Ogłoszenie z dnia 2025-03-04
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00192908/01 - Wynik z dnia 2025-04-16
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w 2025r.
dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi zamieszkałych
na terenie Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowych Skalmierzycach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 301009287
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Podkocka 4
1.5.2.) Miejscowość: Nowe Skalmierzyce
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-460
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mgops@noweskalmierzyce.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mgopsnoweskalmierzyce.naszops.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
pomoc społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w 2025r.
dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi zamieszkałych
na terenie Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f657e5e6-7d55-4d8b-b9e7-306efd318a4b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00129254
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00129014/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w 2025r. dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi zamieszkałych na terenie Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f657e5e6-7d55-4d8b-b9e7-306efd318a4b3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy e zamówienia, dostępnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/
W niniejszym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń przekazywane są wyłącznie przy użyciu komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy e-zamówienia. W związku z tym:
a) Składanie wniosków o wyjaśnienie treści SWZ,
b) Złożenie oferty,
c) Składanie podmiotowych środków dowodowych,
d) Składanie innych oświadczeń, informacji i wyjaśnień
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej zostały określone w SWZ zamieszczonej pod adresem strony internetowej prowadzonego postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje zostały zawarte w pkt 2 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje zostały zawarte w pkt 2 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 252.2.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Na przedmiot zamówienia, składa się wykonywanie specjalistycznych usług opiekuńczych dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi, w mieszkaniu świadczeniobiorców lub w uzasadnionych przypadkach w miejscu zapewnionym przez wykonawcę polegających na: uczeniu i rozwijaniu umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza: kształtowaniu umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowaniu do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzeniu treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieraniu, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak: samoobsługa, dbałość o higienę i wygląd, wsparciu psychologicznym, rozmowach terapeutycznych, wspieraniu psychologiczno-pedagogicznym i edukacyjno-terapeutycznym zmierzającym do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług;
zapewnieniu dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, między innymi: terapię pedagogiczną, terapię logopedyczną, terapię psychologiczną, Terapię Ręki, Terapię Integracji Sensorycznej, Trening umiejętności społecznych, Terapię Thomatis, Hipoterapię w zależności od potrzeb.
Szacunkowa liczba świadczeń wynosi 1140 godzin w okresie realizacji zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-18
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy pzp o wartości netto: nie przekraczającej 58.000,00 zł netto.
Zamówienia, polegać będą na powtórzeniu podobnych usług do tych objętych przedmiotem zamówienia podstawowego. Zamówienia te będą mogły zostać udzielone, gdy będzie to korzystne dla Zamawiającego lub zajdzie potrzeba ich wykonania. Ponadto zamówienia te będą mogły zostać udzielone po zabezpieczeniu odpowiednich środków finansowych na sfinansowanie zamówienia. Zamówienia te będą udzielane z zastosowaniem jednostkowych cen, obowiązujących w umowie dla zamówienia podstawowego, a jeśli nie będzie to możliwe, na warunkach wynegocjowanych przez Zamawiającego i Wykonawcę.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wykonujących specjalistyczne usługi opiekuńcze dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi (Kadra Wykonawcy)
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:nie podlegają wykluczeniu;
spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w pkt. 8.2 SWZ
Za spełniających warunki udziału w postępowaniu Zamawiający uzna Wykonawców, którzy spełniają warunki dotyczące:
zdolności technicznej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie co najmniej dwie usługi polegające na świadczeniu usług opiekuńczych dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym, każda usługa po co najmniej 500 godzin, w ramach jednej umowy.
W przypadku umów będących w trakcie realizacji (na dzień składania ofert) Zamawiający będzie brał pod uwagę wyłącznie liczbę godzin dotyczącą faktycznie zrealizowanych usług w ramach jednej umowy (tj. nie później niż na dzień składania ofert), wpisaną do formularza „Wykaz Usług - doświadczenie”.
zdolności zawodowej:
Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował w dacie wykonywania zamówienia, w miejscu jego wykonywania osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia w szczególności, co najmniej 8 osobami posiadającymi uprawnienia do wykonywania zamówienia, które będą skierowane do wykonania zamówienia oraz, że osoby te posiadają kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne dla wykonania zamówienia, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U. z 2024r. poz.816). Zamawiający wymaga, aby osoby skierowane do realizacji usług:
Pedagog min. 1 osoba,
Logopeda min. 1 osoba,
Psycholog min. 1 osoba,
Terapeuta ręki
Terapeuta Integracji Sensorycznej min. 1 osoba,
Trener TUS (Trening Umiejętności Społecznych) 1 osoba,
Trener Terapii Thomatis 1 osoba,
Hipoterapeuta min. 1 osoba,
Zamawiający wymaga, aby osoby skierowane do realizacji usług posiadały udokumentowane przeszkolenie oraz co najmniej trzymiesięczne doświadczenie w zawodzie pedagoga, logopedy, psychologa, terapeuty ręki, terapeuty SI, trenera TUS, trenera Terapii Thomatis, hipoterapeuty, w jednej z następujących jednostek: w szpitalu psychiatrycznym, w jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi, placówce terapii lub w placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym, w ośrodku terapeutyczno - edukacyjno - wychowawczym, w warsztacie terapii zajęciowej, w innej jednostce niż wymienione powyżej świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi. Osoby świadczące specjalistyczne usługi opiekuńcze muszą posiadać przeszkolenie i doświadczenie w zakresie: umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań, kształtowanie nawyków celowej aktywności, prowadzenie treningu zachowań społecznych.
W trakcie trwania umowy kadra nie może ulec zmianie, dopuszcza się ewentualną zmianę w szczególnie uzasadnionych przypadkach za zgodą opiekuna dziecka.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.Pełnomocnictwo, o którym mowa wyżej należy sporządzić w jednej z form wskazanych poniżej, a następnie przekazać Zamawiającemu wyłącznie za pośrednictwem Platformy e- zamówienia.
Patrz także zapisy pkt 9.4-9.11 SWZ.
Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej należy złożyć w jednej z poniższych form:
w formie elektronicznej (tj. postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę/osoby uprawnioną/ne do reprezentowania Wykonawców),
w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby uprawnioną/ne do reprezentowania Wykonawców,
cyfrowego odwzorowania pełnomocnictwa sporządzonego w postaci papierowej poświadczonego przez mocodawców, tj. dokumentu elektronicznego będącego kopią elektroniczną treści pełnomocnictwa zapisanej w postaci papierowej, opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez mocodawców,
cyfrowego odwzorowania pełnomocnictwa sporządzonego w postaci papierowej poświadczonego przez notariusza, tj. dokumentu elektronicznego będącego kopią elektroniczną treści pełnomocnictwa zapisanej w postaci papierowej, opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z postępowania z powodów, o których mowa w pkt 7.1. i 7.2. SWZ, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 8.2. SWZ Wykonawcy wykazują w sposób następujący:
przynajmniej jeden z wykonawców - w zakresie warunku, o którym mowa w pkt 8.2) SWZ (Zamawiający nie dopuszcza „sumowania” doświadczenia dwóch i więcej wykonawców w celu potwierdzenie spełnienia tego warunku).
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w pkt 9.1 SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (z zachowaniem formy przewidzianej w pkt 9.4 SWZ).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian oraz warunki ich wprowadzenia określa projekt umowy będący załącznikiem do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-03-12 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Składanie ofert następuje za pośrednictwem platformy e-zamówienia dostępny pod adresem internetowym : https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-12 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-04-10
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w roku 2025
- Świadczenie usług społecznych w formie specjalistycznych usług opiekuńczych mieszkańcom miasta Ostrołęki w wieku 60+ w miejscu ich zamieszkania
- Dostawa i montaż czujek bezpieczeństwa wraz z systemem teleopieki i monitoringu dla osób starszych
- Świadczenie usług opiekuńczych oraz specjalist. usług opiekuńczych dla uczestników projektu nr FEPM.05.17-IZ.00-0015/24 pn."Usługi społeczne w Gminie Nowa Karczma" w ramach FE dla Pomorza 2021-2027.
- "Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych (SUO 7 części) w miejscu zamieszkania odbiorców (Gmina Wronki) w roku 2025 r."
- Usługa interwencji kryzysowej
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.