eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zawiercie"Świadczenie specjalist. usług opiekuńczych dla osób z zaburz. psych. w tym dla osób z autyzmem oraz osób z niepełnospr. intelekt. , realiz. w miejscu ich zam. na rzecz podopiecznych MOPS w Z-ciu".



Ogłoszenie z dnia 2025-03-10


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Świadczenie specjalist. usług opiekuńczych dla osób z zaburz. psych. w tym dla osób z autyzmem oraz osób z niepełnospr. intelekt. , realiz. w miejscu ich zam. na rzecz podopiecznych MOPS w Z-ciu”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003462043

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Piłsudskiego 47

1.5.2.) Miejscowość: Zawiercie

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-400

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mops@mopszawiercie.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mopszawiercie.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://mops-zawiercie.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Świadczenie specjalist. usług opiekuńczych dla osób z zaburz. psych. w tym dla osób z autyzmem oraz osób z niepełnospr. intelekt. , realiz. w miejscu ich zam. na rzecz podopiecznych MOPS w Z-ciu”.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c352de97-f873-43e8-b867-4bee851ba339

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00137802

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00018533/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Specjalistyczne usługi opiekuńcze

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00116168

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: TP/MOPS/2/2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 286861,26 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia
1) przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, w tym dla osób z autyzmem oraz osób z niepełnosprawnością intelektualną, realizowanych w miejscu ich zamieszkania na rzecz podopiecznych Miejskiego Ośrodków Pomocy Społecznej w Zawierciu – zwanych „odbiorcami Usług”. Wyżej wymienione usługi są zadaniem zleconym gminy z zakresu administracji rządowej, a środki finansowe na ich realizację zapewnia Wojewoda Śląski.
Ogólne zamówienie realizowane będzie w wymiarze 2208 godzin w pełnym okresie realizacji zamówienia, przy czym:
szacunkowa średnia miesięczna liczba godzin Usług wyniesie 184 godzin; przewidywana średnia liczba odbiorców Usług wyniesie 12 osób;
minimalny wymiar godzin świadczonych Usług w pełnym okresie realizacji zamówienia, wyniesie 1104 godzin w tym:

W zakresie pedagogika oligofrenopedagogika w wymiarze 1248 godzin w pełnym okresie realizacji zamówienia, przy czym:
szacunkowa średnia miesięczna liczba godzin Usług wyniesie 104 godzin; przewidywana średnia liczba odbiorców Usług wyniesie 8 osób;
minimalny wymiar godzin świadczonych Usług w pełnym okresie realizacji zamówienia, wyniesie 624 godzin.

W zakresie logopedii w wymiarze w wymiarze 288 godziny w pełnym okresie realizacji zamówienia, przy czym:
szacunkowa średnia miesięczna liczba godzin Usług wyniesie 24 godzin; przewidywana średnia liczba odbiorców Usług wyniesie 2 osoby;
minimalny wymiar godzin świadczonych Usług w pełnym okresie realizacji zamówienia, wyniesie 144 godzin.

W zakresie neurologopedii w wymiarze w wymiarze 120 godziny w pełnym okresie realizacji zamówienia, przy czym:
szacunkowa średnia miesięczna liczba godzin Usług wyniesie 10 godzin; przewidywana średnia liczba odbiorców Usług wyniesie 2 osoby;
minimalny wymiar godzin świadczonych Usług w pełnym okresie realizacji zamówienia, wyniesie 60 godzin.

W zakresie rehabilitacji w wymiarze w wymiarze 144 godziny w pełnym okresie realizacji zamówienia, przy czym:
szacunkowa średnia miesięczna liczba godzin Usług wyniesie 12 godzin; przewidywana średnia liczba odbiorców Usług wyniesie 2 osoby;
minimalny wymiar godzin świadczonych Usług w pełnym okresie realizacji zamówienia, wyniesie 72 godzin.

W zakresie terapii SI w wymiarze w wymiarze 216 godziny w pełnym okresie realizacji zamówienia, przy czym:
szacunkowa średnia miesięczna liczba godzin Usług wyniesie 18 godzin; przewidywana średnia liczba odbiorców Usług wyniesie 3 osoby;
minimalny wymiar godzin świadczonych Usług w pełnym okresie realizacji zamówienia, wyniesie 108 godzin.

W zakresie terapii neurotaktylnej w wymiarze w wymiarze 120 godziny w pełnym okresie realizacji zamówienia, przy czym:
szacunkowa średnia miesięczna liczba godzin Usług wyniesie 10 godzin; przewidywana średnia liczba odbiorców Usług wyniesie 1 osób;
minimalny wymiar godzin świadczonych Usług w pełnym okresie realizacji zamówienia, wyniesie 60 godzin.

W zakresie terapia ręki w wymiarze w wymiarze 72 godziny w pełnym okresie realizacji zamówienia, przy czym:
szacunkowa średnia miesięczna liczba godzin Usług wyniesie 6 godzin; przewidywana średnia liczba odbiorców Usług wyniesie 1 osób;
minimalny wymiar godzin świadczonych Usług w pełnym okresie realizacji zamówienia, wyniesie 36 godzin.


2) kod CPV: kod główny: 85000000-9 – Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej, 85121270-6 – usługi psychiatryczne lub psychologiczne;
3) specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi, w tym dla osób z autyzmem oraz osób z niepełnosprawnością intelektualną (dalej: zwane „Usługami”) są to Usługi realizowane w miejscu zamieszkania i dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju ich schorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2024 r. poz. 816);
4) celem Usług jest poprawa jakości życia osób z zaburzeniami psychicznymi, w tym osób z autyzmem oraz osób z niepełnosprawnością intelektualną poprzez:
a) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym:
 kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania,
 interwencję i pomoc w życiu w rodzinie,
 pomoc w załatwianiu spraw urzędowych,
 wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia,
 pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi,
b) pielęgnację, jako wspieranie procesu leczenia,
c) w wyjątkowych przypadkach rehabilitację fizyczną i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2024 poz. 146, ze zm.);
d) pomoc mieszkaniową,
e) w wyjątkowych przypadkach zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, jeśli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2024 r. poz. 917);
5) prawo osób do korzystania z Usług, wynika z art. 50 ustawy o pomocy społecznej. Zindywidualizowane prawo do Usług dla każdej osoby nim objętej, każdorazowo zostanie określone przez MOPS w trybie decyzji administracyjnej przyznającej świadczenie i przekazane na piśmie do Wykonawcy w formie elektronicznego zlecenia wykonania Usług, zwanego dalej „zleceniem wykonania Usług”;
6) Zamawiający informuje, że jest jednostką organizacyjną gminy Zawiercie, która wykonuje zadania z zakresu pomocy społecznej, w tym przyznaje pomoc w formie Usług oraz kontroluje realizację Usług w środowisku. Przyznawanie pomocy odbywa się w drodze decyzji administracyjnej, określającej zakres Usług, miejsce realizacji, wymiar miesięczny świadczonych Usług, okres przez który mają być świadczone Usługi, wysokość oraz tryb pobierania odpłatności za Usługi;
7) zakres czynności Usług dostosowany do szczególnych potrzeb osób z zaburzeniami psychicznymi, w tym osób z autyzmem oraz osób z niepełnosprawnością intelektualną wymagających pomocy w formie Usług w miejscu zamieszkania, wynikający z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności, został określony w Załączniku nr 5 do SWZ na podstawie rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych;
8) zindywidualizowany zakres Usług, o których mowa w pkt 7 dla każdej osoby nimi objętej każdorazowo zostanie określony przez MOPS. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji czynności zgodnie z zakresem Usług określonym w Załączniku nr 5 do SWZ, przy czym Zamawiający informuje, że jest to możliwy maksymalny zakres Usług;
9) rzeczywisty zakres świadczonych Usług oraz ich częstotliwość muszą być zgodne z treścią decyzji administracyjnej wydanej przez MOPS;
10) Usługi realizowane będą siedem dni w tygodniu w godzinach 07.00 – 20.00, również w dni wolne od pracy, zgodnie ze zleceniem wykonania Usług. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający dopuszcza możliwość zapewnienia realizacji Usług przez Wykonawcę w innych godzinach;
11) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia Zamawiającemu (MOPS) i odbiorcom Usług stałego kontaktu telefonicznego w ważnych i pilnych sprawach dotyczących realizacji Usług, w godzinach świadczenia Usług, tj. od 7.00 – 20.00 również w dni wolne od pracy;
12) świadczenie Usług jest wykonywane w miejscu zamieszkania odbiorcy Usług oraz w jego najbliższym otoczeniu (przy uwzględnieniu lokalnej infrastruktury);
13) w uzasadnionych przypadkach osoba świadcząca specjalistyczne usługi będzie zobowiązana do pomocy odbiorcy Usług w dokonaniu opłaty za Usługi;
14) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji Usług, będących przedmiotem zamówienia w sposób stały i systematyczny na każdym etapie Umowy;
15) czas określony w decyzjach administracyjnych, jako czas realizacji Usług, oznacza rzeczywisty czas świadczenia Usług, w tym również wykonanie na rzecz odbiorcy Usług zleconych czynności poza jego miejscem zamieszkania. Do czasu świadczenia Usług nie wlicza się czasu dojazdu lub dojścia do mieszkania odbiorcy Usług, czasu niezbędnego na przemieszczenie się osób od jednego odbiorcy Usług do drugiego, jeżeli osoba świadczy Usługi u kilku osób w ciągu jednego dnia.
Przez 1 godzinę Usług należy rozumieć „godzinę zegarową”, tj. 60 minut.
(.._)

4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

85121270-6 - Usługi psychiatryczne lub psychologiczne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Podstawą do unieważnienia postępowania jest art. 255 pkt 3 ustawy Pzp., zgodnie z którym „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty”.
W przedmiotowym postępowaniu wpłynęły oferty od Wykonawców:
1. „SmartAdvice” Michał Kucharczyk, ul. Kasztelańska 1, 58-316, Wałbrzych - cena brutto: 278 208,00 zł.
2. JEKIELÓWKA Edyta Jekiel, ul. Łąkowa 55, 42-310 Żarki - cena brutto: 230 760,00 zł.
3. PUER Centrum Terapii dla dzieci i dorosłych –Centrum Psot Bożena Latacz, ul. Ogrodowa 10, 42-400 Zawiercie - cena brutto: 244 933,44 zł.
Zamawiający przed otwarciem ofert podał kwotę brutto, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia tj. 248 700,00 PLN.
Zamawiający odrzucił ofertę Wykonawcy JEKIELÓWKA Edyta Jekiel, na podstawie art. 226 ust 1 pkt 3 i pkt 4 oraz art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, a także ofertę PUER Centrum Terapii dla dzieci i dorosłych –Centrum Psot Bożena Latacz na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 1ustawy Pzp.
Tym samym cena najkorzystniejszej oferty tj.: „SmartAdvice” Michał Kucharczyk ul. Kasztelańska 1, 58-316 Wałbrzych, przekracza możliwości finansowe Zamawiającego, a Zamawiający nie może zwiększyć kwoty na realizację zamówienia objętego przedmiotową procedurą do ceny najkorzystniejszej oferty.
Mając powyższe na względzie uznać należy, iż zachodzi przesłanka unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 278208,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 278208,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 278208,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

1. W poz. 6.1.3.) Ogłoszenia o zamówieniu - Liczba otrzymanych ofert złożonych przez mikro, małych i średnich przedsiębiorców wpisano 3. Jedna oferta spośród wskazanych jako MŚP to jednoosobowa działalności gospodarcza.
2. Wartość szacunkowa zamówienia podstawowego: 191 240,84 zł netto.
Wartość zamówień , o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 pzp - 95 620,42 zł netto. Łączna wartość szacunkowa zamówienia podstawowego wraz zamówieniami,o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 pzp - 286 861,26 zł netto.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.