zdaniu egzaminu zewnętrznego z zakresu obsługi wózków jezdniowych.
Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia ankiety ewaluacyjnej dla uczestników szkolenia.
Miejsce realizacji szkolenia – Końskie.
Termin wykonania zamówienia: kwiecień 2025 r.
Termin wskazany będzie obowiązujący, z zastrzeżeniem wyjątku, że dotrzymanie terminu rozpoczęcia świadczenia usług stanie się niemożliwe w sytuacji przedłużającego się w czasie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80530000-8 - Usługi szkolenia zawodowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-04-01 do 2025-04-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która otrzyma najwyższą łączną ilość punktów przyznanych w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, według poniższych zasad:
1. Sposób oceny dla kryterium „cena” :
A/B x Z=L
gdzie :
A – najniższa cena
B – cena oferty badanej
Z – znaczenie kryterium w punktach
L – liczba punktów
2. Sposób oceny dla kryterium „ doświadczenie i kwalifikacje zawodowe osób” :
- Wykonawca za dysponowanie osobą wyznaczoną do prowadzenia zajęć posiadającą:
• przeprowadzone 2 szkolenia lub więcej w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie odpowiednio w tematyce:
- w części I - obsługi wózków jezdniowych z napędem silnikowym” (wózki jezdniowe podnośnikowe z mechanicznym napędem podnoszenia),
- w części II - operatorów koparkoładowarek wszystkie kl. III
- otrzyma 40 pkt.
W przypadku braku załącznika nr 6 do SWZ dołączonego do oferty Wykonawca otrzyma - 0 pkt.
Zamawiający będzie oceniał kryterium „doświadczenie i kwalifikacje zawodowe osób” na podstawie wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności (załącznik nr 6 do SWZ).
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyskała największą liczbę punktów z sumy dwóch kryteriów oceny ofert. Jeżeli nie będzie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z niższą ceną.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie i kwalifikacje zawodowe osób wyznaczonych do realizacji zamówienia publicznego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Opis przedmiotu zamówienia :
Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa: kurs operatorów koparkoładowarek wszystkie kl. III dla 14 osób bezrobotnych (kod CPV 80530000-8 usługi szkolenia zawodowego).
Ramowy program szkolenia:
Zajęcia na kursie muszą obejmować m.in. następujące zagadnienia:
1. Bezpieczeństwo i Higiena Pracy.
2. Użytkowanie i obsługa maszyn roboczych.
3. Budowa, obsługa, technologia – moduł specjalistyczny – koparkoładowarki.
4. Zajęcia praktyczne – moduł specjalistyczny – koparkoładowarki.
Ogólna liczba godzin szkolenia wynosi 134 h. Godzina szkolenia wynosi 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne w wymiarze co najmniej 45 minut oraz przerwę liczącą średnio 15 minut.
Liczba godzin zajęć teoretycznych wynosi 52 h, liczba godzin zajęć praktycznych wynosi 82 h.
Kurs zostanie przeprowadzony zgodnie z wytycznymi Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 583, Dz. U z 2020 r. poz. 1461 oraz Dz. U. z 2023 r. poz. 291). Po ukończeniu kursu absolwent przystąpi do egzaminu przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Dyrektora Sieci Badawczej Łukasiewicz – Warszawski Instytut Technologiczny i po uzyskaniu pozytywnego wyniku egzaminu otrzyma świadectwo oraz książkę operatora z odpowiednim wpisem.
Koszt w/w egzaminu należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia. Egzamin zewnętrzny musi zostać przeprowadzony w terminie nie dłuższym niż cztery tygodnie od dnia zakończenia kursu.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 667) program szkolenia powinien zawierać następujące informacje:
1. Nazwę szkolenia;
2. Czas trwania i sposób organizacji szkolenia;
3. Wymagania wstępne dla uczestników szkolenia;
4. Cele szkolenia ujęte w kategoriach efektów uczenia się z uwzględnieniem wiedzy, umiejętności
i kompetencji społecznych;
5. Plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem
części teoretycznej i praktycznej;
6. Opis treści – kluczowe punkty szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych;
7. Wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych;
8. Przewidziane sprawdziany i egzaminy.
Zajęcia na kursie nie mogą trwać dłużej niż 8 godzin zegarowych dziennie i nie mogą być realizowane w niedziele. Uczestnicy kursu w trakcie jego realizacji muszą mieć zapewnione warunki pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy (za warunki BHP Wykonawca odpowiada od momentu rozpoczęcia szkolenia do jego zakończenia – Wykonawca zobowiązuje się do wyznaczenia pracownika/ów odpowiedzialnych za przestrzeganie tych przepisów), materiały dydaktyczne (zeszyty formatu A4 - 96 kartkowe w kratkę, długopisy, skrypty tematyczne lub podręczniki związane
z tematyką szkolenia – materiały te uczestnicy kursu otrzymują na własność).
Godziny realizacji szkolenia między godz. 8.00 a 17.00.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić każdego dnia uczestnikom szkolenia gorące i zimne napoje (kawa, herbata, woda mineralna).
Szkolenie musi zostać przeprowadzone przez odpowiednio wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę dydaktyczną adekwatnie do tematyki szkolenia.
Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane czynności
w zakresie realizacji zamówienia, polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy ( Dz.U. 2025 poz. 277 ).
Rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczy wymóg zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia, sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób, oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę
wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy.
Absolwenci kursu po jego zakończeniu otrzymują następujący/e dokument/y:
1. Zaświadczenie o ukończeniu kursu zawierające: numer z rejestru wydanych zaświadczeń, imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika (w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość), nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, formę i nazwę szkolenia, okres trwania szkolenia, miejsce i datę wydania zaświadczenia, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie (zgodnie z wytycznymi Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 667).
2. Świadectwo i Książkę Operatora po zdaniu egzaminu zewnętrznego.
Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia ankiety ewaluacyjnej dla uczestników szkolenia.
Miejsce realizacji szkolenia – Kielce lub miejscowość oddalona od Końskich nie więcej niż 60 km, do której dostępny jest transport publiczny z Końskich umożliwiający osobom skierowanym dojazd na zajęcia oraz powrót z zajęć na kursie.
Termin wykonania zamówienia: kwiecień 2025 r.
Termin wskazany będzie obowiązujący, z zastrzeżeniem wyjątku, że dotrzymanie terminu rozpoczęcia świadczenia usług stanie się niemożliwe w sytuacji przedłużającego się w czasie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80530000-8 - Usługi szkolenia zawodowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-04-01 do 2025-04-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która otrzyma najwyższą łączną ilość punktów przyznanych w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, według poniższych zasad:
1. Sposób oceny dla kryterium „cena” :
A/B x Z=L
gdzie :
A – najniższa cena
B – cena oferty badanej
Z – znaczenie kryterium w punktach
L – liczba punktów
2. Sposób oceny dla kryterium „ doświadczenie i kwalifikacje zawodowe osób” :
- Wykonawca za dysponowanie osobą wyznaczoną do prowadzenia zajęć posiadającą:
• przeprowadzone 2 szkolenia lub więcej w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie odpowiednio w tematyce:
- w części I - obsługi wózków jezdniowych z napędem silnikowym” (wózki jezdniowe podnośnikowe z mechanicznym napędem podnoszenia),
- w części II - operatorów koparkoładowarek wszystkie kl. III
- otrzyma 40 pkt.
W przypadku braku załącznika nr 6 do SWZ dołączonego do oferty Wykonawca otrzyma - 0 pkt.
Zamawiający będzie oceniał kryterium „doświadczenie i kwalifikacje zawodowe osób” na podstawie wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności (załącznik nr 6 do SWZ).
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyskała największą liczbę punktów z sumy dwóch kryteriów oceny ofert. Jeżeli nie będzie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z niższą ceną.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie i kwalifikacje zawodowe osób wyznaczonych do realizacji zamówienia publicznego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu;
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
- oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w art. 108 ust.1 ustawy oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego ( t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 507 ). – załącznik nr 4 do SWZ– dotyczy części I i II,
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego, dotyczące:
- uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących wymaganych uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, Zamawiający żąda, oświadczenia o wpisie do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę Wykonawcy – załącznik nr 3 do SWZ– dotyczy części I i II,
- zdolności technicznej lub zawodowej:
W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
w części I:
- wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, co najmniej 1 (jednej) głównej usługi t. j. usługi szkolenia kurs kierowca (operator) wózków jezdniowych z napędem silnikowym (wózki jezdniowe podnośnikowe z mechanicznym napędem podnoszenia) - co najmniej dla 5 osób o wartości minimum 9 000,00 złotych brutto, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca
z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy - załącznik nr 5 do SWZ – dotyczy części I,
Zamawiający nie będzie oceniał zrealizowanych lub realizowanych usług szkoleniowych o wartości poniżej wymaganej (wartości poszczególnych usług szkoleniowych nie będą sumowane).
- wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – załącznik nr 6 do SWZ – dotyczy części I,
Do prowadzenia zajęć z zakresu kierowca (operator) wózków jezdniowych z napędem silnikowym (wózki jezdniowe podnośnikowe z mechanicznym napędem podnoszenia) musi być wyznaczona co najmniej 1 osoba posiadająca doświadczenie tj.:
- przeprowadzone minimum 1 szkolenie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert w tematyce kierowca (operator) wózków jezdniowych z napędem silnikowym (wózki jezdniowe podnośnikowe z mechanicznym napędem podnoszenia).
- wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – załącznik nr 7 do SWZ– dotyczy części I.
Wykonawca musi posiadać co najmniej 1 wózek jezdniowy z napędem silnikowym podnośnikowy z mechanicznym napędem podnoszenia.
w części II:
- wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, co najmniej 1 (jednej) głównej usługi t. j. usługi szkolenia kurs operatorów koparkoładowarek wszystkie kl. III - co najmniej dla 5 osób o wartości minimum 8 000,00 złotych brutto, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy - załącznik nr 5 SWZ – dotyczy części II,
Zamawiający nie będzie oceniał zrealizowanych lub realizowanych usług szkoleniowych
o wartości poniżej wymaganej (wartości poszczególnych usług szkoleniowych nie będą sumowane).
- wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – załącznik nr 6 do SWZ – dotyczy części II,
Do prowadzenia zajęć z zakresu operatorów koparkoładowarek wszystkie kl. III musi być wyznaczona co najmniej 1 osoba posiadająca doświadczenie tj.:
- przeprowadzone minimum 1 szkolenie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert w tematyce operatorów koparkoładowarek wszystkie kl. III.
- wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy
w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – załącznik nr 7 do SWZ– dotyczy części II.
Wykonawca musi posiadać co najmniej 1 koparkoładowarkę kl. III
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy obejmują:
1.1 w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego ( t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 507 ) Wykonawca zobowiązany jest do złożenia oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SWZ,- dotyczy części I i II.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy obejmują:
1.1 oświadczenia o wpisie do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę Wykonawcy – załącznik nr 3 do SWZ – dotyczy części I i II,
1.2 wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – dotyczy części I i II - załącznik nr 5 do SWZ w zależności od części,
1.3 wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – dotyczy części I i II - załącznik nr 6 do SWZ w zależności od części,
1.4 wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – dotyczy części I i II - załącznik nr 7 do SWZ w zależności od części,
2. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli:
2.1. może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych,
w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p dane umożliwiające dostęp do tych środków;
2.2. podmiotowym środkiem dowodowym jest oświadczenie, którego treść odpowiada zakresowi oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1.
3. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale XI pkt. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy
z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5. Jeżeli oferta Wykonawców została wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1.Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru w następujący sposób :a) w uzasadnionych przypadkach dopuszcza się zmianę kadry prowadzącej szkolenie, pod warunkiem, że proponowana kadra będzie spełniała warunki opisane w niniejszym postępowaniu oraz jeżeli zmiana ta nie wpłynie na punktacje przyznaną na etapie oceny ofert. Informacja o zmianie musi wpłynąć do zamawiającego na piśmie na co najmniej 1 dzień przed zaistniałą okolicznością.
b) w uzasadnionych przypadkach Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia liczby osób będących uczestnikami szkolenia o maksymalnie 1 osobę w stosunku do osób zaplanowanych do przeszkolenia w takim przypadku całkowite wynagrodzenie Wykonawcy będzie pomniejszone wprost proporcjonalnie do mniejszej liczby osób tzn. pomniejszone o cenę jednostkową wskazaną w formularzu ofertowym.
c) w uzasadnionych przypadkach dopuszcza się zmianę miejsca prowadzenia szkolenia pod warunkiem, że proponowana zmiana miejsca jest zgodna z zapisami w opisie przedmiotu zamówienia odpowiednio opisanych w części I lub II.
Informacja o zmianie musi wpłynąć do zamawiającego na piśmie co najmniej 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia. W przypadku nagłych zdarzeń losowych termin ten nie musi być zachowany. Informacja musi wpłynąć na piśmie do Zamawiającego niezwłocznie po zaistniałym zdarzeniu.
2. Wprowadzone zmiany muszą odpowiadać opisowi przedmiotu zamówienia.
3. Zamawiający musi wyrazić zgodę na wprowadzenie zmian o których mowa w ust. 1.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-03-19 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy dostępnej na platformie e-zamówienia.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-19 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-04-17
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Oferta musi zawierać:a) Formularz Ofertowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1a lub 1b do SWZ oraz załącznik nr 6 do SWZ,
b) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy – o ile dotyczy;
c) oświadczenie, o którym mowa w dziale XI SWZ - załącznik nr 2 do SWZ,
d) uzasadnienie do zastrzeżenia informacji znajdujących się w ofercie jako tajemnica przedsiębiorstwa – o ile dotyczy.
Numeracja przyjęta w niniejszym ogłoszeniu wynika z numeracji zawartej w SWZ.
W związku z ograniczoną liczbą znaków pełna nazwa zamówienia brzmi:
Postępowanie na organizację i przeprowadzenie szkoleń dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Końskich w ramach projektu pn. „Aktywni na koneckim rynku pracy (III) realizowanego na podstawie umowy nr FESW. 10.01-IP.01-0010/25 zawartej
z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Kielcach.
INNE PRZETARGI Z KOŃSKICH
więcej: przetargi w Końskich »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługi szkoleniowe w zakresie realizacji szkoleń/kursów zawodowych dla uczniów i nauczycieli
- Usługa szkoleniowa w zakresie "Asystent działu księgowości"
- PRZEPROWADZENIE KURSÓW I SZKOLEŃ DLA NAUCZYCIELI I UCZNIÓW ZESPOŁU SZKÓŁ BUDOWNICTWA I KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO IM. EUGENIUSZA KWIATKOWSKIEGO W KONINIE
- Kurs eksploatacji urządzeń , instalacji i sieci energetycznych dla Gr.1 wraz z egzaminem kwalifikacyjnym
- Realizacja kursów zawodowych dla uczniów Zespołu Szkół w Jeżowem im. ks. Stanisława Staszica" w ramach projektu "Wykwalifikowani zawodowcy w Powiecie Niżańskim"
- Organizacja i przeprowadzenie kursów zawodowych dla uczniów Zespołu Szkół im. Walerego Goetla w Suchej Beskidzkiej - z podziałem na trzy części
więcej: Usługi szkolenia zawodowego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.