Ogłoszenie z dnia 2025-03-06
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00103913/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-02-13
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Opracowanie (implementacja i wdrożenie) kompleksowego systemu informatycznego w zakresie ochrony przyrody w województwie podkarpackim
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: UCZELNIA PAŃSTWOWA IM. JANA GRODKA W SANOKU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 371020877
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Mickiewicza 21
1.5.2.) Miejscowość: Sanok
1.5.3.) Kod pocztowy: 38-500
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński
1.5.7.) Numer telefonu: 0134655962
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: asabat@up-sanok.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.up-sanok.edu.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d9882740-b674-4834-9946-afc674e8147c1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie (implementacja i wdrożenie) kompleksowego systemu informatycznego w zakresie ochrony przyrody w województwie podkarpackim2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d9882740-b674-4834-9946-afc674e8147c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00133620
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00097943/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Opracowanie (implementacja i wdrożenie) kompleksowego systemu informatycznego w zakresie ochrony przyrody w województwie podkarpackim
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00103913
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: DO.262-01.25
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 500000 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem postępowania jest opracowanie (implementacja i wdrożenie) kompleksowego systemu informatycznego zwanego dalej „systemem”, umożliwiającego zarządzanie oraz udostępnianie wiedzy naukowej dotyczącej flory, siedlisk i zbiorowisk roślinnych oraz form ochrony przyrody na obszarze pięciu górskich powiatów województwa podkarpackiego.
Założenia projektu.
• Opracowanie systemu informatycznego integrującego cyfrowy atlas roślin i siedlisk terenów górskich Podkarpacia z funkcjami edycji, prezentacji i analizy danych środowiskowych, dostosowanego do różnych grup użytkowników.
• Stworzenie w systemie katalogu roślin naczyniowych, zawierającego informacje takie jak taksonomia, biologia gatunków, zastosowania użytkowe oraz zagrożenia, wzbogaconego o wysokiej jakości zdjęcia.
• Opracowanie w systemie katalogu 60 kluczowych siedlisk i zbiorowisk, z możliwością przeglądania galerii powiązanych gatunków, zdjęć sferycznych oraz szczegółowych opisów stanu ochrony i zagrożeń.
• Opracowanie w ramach systemu portalu mapowego umożliwiającego wizualizację rozmieszczenia roślin, siedlisk i form ochrony przyrody.
• Zgromadzenie i zasilenie systemu danymi opisowymi oraz dokumentacją fotograficzną.
• Opracowanie modułu rekrutacji użytkowników, takich jak przedsiębiorcy, samorządowcy, leśnicy i rolnicy, umożliwiającego dodawanie ich usług i produktów do systemu w celu promowania lokalnego kapitału naturalnego.
• Stworzenie strony internetowej będącej integralną częścią systemu, z panelem administracyjnym i CMS, umożliwiającej publikowanie aktualności w języku polskim i angielskim.
• Zintegrowanie narzędzi edukacyjnych i informacyjnych w systemie, które zwiększą świadomość społeczeństwa na temat ochrony środowiska, wspierając działania edukacyjne oraz promując znaczenie bioróżnorodności.
• Stworzenie narzędzi wspierających proces komunikacji społeczeństwa z lokalnymi ekspertami, przedsiębiorcami oraz dostawcami usług.
• udzielenie gwarancji na wykonane prace.
• świadczenie usługi opieki serwisowej nad wdrożonymi systemami bez dodatkowych opłat przez cały okres gwarancyjny.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z wymaganiami w zakresie jego realizacji oraz warunków gwarancji określają:
2.1 Załącznik nr 1 do SWZ zawierający:
a) Wzór Formularza ofertowego,
2.2 Załącznik nr 2 do SWZ – Wzór umowy. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze Umowy wraz
z załącznikami,
2.3 Załącznik nr 7 do SWZ – opis przedmiotu zamówienia (OPZ),
4.5.3.) Główny kod CPV: 72212000-4 - Usługi programowania oprogramowania aplikacyjnego
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
48517000-5 - Pakiety oprogramowania informatycznego
48311000-1 - Pakiety oprogramowania do zarządzania dokumentami
48900000-7 - Różne pakiety oprogramowania i systemy komputerowe
48612000-1 - System zarządzania bazą danych
72253200-5 - Usługi w zakresie wsparcia systemu
72263000-6 - Usługi wdrażania oprogramowania
72000000-5 - Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia
80500000-9 - Usługi szkoleniowe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający popełnił błąd w opisie przedmiotu zamówienia; „Wykonawca opracuje system informatyczny udostępniający dane przyrodnicze w formie opisowej (interaktywny atlas roślin) oraz przestrzennej (przeglądarka mapowa/system informacji przestrzennej), pozyska dane w postaci fotografii oraz lokalizacji około 500 gatunków roślin naczyniowych i zasili system danymi w postaci wspomnianych zdjęć gatunków i ich charakterystyk” , powyższy opis jest niezgodny z zapisami projektu „Bioróżnorodność górskich obszarów Podkarpacia wobec wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu” na który zamawiający pozyskał wsparcie finansowe z Ministerstwa Edukacji i Nauki, gdzie zapisano, że katalog roślin naczyniowych: obejmie wszystkie rośliny naczyniowe stwierdzone na terenie 5 powiatów (około 1 000 gatunków).Za wadę postępowania uzasadniającą jego unieważnienie uznaje się przede wszystkim błędy popełnione w dokumentacji postępowania. Kwestię tę ocenia się, uwzględniając właściwe przepisy dotyczące procedury udzielenia zamówienia, przykładowo warunków udziału w postępowaniu lub wymagań stawianych ofertom, a także zasady prowadzenia postępowania wskazane w art. 16 PZP. Przepis ten stanowi, że zamawiający przygotowuje i przeprowadza je w sposób przejrzysty, proporcjonalny i zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców
Wada postępowania stanowi podstawę jego unieważnienia, ponieważ opisu przedmiotu zamówienia nie spełnił wymagań wynikających z art. 99 ust. 1 PZP. Zgodnie z tym przepisem przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.
Wobec powyższego, Zamawiający unieważnia przedmiotowe postępowanie na podstawie art. 255 pkt 5) i 6) ustawy PZP, ponieważ jest obarczone wadą. Wada opisana w uzasadnieniu ma charakter nieusuwalny. Oznacza to, że nie można jej skorygować unieważniając wadliwie dokonaną czynność Zamawiającego lub dokonując czynności prawidłowej. Dodatkowo wada uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Ponadto wada powoduje niezgodność z zapisami w/w projektu, co może skutkować zwrotem dotacji przez Zamawiającego, a wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 509928,50 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 613155,00 PLN
INNE PRZETARGI Z SANOKA
- Zakup, dostawa, montaż oraz uruchomienie urządzeń do pobierania opłat (parkomatów) za postój pojazdów na terenie Płatnej Strefy Parkowania Gminy Miejskiej Sanok w ilości 13 sztuk
- Opracowanie dokumentacji projektowej budowy sieci wodociągowej oraz sieci kanalizacji sanitarnej na terenie Gminy Sanok
- Wykonanie usług dezynfekcji i doczyszczenia (po zamknięciu basenu) w Centrum Rehabilitacji i Sportu w Sanoku - basen wewnętrzny
- "Budowa łącznika obwodnicy Sanoka (DK28) z drogą powiatową nr P2212R (ul. Okulickiego) w Sanoku - etap 2 robót km od 0+602,55 do 0+641,70 oraz od 0,000,00 do 0+202,68".
więcej: przetargi w Sanoku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń grupowych dla pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie "szytych na miarę" w zakresie zamówień publicznych
- Dostawa serwerów w ramach projektu pn. "Zwiększenie cyberbezpieczeństwa Gminy Miejskiej Świdnik"
- OBSŁUGA INFORMATYCZNA I OBSŁUGA INFRASTRUKTURY SERWEROWEJ Zakładu Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku-Białej
- "Realizacja czynności związanych z pełnieniem funkcji Kierownika Działu IT oraz administratora systemów informatycznych na rzecz Szpitala Praskiego pw. Przemienienia Pańskiego Sp. z o.o."
- "Dostawa sprzętu i oprogramowania wraz z wdrożeniem - w ramach projektu "Cyberbezpieczny Samorząd Gminy Bielice".
- Kompleksowa usługa obejmująca przeprowadzenie szkoleń, warsztatów coachingowych, spotkań doradczych i superwizji wraz z przygotowaniem materiałow w ramach projektu "Kochaj Swoja Polibudę!"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





