eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bia³y Dunajec › Modernizacji drogi gminnej nr 420012K ul. Jana Paw³a II w miejscowo¶ci Bia³y Dunajec, Gmina Bia³y Dunajec

Porêczenia kontraktowe dla firm startuj±cych w przetargach publicznych




Og³oszenie z dnia 2023-03-09


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacji drogi gminnej nr 420012K ul. Jana Paw³a II w miejscowo¶ci Bia³y Dunajec, Gmina Bia³y Dunajec

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA BIA£Y DUNAJEC

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491892038

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Jana Paw³a II 312

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Bia³y Dunajec

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-425

1.5.4.) Województwo: ma³opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski

1.5.7.) Numer telefonu: 182079521

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@bialydunajec.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bialydunajec.com.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacji drogi gminnej nr 420012K ul. Jana Paw³a II w miejscowo¶ci Bia³y Dunajec, Gmina Bia³y Dunajec

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-994a0ad2-be79-11ed-b311-9aae6ad31be8

2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00128721

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2023-03-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00063700/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.1 Modernizacja drogi gminnej nr 420012K ul. Jana Paw³a II, w miejscowo¶ci Bia³y Dunajec, Gmina Bia³y Dunajec

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/pn/dunajec/proceedings

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Za po¶rednictwem platformazakupowa.pl pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/dunajec/proceedings

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami w zakresie:
- przesy³ania Zamawiaj±cemu pytañ do tre¶ci SWZ;
- przesy³ania odpowiedzi na wezwanie Zamawiaj±cego do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych;
- przesy³ania odpowiedzi na wezwanie Zamawiaj±cego do z³o¿enia/poprawienia/uzupe³nienia o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, podmiotowych ¶rodków dowodowych, innych dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adanych w postêpowaniu;
- przesy³ania odpowiedzi na wezwanie Zamawiaj±cego do z³o¿enia wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 lub z³o¿onych podmiotowych ¶rodków dowodowych lub innych dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adanych w postêpowaniu;
- przesy³ania odpowiedzi na wezwanie Zamawiaj±cego do z³o¿enia wyja¶nieñ dot. tre¶ci przedmiotowych ¶rodków dowodowych;
- przes³ania odpowiedzi na inne wezwania Zamawiaj±cego wynikaj±ce z ustawy - Prawo zamówieñ publicznych;
- przesy³ania wniosków, informacji, o¶wiadczeñ Wykonawcy;
- przesy³ania odwo³ania/inne
Zamawiaj±cy bêdzie przekazywa³ wykonawcom informacje za po¶rednictwem platformazakupowa.pl.
Informacje dotycz±ce odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu sk³adania i otwarcia
ofert Zamawiaj±cy bêdzie zamieszcza³ na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której
zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, bêdzie przekazywana za
po¶rednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Szczegó³owy opis przedstawia Dzia³ II. SWZ Ochrona danych osobowych

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegó³owy opis przedstawia Dzia³ II. SWZ Ochrona danych osobowych

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IZP.271.8.2023.AM

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja drogi gminnej nr 420012K ul. Jana Paw³a II w miejscowo¶ci Bia³y Dunajec, Gmina Bia³y Dunajec na dwóch odcinkach:
odcinek 1 w km 0+405,00 - 1+511,00; L=1106m
odcinek 2 w km 2+068,50 - 2+940,50; L=872m
Zadanie jest dofinansowane ze ¶rodków Rz±dowego Funduszu Polski £ad: Program Inwestycji Strategicznych.

2. Zakres inwestycji obejmuje:
2. 1. Rozebranie istniej±cej nawierzchni chodników i poboczy
2.2. Frezowanie istniej±cej nawierzchni jezdni
2.3. Rozebranie krawê¿ników i obrze¿y
2.4. Regulacja wysokosciowa istniejacych wpustów, studni rewizyjnych oraz wymiana pojedynczych, zniszczonych studzienek z wpustami ulicznymi
2.5. Prze³o¿enie krawê¿nika granitowego wraz likwidacj± nierówno¶ci i zapadniêc, u³o¿enie ¶cieku z kostki betonowej pomiêdzy jezdni± i poboczem utwardzonym, u³o¿enie obrze¿y
2.6. Odtworzenie nawierzchni jezdni z zastosowaniem wzmacniaj±cej siatki z w³ókien szklanych 120x120kN
2.7. Odtworzenie nawierzchni chodnika oraz pobocza gruntowego z wykorzystaniem kostki z rozbiórki (prze³o¿enie z uzupe³nieniem uszkodzonych elementów).

3. Podczas prowadzonych prac nale¿y zapewniæ doj¶cie i dojazd do s±siadujacych gruntów, ograniczaj±c do niezbêdnego minimum uci±¿liwo¶ci spowodowane pracami budowlanymi. Nale¿y zwróciæ szczególna uwagê na wykonanie zasypek uzbrojenia podziemnego z materia³u niewysadzinowego oraz ich solidne zagêszczenie (Is=1,0). Jest to warunek konieczny dla wykonania trwa³ej konstrukcji nawierzchni drogowej.
4. Materia³ z frezowania nawierzchni bitumicznej oraz wszystkie materia³y nadaj±ce siê do powtórnego u¿ytku Wykonawca wywiezie z placu budowy w miejsce na terenie Gminy Bia³y Dunajec wskazane przez Inwestora.
5. Wykonawca w ramach realizacji zadania na w³asny koszt wykona nastêpuj±ce czynnosci:
- ustanowi na w³asny koszt kierownika budowy oraz kierowników robót w bran¿ach: drogowej, instalacji w zakresie sieci kanalizacyjnych oraz pozosta³ych niebêdnych do prawid³owego wykonania zadania.
- zapewnieni pe³n± obs³ugê geodezyjnej, niezbêdn± do zrealizowania inwestycji
- zabezpieczenie placu budowy oraz projekt tymczasowej organizacji ruchu.


6. Szczegó³owy zakres robót zawiera:
Dokumentacja kosztorysowa – przedmiar robót za³ nr 9 do SWZ.
Prace objête przedmiotem zamówienia musz± byæ zgodne z dokumentacj± kosztorysow±, obowi±zuj±cymi normami oraz sztuk± budowlan±.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kana³ów ¶ciekowych

45233320-8 - Fundamentowanie dróg

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-10-16

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
2.1. zdolno¶ci technicznej lub zawodowej.
2.1.1. Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ nale¿ycie co najmniej jedn± robotê w zakresie robót budowlanych obejmuj±cych roboty polegaj±ce na remoncie, modernizacji, budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni asfaltowej o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 1 000 000,00 z³otych (s³awnie: jedem milion z³otych 00/100) wraz z dokumentami potwierdzaj±cymi, ¿e wykazane roboty wykonane zosta³y w sposób nale¿yty, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane.
2.1.2. Wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ osobami, które bêd± uczestniczyæ w wykonaniu zamówienia i które bêd± odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi oraz osoby te bêd± posiadaæ wymagane kwalifikacje zawodowe i wykszta³cenie, tj. posiadaæ uprawnienia budowlane zgodnie z ustaw± z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (jt. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 z pó¼n. zm.) oraz rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 wrze¶nia 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, niezbêdne do kierowania robotami w zakresie: Kierownika budowy - specjalno¶æ drogowej
- wymagane kwalifikacje: uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci drogowej lub równowa¿ne umo¿liwiaj±ce zgodne z prawem pe³nienie funkcji kierownika budowy przedmiotu umowy,
- do¶wiadczenie zawodowe – pe³nienie funkcji kierownika budowy na co najmniej jednej robocie zwi±zanej z remontem budow±, odbudow±, rozbudow± lub przebudow± drogi (dróg) publicznej gdzie warto¶æ nadzorowanych robót by³a wiêksza lub równa 1 000 000,00 z³ brutto w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
- Uwaga: Wykonawca jest zobowi±zany do ustanowienia na w³asny koszt kierownika budowy oraz kierowników robót bran¿owych niezbêdnych do wykonania przedmiotu umowy. Zamawiaj±cy dopuszcza ³±czenie funkcji kierownika budowy z funkcj± kierownika robót pod warunkiem spe³nienia przez tê osobê ³±cz±c± funkcjê wszystkich warunków wymaganych dla tych funkcji.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. O¶wiadczenie wykonawcy na podstawie art. 125 ust.1 PZP
2.Zamawiaj±cy ¿±da, by wykonawca z³o¿y³ wraz z ofert± kosztorys ofertowy przygotowany na podstawie przedmiaru robót stanowi±cego Za³±cznik nr 9 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1) O¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym Wykonawca, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – za³±cznik nr 6 do SWZ
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty budowlane zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacjê o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane. Wzór druku wykazu stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ
4) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, które bêd± pe³niæ funkcje kierownika budowy, zgodnie z za³±cznikiem nr 4a do SWZ

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Wykonawca zobowi±zany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysoko¶ci: 20 000,00 z³ (s³ownie: dwadzie¶cia tysiêcy 00/100 z³otych);

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, sk³ada ka¿dy z Wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy.
4. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

Zamawiaj±cy przewiduje dokonanie p³atno¶ci czê¶ciowych w dwóch transzach o wysoko¶ci:
- 5% wynagrodzenia brutto – zaliczka przekazana Wykonawcy (faktura zaliczkowa),
- pozosta³a czê¶æ wynagrodzenia brutto – p³atne po zakoñczeniu realizacji ca³ego zadania (faktura koñcowa).

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 PZP oraz wskazanym we wzorze umowy, stanowi±cym Za³±cznik nr 5 do SWZ.
2. Zmiana umowy wymaga dla swej wa¿no¶ci, pod rygorem niewa¿no¶ci, zachowania formy pisemnej.
Zmiany umowy opisuje § 28 projektu umowy, który jest za³ nr 5 do SWZ

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-03-24 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/dunajec/proceedings

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-03-24 10:05

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.