Ogłoszenie z dnia 2021-08-04
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00112279/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-07-13
| Ogłoszenie nr 2021/BZP 00135905 z dnia 2021-08-04 |
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Wykonanie remontu balkonów budynków mieszkalnych, stanowiących zasób komunalny gminy zarządzany i administrowany przez ZGM TBS w Częstochowie Sp. z o.o. ul. POW 24, 42-200 Częstochowa”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ TOWARZYSTWO BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO W CZĘSTOCHOWIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151405607
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 24
1.5.2.) Miejscowość: Częstochowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-200
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.7.) Numer telefonu: 34 368 24 61
1.5.8.) Numer faksu: 34 365 12 90
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zgm-tbs.czest.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: zgm-tbs.czest.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
http://zgm-tbs.czest.pl/category/zamowienia-publiczne/ i https://www.zgmtbs.bip.czestochowa.pl/index.php?idg=5&id=12&x=41.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Spółka Prawa Handlowego 100% udziałów stanowi własność Gminy
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Wykonanie remontu balkonów budynków mieszkalnych, stanowiących zasób komunalny gminy zarządzany i administrowany przez ZGM TBS w Częstochowie Sp. z o.o. ul. POW 24, 42-200 Częstochowa”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f2ce3d70-e3b5-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00135905
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00112279/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: DTIZ.2611.10.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 238180,60
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu balkonów budynku mieszkalnego przy ul.Gajowa 1
w Częstochowie, stanowiącym zasób komunalny gminy zarządzany i administrowany przez
Zakład Gospodarki Mieszkaniowej Towarzystwo Budownictwa Społecznego w Częstochowie
Spółka z o.o. ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 24, 42-200 Częstochowa. 2. Zakres realizacji
objęty przedmiotem zamówienia określa przedmiar robót – załączniki od nr 7.1. do SWZ oraz
Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB)– załącznik nr 8
do SWZ. Wykonawca w cenie oferty, musi uwzględnić wszelkie koszty niezbędne do realizacji
zamówienia, wynikające wprost ze SWZ, jak również w niej nie ujęte, a bez których nie można
wykonać zamówienia.
3. UWAGA!
Przedmiary robót stanowiące załączniki do niniejszej SWZ są jedynie materiałem pomocniczym
dla Wykonawcy w ustaleniu ceny/cen ryczałtowej/ych. Ilości i opisów poszczególnych pozycji
przedmiarów robót nie należy traktować jako ostatecznie definiujących wymagania dla danych
robót. Nawet jeżeli
w przedmiarze –nie ujęto całego zakresu robót, to roboty muszą być wycenione i wykonane
według:
- STWiORB i obowiązujących przepisów technicznych,
- wiedzy technicznej,
- zapisów w niniejszej SWZ
w związku z powyższym przed przystąpieniem do przetargu Wykonawca możeprzeprowadzić wizję lokalną miejsc, w których będą wykonywane roboty. Przeprowadzenie wizji
lokalnej nie jest obligatoryjne. Oferta Wykonawcy, który nie przeprowadzi wizji lokalnej nie
zostanie odrzucona. Zamawiający nie wymaga sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów
niezbędnych do realizacji zamówienia, o których mowa w art. 131 ust. 2 ustawy Prawo
Zamówień Publicznych
4. Działając zgodnie z art. 95 ust. 1 i 2 pkt 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający,
wymaga dla zadania określonego w pkt IV.2 SWZ zatrudnienia przez Wykonawcę lub
podwykonawców na podstawie stosunku pracy osób wykonujących niżej wymienione czynności
w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy
w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, w tym:
1) Zamawiający wymaga, aby osoby zatrudnione na podstawie stosunku pracy realizujące
przedmiot zamówienia, które wykonywać będą czynności faktyczne, związane z przedmiotem
zamówienia opisane w Przedmiarze robót oraz STWiORB, tj. robotnik budowlany – kod zawodu
71, według klasyfikacji zawodów i specjalności określonej w Rozporządzeniu Ministra Pracy i
Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na
potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania, zatrudnione były na podstawie stosunku
pracy,
2) Wykonawca lub podwykonawca zatrudnia wyżej wymienione osoby na okres realizacji
zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu,
zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. Obowiązek, o którym
nowa w zdaniu poprzednim nie zaistnieje w sytuacji rozwiązania stosunku pracy przed
zakończeniem tego okresu i dotyczy osoby, której rola w wykonaniu zamówienia została
zakończona,
3) we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ określone zostały:
a) sposób weryfikacji zatrudnienia osoby, o której mowa w pkt IV.5.1) SWZ,
b) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań,
o których mowa w pkt IV.5.1) SWZ,
c) sankcje z tytułu niespełnienia wymagań określonych w pkt IV.5.1) oraz pkt IV.5.3).a)
i pkt IV.5.3).b) SWZ.
5. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia oraz gwarancji zostały określone
we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45262900-0 - Roboty balkonowe
4.5.5.) Wartość części: 169551,34 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu balkonów budynku mieszkalnego przy ul.Bardowskiego 31 w Częstochowie, stanowiącym zasób komunalny gminy zarządzany i
administrowany przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej Towarzystwo Budownictwa
Społecznego w Częstochowie Spółka z o.o. ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 24, 42-200
Częstochowa.
2. Zakres realizacji objęty przedmiotem zamówienia określa przedmiar robót – załączniki od nr
7.2. do SWZ oraz Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych
(STWiORB)– załącznik nr 8 do SWZ. Wykonawca w cenie oferty, musi uwzględnić wszelkie
koszty niezbędne do realizacji zamówienia, wynikające wprost ze SWZ, jak również w niej nie
ujęte, a bez których nie można wykonać zamówienia.
3. UWAGA!
Przedmiary robót stanowiące załączniki do niniejszej SWZ są jedynie materiałem pomocniczym
dla Wykonawcy w ustaleniu ceny/cen ryczałtowej/ych. Ilości i opisów poszczególnych pozycji
przedmiarów robót nie należy traktować jako ostatecznie definiujących wymagania dla danych
robót. Nawet jeżeli
w przedmiarze –nie ujęto całego zakresu robót, to roboty muszą być wycenione i wykonane
według:
- STWiORB i obowiązujących przepisów technicznych,
- wiedzy technicznej,
- zapisów w niniejszej SWZ
w związku z powyższym przed przystąpieniem do przetargu Wykonawca może
przeprowadzić wizję lokalną miejsc, w których będą wykonywane roboty. Przeprowadzenie wizji
lokalnej nie jest obligatoryjne. Oferta Wykonawcy, który nie przeprowadzi wizji lokalnej nie
zostanie odrzucona. Zamawiający nie wymaga sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów
niezbędnych do realizacji zamówienia, o których mowa w art. 131 ust. 2 ustawy Prawo
Zamówień Publicznych
4. Działając zgodnie z art. 95 ust. 1 i 2 pkt 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający,
wymaga dla zadania określonego w pkt IV.2 SWZ zatrudnienia przez Wykonawcę lub
podwykonawców na podstawie stosunku pracy osób wykonujących niżej wymienione czynności
w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy
w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, w tym:
1) Zamawiający wymaga, aby osoby zatrudnione na podstawie stosunku pracy realizujące
przedmiot zamówienia, które wykonywać będą czynności faktyczne, związane z przedmiotem
zamówienia opisane w Przedmiarze robót oraz STWiORB, tj. robotnik budowlany – kod zawodu
71, według klasyfikacji zawodów i specjalności określonej w Rozporządzeniu Ministra Pracy i
Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na
potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania, zatrudnione były na podstawie stosunku
pracy,
2) Wykonawca lub podwykonawca zatrudnia wyżej wymienione osoby na okres realizacji
zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu,zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. Obowiązek, o którym
nowa w zdaniu poprzednim nie zaistnieje w sytuacji rozwiązania stosunku pracy przed
zakończeniem tego okresu i dotyczy osoby, której rola w wykonaniu zamówienia została
zakończona,
3) we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ określone zostały:
a) sposób weryfikacji zatrudnienia osoby, o której mowa w pkt IV.5.1) SWZ,
b) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań,
o których mowa w pkt IV.5.1) SWZ,
c) sankcje z tytułu niespełnienia wymagań określonych w pkt IV.5.1) oraz pkt IV.5.3).a)
i pkt IV.5.3).b) SWZ.
5. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia oraz gwarancji zostały określone
we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45262900-0 - Roboty balkonowe
4.5.5.) Wartość części: 34264,63 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu balkonów budynku mieszkalnego przy ul.Bardowskiego 31a w Częstochowie, stanowiącym zasób komunalny gminy zarządzany i
administrowany przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej Towarzystwo Budownictwa
Społecznego w Częstochowie Spółka z o.o. ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 24, 42-200
Częstochowa.2. Zakres realizacji objęty przedmiotem zamówienia określa przedmiar robót – załączniki od nr
7.3. do SWZ oraz Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych
(STWiORB)– załącznik nr 8 do SWZ. Wykonawca w cenie oferty, musi uwzględnić wszelkie
koszty niezbędne do realizacji zamówienia, wynikające wprost ze SWZ, jak również w niej nie
ujęte, a bez których nie można wykonać zamówienia.
3. UWAGA!
Przedmiary robót stanowiące załączniki do niniejszej SWZ są jedynie materiałem pomocniczym
dla Wykonawcy w ustaleniu ceny/cen ryczałtowej/ych. Ilości i opisów poszczególnych pozycji
przedmiarów robót nie należy traktować jako ostatecznie definiujących wymagania dla danych
robót. Nawet jeżeli
w przedmiarze –nie ujęto całego zakresu robót, to roboty muszą być wycenione i wykonane
według:
- STWiORB i obowiązujących przepisów technicznych,
- wiedzy technicznej,
- zapisów w niniejszej SWZ
w związku z powyższym przed przystąpieniem do przetargu Wykonawca może
przeprowadzić wizję lokalną miejsc, w których będą wykonywane roboty. Przeprowadzenie wizji
lokalnej nie jest obligatoryjne. Oferta Wykonawcy, który nie przeprowadzi wizji lokalnej nie
zostanie odrzucona. Zamawiający nie wymaga sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów
niezbędnych do realizacji zamówienia, o których mowa w art. 131 ust. 2 ustawy Prawo
Zamówień Publicznych
4. Działając zgodnie z art. 95 ust. 1 i 2 pkt 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający,
wymaga dla zadania określonego w pkt IV.2 SWZ zatrudnienia przez Wykonawcę lub
podwykonawców na podstawie stosunku pracy osób wykonujących niżej wymienione czynności
w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy
w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, w tym:
1) Zamawiający wymaga, aby osoby zatrudnione na podstawie stosunku pracy realizujące
przedmiot zamówienia, które wykonywać będą czynności faktyczne, związane z przedmiotem
zamówienia opisane w Przedmiarze robót oraz STWiORB, tj. robotnik budowlany – kod zawodu
71, według klasyfikacji zawodów i specjalności określonej w Rozporządzeniu Ministra Pracy i
Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na
potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania, zatrudnione były na podstawie stosunku
pracy,
2) Wykonawca lub podwykonawca zatrudnia wyżej wymienione osoby na okres realizacji
zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu,
zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. Obowiązek, o którym
nowa w zdaniu poprzednim nie zaistnieje w sytuacji rozwiązania stosunku pracy przed
zakończeniem tego okresu i dotyczy osoby, której rola w wykonaniu zamówienia została
zakończona,
3) we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ określone zostały:
a) sposób weryfikacji zatrudnienia osoby, o której mowa w pkt IV.5.1) SWZ,
b) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań,
o których mowa w pkt IV.5.1) SWZ,
c) sankcje z tytułu niespełnienia wymagań określonych w pkt IV.5.1) oraz pkt IV.5.3).a)
i pkt IV.5.3).b) SWZ.
5. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia oraz gwarancji zostały określone
we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45262900-0 - Roboty balkonowe
4.5.5.) Wartość części: 34364,63 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 1) ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.) ponieważ nie złożono żadnej oferty.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 3) ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.) ponieważ oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny oferty z najniższą ceną.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 58320,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 58320,00 PLN
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 3) ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.) ponieważ oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny oferty z najniższą ceną.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 58320,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 58320,00 PLN
| 2021-08-04 Biuletyn Zamówień Publicznych | Ogłoszenie o wyniku postępowania - - Roboty budowlane |
INNE PRZETARGI Z CZĘSTOCHOWY
- Świadczenie usług odbioru i transportu zwłok osób zmarłych w SP ZOZ Miejskim Szpitalu Zespolonym w Częstochowie
- Zakup i dostawa fabrycznie nowego samochodu ciężarowego typu wywrotka trójstronna - o DMC do 18t na potrzeby zapewnienia zabezpieczenia logistycznego ujęć wody.
- Zagospodarowanie przestrzeni przy ulicy Pawła Jasienicy 2- IL
- Zakup i dostawa urządzeń wielofunkcyjnych wraz z kompletami materiałów eksploatacyjnych (tonerów)
- Dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E w 2026 roku
- Roboty związane z wykonaniem oznakowania poziomego na drogach powiatowych i wojewódzkich będących w utrzymaniu Powiatowego Zarządu Dróg w Częstochowie.
więcej: przetargi w Częstochowie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





