eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Olszanica › Udzielenie i obsługa kredytu krótko i długoterminowego dla Gminy Olszanica



Ogłoszenie z dnia 2021-08-03


Powiązane ogłoszenia:
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00135064 z dnia 2021-08-03

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu krótko i długoterminowego dla Gminy Olszanica

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Olszanica

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440057

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Olszanica 81

1.5.2.) Miejscowość: Olszanica

1.5.3.) Kod pocztowy: 38-722

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@olszanica.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.olszanica.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://bip.olszanica.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa kredytu krótko i długoterminowego dla Gminy Olszanica

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1149029d-be15-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00135064

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003431/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

2.3.1 Udzielenie kredytu długoterminowego

2.3.1 Udzielenie kredytu krótkoterminowego

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00065540/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RF.2021.57.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 82500 PLN

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

część 1 zamówienia – „Udzielenie kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym”.
Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na udzieleniu i obsłudze kredytu krótkoterminowego do kwoty 5.000.000 zł (słownie: pięć milionów złotych dla Gminy Olszanica z przeznaczeniem na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu.
Szczegółowe warunki zamówienia, w tym wymagania jakościowe,
o których mowa w art. 246 ust. 2 ustawy Pzp:
1) Okres wykorzystania kredytu do dnia 31 grudnia 2021 r. w całości.
2) Kredyt zostanie wykorzystany zgodnie z Uchwałą Rady Gminy Olszanica XXV/200/2020 z dnia 29 grudnia 2020 r.
3) Kredyt będzie przekazany na żądanie Zamawiającego, w całości na jego rachunek prowadzony w banku wybranym do obsługi budżetu gminy.
4) Okres kredytowania od daty zawarcia umowy do dnia 31.12.2021 r.
5) Spłata odsetek miesięczna począwszy od pierwszego miesiąca, w którym wykorzystano transzę kredytu,
6) Bazowa stopa oprocentowania oparta będzie na stawce WIBOR 3M na dzień 31.05.2021 r. powiększona o marżę Wykonawcy,
7) Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania części kredytu bez dodatkowych opłat i kosztów,
8) Marża Wykonawcy jest stała w okresie umowy,
9) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych kosztów i opłat,
10) Oprocentowanie i prowizja za udzielenie kredytu stanowią koszty obsługi kredytu,
11) Wykonawca będzie naliczał odsetki od faktycznie wykorzystanych kwot kredytu. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu przy założeniu, że rok liczy 365/366 dni, od dnia powstania zadłużenia z tytułu udzielonego kredytu do dnia poprzedzającego jego spłatę włącznie,
12) Za spłatę odsetek od rat kapitału należy przyjąć dzień obciążenia rachunku Zamawiającego. Jeżeli termin płatności przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek i kredytu następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy.
13) Formę zabezpieczenia kredytu stanowi weksel In blanco wraz z deklaracją wekslową na sumę odpowiadającą kwocie zadłużenia z tytułu wykorzystanego kredytu wraz z odsetkami oraz innymi kosztami Wykonawcy,
14) Zamawiający nie posiada zaległości wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Urzędu Skarbowego,
15) Zakłada się złożenie kontrasygnaty Skarbnika Gminy na dokumentach kredytowych (umowa kredytowa, weksel In blanco, deklaracji wystawienia weksla In blanco),
16) Zamawiający nie korzysta z leasingu oraz emisji papierów dłużnych,
17) Sprawozdania budżetowe oraz uchwały i zarządzenia zmieniające budżet Gminy Olszanica dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (http://bip.olszanica.pl)
18) Waluta PLN.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

4.5.5.) Wartość części: 12500 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

część 2 zamówienia – „Udzielenie kredytu długoterminowego”.
Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na udzieleniu i obsłudze kredytu długoterminowego w wysokości 2.000.000 zł (słownie: dwa miliony złotych) dla Gminy Olszanica z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów.
Szczegółowe warunki zamówienia, w tym wymagania jakościowe, o których mowa w art. 246 ust. 2 ustawy Pzp:
1) Okres wykorzystania kredytu do dnia 31.12.2021 r. w całości.
2) Kredyt zostanie wykorzystany zgodnie z Uchwałą Rady Gminy Olszanica XXV/204/2020 z dnia 29 grudnia 2020 r.
3) Kredyt będzie przekazany na żądanie Zamawiającego, w całości na jego rachunek prowadzony w banku wybranym do obsługi budżetu gminy.
4) Okres karencji przy spłacie kredytu do 31.12.2021 r.;
5) Okres kredytowania od daty zawarcia umowy do dnia 31.12.2030 r.
6) Spłata odsetek miesięczna począwszy od pierwszego miesiąca, w którym wykorzystano transzę kredytu,
7) Bazowa stopa oprocentowania oparta będzie na stawce WIBOR 3M na dzień 31.05.2021 r. powiększona o marżę Wykonawcy,
8) Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania części kredytu bez dodatkowych opłat i kosztów,
9) Marża Wykonawcy jest stała w okresie umowy,
10) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych kosztów i opłat,
11) Spłata kapitału nastąpi według harmonogramu stanowiącego Załącznik Nr 2 do SWZ.
12) Oprocentowanie i prowizja za udzielenie kredytu stanowią koszty obsługi kredytu,
13) Wykonawca będzie naliczał odsetki od faktycznie wykorzystanych kwot kredytu. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu przy założeniu, że rok liczy 365/366 dni, od dnia powstania zadłużenia z tytułu udzielonego kredytu do dnia poprzedzającego jego spłatę włącznie,
14) Za spłatę odsetek od rat kapitału należy przyjąć dzień obciążenia rachunku Zamawiającego. Jeżeli termin płatności przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek i kredytu następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy.
15) Formę zabezpieczenia kredytu stanowi weksel In blanco wraz z deklaracją wekslową na sumę odpowiadającą kwocie zadłużenia z tytułu wykorzystanego kredytu wraz z odsetkami oraz innymi kosztami Wykonawcy,
16) Zamawiający nie posiada zaległości wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Urzędu Skarbowego,
17) Zakłada się złożenie kontrasygnaty Skarbnika Gminy na dokumentach kredytowych (umowa kredytowa, weksel In blanco, deklaracji wystawienia weksla In blanco),
18) Zamawiający nie korzysta z leasingu oraz emisji papierów dłużnych,
19) Sprawozdania budżetowe oraz uchwały i zarządzenia zmieniające budżet Gminy Olszanica dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (http://bip.olszanica.pl)
20) Waluta PLN.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

4.5.5.) Wartość części: 70000 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 10720,54 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 42687,67 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 10720,54 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Gospodarstwa Krajowego

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 525-00-12-372

7.3.3) Ulica: Al. Jerozolimskie 7

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 00-955

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-07-22

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 10720,54 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2021-12-31

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 62769,84 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 77210,38 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 62769,84 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Gospodarstwa Krajowego

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 525-00-12-372

7.3.3) Ulica: Al. Jerozolimskie 7

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 00-955

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-07-22

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 62769,84 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2030-12-31
2021-08-03 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Usługi

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.