eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › ¦wiadczenie ca³odobowej ochrony fizycznej osób i mienia w bud. siedziby Muzeum Literatury oraz w bud. biurowo-magazynowych przy ul. Trawiastej 29 w W-wie z monitoringiem od 01.06.2022 do 01.06.2023



Og³oszenie z dnia 2022-04-26


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zmianie og³oszenia
¦wiadczenie ca³odobowej ochrony fizycznej osób i mienia w bud. siedziby Muzeum Literatury oraz w bud. biurowo-magazynowych przy ul. Trawiastej 29 w W-wie z monitoringiem od 01.06.2022 do 01.06.2023

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Nazwa zamawiaj±cego: Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 016294058

1.4.) Adres zamawiaj±cego:

1.4.1.) Ulica: Rynek Starego Miasta 20

1.4.2.) Miejscowo¶æ: Warszawa

1.4.3.) Kod pocztowy: 00-272

1.4.4.) Województwo: mazowieckie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.4.7.) Numer telefonu: 226359652

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@muzeumliteratury.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.muzeumliteratury.pl

1.5.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - inny zamawiaj±cy


Instytucja kultury

1.6.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00135162

2.2.) Data og³oszenia: 2022-04-26

SEKCJA III ZMIANA OG£OSZENIA

3.1.) Nazwa zmienianego og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu,

3.2.) Numer zmienianego og³oszenia w BZP: 2022/BZP 00132074/01

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego og³oszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego og³oszenia:

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który nale¿y dodaæ lub zmieniæ:

5.4. Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu

Przed zmian±:
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy:
1. Nie podlegaj± wykluczaniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4, 5, 7 ustawy Pzp. Wykluczeniu na podstawie jw. nie mo¿e podlegaæ tak¿e podmiot na zdolno¶ciach których polega Wykonawca oraz podwykonawca.
2. Spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu na podstawie art. 112 ust. 2 ustawy Pzp. dotycz±ce:
1) Uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów – Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e posiada aktualn± koncesjê Ministerstwa Spraw Wewnêtrznych i Administracji na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia wydanej na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1995);
2) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Wykonawca spe³ni warunek je¶li wyka¿e, ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na kwotê nie mniejsz± ni¿ 1.000.000 z³ (s³ownie: jeden milion z³otych brutto);
3) Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej – Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e:
a) wykona³ nale¿ycie, w tym tak¿e w ramach wykonywanych ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych, co najmniej dwie us³ugi (tzn. dwa oddzielne kontrakty/umowy) ca³odobowej bezpo¶redniej ochrony fizycznej osób i mienia w instytucjach publicznych (rz±dowych lub samorz±dowych) o nastêpuj±cym minimalnym ³±cznym zakresie dla ka¿dej z us³ug:
- warto¶ci co najmniej 150.000 z³ brutto, s³ownie: sto piêædziesi±t tysiêcy z³otych brutto (do przeliczenia na PLN warto¶ci wskazanej w dokumentach z³o¿onych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u, wyra¿onej w walutach innych ni¿ PLN, Zamawiaj±cy przyjmie ¶redni kurs publikowany przez Narodowy Bank Polski dla tej waluty z dnia publikacji og³oszenia o zamówieniu),
- trwaj±c± nieprzerwanie przez okres co najmniej 6 miesiêcy,
- zrealizowanej (zakoñczonej lub nadal realizowanej od co najmniej 6 miesiêcy przed dat± z³o¿enia oferty) w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy
– w tym okresie;
b) dysponuje zespo³em zdolnym do wykonania zamówienia tj. wyka¿e sze¶ciu pracowników ochrony wpisanych na listê kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, posiadaj±cych ukoñczone szkolenie dla pracowników ochrony fizycznej muzeów i innych obiektów gromadz±cych publiczne zbiory dóbr kultury przeprowadzone przez uprawnione w tym zakresie osoby lub instytucje;
c) dysponuje co najmniej dwoma grupami interwencyjnym – zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Spraw Wewnêtrznych i Administracji z dnia z dnia 21 pa¼dziernika 2011 r. w sprawie zasad uzbrojenia specjalistycznych uzbrojonych formacji ochronnych i warunków przechowywania oraz ewidencjonowania broni i amunicji (t.j. Dz. U. 2013 poz. 1714).

Po zmianie:
Zamawiaj±cy informuje, ¿e zgodnie z tre¶ci± przedmiotowej Specyfikacji Warunków Zamówienia (ROZDZIA£ 4 – Wizja lokalna, pkt. 1 SWZ) - zgodnie z art. 131 ust. 2 oraz art. 281 ust. 2 pkt. 12 ustawy Pzp. Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia oferty po odbyciu wizji lokalnej w budynkach biurowo-magazynowych przy ul. Trawiastej 29 w Warszawie pod rygorem odrzucenia oferty (art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp.). Potwierdzenie odbycia wizji lokalnej przez Wykonawcê stanowi Za³±cznik Nr 2 do SWZ. W Formularzu ofertowym - Wykonawca podaje datê (dzieñ-miesi±c-rok) odbycia obowi±zkowej wizji lokalnej.

O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy:
1. Nie podlegaj± wykluczaniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4, 5, 7 ustawy Pzp. Wykluczeniu na podstawie jw. nie mo¿e podlegaæ tak¿e podmiot na zdolno¶ciach których polega Wykonawca oraz podwykonawca.
2. Spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu na podstawie art. 112 ust. 2 ustawy Pzp. dotycz±ce:
1) Uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów – Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e posiada aktualn± koncesjê Ministerstwa Spraw Wewnêtrznych i Administracji na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia wydanej na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1995);
2) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Wykonawca spe³ni warunek je¶li wyka¿e, ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na kwotê nie mniejsz± ni¿ 1.000.000 z³ (s³ownie: jeden milion z³otych brutto);
3) Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej – Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e:
a) wykona³ nale¿ycie, w tym tak¿e w ramach wykonywanych ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych, co najmniej dwie us³ugi (tzn. dwa oddzielne kontrakty/umowy) ca³odobowej bezpo¶redniej ochrony fizycznej osób i mienia w instytucjach publicznych (rz±dowych lub samorz±dowych) o nastêpuj±cym minimalnym ³±cznym zakresie dla ka¿dej z us³ug:
- warto¶ci co najmniej 150.000 z³ brutto, s³ownie: sto piêædziesi±t tysiêcy z³otych brutto (do przeliczenia na PLN warto¶ci wskazanej w dokumentach z³o¿onych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u, wyra¿onej w walutach innych ni¿ PLN, Zamawiaj±cy przyjmie ¶redni kurs publikowany przez Narodowy Bank Polski dla tej waluty z dnia publikacji og³oszenia o zamówieniu),
- trwaj±c± nieprzerwanie przez okres co najmniej 6 miesiêcy,
- zrealizowanej (zakoñczonej lub nadal realizowanej od co najmniej 6 miesiêcy przed dat± z³o¿enia oferty) w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy
– w tym okresie;
b) dysponuje zespo³em zdolnym do wykonania zamówienia tj. wyka¿e sze¶ciu pracowników ochrony wpisanych na listê kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, posiadaj±cych ukoñczone szkolenie dla pracowników ochrony fizycznej muzeów i innych obiektów gromadz±cych publiczne zbiory dóbr kultury przeprowadzone przez uprawnione w tym zakresie osoby lub instytucje;
c) dysponuje co najmniej dwoma grupami interwencyjnym – zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Spraw Wewnêtrznych i Administracji z dnia z dnia 21 pa¼dziernika 2011 r. w sprawie zasad uzbrojenia specjalistycznych uzbrojonych formacji ochronnych i warunków przechowywania oraz ewidencjonowania broni i amunicji (t.j. Dz. U. 2013 poz. 1714).

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który nale¿y dodaæ lub zmieniæ:

5.7. Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu

Przed zmian±:
1. Wraz z ofert± Wykonawca sk³ada o¶wiadczenie na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu wg wzoru stanowi±cego Za³±cznik nr 5 do SWZ.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wype³niaj± i za³±czaj± do oferty o¶wiadczenie z którego bêdzie wynikaæ, które us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp. Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 3a do SWZ.
3. O¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu i podmiotach trzecich sk³ada co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie (Pe³nomocnik Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie).
4. Potencja³ podmiotu trzeciego (wzór zobowi±zanie podmiotu trzeciego) - Za³±cznik nr 6 do SWZ (je¿eli dotyczy).
5. Podmiotowe ¶rodki dowodowe sk³adane na wezwanie Zamawiaj±cego: 1)Aktualna koncesja na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie us³ug ochrony osób i mienia wydana przez Ministra Spraw Wewnêtrznych i Administracji zgodnie z ustaw± z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1995); 2)2) Op³acona polisa lub inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na kwotê nie mniejsz± ni¿ 1.000.000,00 z³ (s³ownie: jeden milion z³otych). W sytuacji, gdy fakt op³acenia sk³adek nie wynika z samej tre¶ci polisy, Wykonawca powinien za³±czyæ do polisy inny dokument potwierdzaj±cy odprowadzanie stosownych sk³adek; 3)Wykaz us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane, wraz z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy. Wykaz us³ug nale¿y sporz±dziæ wg wzoru stanowi±cego Za³±cznik Nr 7 do SWZ; 4)Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnieñ oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami, potwierdzaj±cego spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu wg wzoru stanowi±cego Za³±cznik Nr 8 do SWZ, tj.: - numer za¶wiadczenia o wpisie na listê kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, - informacjê czy dana osoba posiada ukoñczone szkolenie dla pracowników ochrony fizycznej muzeów i innych obiektów gromadz±cych publiczne zbiory dóbr kultury przeprowadzone przez uprawnione w tym zakresie osoby lub instytucje, - informacjê o podstawie Wykonawcy do dysponowania dan± osob±; 5)O¶wiadczenie Wykonawcy, ¿e dysponuje dwoma grupami interwencyjnymi wg wzoru stanowi±cego Za³±cznik Nr 9 do SWZ;

Po zmianie:
1. Wraz z ofert± Wykonawca sk³ada o¶wiadczenie na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu wg wzoru stanowi±cego Za³±cznik nr 5 do SWZ. UWAGA: Do oferty nale¿y do³±czyæ o¶wiadczenie potwierdzaj±ce odbycie wizji lokalnej (skan dokumentu/cyfrowe odwzorowanie o¶wiadczenia o odbyciu obowi±zkowej wizji lokalnej).
2. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wype³niaj± i za³±czaj± do oferty o¶wiadczenie z którego bêdzie wynikaæ, które us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp. Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 3a do SWZ.
3. O¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu i podmiotach trzecich sk³ada co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie (Pe³nomocnik Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie).
4. Potencja³ podmiotu trzeciego (wzór zobowi±zanie podmiotu trzeciego) - Za³±cznik nr 6 do SWZ (je¿eli dotyczy).
5. Podmiotowe ¶rodki dowodowe sk³adane na wezwanie Zamawiaj±cego: 1)Aktualna koncesja na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie us³ug ochrony osób i mienia wydana przez Ministra Spraw Wewnêtrznych i Administracji zgodnie z ustaw± z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1995); 2)2) Op³acona polisa lub inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na kwotê nie mniejsz± ni¿ 1.000.000,00 z³ (s³ownie: jeden milion z³otych). W sytuacji, gdy fakt op³acenia sk³adek nie wynika z samej tre¶ci polisy, Wykonawca powinien za³±czyæ do polisy inny dokument potwierdzaj±cy odprowadzanie stosownych sk³adek; 3)Wykaz us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane, wraz z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy. Wykaz us³ug nale¿y sporz±dziæ wg wzoru stanowi±cego Za³±cznik Nr 7 do SWZ; 4)Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnieñ oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami, potwierdzaj±cego spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu wg wzoru stanowi±cego Za³±cznik Nr 8 do SWZ, tj.: - numer za¶wiadczenia o wpisie na listê kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, - informacjê czy dana osoba posiada ukoñczone szkolenie dla pracowników ochrony fizycznej muzeów i innych obiektów gromadz±cych publiczne zbiory dóbr kultury przeprowadzone przez uprawnione w tym zakresie osoby lub instytucje, - informacjê o podstawie Wykonawcy do dysponowania dan± osob±; 5)O¶wiadczenie Wykonawcy, ¿e dysponuje dwoma grupami interwencyjnymi wg wzoru stanowi±cego Za³±cznik Nr 9 do SWZ;

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego og³oszenia:

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który nale¿y dodaæ lub zmieniæ:

7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia

Przed zmian±:
1. Wykonawca, który przedstawi³ najkorzystniejsz± ofertê, bêdzie zobowi±zany do podpisania umowy zgodnie z za³±czonym wzorem umowy - stanowi±cym Za³±cznik Nr 1 do SWZ.
2. Z³o¿enie oferty jest równoznaczne z pe³n± akceptacj± wzoru umowy przez Wykonawcê.
3. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy oraz w zakresie wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy, stanowi±cych Za³±cznik Nr 1 do SWZ:
1) zmiany terminu rozpoczêcia i zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, w sytuacji gdy w czasie postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego nast±pi przed³u¿enie procedury udzielenia zamówienia, tak aby czas realizacji zamówienia pozosta³ niezmienny tzn. 12 miesiêcy,
2) zmiany odpowiednich zapisów Umowy, w sytuacji gdy w czasie trwania Umowy konieczne bêdzie dostosowanie tre¶ci Umowy do aktualnego stanu prawnego,
3) zmiany odpowiednich zapisów Umowy, w sytuacji gdy w czasie trwania Umowy wyst±pi± zdarzenia si³y wy¿szej rozumianej jako zewnêtrzne, nieprzewidziane zdarzenia pozostaj±ce poza kontrol± Stron, w szczególno¶ci wojny i innego dzia³ania o charakterze zbrojnym, dzia³ania si³y przyrody, akty terroru, zamieszki, rozruchy, strajki i inne dzia³ania zagra¿aj±ce porz±dkowi publicznemu, decyzje lub dzia³ania w³adz publicznych, a tak¿e klêski ¿ywio³owe,
4) zmiany Podwykonawcy w przypadku, gdy wprowadzenie nowego Podwykonawcy zapewni lepsz± realizacjê us³ug ¶wiadczonych przez Podwykonawcê (grupy interwencyjne),
5) w sytuacji zmiany stawki podatku VAT w czasie trwania realizacji zamówienia Strony dokonuj± stosownej korekty ceny, po powstaniu obowi±zku ustawowego ze skutkiem na ten dzieñ,
6) Zamawiaj±cy po 1 stycznia 2023 roku, na wniosek Wykonawcy, dokona waloryzacji ceny wymienionej w § 12 ust. 3 - za jedn± godzinê pracy pracownika ochrony (na podstawie kalkulacji oferty Wykonawcy) o kwotê brakuj±c± do wynagrodzenia minimalnego za pracê ustalonego na dany rok, wyliczon± zgodnie ze wska¼nikiem wzrostu minimalnej p³acy krajowej oraz z tym zwi±zanej zmiany stawki ubezpieczenia spo³ecznego lub ubezpieczenia zdrowotnego lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne, a tak¿e zmiany wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, wobec osób wskazanych w z³o¿onej ofercie lub zmienionych za zgod± Zamawiaj±cego i ¶wiadcz±cych na rzecz Wykonawcy swoje us³ugi, je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê. Waloryzacja bêdzie dokonana tylko wobec osób które posiada³y wynagrodzenie minimalne, w tym celu Wykonawca przed³o¿y Zamawiaj±cemu umowy o pracê z tym osobami.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej wa¿no¶ci, pod rygorem niewa¿no¶ci, zachowania formy pisemnej.

Po zmianie:
1. Wykonawca, który przedstawi³ najkorzystniejsz± ofertê, bêdzie zobowi±zany do podpisania umowy zgodnie z za³±czonym wzorem umowy - stanowi±cym Za³±cznik Nr 1 do SWZ.
2. Z³o¿enie oferty jest równoznaczne z pe³n± akceptacj± wzoru umowy przez Wykonawcê.
3. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy oraz w zakresie wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy, stanowi±cych Za³±cznik Nr 1 do SWZ:
1) zmiany terminu rozpoczêcia i zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, w sytuacji gdy w czasie postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego nast±pi przed³u¿enie procedury udzielenia zamówienia, tak aby czas realizacji zamówienia pozosta³ niezmienny tzn. 12 miesiêcy,
2) zmiany odpowiednich zapisów Umowy, w sytuacji gdy w czasie trwania Umowy konieczne bêdzie dostosowanie tre¶ci Umowy do aktualnego stanu prawnego,
3) zmiany odpowiednich zapisów Umowy, w sytuacji gdy w czasie trwania Umowy wyst±pi± zdarzenia si³y wy¿szej rozumianej jako zewnêtrzne, nieprzewidziane zdarzenia pozostaj±ce poza kontrol± Stron, w szczególno¶ci wojny i innego dzia³ania o charakterze zbrojnym, dzia³ania si³y przyrody, akty terroru, zamieszki, rozruchy, strajki i inne dzia³ania zagra¿aj±ce porz±dkowi publicznemu, decyzje lub dzia³ania w³adz publicznych, a tak¿e klêski ¿ywio³owe,
4) zmiany Podwykonawcy w przypadku, gdy wprowadzenie nowego Podwykonawcy zapewni lepsz± realizacjê us³ug ¶wiadczonych przez Podwykonawcê (grupy interwencyjne),
5) w sytuacji zmiany stawki podatku VAT w czasie trwania realizacji zamówienia Strony dokonuj± stosownej korekty ceny, po powstaniu obowi±zku ustawowego ze skutkiem na ten dzieñ,
6) Zamawiaj±cy po 1 stycznia 2023 roku, na wniosek Wykonawcy, dokona waloryzacji ceny wymienionej w § 12 ust. 3 - za jedn± godzinê pracy pracownika ochrony (na podstawie kalkulacji oferty Wykonawcy) o kwotê brakuj±c± do wynagrodzenia minimalnego za pracê ustalonego na dany rok, wyliczon± zgodnie ze wska¼nikiem wzrostu minimalnej p³acy krajowej oraz z tym zwi±zanej zmiany stawki ubezpieczenia spo³ecznego lub ubezpieczenia zdrowotnego lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne, a tak¿e zmiany wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, wobec osób wskazanych w z³o¿onej ofercie lub zmienionych za zgod± Zamawiaj±cego i ¶wiadcz±cych na rzecz Wykonawcy swoje us³ugi, je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê. Waloryzacja bêdzie dokonana tylko wobec osób które posiada³y wynagrodzenie minimalne, w tym celu Wykonawca przed³o¿y Zamawiaj±cemu umowy o pracê z tym osobami.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej wa¿no¶ci, pod rygorem niewa¿no¶ci, zachowania formy pisemnej.
5. Zgodnie z tre¶ci± § 5 ust. 1 wzoru umowy (Za³±cznik Nr 1 do SWZ) ze wzglêdu na planowany w 2023 r. remont siedziby Muzeum Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e termin zakoñczenia wykonywania us³ugi, o której mowa w pkt. 3 (ochrony fizycznej osób i mienia w budynkach siedziby Muzeum im. Adama Mickiewicza w Warszawie), mo¿e ulec skróceniu. W takim przypadku Wykonawcy bêdzie przys³ugiwa³o wynagrodzenie jedynie do dnia wykonywania us³ugi za¶ wynagrodzenie okre¶lone w § 12 ust. 1 ulegnie proporcjonalnemu zmniejszeniu. Powy¿sza sytuacja bêdzie podstaw± do zmiany Umowy. Ponadto Wykonawcy nie bêd± przys³ugiwaæ z tego tytu³u ¿adne dodatkowe roszczenia, w tym o charakterze odszkodowawczym.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.