eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jaworzno › "Budowa Instalacji OZE wraz z termomodernizacją budynków oświatowych w Jaworznie" (w formule zaprojektuj i wybuduj)



Ogłoszenie z dnia 2022-04-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Budowa Instalacji OZE wraz z termomodernizacją budynków oświatowych w Jaworznie” (w formule zaprojektuj i wybuduj)

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI ZESPÓŁ OBSŁUGI PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH W JAWORZNIE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 271076830

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Zacisze Boczna 3

1.5.2.) Miejscowość: Jaworzno

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-600

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki

1.5.7.) Numer telefonu: 32 6181800

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: remonty@mzopow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzopow.jaworzno.edu.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.

Podmiot 1

1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Marcino Szulik prowadzący działalność gospodarczą pod firmą „Kancelaria Adwokacka Marcin Szulik”

1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 243698216

Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:

1.11.3.) Ulica: Zawiszy Czarnego 5 M

1.11.4.) Miejscowość: Gliwice

1.11.5.) Kod pocztowy: 44-100

1.11.6.) Województwo: śląskie

1.11.7.) Kraj: Polska

1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki

1.11.9.) Numer telefonu: 504-359-991

1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: szulik_zamowienia_publiczne@interia.pl

1.11.12.) Adres strony internetowej: www.kancelaria-fraczek.pl

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Budowa Instalacji OZE wraz z termomodernizacją budynków oświatowych w Jaworznie” (w formule zaprojektuj i wybuduj)

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d2bec2da-c0a0-11ec-aa46-6a814e8de928

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00134110

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00335701/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.6 Budowa instalacji OZE wraz z termomodernizacją budynków oświatowych w Jaworznie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://szulik.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1.Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami może się odbywać wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344), tj: poprzez PLATFORMĘ PRZETARGOWĄ pod adresem:
https://szulik.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
(w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem niniejszego postępowania)
2. Ofertę składa się pod rygorem nieważności, zgodnie z wyborem Wykonawcy:
1) w formie elektronicznej (oznacza to postać elektroniczną opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym), lub
2) w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

Ciąg dalszy w Rozdziale 12 SWZ.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający złożyć ofertę– zobowiązany jest zapoznać się z instrukcjami użytkowników PLATFORMYPRZETARGOWEJ:
1). „Rejestracja Wykonawcy na Platformie”
2). „Zadawanie pytań do postępowania”
3). „Wymagania techniczne”
4). „Udział w trybie podstawowym bez negocjacji ”
- dostępnymi pod adresem:
https://szulik.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
oraz zaakceptować REGULAMIN korzystania z PLATFORMY PRZETARGOWEJ dostępny pod adresem:
https://szulik.logintrade.net/rejestracja/regulamin.html

2. Złożenie oferty poprzez PLATFORMĘPRZETARGOWĄ oznacza akceptację Regulaminu, o którym mowa w ust. 1niniejszego rozdziału SWZ.
3. Wymagania techniczne związane z korzystaniem z PLATFORMY PRZETARGOWEJ– wskazane są na stronie internetowej Platformy przetargowej - pod adresem:
https://szulik.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html

4. Wsparcia technicznego w zakresie działania PLATFORMY PRZETARGOWEJ udziela jej dostawca, tj. Logintrade SA ul. Braniborska, 2/10, 53-680 Wrocław, nr tel. +48 71 787 35 34, od poniedziałku do piątku (dni robocze)
w godz. 8.ºº - 16ºº.e-mail: helpdesk@logintrade.net

5. Sposoby złożenia oferty za pośrednictwem PLATFORMY PRETARGOWEJ oraz potwierdzenia złożenia oferty (w zależności od wyboru opcji z logowaniem lub bez logowania), zostały opisane w Instrukcjach użytkowników PLATFORMY PRZETARGOWEJ.

6. Oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy Pzp, zwane dalej „zobowiązaniem podmiotu udostępniającego zasoby”, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695, 1517 i 2320), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp., z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.

7. Zamawiający informuje, iż w przypadku przesyłania przez Wykonawcę dokumentów elektronicznych skompresowanych (w tym oferty ), dopuszczone są wyłącznie formaty danych wskazane w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (tj. Dz.U. z 2017r., poz. 2247).

8. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż określone w ust. 6 niniejszego rozdziału SWZ, przekazywane w postępowaniu o udzielenie zamówienia, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych przez Zamawiającego w niniejszej SWZ.

9. W przypadku gdy dokumenty elektroniczne w postępowaniu o udzielenie zamówienia, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące TAJEMNICĘ PRZEDSIĘBIORSTWA w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913), Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku.

10. Podmiotowe środki dowodowe, przedmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski.
Ciąg dalszy w Rozdziale 13 SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja dot. RODO jest zamieszczona w Rozdziale 33 SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: OW.VII.260.15.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Zamawiający zamawia a Wykonawca zobowiązuje się do wykonania w systemie „ zaprojektuj i wybuduj” zadania „Budowa instalacji OZE wraz z termomodernizacją budynków oświatowych w Jaworznie”, zadanie jest dofinansowane z Rządowego Funduszu Polski Ład : Program Inwestycji Strategicznych na podstawie wstępnej Promesy NR 01/2021/1318/Polski Ład.
2. Przedmiot umowy obejmuje w szczególności :
1) sporządzenie Projektu budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w zakresie zgodnym z Opisem Przedmiotu Zamówienia, oraz przedłożenie go Zamawiającemu do zatwierdzenia, oraz sporządzenie STWiORB. Podstawowe założenia w tym zakresie są określone w ust. 2.2 PFU stanowiącym Załącznik Nr 4.1.do SWZ.
2) opracowanie Harmonogramu rzeczowo- terminowo – finansowego,
3) zapewnienie nadzoru autorskiego nad realizacją Projektu,
4) uzyskanie przez Wykonawcę wszelkich niezbędnych zatwierdzeń, pozwoleń, w tym pozwolenia na budowę, o ile okaże się konieczne,
5) uzgodnienie z Zamawiającym koncepcji wszystkich rozwiązań projektowych, materiałowych oraz rodzajów i typów urządzeń oraz kolorystyki wykończenia elewacji,
6) wykonanie przez Wykonawcę, przy użyciu własnych materiałów robót budowlanych według opracowanych projektów i i STWIORB,
7) Zapewnienie i montaż tablic informacyjnych zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub państwowych funduszy celowych (Dz. U 2021 poz. 953 z późn.zm.), oraz § 10 załącznika do Uchwały nr 84/2021 Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2021 w sprawie ustanowienie Rządowego Funduszu Polski Ład :program Inwestycji Strategicznych.
8) montaż budek lęgowych zgodnie z opinią ornitologiczną,
9) uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie obiektu, jeżeli takie będzie wymagane lub innego dokumentu dopuszczającego obiekt do użytkowania (zawiadomienia o przyjęciu zgłoszenia zakończenia budowy),
10) wykonanie i przekazania Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej po zakończeniu realizacji zamówienia,
11) Wykonanie robót budowlanych zgonie z wykonanymi projektami . Roboty budowlane obejmują :
1) Roboty budowlano - instalacyjne i montażowe obejmujące w szczególności budowę instalacji OZE w postaci paneli fotowoltaicznych, budowę instalacji odgromowych, częściową wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, ocieplenie ścian i stropodachów, oraz wymianę grzejników .Roboty obejmują 11 budynków oświatowych w Jaworznie:
- Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy (SOSW) przy ul. Wolności 11 w Jaworznie,
- Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 4 (ZSP4) przy ul. Armii Krajowej 5 w Jaworznie.
- Liceum Ogólnokształcące nr 1 (LO1), przy ul. Licealnej 3 w Jaworznie
- Przedszkole Miejskie Nr 1 (PM1), przy ul. Szymanowskiego 10 w Jaworznie
- Przedszkole Miejskie Nr 5 (PM5), przy ul. 11 Listopada 3 w Jaworznie
- Przedszkole Miejskie Nr 10 (PM10), przy ul. Tuwima 6 w Jaworznie
- Przedszkole Miejskie Nr 17 (PM17), przy ul. Kościuszki 21 w Jaworznie
- Szkoła Podstawowa Nr 7 (SP7), przy ul. Ławczana 12 w Jaworznie
- Szkoła Podstawowa Nr 4 (SP4), przy ul. Olszewskiego 76 w Jaworznie
- Zespół Szkół Ogólnokształcących (ZSO), przy ul. Towarowej 61 w Jaworznie
- Szkoła Podstawowa Nr 17 (SP17) . przy ul. Starowiejska 15 w Jaworznie
2) Budowę kotłowni gazowej w budynku SOSW ,
3) Wymianę instalacji CO w 6 budynkach: SOSW, LO1,PM1,PM5,PM10,PM17.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 16 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert opisano w Rozdzialne 27 SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji na inwertery

4.3.6.) Waga: 15

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji na wykonane roboty i pozostałe zainstalowane urządzenia

4.3.6.) Waga: 25

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

3.WARUNKI UDZIAŁU w postępowaniu, określone przez Zamawiającego spośród warunków, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp:

3.1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym- Zamawiający NIE określa wymagań w tym zakresie.
3.2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej- Zamawiający NIE określa wymagań w tym zakresie.

3.3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej jeżeli Wykonawca wykaże iż posiada środki finansowe lub zdolność kredytową, w wysokości nie mniejszej niż 12 000 000 PLN. BRUTTO
UWAGA: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, spełnianie warunku dotyczącego środków finansowych lub zdolności kredytowej, Wykonawcy wykazują łącznie.



3.4. Zdolność techniczna lub zawodowa:
3.4.1. a).
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie montaż co najmniej dwóch instalacji fotowoltaicznych o wartości minimum 30 000,00 PLN brutto każda z nich.
UWAGA : Mając na uwadze art. 117 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, warunek o którym wyżej mowa musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca – brak możliwości tzw. sumowania zasobów w zakresie doświadczenia.
3.4.1.b).
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie dwie roboty budowlane o wartości minimum 1 000 000,00 zł brutto każda. Za roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia uznaje się roboty, w zakresie budowy lub przebudowy lub remontu budynku, obejmujące swym zakresem roboty termomodernizacyjne.
UWAGA : W związku z powyższym Zamawiający uzna doświadczenie Wykonawcy za wystarczające jeżeli wykaże że zrealizował jedną robotę budowlaną obejmującą minimum 2 budynki w ramach jednej umowy jeżeli są spełnione łącznie poniższe warunki:
- wartość robót na każdym z dwóch budynków wynosiła minimum 1000 000,00 zł brutto oraz
- roboty były prowadzone w zakresie budowy lub przebudowy lub remontu budynku i obejmowały swym zakresem roboty termomodernizacyjne na każdym z tych budynków.
UWAGA : Mając na uwadze art. 117 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, warunek o którym wyżej mowa musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca – brak możliwości tzw. sumowania zasobów w zakresie doświadczenia.
UWAGA (dotyczy ust. 3.4.1 a oraz 3.4.1 b) :
- Mając na uwadze art. 117 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający informuje że w sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, warunek określony w ust. 3.4.1 a oraz w ust. 3.4.1b nie musi zostać spełniony łącznie przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca. To znaczy warunek określony w ust. 3.4.1a może być spełniony przez jednego wykonawcę a warunek określony w ust. 3.4.1 b przez innego wykonawcę.
- Pojęcia budowa, przebudowa, remont i budynek należy rozumieć zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z późn. zm.).
- W związku z art. 117 ust 3 W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
- W związku z art. 118 ust. 2 ustawy Pzp: W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
- Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, należy wykazać roboty budowlane, w której Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
- W przypadku robót, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia robót (w przypadku robót rozliczanych wyłącznie w walutach innych niż PLN).

3.4.2 a).
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli Wykonawca wykaże skierowanie do realizacji zamówienia minimum jednej osoby (do pełnienia funkcji kierownika budowy) uprawnionej do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane( t.j. Dz. U z 2021 r poz 2351 z póżn. zm) i Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019 r., poz. 831) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
3.4.2.b) .
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli Wykonawca wykaże skierowanie do realizacji zamówienia minimum jednej osoby (do pełnienia funkcji kierownika robót) uprawnionej do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane( t.j. Dz. U z 2021 r poz 2351 z póżn. zm) i Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019 r., poz. 831)lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
UWAGA :
- W związku z art. 117 ust 3 W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
- W związku z art. 118 ust. 2 ustawy Pzp: W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: - w celu wykazania spełniania warunku z Rozdział 19 ust. 3.3 SWZ:
1). informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
- w celu wykazania spełniania warunku z Rozdział 19 ust. 3.4.1SWZ:
2).WYKAZ ROBÓT BUDOWLANYCH, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy te roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.

UWAGA: dowodami, o których mowa, są REFERENCJE bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów- inne odpowiednie dokumenty(§ 9 ust.1pkt 1 rozporządzenia o podmiotowych środkach dowodowych).
UWAGA :Wykaz robót budowlanych będzie musiał być sporządzony i podpisany przez ten podmiot, który spełnia dany warunek, czyli odpowiednio przez wykonawcę lub uczestnika konsorcjum lub podmiot udostępniający zasoby.
UWAGA: Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, powyższy wykaz może dotyczyć tylko robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył. (§ 9 ust. 3 pkt 1Rozporządzenia o podmiotowych środkach dowodowych)

- w celu wykazania spełniania warunku z Rozdziału 19 ust. 3.4.2. SWZ
3). WYKAZ OSÓB, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonana zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami.
UWAGA: Wykaz osób będzie musiał być sporządzony i podpisany przez ten podmiot, który spełnia dany warunek, czyli odpowiednio przez wykonawcę lub uczestnika konsorcjum lub podmiot udostępniający zasoby.
UWAGA: Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów (na podmiocie udostępniającym zasoby) w celu spełnienia powyższych warunków musi wraz z ofertą złożyć Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy, (o którym mowa w Rozdziale 16 ust. 3.5 SWZ) potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp.).

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zgodnie z art. 101 ust 4 ustawy Pzp. jeżeli w OPZ (opisie przedmiotu zamówienia) jest odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz art. 101 ust. 3 ustawy Pzp Zamawiający wskazuje, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym i należy przyjąć że odniesieniu takiemu towarzyszy wyraz „lub równoważny”. Wykonawca zobowiązany jest do udowodnienia w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104-107 ustawy Pzp., że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w OPZ.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych.
Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Jeżeli Wykonawca do wykonania przedmiotu zamówienia zastosuje rozwiązania równoważne w stosunku do tych opisanych przez Zamawiającego w OPZ zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, to Wykonawca zobowiązany jest w ust 12 Formularza Oferty (Załącznik Nr 1 do SWZ) wpisać czego rozwiązania równoważne dotyczą, wypisać przedmiotowe środki dowodowe jakie dołącza do formularza oferty oraz złożyć je razem z ofertą.
Jeżeli Wykonawca nie złoży ww. Przedmiotowych Środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne (nie potwierdzając w ten sposób równoważności oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia), Zamawiający będzie wzywał do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie. Wezwanie będzie dotyczyło jedynie przedmiotowych środków dowodowych wpisanych przez Wykonawcę do Formularza Ofertowego w ust. 12 tego Formularza. (zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy Pzp).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.

3. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy Pzp (ust. 3.1.Rozdziału 16 SWZ-) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (na Załączniku Nr 2a). Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:
3.1.Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
3.2.Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.

4. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5. W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 lub ust. 3 ustawy Pzp, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są dołączyć do oferty Oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy (Załącznik Nr 6 do SWZ).

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Przewidywane zmiany postanowień umowy opisano w §16, §16a, §16b, §16c Projektowanych Postanowień Umownych (Załacznik Nr 3 do SWZ) :
§ 16
Zmiany umowy
1. Zamawiający przewiduje zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadku:
1) w przypadku konieczność zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa.
- w przypadku wystąpienia w/w okoliczności skutkujących koniecznością zmiany umowy Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie Zamawiającego i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie wskazanej zmiany. Z okoliczności stanowiących podstawę zmiany do umowy strony sporządzą protokół podpisany przez obie strony.
2. Zamawiający przewiduje zmiany terminu realizacji zamówieniaw przypadku:
1) przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego,
2) działania siły wyższej rozumianej zgodnie z § 16a niniejszej umowy.
3) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie robót- fakt ten musi zostać udokumentowany wpisem kierownika budowy do dziennika budowy oraz zgłoszony niezwłocznie Zamawiającemu i musi zostać potwierdzony przez inspektora nadzoru,
4) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności,
5) wystąpienia nieprzewidzianych okoliczności związanych ze zmianą prawa (zarówno prawa krajowego jak i prawa Unii Europejskiej, w przepisach i standardach lub innych przepisach, bądź zmiana przepisów zostanie opublikowana w Dzienniku Ustaw, która to zmiana będzie miała wpływ na wykonanie umowy i konieczne będzie wprowadzenie zmian w wykonywanej umowie)
- w przypadku wystąpienia w/w okoliczności skutkujących koniecznością zmiany umowy Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie Zamawiającego i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie wskazanej zmiany. Z okoliczności stanowiących podstawę zmiany do umowy strony sporządzą protokół podpisany przez obie strony.
- Opóźnienia, o których mowa powyżej muszą być odnotowane w dzienniku budowy, udokumentowane stosownymi protokołami podpisanymi przez kierownika budowy , Inspektora Nadzoruoraz zaakceptowane przez Zamawiającego. W przypadkach wystąpienia opóźnień, Strony ustalą nowe terminy, z tym że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy równy będzie okresowi przerwy lub postoju.
3.Zamawiający przewiduje zmiany Umowy w przypadku:
1) Zmiana rachunku bankowego Wykonawcy, który jest zgodny z rachunkiem bankowym przypisanym mu w wykazie podmiotów zarejestrowanych jako podatnicy VAT.
2) Zmiany Kierownika Budowy i Kierownika Robót Wykonawcy. Zmiana musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga pisemnej akceptacji Zamawiającego. Osoba proponowana na zamianę winna posiadać uprawnienia zawodowe co najmniej równoważne z uprawnieniami wymaganymi przez Zamawiającego.
3) Poprawy jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu robot budowlanych, dostaw lub zmiana technologii.
4) Aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny bądź zmiany obowiązujących przepisów lub konieczność opracowania ekspertyz, opinii.
5)zmiany będącej wynikiem zmiany promesy o dofinansowanie udzielonej przez Instytucję Współfinansującą w zakresie terminów (w tym terminu rzeczowej realizacji projektu) lub wysokości i warunków płatności dofinansowania realizacji projektu stanowiącego przedmiot niniejszej umowy.
- W przypadku wystąpienia w/w okoliczności skutkujących koniecznością zmiany umowy Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie Zamawiającego i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie wskazanej zmiany. Z okoliczności stanowiących podstawę zmiany do umowy strony sporządzą protokół podpisany przez obie strony.

§ 16a
Siła Wyższa ...
Ciąg dalszy w SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-05-13 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem PLATFORMY PRZETARGOWEJ, na której prowadzone jest postępowanie.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-13 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-06-10

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Zamawiający uzyskał od Banku Gospodarstwa Krajowego Wstępną Promesę Nr 01/2021/1318/PolskiLad dotyczącą Dofinansowania Inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, z przeznaczeniem na realizację przez Zamawiającego Inwestycji pn.
"„Budowa Instalacji OZE wraz z termomodernizacją budynków oświatowych w Jaworznie”

Wykonawca podlega wykluczeniu nie tylko w przypadkami o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1-6 Ustawy Pzp ale również w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U.z 2022 poz. 835)

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.