eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Suchy D±b"Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej i Urzêdu Gminy w Suchym Dêbie"



Og³oszenie z dnia 2022-04-26


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej i Urzêdu Gminy w Suchym Dêbie”

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA SUCHY D¡B

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675043

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Gdañska 17

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Suchy D±b

1.5.3.) Kod pocztowy: 83-022

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdañski

1.5.7.) Numer telefonu: 58 355 68 00

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@suchy-dab.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.suchy-dab.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej i Urzêdu Gminy w Suchym Dêbie”

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-f292bcc4-c4da-11ec-b879-9a86e5ac3946

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00134341

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-04-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00029767/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.6 "Termomodernizacja budynku szko³y podstawowej w Suchym Dêbie i Urzêdu Gminy w Urzedzie Gminy w Suchym Dêbie"

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

http://zamowienia.suchy-dab.pl/

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: http://zamowienia.suchy-dab.pl/

1. Postêpowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w jêzyku polskim pod rygorem niewa¿no¶ci w postaci elektronicznej.
2. Ilekroæ w dalszej czê¶ci Specyfikacji Warunków Zamówienia jest mowa o „Platformie zakupowej”, nale¿y przez to rozumieæ narzêdzie umo¿liwiaj±ce realizacjê procesu zwi±zanego z udzielaniem zamówieñ publicznych w formie elektronicznej s³u¿±ce w szczególno¶ci do przekazywania ofert, o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ, dokumentacji, informacji zwane dalej „Platform±” lub „Systemem”.
3. W przedmiotowym postêpowaniu Zamawiaj±cy wymaga przekazywania przez strony postêpowania o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji za po¶rednictwem Platformy znajduj±cej siê pod adresem: https://zamowienia.suchy-dab.pl w zak³adce „Pytania i odpowiedzi”:

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 11. Zamawiaj±cy okre¶la dopuszczalny format kwalifikowanego podpisu elektronicznego jako:
11.1. dokumenty w formacie „pdf" zaleca siê podpisywaæ formatem PAdES,
11.2. dopuszcza siê podpisanie dokumentów w formacie innym ni¿ „pdf", wtedy bêdzie wymagany oddzielny plik
z podpisem. W zwi±zku z tym Wykonawca bêdzie zobowi±zany za³±czyæ oddzielny plik z podpisem.
12. Zamawiaj±cy, okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo- aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na Platformie Zamówieñ Publicznych tj.:
12.1. Sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s.
12.2. Komputer klasy PC lub MAC, o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux lub ich nowsze wersje.
12.3. Zainstalowana przegl±darka internetowa wspierana przez system operacyjny (Google Chrome, Mozilla FireFox, Microsoft EDGE obs³uguj±ca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji).
12.4. W³±czona obs³uga JavaScript.
12.5. Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy pliki w formacie .pdf
13. Zamawiaj±cy okre¶la dopuszczalne formaty przesy³anych danych tj. plików o wielko¶ci do 100 MB w formatach: .pdf, .xlsm, .xlsx, .xls, .doc, zip.
14. Zamawiaj±cy zgodnie okre¶la informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.:
14.1. Plik za³±czony przez Wykonawcê na Platformie Zamówieñ Publicznych i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Mo¿liwo¶æ otworzenia pliku dostêpna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiaj±cego po up³ywie terminu sk³adania ofert.
15. Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformê stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim ¼ród³em czasu.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.07.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak

4.1.9.) Liczba czê¶ci: 5

4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci

4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

Czê¶æ 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Wykonanie robót budowlanych w budynku Szko³y Podstawowej w Suchym Dêbie zgodnie z opracowan± i uzgodnion± z Zamawiaj±cym dokumentacj± polegaj±cych na:
1) Przebudowie istniej±cej kot³owni w budynku Szko³y Podstawowej w Suchym Dêbie,
2) Demonta¿u istniej±cych kot³owni na pelet drzewny oraz olej opa³owy,
3) Dostawie i monta¿u pomp ciep³a powietrze-woda, pracuj±cych w uk³adzie biwalentnym z kot³em gazowym, o mocy maksymalnej 370 kW,
4) Dostosowaniu istniej±cych lub wykonaniu nowych kominów na potrzeby nowego kot³a gazowego
5) Ewentualna modernizacja instalacji C.O.
Wykonanie i instalacja tablicy informacyjnej wg projektu dostarczonego przez Zamawiaj±cego:
1) Tablica informacyjna instytucji dofinansowuj±cej o wymiarach 180 cm x120 cm,

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 42500000-1 - Urz±dzenia ch³odz±ce i wentylacyjne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

31210000-1 - Elektryczna aparatura do wy³±czania lub ochrony obwodów elektrycznych

31230000-7 - Czê¶ci aparatury do przesy³u i eksploatacji energii elektrycznej

44000000-0 - Konstrukcje i materia³y budowlane; wyroby pomocnicze dla budownictwa (z wyj±tkiem aparatury elektrycznej)

45331200-8 - Instalowanie urz±dzeñ wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45331230-7 - Instalowanie urz±dzeñ ch³odz±cych

71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 140 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Wykonanie robót budowlanych w budynku Szko³y Podstawowej w Suchym Dêbie zgodnie z opracowan± i uzgodnion±
z Zamawiaj±cym dokumentacj± polegaj±cych na dostawie i monta¿u na dachu budynku instalacji fotowoltaicznej o mocy maksymalnej do 50kWp,

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09331200-0 - S³oneczne modu³y fotoelektryczne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

31210000-1 - Elektryczna aparatura do wy³±czania lub ochrony obwodów elektrycznych

31230000-7 - Czê¶ci aparatury do przesy³u i eksploatacji energii elektrycznej

44000000-0 - Konstrukcje i materia³y budowlane; wyroby pomocnicze dla budownictwa (z wyj±tkiem aparatury elektrycznej)

71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 360 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Wykonanie robót budowlanych w budynkach urzêdu Gminy w Suchym Dêbie polegaj±cych na dostawie i monta¿u pompy ciep³a w systemie VRF.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 42500000-1 - Urz±dzenia ch³odz±ce i wentylacyjne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

31210000-1 - Elektryczna aparatura do wy³±czania lub ochrony obwodów elektrycznych

31230000-7 - Czê¶ci aparatury do przesy³u i eksploatacji energii elektrycznej

44000000-0 - Konstrukcje i materia³y budowlane; wyroby pomocnicze dla budownictwa (z wyj±tkiem aparatury elektrycznej)

45331200-8 - Instalowanie urz±dzeñ wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45331230-7 - Instalowanie urz±dzeñ ch³odz±cych

71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 360 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania zmówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Wykonanie robót budowlanych w budynkach urzêdu Gminy w Suchym Dêbie polegaj±cych na dostawie i monta¿u instalacji fotowoltaicznej o mocy maksymalnej do 50kWp,

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09331200-0 - S³oneczne modu³y fotoelektryczne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

31210000-1 - Elektryczna aparatura do wy³±czania lub ochrony obwodów elektrycznych

31230000-7 - Czê¶ci aparatury do przesy³u i eksploatacji energii elektrycznej

44000000-0 - Konstrukcje i materia³y budowlane; wyroby pomocnicze dla budownictwa (z wyj±tkiem aparatury elektrycznej)

71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 360 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 5

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Wykonanie robót budowlanych w budynku Szko³y Podstawowej w Suchym Dêbie polegaj±cych na dociepleniu dachu budynku Szko³y.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne

45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 360 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 40

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Nie

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

1. Prace zostan± rozliczone na podstawie faktury zaliczkowej, wystawionej przez Wykonawcê w terminie 7 dni od daty podpisania umowy oraz faktury koñcowej po zakoñczeniu prac.
2. Faktura zaliczkowa bêdzie opiewaæ na kwotê 5% wynagrodzenia wymienionego w § 3 umowy.

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

4. Zamawiaj±cy przewiduje dokonanie zmian umowy w toku jej realizacji w przypadku zaistnienia okoliczno¶ci,
o których mowa w art. 455 ustawy PZP.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-05-10 09:30

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: http://zamowienia.suchy-dab.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-10 10:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji:

Czê¶æ 1 : Tak

Czê¶æ 2 : Tak

Czê¶æ 3 : Tak

Czê¶æ 4 : Tak

Czê¶æ 5 : Tak

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.