Og³oszenie z dnia 2023-03-14
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00216011/01 - Wynik z dnia 2023-05-15
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja budynku ¦wietlicy Wiejskiej w Witkowicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA BRZEZINY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750147870
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ul. Henryka Sienkiewicza 16 A
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Brzeziny
1.5.3.) Kod pocztowy: 95-060
1.5.4.) Województwo: ³ódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - £ódzki
1.5.7.) Numer telefonu: 468743699
1.5.8.) Numer faksu: -
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gminabrzeziny@post.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.gminabrzeziny.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Termomodernizacja budynku ¦wietlicy Wiejskiej w Witkowicach
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-47f9bec3-b1e5-11ed-b8d9-2a18c1f2976f
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00134023
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-03-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00008163/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.5 Termomodernizacja budynku ¦wietlicy Wiejskiej w Witkowicach
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie jest dofinansowane ze ¶rodków Unii Europejskiej w ramach poddzia³ania „Wsparcie na wdra¿anie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez spo³eczno¶æ” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-47f9bec3-b1e5-11ed-b8d9-2a18c1f2976f3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemo¿liwiaj±cych komunikacjê Wykonawcy i Zamawiaj±cego za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail: gminabrzeziny@post.pl (nie dotyczy sk³adania ofert).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-
Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.
2. Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania do Platformy e-Zamówienia.
3. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
4. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia, o którym mowa w pkt 3, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje siê jako za³±czniki.
5. Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ wymienione w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia, o którym mowa w pkt 3, przekazywane w postêpowaniu sporz±dza siê w postaci elektronicznej: a)w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych (i przekazuje siê jako za³±cznik), lub b) jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej
(np. w tre¶ci wiadomo¶ci e-mail lub w tre¶ci „Formularza do komunikacji”).
6. Je¿eli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, zawieraj± informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U.z 2022 r. poz. 1233), wykonawca, w celu utrzymania w poufno¶ci tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowi±cy tajemnicê przedsiêbiorstwa”.
7. Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert (sposób sk³adania ofert opisano w rozdziale 13 SWZ) odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej
wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”).
8. Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
9. Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpowaniu przez wykonawcê wiadomo¶ci widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie postêpowania w zak³adce „Komunikacja”.
10.Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekaza³ w niniejszym postêpowaniu;
2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Termomodernizacja budynku ¦wietlicy Wiejskiej w Witkowicach” prowadzonym w trybie podstawowym;
3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2011 r. – Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z pó¼n.zm.), dalej „ustawa Pzp”;
4) dane osobowe Wykonawcy bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
5) obowi±zek podania przez Wykonawcê danych osobowych bezpo¶rednio go dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
7) Wykonawca posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych dotycz±cych Wykonawcy;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie narusza integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, ¿e przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;
8) Wykonawcy nie przys³uguje:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RIiRG.271.8.2023.RD
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegaj±cych na termomodernizacji budynku ¦wietlicy Wiejskiej w Witkowicach.
2. Zakres prac budowlanych obejmuje w szczególno¶ci:
- ocieplenie budynku,
- monta¿ zbiornika LPG,
- wykonanie instalacji pod³±czeniowej doziemnej,
- wykonanie wewnêtrznej instalacji gazowej,
- wykonanie instalacji doziemnej kanalizacyjnej,
- wykonanie instalacji c.o. z kot³owni±
- roboty budowlane uzupe³niaj±ce.
Dodatkowo nale¿y wymieniæ stolarkê drzwiow± zewnêtrzn± – poz. 17 i 18 przedmiaru bran¿y ogólnobudowlanej.
Dane techniczne budynku
Powierzchnia u¿ytkowa: 338,35 m2
Kubatura: 1630,03 m3
3. Szczegó³owy zakres obowi±zków Wykonawcy zawarty zosta³ we wzorze umowy stanowi±cym za³±cznik nr 2 do SWZ.
4. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia znajduje siê w za³±czniku Nr 1 i 1A do SWZ. Sk³adaj± siê na niego nastêpuj±ce dokumenty:
1) dokumentacja projektowa,
2) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB),
3) przedmiary robót.
Wykonawca jest zobowi±zany wykonaæ pe³ny zakres robót, który jest konieczny z punktu widzenia przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania finalnego efektu okre¶lonego przedmiotem zamówienia.
Z uwagi na to, ¿e wynagrodzenie wykonawcy wskazane w ofercie bêdzie mia³o charakter rycza³towy, wykonawca przy wycenie oferty powinien opieraæ siê na zakresie wskazanym w dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt 1) oraz STWIORB. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Wyst±pienie w trakcie realizacji umowy robót nieujêtych w przedmiarze lub robót w wiêkszej ilo¶ci w stosunku do przyjêtej w przedmiarze nie bêdzie uprawnia³o wykonawcy do ¿±dania dodatkowego wynagrodzenia - je¿eli roboty te ujête by³y w dokumentacji projektowej o której mowa w pkt 1) lub STWIORB.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45331000-6 - Instalowanie urz±dzeñ grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45212000-6 - Roboty budowlane w zakresie budowy wypoczynkowych, sportowych, kulturalnych, hotelowych i restauracyjnych obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiaj±cy dokona oceny ofert, które nie zosta³y odrzucone, na podstawie kryteriów oceny ofert: cena i okres gwarancji i rêkojmi.
2. Szczegó³owe zasady przyznawania puntów w ramach poszczególnych kryteriów zosta³y okre¶lone w rozdziale 17 SWZ.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rêkojmi
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu :1.1. zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w ww. zakresie.
1.2. uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów;
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w ww. zakresie.
1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w ww. zakresie.
1.4. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej w zakresie:
Wykonawca wyka¿e spe³nienie warunku, je¿eli:
1) bêdzie dysponowa³ co najmniej jedn± osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej, uprawniaj±ce do kierowania robotami budowlanymi objêtymi przedmiotem zamówienia, wydane na podstawie aktualnie obowi±zuj±cych przepisów prawa (lub odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów prawa w powy¿szym zakresie),
2) bêdzie dysponowa³ co najmniej jedn± osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych, uprawniaj±ce do kierowania robotami budowlanymi, wydane na podstawie aktualnie obowi±zuj±cych przepisów prawa (lub odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów prawa w powy¿szym zakresie),
Wy¿ej wymienione osoby powinny posiadaæ uprawnienia budowlane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 2351 z pó¼n. zm.) oraz Rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831). Zamawiaj±cy okre¶laj±c wymogi w zakresie posiadanych uprawnieñ budowlanych, dopuszcza odpowiadaj±ce im kwalifikacje zawodowe /dokumenty uprawniaj±ce do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie / wydane obywatelom pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub pañstw cz³onkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, z zastrze¿eniem art. 12a i innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 2351 z pó¼n. zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1646). Osoby przewidziane do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie obowi±zane s± pos³ugiwaæ siê biegle jêzykiem polskim. Je¿eli wykonawca powierzy te obowi±zki osobom nie pos³uguj±cym siê w dostatecznym stopniu jêzykiem polskim, bêdzie obowi±zany zaanga¿owaæ na czas realizacji zamówienia t³umaczy.
3) w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy, w tym okresie, wykona³ co najmniej 2 roboty budowlane polegaj±ce na budowie i/lub przebudowie i/lub remoncie i/lub termomodernizacji budynku o warto¶ci minimum 200 000,00 z³ brutto ka¿da.
2. Zamawiaj±cy mo¿e, oceniaj±c zdolno¶æ techniczn± lub zawodow±, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez Wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze Wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia na ka¿dym etapie postêpowania (art. 116 ust. 2 ustawy Pzp).
3. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wykazuj±c warunek udzia³u w postêpowaniu mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
4. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach podmiotów udostepniaj±cych zasoby, je¶li podmioty te wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
5. Sposób wykazania warunków udzia³u w postêpowaniu wskazano w rozdziale 8 SWZ.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udzia³u w postêpowaniu:
Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia przez Wykonawcê podmiotowych ¶rodków dowodowych w tym zakresie.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie (nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania) nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych (aktualnych na dzieñ z³o¿enia):
W celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - wed³ug za³±cznika nr 7 do SWZ,
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami- wed³ug za³±cznika nr 8 do SWZ,
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Zamawiaj±cy nie wymaga w niniejszym postêpowaniu przedmiotowych ¶rodków dowodowych.5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Oferta musi zawieraæ nastêpuj±ce o¶wiadczenia i dokumenty:1) Formularz ofertowy – do wykorzystania wzór (druk), stanowi±cy Za³±cznik nr 3 do SWZ (przy czym Wykonawca mo¿e sporz±dziæ ofertê wg innego wzorca, powinna ona wówczas obejmowaæ dane wymagane dla oferty
w SWZ i za³±cznikach).
2) O¶wiadczenia o których mowa w rozdziale 8.1 SWZ;
3) O¶wiadczenie, o którym mowa w rozdziale 8.2 SWZ (je¿eli dotyczy)
4) Zobowi±zanie lub inne dokumenty, o których mowa w pkt 9.4 SWZ (je¿eli dotyczy).
5) Potwierdzenie umocowania do dzia³ania w imieniu wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby:
a) zamawiaj±cy w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania, ¿±da z³o¿enia wraz z ofert± odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru;
b) wykonawca lub podmiot udostêpniaj±cy zasoby nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentów, o których mowa w lit a), je¿eli zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów.
c) je¿eli w imieniu wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w lit a), zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego zasoby z³o¿enia wraz z ofert± pe³nomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzaj±cego umocowanie do reprezentowania wykonawcy.
6) Pe³nomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (je¿eli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
a) o¶wiadczenia o których mowa w pkt. 8.1 SWZ sk³ada z ofert± ka¿dy
z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu lub kryteriów selekcji w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu lub kryteriów selekcji.
b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy. O¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ wg wymogów za³±cznika nr 5 do SWZ. O¶wiadczenie to jest podmiotowym ¶rodkiem dowodowym.
c) zobowi±zani s± oni na wezwanie Zamawiaj±cego, z³o¿yæ podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa:
- w pkt. 8.3.1 SWZ sk³ada odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-± spe³nienie warunku
- w pkt. 8.3.2 SWZ sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
3. Je¿eli zosta³a wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych wykonawców.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. W oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp Zamawiaj±cy przewiduje katalog zmian na które mo¿e wyraziæ zgodê, poni¿sze nie stanowi jednocze¶nie zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody. Zmiany te nie mog± naruszaæ postanowieñ art. 455 ust. 1 ustawy, a potrzeba ich wprowadzenia mo¿e wynikaæ w szczególno¶ci z nastêpuj±cych okoliczno¶ci:1.1 gdy na wniosek Wykonawcy, za zgod± Zamawiaj±cego, w trakcie prowadzenia inwestycji, wyst±pi konieczno¶æ dokonania zmian technologii wykonania elementów robót. Dopuszcza siê je tylko w przypadku, gdy proponowane przez niego rozwi±zanie jest równorzêdne lub lepsze od tego, jakie przewiduje projekt. W tym przypadku Wykonawca przedstawia projekt zawieraj±cy opis proponowanych zmian oraz niezbêdne rysunki, schematy itp. Projekt taki wymaga akceptacji nadzoru autorskiego i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiaj±cego oraz ewentualnego uzgodnienia z zarz±dcami sieci - zmiana nie spowoduje wzrostu wynagrodzenia.
1.2 zmiany sposobu realizacji przedmiotu zamówienia w postaci odmiennych od przyjêtych w specyfikacjach, dokumentacji technicznej, warunków geologicznych skutkuj±cych niemo¿liwo¶ci± zrealizowania umowy przy dotychczasowych za³o¿eniach technologicznych.
1.3 zmiany sposobu realizacji przedmiotu zamówienia w postaci odmiennych od przyjêtych w dokumentacji warunków terenowych w szczególno¶ci istnienia niezinwentaryzowanej infrastruktury podziemnej sieci, instalacji lub innych niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych i innych przeszkód skutkuj±cych niemo¿no¶ci± zrealizowania przedmiotu zamówienia przy dotychczasowych za³o¿eniach technologicznych, szczegó³owy zakres rozwi±zañ zamiennych/robót zamiennych/ dodatkowych robót / dodatkowych dostaw /dodatkowych us³ug musi zostaæ udokumentowany.
1.4 zmiany dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót pod warunkiem przedstawienia przez stronê inicjuj±c± dokumentacji zawieraj±cej opis proponowanych zmian wraz z informacj± o konieczno¶ci zmiany pozwolenia na budowê oraz przedmiary robót i niezbêdne rysunki. W przypadku gdy stron± inicjuj±c± jest Wykonawca dokumentacja o jakiej mowa powy¿ej wymaga zatwierdzenia przez Zamawiaj±cego.
1.5 wyst±pienia okoliczno¶ci powoduj±cych, ¿e niemo¿liwe jest zrealizowanie przedmiotu umowy w za³o¿ony z dokumentacji projektowej sposób zgodnie z zasadami sztuki budowlanej,
1.6 gdy z przyczyn organizacyjnych konieczna bêdzie zmiana osób upowa¿nionych do dokonywania czynno¶ci, z zastrze¿eniem, ¿e zmiana osób (np. kierownika budowy, projektanta) mo¿e nast±piæ pod warunkiem, ¿e wskazane osoby bêd± posiada³y uprawnienia to¿same z wymaganymi przez Zamawiaj±cego w specyfikacji warunków zamówienia.
1.7 konieczno¶æ zmniejszenia przez Zamawiaj±cego zakresu rzeczowego robót,
1.8 zmiany podwykonawcy, w przypadku je¶li dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powo³ywa³ siê w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w ustawie Prawo zamówieñ publicznych – pod warunkiem wskazania Zamawiaj±cemu, i¿ proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spe³nia je w stopniu nie mniejszym ni¿ wymagany w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia, ocena spe³niania warunków dokonana bêdzie przez Zamawiaj±cego na moment sk³adania ofert lub zg³oszenia zmiany przez Wykonawcê,
1.9 z powodu zaistnienia omy³ek pisarskich i rachunkowych w tre¶ci umowy,
1. 10 usuniêcia rozbie¿no¶ci lub niejasno¶ci w rozumieniu pojêæ lub sformu³owañ u¿ytych w umowie, których nie bêdzie mo¿na usun±æ w inny sposób, a zamiana tre¶ci umowy bêdzie umo¿liwiaæ usuniêcie rozbie¿no¶ci lub niejasno¶ci i doprecyzowanie jaj zapisów w celu jej jednoznacznej interpretacji.
Ci±g dalszy w sekcji IX - Informacje dodatkowe.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-03-31 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za pomoc± Platformy e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl. Sposób sk³adania ofert opisano w rozdziale 13 SWZ.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-03-31 10:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-04-29
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Ci±g dalszy sekcji VII pkt 7.4):1.11 zmiana terminu wykonania/zakoñczenia robót lub etapu (czê¶ci) robót, w tym jego przed³u¿enia, w sytuacji wyra¿enia przez Zamawiaj±cego zgody na skutek zaistnienia okoliczno¶ci niezawinionych przez Wykonawcê, w szczególno¶ci w nastêpuj±cych przypadkach:
a) dzia³ania si³y wy¿szej maj±cej wp³yw na wykonanie zamówienia, jako zdarzenia zewnêtrznego, którego nie mo¿na by³o przewidzieæ ani mu zapobiec przy zachowaniu nale¿ytej staranno¶ci; za si³ê wy¿sz± uwa¿aæ siê bêdzie w szczególno¶ci: powód¼, po¿ar i inne klêski ¿ywio³owe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, nag³e przerwy w dostawie energii elektrycznej,
b) wyst±pienia okoliczno¶ci zaistnia³ych w trakcie realizacji zamówienia, a w szczególno¶ci: niesprzyjaj±ce warunki atmosferyczne, hydrologiczne (ci±g³e opady deszczu lub ¶niegu, niskie temperatury), archeologiczne, geologiczne lub zaistnienie kolizji z sieciami/instalacjami infrastruktury, innymi niezinwentaryzowanymi obiektami budowlanymi, przeszkodami itp., uniemo¿liwiaj±cymi realizacje zamówienia,
c) ujawnienia niezinwentaryzowanych lub o odmiennym przebiegu niezgodnym z inwentaryzacj± podziemnych sieci, instalacji lub urz±dzeñ obcych i konieczno¶ci± wykonania robót zwi±zanych z ich zabezpieczeniem lub usuniêciem kolizji,
d) z powodu dzia³añ osób trzecich (w tym organów administracji, instytucji bran¿owych, osób indywidulanych) uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie/wykonanie prac, które to dzia³ania nie s± konsekwencj± winy którejkolwiek ze stron umowy,
e) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia,
f) w przypadku wyst±pienia konieczno¶ci wykonania zamówienia/robót dodatkowych,
g) w przypadku wstrzymania robót budowlanych, gdyby ich kontynuacja mog³a wywo³aæ zagro¿enie b±d¼ spowodowaæ niedopuszczaln± niezgodno¶æ z projektem,
h) zawieszeniem robót przez Zamawiaj±cego z przyczyn zale¿nych od wykonawcy,
1.12 Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy w przypadku:
a) konieczno¶ci zrealizowania jakiejkolwiek czê¶ci robót, objêtej przedmiotem Umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwi±zañ technicznych lub technologicznych, ni¿ wskazane w dokumentacji projektowej, a wynikaj±cych ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub nienale¿ytym wykonaniem przedmiotu Umowy,
b) konieczno¶ci realizacji robót wynikaj±cych z wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian uznanych za nieistotne odstêpstwo od projektu budowlanego, wynikaj±cych z art. 36a ust. 1 Prawa Budowlanego,
c) realizacji dodatkowych robót nieobjêtych umow± po spe³nieniu warunków okre¶lonych w art. 455 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp,
d) w sytuacjach okre¶lonych w art. 455 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp,
e) w zakresie okre¶lonym w art. 455 ust. 2 ustawy Pzp
2. Zamawiaj±cy, po stwierdzeniu, ¿e okoliczno¶ci zwi±zane z wyst±pieniem COVID-19, mog± wp³yn±æ lub wp³ywaj± na nale¿yte wykonanie umowy, mo¿e w uzgodnieniu z wykonawc± dokonaæ zmiany umowy, o której mowa w art. 455 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. - Prawo zamówieñ publicznych, w szczególno¶ci przez:
1) zmianê terminu wykonania umowy lub jej czê¶ci, lub czasowe zawieszenie wykonywania umowy lub jej czê¶ci,
2) zmianê sposobu wykonywania dostaw, us³ug lub robót budowlanych,
3) zmianê zakresu ¶wiadczenia wykonawcy i odpowiadaj±c± jej zmianê wynagrodzenia wykonawcy
- o ile wzrost wynagrodzenia spowodowany ka¿d± kolejn± zmian± nie przekroczy 50% warto¶ci pierwotnej umowy.
- Z uwagi na ograniczon± liczbê znaków (4 tys.) dalsza czê¶æ zmian umowy zawarta jest w rozdziale 21 SWZ.
-Z postêpowania wyklucza siê Wykonawcê, w przypadkach o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022
roku o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. 2022 r., poz. 835).
INNE PRZETARGI Z BRZEZIN
- Termomodernizacja budynku Ochotniczej Stra¿y Po¿arnej w Paprotni
- Termomodernizacja budynku Ochotniczej Stra¿y Po¿arnej w D±brówce Du¿ej
- Przebudowa drogi gminnej wewnêtrznej w msc. Buczek, gm. Brzeziny
wiêcej: przetargi w Brzezinach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa budynku na potrzeby ¶wietlicy wiejskiej w Trzebie¿y
- Modernizacja instalacji c.o. i c.w.u. w budynku przy ul. Jaworzniaków 15
- Realizacja robót budowlanych zwi±zanych z projektem pn. "Poprawa efektywno¶ci energetycznej instytucji edukacyjnych", z podzia³em na dwie czê¶ci(...)"
- Przebudowa i remont pomieszczeñ w budynku nr 1 przy ul. Annopol 6 w Warszawie
- Remont i modernizacja sali widowiskowej Lipskiego Centrum Kultury wraz z reaktywacj± nowoczesnego kina cyfrowego
- Budowa budynku stra¿nicy OSP w miejscowo¶ci £awki
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.