Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00071844/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-03-01
- 2022/BZP 00086984/01 - Modyfikacja z dnia 2022-03-15
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Zaprojektowanie, dostawa, budowa i uruchomienie Przydomowych Biologicznych Oczyszczalni Ścieków w miejscowości Rogaszyce, gmina Ostrzeszów”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto i Gmina Ostrzeszów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250855140
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zamkowa 31
1.5.2.) Miejscowość: Ostrzeszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-500
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@wgpr.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://ostrzeszow.nowoczesnagmina.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://asystent.postepowania.pl/org/wgpr/org/ostrzeszow/postepowania/3541.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Zaprojektowanie, dostawa, budowa i uruchomienie Przydomowych Biologicznych Oczyszczalni Ścieków w miejscowości Rogaszyce, gmina Ostrzeszów”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-97b33bbc-9972-11ec-baa2-b6d934483bfb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00131859
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00039385/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w miejscowości Rogaszyce
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Program Rozwoju Obszarów Wieljskich2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00071844/02
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IDR.271.2.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
W ramach przedmiotu zamówienia planuje się realizację:a. 34 przydomowe oczyszczalnie o minimalnej przepustowości 0,75 m3/d – do obsługi 1 -5 osób – Typ I
b. 10 przydomowych oczyszczalni o minimalnej przepustowości 1,30 m3/d – do obsługi 6 - 9 osób – Typ II
Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) Wykonanie dokumentacji projektowej,
b) Dostawę, montaż i uruchomienie 44 sztuk przydomowych oczyszczalni ścieków oraz pompowni ścieków, o ile będzie to niezbędne dla prawidłowej pracy oczyszczalni .
c) Wykonanie dokumentacji powykonawczej.
d) Pełnienie nadzorów autorskich w ramach opracowanej dokumentacji projektowej.
e) Przeprowadzenie prób końcowych (w tym rozruchu technologicznego)
i nadzór nad próbami eksploatacyjnymi.
f) Wykonanie badań ścieków oczyszczonych dla 10 % wykonanych PBOŚ. Badania muszą być zlecone do laboratorium posiadającego odpowiednią akredytację.
g) Przeprowadzenie szkolenia dla wszystkich użytkowników przydomowych oczyszczalni w zakresie obsługi i eksploatacji urządzeń.
h) Przygotowanie i przekazanie szczegółowej instrukcji obsługi użytkownikom przydomowych oczyszczalni.
i) Po zakończeniu realizacji zadania, wykonanie Raportu, w którym zaprezentowane zostaną przez Wykonawcę wyniki w zakresie pozwalającym na stwierdzenie dotrzymania parametrów oczyszczenia ścieków.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45232421-9 - Roboty w zakresie oczyszczania ścieków
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45232421-9 - Roboty w zakresie oczyszczania ścieków
45232423-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków
45255600-5 - Roboty w zakresie kładzenia rur w kanalizacji
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45350000-5 - Instalacje mechaniczne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.5.5.) Wartość części: 911900 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
W ramach przedmiotu zamówienia planuje się realizację:a. 43 przydomowe oczyszczalnie o minimalnej przepustowości 0,75 m3/d - do obsługi 1 -5 osób – Typ I
b. 5 przydomowych oczyszczalni o minimalnej przepustowości 1,30 m3/d – do obsługi 6 - 9 osób – Typ II
Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) Wykonanie dokumentacji projektowej,
b) Dostawę, montaż i uruchomienie 48 sztuk przydomowych oczyszczalni ścieków oraz pompowni ścieków, o ile będzie to niezbędne dla prawidłowej pracy oczyszczalni .
c) Wykonanie dokumentacji powykonawczej.
d) Pełnienie nadzorów autorskich w ramach opracowanej dokumentacji projektowej.
e) Przeprowadzenie prób końcowych (w tym rozruchu technologicznego)
i nadzór nad próbami eksploatacyjnymi.
f) Wykonanie badań ścieków oczyszczonych dla 10 % wykonanych PBOŚ. Badania muszą być zlecone do laboratorium posiadającego odpowiednią akredytację.
g) Przeprowadzenie szkolenia dla wszystkich użytkowników przydomowych oczyszczalni w zakresie obsługi i eksploatacji urządzeń.
h) Przygotowanie i przekazanie szczegółowej instrukcji obsługi użytkownikom przydomowych oczyszczalni.
i) Po zakończeniu realizacji zadania, wykonanie Raportu, w którym zaprezentowane zostaną przez Wykonawcę wyniki w zakresie pozwalającym na stwierdzenie dotrzymania parametrów oczyszczenia ścieków.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45232421-9 - Roboty w zakresie oczyszczania ścieków
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45232421-9 - Roboty w zakresie oczyszczania ścieków
45232423-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków
45255600-5 - Roboty w zakresie kładzenia rur w kanalizacji
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45350000-5 - Instalacje mechaniczne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.5.5.) Wartość części: 994800 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
W ramach przedmiotu zamówienia planuje się realizację:a. 40 przydomowych oczyszczalni o minimalnej przepustowości 0,75 m3/d - do obsługi 1 -5 osób – Typ I
b. 8 przydomowych oczyszczalni o minimalnej przepustowości 1,30 m3/d – do obsługi 6 - 9 osób – Typ II
Przedmiot zamówienia obejmuje:
a) Wykonanie dokumentacji projektowej,
b) Dostawę, montaż i uruchomienie 48 sztuk przydomowych oczyszczalni ścieków oraz pompowni ścieków, o ile będzie to niezbędne dla prawidłowej pracy oczyszczalni .
c) Wykonanie dokumentacji powykonawczej.
d) Pełnienie nadzorów autorskich w ramach opracowanej dokumentacji projektowej.
e) Przeprowadzenie prób końcowych (w tym rozruchu technologicznego)
i nadzór nad próbami eksploatacyjnymi.
f) Wykonanie badań ścieków oczyszczonych dla 10 % wykonanych PBOŚ. Badania muszą być zlecone do laboratorium posiadającego odpowiednią akredytację.
g) Przeprowadzenie szkolenia dla wszystkich użytkowników przydomowych oczyszczalni w zakresie obsługi i eksploatacji urządzeń.
h) Przygotowanie i przekazanie szczegółowej instrukcji obsługi użytkownikom przydomowych oczyszczalni.
i) Po zakończeniu realizacji zadania, wykonanie Raportu, w którym zaprezentowane zostaną przez Wykonawcę wyniki w zakresie pozwalającym na stwierdzenie dotrzymania parametrów oczyszczenia ścieków.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45232421-9 - Roboty w zakresie oczyszczania ścieków
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45232421-9 - Roboty w zakresie oczyszczania ścieków
45232423-3 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków
45255600-5 - Roboty w zakresie kładzenia rur w kanalizacji
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45350000-5 - Instalacje mechaniczne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.5.5.) Wartość części: 994800 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:
Postępowanie podlega unieważnieniu na podstawie art. 255 pkt. 2 Ustawy, to jest wszystkie oferty podlegały odrzuceniu.
Uzasadnienie faktyczne:
W związku z koniecznością odrzucenia ofert Wykonawców EKOFIRMA Przemysław Gruszka i ALU-MIX Firma Inwestycji Budowlanych Adrian Mika, wszystkie oferty w postępowaniu podlegają odrzuceniu.
1) EKOFIRMA Przemysław Gruszka
Uzasadnienie prawne odrzucenia oferty: Oferta wykonawcy podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 6 Ustawy gdyż jest treść jest niezgodna z warunkami zamówienia
Uzasadnienie faktyczne: Wykonawca wraz z ofertą złożył przedmiotowe środki dowodowe, w ramach których zawarł informacje o oferowanych.
W podmiotowych środkach dowodowych Wykonawca wskazał, iż:
1) W instrukcji obsługi przydomowych oczyszczalni ścieków EKOBLOK na str. 50:
„połączona technologia ruchomych złóż fluidalnych i osadu czynnego”
Zgodnie z pkt. 3.4.4. SWZ:
„3.4.4. Podstawowe parametry dotyczące równoważności przydomowych oczyszczalni ścieków:
Nazwa parametru Parametr projektowany Parametr równoważny
1. Technologia oczyszczania ścieków SBR osad czynny ze złożem zanurzonym
Wskazany parametr jest niezgodny zarówno z parametrem projektowanym, ale także parametrem równoważnym.
2) W instrukcji obsługi przydomowych oczyszczalni ścieków EKOBLOK na str. 56:
„producent udziela gwarancji na okres 24 miesięcy na wszelkie podzespoły elektryczne oczyszczalni oraz 10 lat na zbiornik oczyszczalni EKOBLOK „
Zgodnie pkt. 3.5.1. SWZ:
3.5.1. Wykonawca udzieli na wykonane roboty gwarancji na okres minimum 60 miesięcy, licząc od dnia przyjęcia protokołu odbioru robót. Na zbiornik oczyszczalni Wykonawca udzieli gwarancji minimum 15 lat, tj. 180 miesięcy .
Na urządzenia elektryczne (dmuchawa, pompa), Wykonawca udzieli gwarancji minimum na 24 miesiące.
Wskazana gwarancja jest niezgodna z ta określoną w SWZ i dokumentacją zamówienia.
3) W instrukcji obsługi przydomowych oczyszczalni ścieków EKOBLOK na str. 51:
„podczyszczanie ścieków w osadniku gnilnym”
Zgodnie z załącznikiem 4 do SWZ - PFU na str. 5:
W celu eliminacji procesów gnilnych dla zmniejszenia ryzyka występowania przykrych zapachów, wymaga się, aby proces oczyszczania ścieków odbywał się bez zastosowania osadnika gnilnego lub komory wstępnej.
Wskazany parametr jest niezgodny z dokumentacją zamówienia.
Powyższe uzasadniało odrzucenie oferty Wykonawcy w oparciu o art. 226 ust. 1 pkt 3, 4 i 6 Ustawy.
2) ALU-MIX Firma Inwestycji Budowlanych Adrian Mika
Uzasadnienie prawne odrzucenia oferty: Oferta wykonawcy podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 Ustawy gdyż wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy.
Uzasadnienie faktyczne:
Zgodnie z zapisami pkt.11.1 SWZ, Zamawiający żądał w niniejszym postępowaniu wniesienia wadium w wysokości
w zakresie zadania 1: 25 000 zł
w formach określonych w pkt. 11.3. SWZ.
Wykonawca ALU-MIX Firma Inwestycji Budowlanych Adrian Mika złożył wraz z ofertą ubezpieczeniową gwarancję przetargową Nr 912700650089 w zakresie zadania 1,
W ramach złożonej gwarancji w pkt. 7 gwarancji Nr 912700650089:
7. Niniejsza Gwarancja ważna jest od dnia 17-03-2022 r. do dnia 15-04-2022 r. (okres ważności Gwarancji). Przez okres ważności Gwarancji rozumie się okres czasu, w którym zaistniał którykolwiek z przypadków, o których mowa w ust. 4, skutkujących zatrzymaniem wadium.
Zgodnie z art. 97 ust. 5 Ustawy (co wskazano też w pkt. 11.2. SWZ):
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.
W związku z tym, iż otwarcie ofert miało miejsce 21 marca 2022 roku, a okres związania ofertą trwa do 19 kwietnia 2022 roku, gwarancja ubezpieczeniowa nie zapewnia ciągłości zabezpieczenia wadialnego do dnia upływu terminu związania ofertą.
Powyższe uzasadniało odrzucenie oferty Wykonawcy w oparciu o art. 226 ust. 1 pkt 3, 4 i 6 Ustawy.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:
Postępowanie podlega unieważnieniu na podstawie art. 255 pkt. 2 Ustawy, to jest wszystkie oferty podlegały odrzuceniu.
Uzasadnienie faktyczne:
W związku z koniecznością odrzucenia ofert Wykonawców EKOFIRMA Przemysław Gruszka i ALU-MIX Firma Inwestycji Budowlanych Adrian Mika, wszystkie oferty w postępowaniu podlegają odrzuceniu.
1) EKOFIRMA Przemysław Gruszka
Uzasadnienie prawne odrzucenia oferty: Oferta wykonawcy podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 6 Ustawy gdyż jest treść jest niezgodna z warunkami zamówienia
Uzasadnienie faktyczne: Wykonawca wraz z ofertą złożył przedmiotowe środki dowodowe, w ramach których zawarł informacje o oferowanych.
W podmiotowych środkach dowodowych Wykonawca wskazał, iż:
1) W instrukcji obsługi przydomowych oczyszczalni ścieków EKOBLOK na str. 50:
„połączona technologia ruchomych złóż fluidalnych i osadu czynnego”
Zgodnie z pkt. 3.4.4. SWZ:
„3.4.4. Podstawowe parametry dotyczące równoważności przydomowych oczyszczalni ścieków:
Nazwa parametru Parametr projektowany Parametr równoważny
1. Technologia oczyszczania ścieków SBR osad czynny ze złożem zanurzonym
Wskazany parametr jest niezgodny zarówno z parametrem projektowanym, ale także parametrem równoważnym.
2) W instrukcji obsługi przydomowych oczyszczalni ścieków EKOBLOK na str. 56:
„producent udziela gwarancji na okres 24 miesięcy na wszelkie podzespoły elektryczne oczyszczalni oraz 10 lat na zbiornik oczyszczalni EKOBLOK „
Zgodnie pkt. 3.5.1. SWZ:
3.5.1. Wykonawca udzieli na wykonane roboty gwarancji na okres minimum 60 miesięcy, licząc od dnia przyjęcia protokołu odbioru robót. Na zbiornik oczyszczalni Wykonawca udzieli gwarancji minimum 15 lat, tj. 180 miesięcy .
Na urządzenia elektryczne (dmuchawa, pompa), Wykonawca udzieli gwarancji minimum na 24 miesiące.
Wskazana gwarancja jest niezgodna z ta określoną w SWZ i dokumentacją zamówienia.
3) W instrukcji obsługi przydomowych oczyszczalni ścieków EKOBLOK na str. 51:
„podczyszczanie ścieków w osadniku gnilnym”
Zgodnie z załącznikiem 4 do SWZ - PFU na str. 5:
W celu eliminacji procesów gnilnych dla zmniejszenia ryzyka występowania przykrych zapachów, wymaga się, aby proces oczyszczania ścieków odbywał się bez zastosowania osadnika gnilnego lub komory wstępnej.
Wskazany parametr jest niezgodny z dokumentacją zamówienia.
Powyższe uzasadniało odrzucenie oferty Wykonawcy w oparciu o art. 226 ust. 1 pkt 3, 4 i 6 Ustawy.
2) ALU-MIX Firma Inwestycji Budowlanych Adrian Mika
Uzasadnienie prawne odrzucenia oferty: Oferta wykonawcy podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 Ustawy gdyż wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy.
Uzasadnienie faktyczne:
Zgodnie z zapisami pkt.11.1 SWZ, Zamawiający żądał w niniejszym postępowaniu wniesienia wadium w wysokości
w zakresie zadania 2: 25 000 zł
w formach określonych w pkt. 11.3. SWZ.
Wykonawca ALU-MIX Firma Inwestycji Budowlanych Adrian Mika złożył wraz z ofertą ubezpieczeniową gwarancję przetargową Nr 912700650104 w zakresie zadania 2,
W ramach złożonej gwarancji w pkt. 7 gwarancji Nr 912700650104:
7. Niniejsza Gwarancja ważna jest od dnia 17-03-2022 r. do dnia 15-04-2022 r. (okres ważności Gwarancji). Przez okres ważności Gwarancji rozumie się okres czasu, w którym zaistniał którykolwiek z przypadków, o których mowa w ust. 4, skutkujących zatrzymaniem wadium.
Zgodnie z art. 97 ust. 5 Ustawy (co wskazano też w pkt. 11.2. SWZ):
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.
W związku z tym, iż otwarcie ofert miało miejsce 21 marca 2022 roku, a okres związania ofertą trwa do 19 kwietnia 2022 roku, gwarancja ubezpieczeniowa nie zapewnia ciągłości zabezpieczenia wadialnego do dnia upływu terminu związania ofertą.
Powyższe uzasadniało odrzucenie oferty Wykonawcy w oparciu o art. 226 ust. 1 pkt 3, 4 i 6 Ustawy.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:
Postępowanie podlega unieważnieniu na podstawie art. 255 pkt. 2 Ustawy, to jest wszystkie oferty podlegały odrzuceniu.
Uzasadnienie faktyczne:
W związku z koniecznością odrzucenia ofert Wykonawców EKOFIRMA Przemysław Gruszka i ALU-MIX Firma Inwestycji Budowlanych Adrian Mika, wszystkie oferty w postępowaniu podlegają odrzuceniu.
1) EKOFIRMA Przemysław Gruszka
Uzasadnienie prawne odrzucenia oferty: Oferta wykonawcy podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 6 Ustawy gdyż jest treść jest niezgodna z warunkami zamówienia
Uzasadnienie faktyczne: Wykonawca wraz z ofertą złożył przedmiotowe środki dowodowe, w ramach których zawarł informacje o oferowanych.
W podmiotowych środkach dowodowych Wykonawca wskazał, iż:
1) W instrukcji obsługi przydomowych oczyszczalni ścieków EKOBLOK na str. 50:
„połączona technologia ruchomych złóż fluidalnych i osadu czynnego”
Zgodnie z pkt. 3.4.4. SWZ:
„3.4.4. Podstawowe parametry dotyczące równoważności przydomowych oczyszczalni ścieków:
Nazwa parametru Parametr projektowany Parametr równoważny
1. Technologia oczyszczania ścieków SBR osad czynny ze złożem zanurzonym
Wskazany parametr jest niezgodny zarówno z parametrem projektowanym, ale także parametrem równoważnym.
2) W instrukcji obsługi przydomowych oczyszczalni ścieków EKOBLOK na str. 56:
„producent udziela gwarancji na okres 24 miesięcy na wszelkie podzespoły elektryczne oczyszczalni oraz 10 lat na zbiornik oczyszczalni EKOBLOK „
Zgodnie pkt. 3.5.1. SWZ:
3.5.1. Wykonawca udzieli na wykonane roboty gwarancji na okres minimum 60 miesięcy, licząc od dnia przyjęcia protokołu odbioru robót. Na zbiornik oczyszczalni Wykonawca udzieli gwarancji minimum 15 lat, tj. 180 miesięcy .
Na urządzenia elektryczne (dmuchawa, pompa), Wykonawca udzieli gwarancji minimum na 24 miesiące.
Wskazana gwarancja jest niezgodna z ta określoną w SWZ i dokumentacją zamówienia.
3) W instrukcji obsługi przydomowych oczyszczalni ścieków EKOBLOK na str. 51:
„podczyszczanie ścieków w osadniku gnilnym”
Zgodnie z załącznikiem 4 do SWZ - PFU na str. 5:
W celu eliminacji procesów gnilnych dla zmniejszenia ryzyka występowania przykrych zapachów, wymaga się, aby proces oczyszczania ścieków odbywał się bez zastosowania osadnika gnilnego lub komory wstępnej.
Wskazany parametr jest niezgodny z dokumentacją zamówienia.
Powyższe uzasadniało odrzucenie oferty Wykonawcy w oparciu o art. 226 ust. 1 pkt 3, 4 i 6 Ustawy.
2) ALU-MIX Firma Inwestycji Budowlanych Adrian Mika
Uzasadnienie prawne odrzucenia oferty: Oferta wykonawcy podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 Ustawy gdyż wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy.
Uzasadnienie faktyczne:
Zgodnie z zapisami pkt.11.1 SWZ, Zamawiający żądał w niniejszym postępowaniu wniesienia wadium w wysokości
w zakresie zadania 3: 25 000 zł
w formach określonych w pkt. 11.3. SWZ.
Wykonawca ALU-MIX Firma Inwestycji Budowlanych Adrian Mika złożył wraz z ofertą 3 ubezpieczeniową gwarancję przetargową Nr 912700650109 w zakresie zadania 3,
W ramach złożonej gwarancji w pkt. 7 gwarancji Nr 912700650109:
7. Niniejsza Gwarancja ważna jest od dnia 17-03-2022 r. do dnia 15-04-2022 r. (okres ważności Gwarancji). Przez okres ważności Gwarancji rozumie się okres czasu, w którym zaistniał którykolwiek z przypadków, o których mowa w ust. 4, skutkujących zatrzymaniem wadium.
Zgodnie z art. 97 ust. 5 Ustawy (co wskazano też w pkt. 11.2. SWZ):
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.
W związku z tym, iż otwarcie ofert miało miejsce 21 marca 2022 roku, a okres związania ofertą trwa do 19 kwietnia 2022 roku, gwarancja ubezpieczeniowa nie zapewnia ciągłości zabezpieczenia wadialnego do dnia upływu terminu związania ofertą.
Powyższe uzasadniało odrzucenie oferty Wykonawcy w oparciu o art. 226 ust. 1 pkt 3, 4 i 6 Ustawy.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
INNE PRZETARGI Z OSTRZESZOWA
więcej: przetargi w Ostrzeszowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Chlebowie oraz Modernizacja PSZOK w Polanowicach w Gminie Wiejskiej Gubin
- Modernizacja oświetlenia wraz z wymianą istniejących opraw oświetleniowych na oprawy typu LED na terenie gminy Dubienka- postępowanie powtórzone
- Wykonanie zakątka pod mądrą sową - budowa strefy wyciszenia i odpoczynku dla uczniów oraz mieszkańców (numer postępowania UD-IX-ZP-13-2024)
- OPRACOWANIE DOKUMENTACJI TECHNICZNEJ NIEZBĘDNEJ DO BUDOWY MAGAZYNU ZBIORÓW MUZEALNYCH
- Rozbudowa i przebudowa budynku użyteczności publicznej przy ul. Dzieci Polskich 1 o pomieszczenia przeznaczone dla Klubu dziecięcego "Pszczółki" w Myszyńcu
- Modernizacja i przebudowa Pracowni Endoskopii Szpitala Grochowskiego im. dr med. Rafała Masztaka Sp. z o.o. w Warszawie
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.