Og³oszenie z dnia 2022-04-26
Powi±zane og³oszenia:
- 2022/BZP 00203976/01 - Wynik z dnia 2022-06-10
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa parku turystyki i kultury w Sko³yszynie poprzez zagospodarowanie terenu o powierzchni ok. 6,9 ha
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA SKO£YSZYN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440382
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Sko³yszyn 12
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Sko³yszyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 38-242
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Kro¶nieñski
1.5.7.) Numer telefonu: 134491729
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@skolyszyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://bip.skolyszyn.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa parku turystyki i kultury w Sko³yszynie poprzez zagospodarowanie terenu o powierzchni ok. 6,9 ha
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-99c9b00b-c48c-11ec-b879-9a86e5ac3946
2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00134228
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2022-04-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00037303/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.2 Budowa parku turystyki i kultury w Sko³yszynie poprzez zagospodarowanie terenu o powierzchni ok. 6,9 ha
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/pn/ug_skolyszyn3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/ug_skolyszyn
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Dokumenty lub o¶wiadczenia, wykonawca sk³ada w oryginale lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Je¿eli orygina³ dokumentu lub
o¶wiadczenia, o których mowa powy¿ej nie zosta³y sporz±dzone w postaci dokumentu elektronicznego, wykonawca mo¿e sporz±dziæ i przekazaæ elektroniczn± kopiê posiadanego dokumentu lub o¶wiadczenia. W przypadku przekazywania przez wykonawcê elektronicznej kopii dokumentu lub o¶wiadczenia, opatrzenie jej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez wykonawcê albo odpowiednio przez podmiot, na którego zdolno¶ciach lub sytuacji polega wykonawca , albo przez podwykonawcê jest równoznaczne z po¶wiadczeniem
elektronicznej kopii dokumentu lub o¶wiadczenia za zgodno¶æ z orygina³em. Sk³adanie oferty odbywa siê wy³±cznie za po¶rednictwem platformy zakupowej https://platformazakupowa.pl/pn/ug_skolyszyn. Aktualna instrukcja sk³adania oferty poprzez
platformê zakupow± dostêpna jest pod adresem: https://drive.google.com/file//1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view
Zamawiaj±cy zapewnia, ¿e ww. ¶rodki komunikacji elektronicznej bêd± dostêpne, czynne i sprawnie dzia³aj±ce przez ca³y okres trwania postêpowania.
Zamawiaj±cy informuje tak¿e, ¿e przesy³ana przez wykonawcê informacja / wiadomo¶æ ¶rodkiem komunikacji elektronicznej (wskazana powy¿ej) w przypadku skrzynki e-mail bêdzie generowa³a automatycznie odpowied¼ zwrotn±, potwierdzaj±c± datê, godzinê otrzymanych informacji.
Wykonawca sk³adaj±cy ofertê, zadaj±c pytanie lub prosz±c udzielenie wyja¶nieñ zwi±zanych z postêpowaniem (SWZ) jest proszony
w jej tre¶ci o podanie swoich danych identyfikuj±cych mo¿liwo¶æ skorzystania z tych ¶rodków komunikacji elektronicznej. Pozwoli to na sprawny przebieg postêpowania i dokonanie wyboru wykonawcy. Zamawiaj±cy dopuszcza kontakt poprzez ¶rodek komunikacji elektronicznej platformê zakupow±:
https://platformazakupowa.pl/pn/ug_skolyszyn
- limit objêto¶ci plików lub spakowanych folderów do 10 plików o maksymalnej sumarycznej wielko¶ci 500 MB lub w sytuacjach
awaryjnych na skrzynkê e-mail: przetargi@skolyszyn.pl - pojemno¶æ jednej wiadomo¶ci na skrzynce - do 20 MB;
Wiadomo¶ci przekazywane droga elektroniczn± powinny w sposób jednoznaczny wskazywaæ nr postêpowania oraz dane identyfikuj±ce wykonawcê. Formaty plików musz± byæ zgodne z krajowymi Ramami Interoperacyjno¶ci ROZPORZ¡DZENIE RADY
MINISTRÓW z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych (Dz.U.2017.2247 t.j. z dnia 2017.12.05).
Zamawiaj±cy nie dopuszcza przesy³ania plików w nastêpuj±cych formatach:
- .com
- .exe
- .bat
- .msi.
W przypadku podpisania dokumentu elektronicznego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym osoba sk³adaj±ca taki podpis musi byæ umocowana w imieniu wykonawcy zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami.
Sposób sporz±dzania oferty, za³±czników, dokumentów i o¶wiadczeñ okre¶lony zosta³ Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z
dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów
elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie(Dz.U.z
2020 r. poz. 2452).
Zamawiaj±cy dopuszcza tak¿e – przed terminem sk³adania ofert zadawanie pytañ/¿±danie wyja¶nieñ do swz czy prowadzonego postêpowania poprzez ¶rodek komunikacji elektronicznej poprzez platformê zakupow±:
https://platformazakupowa.pl/pn/ug_skolyszyn przy niniejszym postêpowaniu lub awaryjnie poprzez skrzynkê e-mail:
przetargi@skolyszyn.pl
Pozosta³e szczegó³y i wytyczne zawiera SWZ,
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016 z pó¼niejszymi zmianami), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
• W przypadku powziêcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w trakcie trwania postêpowania czy realizacji umowy pn.:
Budowa parku turystyki i kultury w Sko³yszynie poprzez zagospodarowanie terenu o powierzchni ok. 6,9 ha. Gmina Sko³yszyn
Pani/Pana danych osobowych, przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w³a¶ciwego w sprawach ochrony danych
osobowych;
• Podanie przez Pani±/Pana danych osobowych jest obowi±zkowe, gdy¿ przes³ankê przetwarzania danych osobowych stanowi
przepis prawa Pani/Pan dane mog± byæ przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie bêd± profilowane;
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Sko³yszyn, 38 - 242 Sko³yszyn 12 , tel. 13 / 449 10 62 - 64;
• inspektorem ochrony danych osobowych w Urzêdzie Gminy Sko³yszyn jest Pan Rados³aw Ramut, email:iod@skolyszyn.pl , tel. 13
/449 17 24;
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o
udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Budowa parku turystyki i kultury w Sko³yszynie poprzez zagospodarowanie terenu o powierzchni ok. 6,9 ha ”, Nr GPIR.271.1.10.2022 prowadzonym w trybie podstawowym zgodnie z art. 275 pkt 1 ustawy Pzp;
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w
oparciu o art. 18 oraz art. 78 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, dalej „ustawa Pzp”;
• Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres co najmniej 4 lat od dnia zawarcia
umowy, a je¿eli zobowi±zania wskazane w ofercie i umowie przekrocz± w/w przedzia³ czasowy, okres przechowywania obejmuje ten
termin;
• obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym
okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22
RODO;
• posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Wyst±pienie z ¿±daniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych
do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego.
W trakcie oraz po zakoñczeniu postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, w przypadku gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporz±dzenia 2016/679, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych w szczególno¶ci na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia.
______________________
− * Wyja¶nienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, je¿eli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu
przetwarzaj±cego istnieje obowi±zek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.
− ** Wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia
publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u
oraz jego za³±czników.
− *** Wyja¶nienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GPIR.271.1.10.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem inwestycji jest: Budowa parku turystyki i kultury w Sko³yszynie poprzez zagospodarowanie terenu o powierzchni ok. 6,9 ha.
2. Zadanie jest realizowane w ramach projektu pn.: „Budowa parku turystyki i kultury w Sko³yszynie poprzez zagospodarowanie terenu o powierzchni ok. 6,9 ha” w zakresie otrzymanego dofinansowania z Programu Rz±dowego
Funduszu Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych.
3. Zadanie inwestycyjne realizowane jest w systemie „zaprojektuj i wybuduj”.
4. Zadanie nale¿y wykonaæ w oparciu o posiadane przez Zamawiaj±cego dokumenty:
1) Program Funkcjonalno – U¿ytkowy (zwany dalej PFU) – autor: PM Projekt (zwanym dalej „PFU”).
2) Koncepcja Funkcjonalno – U¿ytkowa – autor: PM Projekt.
3) Koncepcja odbudowy dwóch stawów oraz cieku b/n (autor: Józef Pawlu¶).
4) Inwentaryzacji szczegó³owej drzewostanu parku z zaleceniami pielêgnacyjnymi i gospodark± drzewostanem – autor: Janusz Guzik
5) Pozosta³e za³±czniki do PFU (warunki, uzgodnienia).
6) Opis przedmiotu zamówienia i projekt umowy.
5. Zamówienie obejmuje zaprojektowanie, uzyskanie wymaganych prawem decyzji i uzgodnieñ, wykonanie prac budowlanych, uzyskanie decyzji o dopuszczeniu do u¿ytkowania, je¿eli bêdzie wymagana, oraz przekazanie do
u¿ytkowania obiektu bêd±cego przedmiotem zamówienia. Jakiekolwiek odniesienie zawarte w PFU do rozwi±zañ projektowych i wykonawczych w tym do nazw wyrobów czy producentów materia³ów i urz±dzeñ nie jest obowi±zuj±ce dla Wykonawcy, a jedynie przyk³adowe i ma na celu wskazanie standardów realizacji. Wykonawca mo¿e zastosowaæ urz±dzenia
i materia³y równowa¿ne po wcze¶niejszym zaakceptowaniu przez Zamawiaj±cego jednak o parametrach jako¶ciowych i wizualnych nie gorszych ni¿ te, które opisane zosta³y w PFU. Wykonawca zobowi±zany jest zapewniæ prawid³owe dzia³anie poszczególnych systemów technicznych i technologicznych dla ca³ej inwestycji. Wykonawca jest zobowi±zany równie¿ do wykazania, ¿e oferowane przez niego dostawy, us³ugi i roboty budowlane, spe³niaj± wymagania stawiane przez Zamawiaj±cego. W zakresie
rzeczowo-finansowym Wykonawcy, bez wzglêdu na to czy PFU bêdzie zawiera³o te informacje czy nie, jest doprowadzenie wszelkich niezbêdnych instalacji na potrzeby do prawid³owego funkcjonowania i obs³ugi wyposa¿enia zadania inwestycyjnego.
6. Zakres robót, jakie Wykonawca bêdzie zobowi±zany wykonaæ w ramach zadania:
1) Wykonanie Dokumentacji Projektowej, w tym:
a) projektów budowlanych i wykonawczych w tym: projektu zagospodarowania terenu, projektu przy³±czy wod-kan,
przy³±czy energetycznych i innych niezbêdnych mediów do projektowanych budowli i urz±dzeñ;
b) badañ gruntowo – wodnych na terenie inwestycyjnym;
c) Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych;
d) przedmiarów oraz kosztorysów inwestorskich, obejmuj±cych w zakresie niezbêdnym dla realizacji zadania;
e) Uzyskania w imieniu Zamawiaj±cego pozwolenia/pozwoleñ na budowê realizacji robót budowlanych polegaj±cych na wykonaniu zadania.
2) Wykonanie robót budowlanych polegaj±cych na zagospodarowaniu terenu o powierzchni ok. 6,9 ha poprzez budowê parku turystyki i kultury w Sko³yszynie, na podstawie wykonanej przez Wykonawcê Dokumentacji Projektowej, zatwierdzonej i odebranej przez Zamawiaj±cego.
3) Uzyskanie decyzji o dopuszczeniu do u¿ytkowania, je¿eli bêdzie wymagana, oraz przekazanie do u¿ytkowania obiektu bêd±cego przedmiotem zamówienia.
Pozosta³e szczegó³y dotycz±ce zamówienia zawiera PFU, koncepcja z za³±cznikami, projekt umowy, OPZ.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45112700-2 - Roboty w zakresie kszta³towania terenu
45112710-5 - Roboty w zakresie kszta³towania terenów zielonych
45112711-2 - Roboty w zakresie kszta³towania parków
45220000-5 - Roboty in¿ynieryjne i budowlane
45233200-1 - Roboty w zakresie ró¿nych nawierzchni
45233293-9 - Instalowanie mebli ulicznych
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45316100-6 - Instalowanie urz±dzeñ o¶wietlenia zewnêtrznego
45317000-2 - Inne instalacje elektryczne
71000000-8 - Us³ugi architektoniczne, budowlane, in¿ynieryjne i kontrolne
71200000-0 - Us³ugi architektoniczne i podobne
71220000-6 - Us³ugi projektowania architektonicznego
71300000-1 - Us³ugi in¿ynieryjne
71322000-1 - Us³ugi in¿ynierii projektowej w zakresie in¿ynierii l±dowej i wodnej
71400000-2 - Us³ugi architektoniczne dotycz±ce planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu
71420000-8 - Architektoniczne us³ugi zagospodarowania terenu
77310000-6 - Us³ugi sadzenia ro¶lin oraz utrzymania terenów zielonych
77340000-5 - Us³ugi okrzesywania drzew oraz przycinania ¿ywop³otów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-07-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 88
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 12
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
2.1. Wykonawca uczestnicz±cy w postêpowaniu musi spe³niæ nastêpuj±ce warunki udzia³u w postêpowaniu.1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym – Zamawiaj±cy nie okre¶la;
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów –Zamawiaj±cy nie okre¶la;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiaj±cy okre¶la (wymagania pkt 2.2);
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej – Zamawiaj±cy okre¶la (wymagania pkt 2.3).
Ka¿dy z wykonawców, na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w terminie sk³adania ofert sk³ada wstêpne o¶wiadczenie o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu (wg wzoru- za³±cznik nr 3 do SWZ).
2.2. Warunek udzia³u w postêpowaniu w zakresie zdolno¶ci ekonomicznej lub finansowej bêdzie spe³niony, je¶li wykonawca wyka¿e, ¿e:
2.2.1 Posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci nie mniejszej ni¿ piêæ milionów z³otych. Na potwierdzenie spe³niania warunku udzia³u Wykonawca sk³ada informacjê banku lub spó³dz. kasy oszczêdno¶ciowo – kredyt. potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± Wykonawcy, w okresie nie
wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem.
W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. warunek mog± spe³niæ wszyscy ³±cznie. W przypadku gdy jakakolwiek warto¶æ dotycz±ca ww. warunków wyra¿ona bêdzie w walucie obcej, Zamawiaj±cy przeliczy tê warto¶æ w oparciu o ¶redni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczêcia postêpowania. Za datê wszczêcia postêpowania Zamawiaj±cy uznaje datê
zamieszczenia og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Je¿eli w tym dniu ¶redni kurs NBP nie bêdzie opublikowany Zamawiaj±cy przyjmie ¶redni kurs z ostatniego dnia przed dniem og³oszenia.
2.3 Warunek udzia³u w postêpowaniu w zakresie zdolno¶ci technicznej i zawodowej bêdzie spe³niony, je¶li wykonawca wyka¿e, ¿e:
2.3.1 W okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ (zrealizowa³) co najmniej dwie roboty w zakresie zaprojektowania i wybudowania lub wybudowania terenów parków lub innych terenów zieleni, w tym co najmniej:
• jedn± robotê realizowan± w systemie „zaprojektuj i wybuduj” w zakresie zaprojektowania i wybudowania terenów parków lub innych terenów zieleni, bêd±cych obiektami u¿yteczno¶ci publicznej o powierzchni minimum 5 ha
i warto¶ci zadania minimum 5 mln z³otych;
• jedn± robotê w zakresie zaprojektowania i wybudowania lub wybudowania terenów parków lub innych terenów zieleni, bêd±cych obiektami u¿yteczno¶ci publicznej, zawieraj±c± w swym zakresie wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno– bitumicznych o ³±cznej powierzchni minimum 1000 m2.
2.3.2 Dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, legitymuj±cymi siê kwalifikacjami zawodowymi, uprawnieniami,do¶wiadczeniem i wykszta³ceniem odpowiednimi do funkcji jakie zostan± im powierzone.
2.3.2.1 Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy wskazania osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, legitymuj±ce siê kwalifikacjami zawodowymi i do¶wiadczeniem odpowiednim do funkcji, jakie zostan± im powierzone. Wykonawca na ka¿d± funkcjê wymienion± poni¿ej, wska¿e osoby, które musi mieæ dostêpne na etapie realizacji zamówienia, spe³niaj±ce nastêpuj±ce wymagania:
- na etapie projektowania (wykonanie dokumentacji projektowej):
2.3.2.1.1 Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobê projektanta dokumentacji projektowej bran¿y budowlanej –
koordynatora zespo³u projektowego, legitymuj±cego siê posiadaniem uprawnieñ budowlanych do projektowania w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) oraz Rozporz±dzenie Ministra Inwestycji i Rozwoju z dn. 29.04.2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019 r. poz.831). Dodatkowo osoba musi posiadaæ co najmniej 2 – letnie do¶wiadczenie zawodowe w wykonywaniu us³ug w wymaganej specjalno¶ci.
2.3.2.1.2 Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobê projektanta dokumentacji projektowej bran¿y sanitarnej, legitymuj±cego siê posiadaniem uprawnieñ budowlanych do projektowania w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ: cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz Rozporz±dzenie Ministra Inwestycji i Rozwoju z dn. 29.04.2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
2.3.2.1.3 Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobê projektanta dokumentacji projektowej bran¿y elektrycznej i elektroenergetycznej legitymuj±cego siê posiadaniem uprawnieñ budowlanych do projektowania w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ: elektrycznych
i elektroenergetycznych bez ograniczeñ, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz Rozporz±dzenie Ministra Inwestycji i Rozwoju z dn. 29.04.2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
2.3.2.1.4 Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobê projektanta dokumentacji projektowej, która posiada tytu³ in¿yniera architekta krajobrazu lub magistra in¿yniera architekta krajobrazu, tj. ukoñczy³ studia II stopnia na kierunku Architektura Krajobrazu.
- na etapie realizacji robót budowlanych:
2.3.2.1.5 Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobê, która bêdzie pe³niæ funkcjê kierownika budowy bran¿y budowlanej, posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno –budowlanej bez ograniczeñ, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. - Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) oraz Rozporz±dzenie Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29.04.2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019 r. poz. 831). do¶wiadczenie zawodowe polegaj±ce na pe³nieniu funkcji kierownika budowy przy budowie obiektów u¿yteczno¶ci publicznej. Dodatkowo osoba pe³ni±ca funkcjê kierownika budowy musi wykazaæ, ¿e w okresie ostatnich piêciu lat przed dat± wszczêcia postêpowania pe³ni³a funkcjê kierownika budowy przy co najmniej jednym zadaniu polegaj±cym na zagospodarowaniu terenów obiektów u¿yteczno¶ci publicznej o powierzchni u¿ytkowej nie mniejszej ni¿ 3 ha.
2.3.2.1.6 Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobê, która bêdzie pe³niæ funkcjê kierownika robót bran¿y sanitarnej, posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ: cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz Rozporz±dzenie Ministra Inwestycji i Rozwoju z dn.29.04.2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie .
2.3.2.1.7 Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobê, która bêdzie pe³niæ funkcjê kierownika robót bran¿y elektrycznej i elektroenergetycznej, posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w
specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ: elektrycznych
i elektroenergetycznych bez ograniczeñ, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz Rozporz±dzenie Ministra Inwestycji i Rozwoju z dn. 29.04.2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie .
2.3.2.1.8 Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobê lub osoby pe³ni±ce funkcjê kierownika robót bran¿y zieleni oraz sta³ego nadzoru ornitologicznego i dendrologicznego nad realizowanymi robotami zwi±zanymi z wycink± drzew, krzewów, sadzeniem, pielêgnacj± itp. posiadaj±c± odpowiednie wykszta³cenie, do¶wiadczenie i wiedzê w danej dziedzinie.
Za odpowiednie wykszta³cenie i do¶wiadczenie Zamawiaj±cy uzna: wykszta³cenie wy¿sze, ukoñczone co najmniej studia I lub II stopnia, lub jednolite studia magisterskie o kierunku m.in. ochrona ¶rodowiska, biologia, ekologia, zarz±dzanie zasobami przyrody/¶rodowiska, le¶nictwo oraz niezbêdne certyfikaty uprawniaj±ce do pe³nienia funkcji nadzoru
ornitologicznego oraz dendrologicznego.
2.3.3 Dopuszcza siê ³±czenie funkcji, o których mowa w pkt 2.3.2, pod warunkiem, ¿e osoba/osoby bêdzie/bêd± posiada³a/-³y wymagane kwalifikacje.
2.3.4 Zamawiaj±cy, okre¶laj±c wymogi w zakresie posiadanych uprawnieñ budowlanych, dopuszcza odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1646).
2.3.5 Zamawiaj±cy, w stosunku do wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej – dopuszcza ³±czne spe³nianie warunku przez wykonawców.
2.3.6 Zamawiaj±cy oceniaj±c zdolno¶æ techniczn± lub zawodow± mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez wykonawcê sprzecznych interesów, w
szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
2.4. Zamawiaj±cy, zgodnie z art. 274 ustawy Pzp bêdzie wzywa³ wykonawcê, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych potwierdzaj±cych spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w pkt 2.2 – 2.3, w terminie nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w terminie sk³adania ofert ka¿dy z wykonawców sk³ada o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania (przyk³adowe o¶wiadczenie - za³±cznik nr 4 do SWZ).
Zamawiaj±cy, zgodnie z art. 274 ustawy Pzp bêdzie wzywa³ wykonawcê, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych potwierdzaj±cych brak podstaw do wykluczenia:
1) O¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 p.z.p., o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od
innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej - za³±cznik nr 10 do SWZ (je¿eli w postêpowaniu z³o¿ono tylko jedn±
ofertê, Zamawiaj±cy odstêpuje od wzywania do z³o¿enia o¶wiadczenia);
2) O¶wiadczenie wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p. w zakresie
odnosz±cym siê do podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 3-6, art. 109 ust. 1 pkt 4, art. 109 ust. 1 pkt 5, art. 109 ust.
1 pkt p.z.p.; wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik nr 11 do SWZ .
3) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem.
4) Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami RP, zamiast informacji, o której mowa w pkt 3 - Wykonawca sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce, ¿e nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona, ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji
wynikaj±cej z z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury.
W postêpowaniu Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawców na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz.U. z 2022 r. poz. 835).
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Ka¿dy z wykonawców, na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w terminie
sk³adania ofert sk³ada o¶wiadczenie o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu (przyk³adowe o¶wiadczenie - za³±cznik nr 3 do SWZ).
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie, o którym mowa powy¿ej sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te musz± potwierdzaæ spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu. Podpisanie jednego o¶wiadczenia przez wszystkich wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln± bêdzie przez Zamawiaj±cego uznane jako z³o¿one prawid³owo.
Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub
zawodowych podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych.
Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robót budowlanych, dostaw lub us³ug, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, to wykonawca musi wykazaæ, ¿e bezpo¶rednio uczestniczy³ w wykonywaniu robót budowlanych, dostaw lub us³ug. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia, wraz z o¶wiadczeniem, o którym mowa w powy¿ej, tak¿e (dodatkowo) o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby; technicznej lub zawodowej.
Zamawiaj±cy, zgodnie z art. 274 ustawy Pzp bêdzie wzywa³ wykonawcê, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych potwierdzaj±cych spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu:
1) Informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo – kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków
finansowych lub zdolno¶æ kredytow± Wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem.
2) Wykaz robót wykonanych w systemie „zaprojektuj i wybuduj” w okresie ostatnich piêciu lat przed wszczêciem postêpowania na potwierdzenie spe³niania warunku udzia³u w postêpowaniu. Wzór wykazu stanowi za³±cznik nr 6 do SWZ.
3) Wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacj± o podstawie dysponowania tymi osobami.
Wzór wykazu stanowi za³±cznik nr 7 do SWZ.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1. Ofertê (wype³niony formularz oferty za³±cznik nr 1 do SWZ) oraz o¶wiadczenia o spe³nieniu warunków udzia³u wpostêpowaniu (za³±cznik nr 3 do SWZ) oraz o braku podstaw wykluczenia (za³±cznik nr 4 do SWZ) z postêpowania oraz
inne o¶wiadczenia, pe³nomocnictwo i dokumenty: sk³ada siê pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2. Dokumenty, jakie nale¿y do³±czyæ do oferty:
2.1. Wype³niony formularz ofertowy (za³±cznik nr 1 do SWZ) – wymagania dotycz±ce podpisania dokumentu elektronicznego wg ust. 1.
2.2. Dokument okre¶laj±cy zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy/pe³nomocnictwo.
Pe³nomocnictwo(a) - umocowanie do reprezentacji wykonawcy w przypadku, gdy upowa¿nienie do podpisania oferty nie wynika bezpo¶rednio z odpisu z w³a¶ciwego rejestru, albo z centralnej ewidencji informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej (przyk³adowo: KRS, CEIDG) ogólnie dostêpnego na stronach internetowych ogólnodostêpnych baz danych. W przypadku oferty wspólnej nale¿y do oferty za³±czyæ dokument ustanawiaj±cy pe³nomocnika do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego – wymagania dotycz±ce podpisania dokumentu elektronicznego wg ust. 1.
2.3 O¶wiadczenie sk³adane na podstawie art. 117 ust. 4 Pzp, z którego wynika, które roboty budowlane lub us³ugi wykonaj±
poszczególni wykonawcy – dotyczy tylko wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie, zgodnie z za³±cznikiem nr
9 do SWZ.
2.4. Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby – w przypadku gdy wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada, wraz z ofert±, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia, zgodnie ze wzorem stanowi±cym za³. nr
8 do SWZ lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów.
2.5. Wstêpne o¶wiadczenie dotycz±ce braku podstaw wykluczenia z postêpowania, na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp,
zgodnie z tre¶ci± za³±cznika nr 4 do SWZ - wymagania dotycz±ce podpisania dokumentu elektronicznego wg ust. 1.
2.6. Wstêpne o¶wiadczenie dotycz±ce spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy
Pzp, zgodnie z tre¶ci± za³±cznika nr 3 do SWZ – wymagania dotycz±ce podpisania dokumentu elektronicznego wg ust. 1.
2.7. W przypadku konsorcjum - oferta wspólna - w zakresie braku podstaw do wykluczenia o¶wiadczenia sk³adaj± wszyscy
wykonawcy, w zakresie spe³nienia warunków udzia³u ten wykonawca który spe³nia dany warunek – wymagania dotycz±ce podpisania dokumentu
elektronicznego wg ust. 1.
2.8. Pozosta³e dokumenty potwierdzaj±ce spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu sk³adaæ bêdzie tylko Wykonawca, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Zamawiaj±cy ¿±da od wykonawców wniesienia wadium.2. Zamawiaj±cy okre¶la kwotê wadium w wysoko¶ci: 80 000,00 z³ (s³ownie: osiemdziesi±t tysiêcy z³otych).
3. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.
3. Przed³u¿enie terminu zwi±zania ofert± jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przed³u¿eniem okresu wa¿no¶ci wadium
albo, je¿eli nie jest to mo¿liwe, z wniesieniem nowego wadium na przed³u¿ony okres zwi±zania ofert±.
4. Wadium mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
5. Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiaj±cego. Wadium
wnoszone w pieni±dzu musi zostaæ wp³acone przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego, w BS Biecz Oddzia³ w Sko³yszynie Nr 92 8627 1037 2003 5000 0459 0004. W tre¶ci przelewu nale¿y podaæ nazwê zadania zabezpieczonego wadium (mo¿e byæ skrót) z okre¶leniem ewentualnych czê¶ci zamówienia, je¿eli dotyczy. Wadium wniesione w pieni±dzu w
inny sposób (wp³ata w kasie, wp³ata w banku) nie bêdzie uznane za wadium wniesione w sposób prawid³owy.
6. Wadium wniesione w pieni±dzu zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym.
Pozosta³e wymagania dotycz±ce wadium zawiera SWZ - Rozdzia³ IX
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
W przypadku oferty wspólnej nale¿y do oferty za³±czyæ dokument ustanawiaj±cy pe³nomocnika do reprezentowaniawykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1.1. Przewidywany zakres zmian.1.1.1.Zmiana terminu realizacji zamówienia z przyczyn niele¿±cych po stronie Wykonawcy, w przypadku:
1.1.1.1 Wprowadzenia zmian w zakresie opracowania Dokumentacji Projektowej, co mo¿e powodowaæ brak mo¿liwo¶ci dotrzymania pierwotnego terminu zakoñczenia realizacji zawartej umowy. 1.1.1.2 Przed³u¿aj±cego siê terminu uzyskania uzgodnieñ i pozwoleñ osób trzecich w ramach projektowania. 1.1.1.3 Przerw w realizacji robót powsta³ych z przyczyn nie
le¿±cych po stronie Wykonawcy. 1.1.1.4 Powierzenia przez Zamawiaj±cego wykonania zamówieñ dodatkowych lub robót zamiennych, je¿eli terminy ich powierzenia, rodzaj lub zakres uniemo¿liwiaj± dotrzymanie pierwotnego terminu zakoñczenia realizacji umowy. 1.1.1.5 Konieczno¶ci uzyskania niemo¿liwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji: danych,
zgód lub pozwoleñ osób trzecich albo w³a¶ciwych organów. 1.1.1.6 Wyst±pienia opó¼nieñ wynikaj±cych z odmowy lub opó¼nienia wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ, opinii z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcê. 1.1.1.7 Wyst±pienia opó¼nieñ wynikaj±cych z konieczno¶ci uzyskania wyroku
s±dowego lub innego orzeczenia s±du, lub organu, którego konieczno¶ci nie przewidywano przy zawieraniu umowy. 1.1.1.8 Wyst±pienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegaj±cych w sposób istotny od przyjêtych w Dokumentacji , rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, wystêpowania niewybuchów lub niewypa³ów,
które mog± skutkowaæ w ¶wietle dotychczasowych za³o¿eñ niewykonaniem w terminie lub nienale¿ytym wykonaniem przedmiotu Umowy. 1.1.1.9 Odmiennych od przyjêtych w dokumentacji warunków terenowych (w szczególno¶ci niezinwentaryzowanych lub b³êdnie zinwentaryzowanych obiektów) czego Wykonawca nie móg³ przewidzieæ na etapie
projektowania. 1.1.1.10 Wyst±pienia warunków atmosferycznych, terenowych lub wodnych utrudniaj±cych wykonanie, które
spowodowa³y niezawinione i niemo¿liwe do unikniêcia przez wykonawcê opó¼nienie, w szczególno¶ci d³ugotrwa³e opady atmosferyczne, wysokie stany wód gruntowych, lokalne podtopienia, stany zagro¿enia powodziowego. 1.1.1.11 Wstrzymania realizacji prac objêtych umow±, co uniemo¿liwia terminowe zakoñczenie realizacji przedmiotu umowy. 1.1.1.12
Wyst±pienia „si³y wy¿szej”, wydarzeñ nieprzewidywalnych i poza kontrol± stron niniejszej umowy, wystêpuj±cych po podpisaniu umowy i powoduj±cych niemo¿liwo¶æ wywi±zania siê z umowy w jej obecnym brzmieniu np. wyj±tkowo niesprzyjaj±ce warunki atmosferyczne, wichury, nawa³nice klêski ¿ywio³owe, huragan, powód¼, katastrofy transportowe, po¿ar, eksplozje, wojna, strajk, nieprzewidziane zdarzenia wp³ywaj±ce istotnie na stan zdrowia oraz inne nadzwyczajne wydarzenia, których zaistnienie le¿y poza zasiêgiem i kontrol± uk³adaj±cych siê stron. 1.1.1.13 Wyst±pienia okoliczno¶ci
niezale¿nych od Wykonawcy i Zamawiaj±cego skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± dotrzymania terminu realizacji przedmiotu umowy. 1.1.1.14 Zmiany obowi±zuj±cych przepisów, je¿eli zgodnie z nimi konieczne bêdzie dostosowanie tre¶ci umowy do aktualnego stanu prawnego. 1.1.2. Zmiana zakresu przedmiotu zamówienia pod warunkiem, ¿e jest korzystna dla
Zamawiaj±cego lub zasz³y okoliczno¶ci, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy. 1.1.3. Ograniczenie zakresu inwestycji w celu zapewnienia wymaganej odleg³o¶ci od terenu kolejowego, zapewniaj±cej brak konieczno¶ci uzgadniania przez PKP lokalizacji posadowienia urz±dzeñ oraz wykonywania robót ziemnych, zgodnie z ustaw± o transporcie kolejowym z dnia 28 marca 2003 r. (Dz.U. z 2021 r. poz. 1984). 1.1.4. Zmiana dokonana na podstawie art. 23 pkt 1 ustawy Prawo budowlane - je¿eli s± one uzasadnione konieczno¶ci± zwiêkszenia bezpieczeñstwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy. 1.1.5.Zmiana dokonana na podstawie art. 20 ust. 1 pkt 4 lit. b) ustawy Prawo budowlane - uzgodniona mo¿liwo¶æ wprowadzenia rozwi±zañ zamiennych
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-05-11 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Sk³adanie oferty odbywa siê wy³±cznie za po¶rednictwem platformy zakupowej https://platformazakupowa.pl/pn/ug_skolyszyn. Aktualna instrukcja sk³adania oferty poprzez platformê zakupow± dostêpna jest pod adresem: https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-11 09:15
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
cd. zmian umowy: w stosunku do przewidzianych w projekcie, zg³oszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru.1.1.6. Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy za wykonanie zamówienia w zwi±zku z ograniczeniem zakresu prac przez Zamawiaj±cego. W takim przypadku wysoko¶æ wynagrodzenia zostanie pomniejszona o niewykonane prace. 1.1.7.Zmiana zakresu robót i wynagrodzenia w zwi±zku z konieczno¶ci± wykonania zamówienia dodatkowego. 1.1.8.Zmiana zakresu robót i wynagrodzenia w zwi±zku z aktualizacj± rozwi±zañ ze wzglêdu na postêp technologiczny lub gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu.1.1.9.Zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia w przypadku zmiany: 1.1.9.1.stawki podatku VAT oraz podatku akcyzowego, 1.1.9.2.wysoko¶ci min. wynagr. za pracê albo wysoko¶ci min. stawki godz., ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10.10.2002 r. o
min. wynagr. za pracê, przy czym wynagr. Wykonawcy ulegnie zmianie o warto¶æ wzrostu ca³k. kosztu Wykonawcy wynikaj±c± ze zwiêkszenia wynagrodzeñ osób bezpo¶rednio wykonuj±cych zamówienie do wysoko¶ci aktualnie obowi±zuj±cego min. wynagr., z uwzglêdnieniem wszystkich obci±¿eñ od kwoty wzrostu min. wynagr., co zostanie przez Wykonawcê uzasadnione w sposób nie budz±cy w±tpliwo¶ci, 1.1.9.3.zasad podlegania ubezp. spo³. lub ubezp. zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezp.spo³. lub zdrow., przy czym wynagr. Wykonawcy ulegnie zmianie o
warto¶æ wzrostu ca³kowitego kosztu Wykonawcy, jak± bêdzie on zobowi±zany dodatkowo ponie¶æ w celu uwzglêdnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpo¶rednio wykonuj±cych zamówienie na rzecz Zamawiaj±cego, co zostanie przez Wykonawcê uzasadnione w sposób nie budz±cy w±tpliwo¶ci, 1.1.9.4.zasad
gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³., o których mowa w ustawie z dnia 4.10.2018 r. o prac. planach kapita³. - je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia 1.1.9.5.w zwi±zku z zaistnieniem okoliczno¶ci, o których mowa w § 19 umowy. 1.1.10. Zmiana nazw, siedziby stron umowy, numerów kont bankowych, osób pe³ni±cych funkcje: kierownika budowy, robót, inspektorów nadzoru, innych osób oraz innych danych identyfikacyjnych. 1.1.11. Zmiana Podwykonawcy lub zakresu zamówienia powierzonego Podwykonawcy, pod warunkiem spe³nienia
wymagañ okre¶lonych w SWZ i umowie, 1.1.12. Zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem umowy. 1.1.13 Zmiana formy zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy. 1.1.14.Zmniejszenie zakresu robót i wynagrodzenia z przyczyn o obiektywnym charakterze, istotnej zmiany okoliczno¶ci powoduj±cej, ¿e wykonanie czê¶ci zakresu realizacji umowy nie le¿y w interesie publicznym, czego nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili jej zawarcia. 1.1.15.Zmiana sposobu odbioru i rozliczania robót w przypadku wyd³u¿enia terminu wykonania umowy z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy. 1.1.16. Zmiana terminu p³atno¶ci z przyczyn nie le¿±cych po stronie Wykonawcy, w przypadku zmiany obowi±zuj. przepisów, je¿eli zgodnie z nimi konieczne bêdzie dostosowanie tre¶ci umowy do aktualnego st.prawnego. 1.2.Na podstawie art. 15r ustawy z dnia 02.03.2020 r. o szczególnych rozwi±zaniach zwi±zanych z zapobieganiem, przeciwdzia³aniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zaka¼nych oraz wywo³anych nimi sytuacji kryzysowych, przewiduje siê dokonanie zmian w umowie po spe³nieniu przes³anek, o których mowa w art. 15r ustawy. 1.3.W przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci stanowi±cych podstawê do zmian postanowieñ umowy Wykonawca zobowi±zany jest do niezw³ocznego poinformowania o tym fakcie Zamawiaj±cego i wyst±pienia z wnioskiem o dokonanie zmian w
przedmiotowej umowie. 1.4. W przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci stanowi±cych podstawê do zmian postanowieñ umowy Zamawiaj±cy zobowi±zany jest do niezw³ocznego poinformowania na pi¶mie o tym fakcie Wykonawcy i wyst±pienia z wnioskiem o dokonanie zmian w przedmiotowej umowie.
INNE PRZETARGI SKO£YSZYN
wiêcej: przetargi SKO£YSZYN »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa sieci wodoci±gowej na terenie gminy Ko³biel
- "Utworzenie Izby Przyjêæ dla dzieci na potrzeby Ponadregionalnego O¶rodka Onkologii Dzieciêcej w Centrum Kliniczno - Dydaktycznym przy ul. Pomorskiej 251 w £odzi na potrzeby SP ZOZ CSK UM w £odzi"
- Dostawa i monta¿ agregatów pr±dotwórczych
- "Zwiêkszenie dostêpno¶ci toalet w Wawerskim Centrum Kultury"
- wykonanie projektu technicznego i wykonawczego przebudowy i modernizacji kamienic Biblioteki Raczyñskich w Poznaniu przy ulicy Wronieckiej 14 i 15
- "Przebudowa (modernizacja) drogi gminnej nr 108800L dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowo¶ci Chrzanów Czwarty"
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.