eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Skierniewice › Modernizacja deszczowni i budowa ujęcia wód podziemnych do nawadniania pól i sadów doświadczalnych Instytutu Ogrodnictwa - Państwowego Instytutu Badawczego w Skierniewicach - 2

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-03-09


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja deszczowni i budowa ujęcia wód podziemnych
do nawadniania pól i sadów doświadczalnych Instytutu Ogrodnictwa – Państwowego Instytutu Badawczego w Skierniewicach - 2

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Instytut Ogrodnictwa - Państwowy Instytut Badawczy

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 101023342

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Konstytucji 3 Maja 1/3

1.5.2.) Miejscowość: Skierniewice

1.5.3.) Kod pocztowy: 96-100

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@inhort.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://inhort.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Instytut badawczy

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja deszczowni i budowa ujęcia wód podziemnych
do nawadniania pól i sadów doświadczalnych Instytutu Ogrodnictwa – Państwowego Instytutu Badawczego w Skierniewicach - 2

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-441ca785-bd82-11ed-8261-62cbbe4d0ca4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00127200

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/instytut_ogrodnictwa/proceedings

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy cyfrowej https://platformazakupowa.pl/pn/instytut_ogrodnictwa.
2. Instrukcje korzystania z Platformy dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności przesyłanie pytań do treści SWZ, oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się za pośrednictwem Platformy, o której mowa w Rozdziale I ust. 2 SWZ i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
7) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
2. Formaty plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne z Obwieszczeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2017 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych.
3. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf.
4. W przypadku przekazywania dokumentu elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: .zip. .7Z.
5. Wśród formatów powszechnych, a NIE występujących w rozporządzeniu występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.
6. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) akceptuje warunki korzystania z Platformy określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
2) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin
7. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z Platformy, w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu, ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 ustawy Pzp.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zamawiający informuje, że w związku ze stosowaniem procedury przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przetwarza dane osobowe przekazane przez Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
2. Dane osobowe, które znalazły się w posiadaniu Zamawiającego w wyniku prowadzenia postępowania są przetwarzane w celu wykonania czynności związanych z przeprowadzeniem postępowania, realizacją umowy o udzielenie zamówienia publicznego oraz realizacją obowiązków ustawowych określonych w obowiązujących przepisach prawa.
3. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego będzie zobowiązany do przekazania Zamawiającemu danych osobowych osób, które zostaną wskazane do wykonania czynności związanych z realizacją umowy oraz danych kontaktowych umożliwiających wypełnienie przez Zamawiającego obowiązku informacyjnego, o którym mowa w art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L. 119 z 04.05.2016 r., str. 1), dalej „RODO”.
4. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Zamawiającego zawiera Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych, stanowiąca Załącznik nr 14 do SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 6/ZP/2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja w systemie zaprojektuj i wybuduj modernizacji deszczowni i budowa ujęcia wód podziemnych do nawadniania pól i sadów doświadczalnych Instytutu Ogrodnictwa – Państwowego Instytutu Badawczego w Skierniewicach przy ul. Sobieskiego i ul. Rybickiego (obręb 04 i 05 m. Skierniewice).
2. Przedmiot zamówienia składa się z następujących etapów:
1) Etap I obejmujący:
a) prace przedprojektowe i projektowe obejmujące m. in. opracowanie projektu robót geologicznych, przygotowanie wniosku i innych dokumentów do uzyskania pozwolenia wodno-prawnego na planowane szczególne korzystanie z wód oraz na urządzenia wodne wraz z uzyskaniem tego pozwolenia, opracowanie dokumentacji na budowę nowego ujęcia wód podziemnych;
b) sporządzenie Dokumentacji Projektowej dla wszystkich robót wraz z uzyskaniem ostatecznej i prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę oraz skutecznym zgłoszeniem zamiaru wykonania robót budowlanych;
c) instalację nowych rurociągów zasilających wraz z końcówkami hydrantowymi zasilającymi przenośne lub przewoźne deszczownie polowe;
d) remont budynku istniejącej pompowni;
e) dostawę i montaż zestawu hydroforowego wraz z niezbędnymi urządzeniami do zapewnienia odpowiedniego ciśnienia, wydajności i jakości wody;
2) Etap II obejmujący:
a) remont istniejącego zbiornika wody (wykonanie nowej podbudowy płyty dennej oraz wyłożenie całości zbiornika membraną PEHD 2 mm w sposób szczelny, zabezpieczenie części dennej płytą betonową zbrojoną włóknem rozproszonym, skarpy umocnione płytami betonowymi ażurowymi, wymiana przyłączy zasilających i odprowadzających wodę, wykonanie ogrodzenia zbiornika);
b) wykonanie nowego ujęcia wody do zasilania zbiornika (w formie studni głębinowej, o zakładanej wydajności eksploatacyjnej 15-20 dm3/s tzn. 54 - 72 m3/h);
c) rozbiórka istniejącego budynku pompowni nr 2;
d) budowa kontenerowej stacji uzdatniania wody;
e) roboty końcowe.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera:
1) załącznik nr 1 do SWZ – Program funkcjonalno-użytkowy,
2) załącznik nr 1a do SWZ – Koncepcja zagospodarowania terenu,
3) załącznik nr 1b do SWZ – Uwagi i zmiany Zamawiającego do PFU.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Warunki udziału w postępowaniu określają postanowienia Rozdziału III SWZ.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie:
1) sytuacji ekonomicznej i finansowej:
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (projektowaniem budynków i budowli oraz wykonywaniem robót budowlanych) na sumę gwarancyjną odpowiadająca co najmniej 3 000 000,00 zł;
b) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada zdolność kredytową lub środki finansowe na kwotę nie mniejszą niż 3 000 000,00 zł.
2) w zakresie zdolności technicznej i zawodowej:
a) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał w sposób należyty i zgodnie z przepisami prawa budowlanego co najmniej dwa (2) zadania inwestycyjne o wartości minimum 1 000 000,00 brutto każde zadanie, polegające na budowie lub przebudowie systemu nawodnienia upraw lub innych systemów zaopatrzenia w wodę lub z branży instalacyjnej wod-kan, w tym także w zakresie budowy systemów kanalizacji, które zostały odebrane i oddane do użytkowania zgodnie z zasadami prawa budowlanego;
b) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat, wykonał w sposób należyty i zgodnie z przepisami prawa budowlanego co najmniej jedną (1) usługę o wartości usługi minimum 60 000,00 zł brutto, polegającą na wykonaniu projektu budowy lub przebudowy systemu nawodnienia upraw lub innych systemów zaopatrzenia w wodę lub z branży instalacyjnej wod-kan, w tym także w zakresie budowy systemów kanalizacji.
c) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje nw. osobami:
i. kierownikiem budowy, tj. osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, wpisaną na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, posiadającą minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik budowy lub kierownik robót oraz, która była kierownikiem budowy lub kierowała co najmniej (1) jedną budową - przez cały okres realizacji inwestycji (od rozpoczęcia budowy do jej zakończenia) - polegającą na budowie, lub przebudowie systemu nawodnienia upraw lub innych systemów zaopatrzenia w wodę lub z branży instalacyjnej wod-kan, w tym także w zakresie budowy systemów kanalizacji, której wartość wynosiła nie mniej niż 1 000 0000, 00 zł brutto, której zakończenie miało miejsce w okresie ostatnich 5 lat wstecz liczonym od dnia składania ofert;
ii. kierownikiem robót elektrycznych, tj. osobą posiadającą minimum 5 lat (liczone wstecz od dnia składania ofert) uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji oraz urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wpisaną na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;
iii. kierownikiem robót budowlanych, tj. osobą posiadającą minimum 5 lat (liczone wstecz od dnia składania ofert) uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, wpisaną na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;
iv. projektantem w specjalności konstrukcyjno – budowlanej – tj. osobą posiadającą minimum 5 lat (liczone wstecz od dnia składania ofert) uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, która wpisana jest na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;
v. projektantem w specjalności instalacyjnej I – tj. osobą posiadającą minimum 5 lat (liczone wstecz od dnia składania ofert) uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, która wpisana jest na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;
vi. projektantem w specjalności instalacyjnej II – tj. osobą posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, wpisaną jest na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, oraz pełniła funkcję projektanta dla co najmniej (1) jednej usługi projektowej w zakres której wchodziło zaprojektowanie robót budowlanych polegających na budowie, lub przebudowie systemu nawodnienia upraw lub innych systemów zaopatrzenia w wodę lub z branży instalacyjnej wod-kan, w tym także w zakresie budowy systemów kanalizacji, a wartość usługi projektowej dla wszystkich branż wyniosła łącznie nie mniej niż: 60 000.00 zł brutto, przy czym odbiór dokumentacji miał miejsce w okresie ostatnich - 5 lat wstecz liczonym wstecz od dnia składania ofert.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę którego oferta została najwyżej oceniona do przedstawienia następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie, opisanym w ust. 1 pkt 1, 2 i 4 (art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 Pzp) sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem;
2) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie opisanym w ust. 1 pkt 5, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jednolity Dz.U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SWZ);
3) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie opisanym w ust. 2 pkt 1 (art. 109 ust. 1 pkt 1 Pzp), wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego, lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie opisanym w ust. 2 pkt 1 (art. 109 ust. 1 pkt 1 Pzp), wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
5) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie opisanym w ust. 2 pkt 2 (art. 109 ust. 1 pkt 4 Pzp), sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
6) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu (art. 108 ust. 1 pkt 3, 4, 5, 6 Pzp) oraz przesłanek wykluczenia dot. Ukrainy. (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SWZ).

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia przez Wykonawcę w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) warunki w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej:
a) dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (projektowaniem budynków i budowli oraz wykonywaniem robót budowlanych) na sumę gwarancyjną odpowiadająca co najmniej 3 000 000,00 zł;
b) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem, w wysokości 3 000 000,00 zł.
2) warunki w zakresie zdolności technicznej i zawodowej:
a) wykazu robót budowlanych sporządzonego według wzoru stanowiącego Załącznik nr 8 do SWZ wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Do każdej pozycji wykazu należy załączyć dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty, w szczególności informację o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i były prawidłowo ukończone.
Jeżeli dokumenty potwierdzające spełnianie warunków będą określały wartość w walucie obcej, to Zamawiający przeliczy tą wartość na złote polskie wg średniego kursu NBP na dzień, do którego określona wartość się odnosi.
b) wykazu usług sporządzonego według wzoru stanowiącego Załącznik nr 9 do SWZ wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania lub wykonania- oraz podmiotów, na rzecz których – usługi te zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Do każdej pozycji wykazu należy załączyć dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty, w szczególności informację o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i były prawidłowo ukończone.
Jeżeli dokumenty potwierdzające spełnianie warunków będą określały wartość w walucie obcej, to Zamawiający przeliczy tą wartość na PLN wg średniego kursu NBP na dzień, do którego określona wartość się odnosi;
c) wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, sporządzonego według wzoru stanowiącego Załącznik nr 10 do SWZ, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Do oferty winny być dołączone następujące dokumenty:
1) Oferta Wykonawcy zgodnie z załączonym wzorem formularza oferty (Załącznik nr 2 do SWZ), zawierającym cenę wyliczoną w sposób opisany w Rozdziale XIV,
2) oświadczenie wykonawcy o podleganiu/niepodleganiu wykluczeniu (Załącznik nr 3 do SWZ),
3) oświadczenia o spełnianiu/niespełnianiu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 4 do SWZ),
4) pełnomocnictwo - jeżeli oferta wraz z oświadczeniami składana jest przez pełnomocnika należy do oferty załączyć pełnomocnictwo upoważniające pełnomocnika do tej czynności,
5) pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
6) w przypadku polegania na zasobach innych podmiotów:
a) zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – jeżeli dotyczy (załącznik nr 7 do SWZ),
b) oświadczenie podmiotu trzeciego w zakresie podlegania/niepodlegania,
c) oświadczenie podmiotu trzeciego o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu;
7) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika jaki zakres rzeczowy wykonania zamówienia realizować zamierzają poszczególni Wykonawcy (Załącznik nr 13 do SWZ),
8) oryginał wniesienia wadium, jeżeli zabezpieczenie wadialne zostało wniesione w formie niepieniężnej.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 70 000,00 zł (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych 00/100) przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r. poz. 299 ze zm.).
2. Dowód wniesienia wadium należy załączyć do oferty, jeżeli wadium zostało wniesione w formie niepieniężnej. Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy.
3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy:
08 1240 3321 1111 0000 2853 6787 (PEKAO SA I O/Skierniewice) z dopiskiem „Wadium na modernizację deszczowni i budowę ujęcia wód podziemnych do nawadniania pól i sadów doświadczalnych Instytutu Ogrodnictwa – Państwowego Instytutu Badawczego w Skierniewicach - 2: 6/ZP/2023”
4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
5. W przypadku, gdy Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy, lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą, Zamawiający odrzuca ofertę w oparciu o art. 226 ust. 1 pkt 14 Pzp.
6. Zamawiający zwraca wadium Wykonawcom na zasadach określonych w art. 98 Pzp.
7. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli:
1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 Pzp lub art. 128 ust. 1 Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa
w art. 57 Pzp lub art. 106 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej;
2) Wykonawca, którego oferta została wybrana:
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.
8. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98 ust. 6 Pzp.
9. Wadium wnoszone w formach innych niż pieniądz:
1) musi zawierać stwierdzenie, że gwarant lub poręczyciel zobowiązuje się nieodwołalnie, bezwarunkowo i na pierwsze żądanie pokryć wszelkie zobowiązania Wykonawcy wobec Zamawiającego wynikające z zapisów SWZ dotyczące wadium, do wysokości gwarantowanej kwoty, na pierwsze żądanie Zamawiającego;
2) musi wskazywać informacje pozwalające na identyfikację postępowania, którego dotyczy (np. nazwę i numer postępowania);
3) nie może wprowadzać żadnych dodatkowych warunków merytorycznych, od spełnienia których zależy spełnienie świadczeń z tytułu udzielonej gwarancji lub poręczenia.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. W przypadku wniesienia oferty przez dwa (lub więcej) podmioty gospodarcze, wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia publicznego, oferta winna spełniać wymagania określone w art. 58 Pzp, w tym:
1) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie
z art. 58 ust. 2 Pzp Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. W związku z powyższym niezbędne jest przedłożenie w ofercie dokumentu zawierającego pełnomocnictwo w celu ustalenia prawidłowej reprezentacji Wykonawców w sposób umożliwiający ich identyfikację;
2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, jaki zakres rzeczowy wykonania zamówienia realizować zamierzają poszczególni Wykonawcy;
3) w celu wykazania niepodlegania wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia wymagane jest dla każdego konsorcjanta oddzielnie przedłożenie na wezwanie Zamawiającego dokumentów podmiotowych.
2. W odniesieniu do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga, aby:
1) doświadczeniem, o którym mowa w Rozdziale III ust. 1 pkt 2 lit a i b - w zakresie wykonanych robót i usług wykazał się konsorcjant, który będzie wykonywał kluczowy zakres robót;
2) pozostałe warunki udziału w postępowaniu podlegają sumowaniu.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje zmiany umowy. Warunki zmiany umowy zostały określone w paragrafie 12 i 23 projektu umowy - Załącznik nr 11 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-03-24 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/instytut_ogrodnictwa/proceedings

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-03-24 11:15

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu Wykonawcę, wobec którego zachodzi, co najmniej jedna z przesłanek określonych w art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835) dalej jako „przesłanka wykluczenia dot. Ukrainy”.
2. Wizja lokalna:
1) Udział w wizji lokalnej nie jest obligatoryjny. Zamawiający nie uzależnia złożenia oferty w postępowaniu od uczestnictwa w wizji lokalnej. Wizja lokalna odbędzie się w terminach (Zamawiający wyznacza 2 terminy wizji lokalnej):
a) 14.03.2023 r.-- rozpoczęcie wizji lokalnej nastąpi o godzinie 12:00 (I termin);
b) 16.03.2023 r. - rozpoczęcie wizji lokalnej nastąpi o godzinie 12:00 (II termin).
2) Osoby odpowiedzialne za przeprowadzenie wizji lokalnej – Pan Bogusław Kuc, Pan Tomasz Pych.
3) Wykonawcy zamierzający wziąć udział w wizji lokalnej zobowiązani są do zgłoszenia uczestnictwa za pośrednictwem Platformy poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” (Szczegóły dotyczące komunikacji zostały opisane w Rozdziale VII ust. 3-4 SWZ).
4) W informacji o zamiarze wzięcia udziału w wizji lokalnej należy wskazać wybrany termin, podać imię i nazwisko uczestnika wizji lokalnej oraz firmę Wykonawcy na co najmniej 3 dni przed wskazanym terminem wizji lokalnej.
5) Miejsce spotkania – Zbiórka: Skierniewice, ul. Sobieskiego 18 (przy zbiorniku retencyjnym).
6) Osoba odpowiedzialna za przeprowadzenie wizji lokalnej odpowiada wyłącznie za czynność oprowadzenia Wykonawców po terenie, na którym realizowany będzie przedmiot zamówienia i nie będzie udzielać informacji związanych z przedmiotem zamówienia. Wszelkie pytania związane z postępowaniem należy składać za pośrednictwem Platformy zakupowej.
3. Zamawiający, stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1510).
Powyższy wymóg zatrudnienia na podstawie stosunku pracy dotyczy pracowników fizycznych wykonujących bezpośrednio roboty budowlane, elektryczne, sanitarne, instalacyjne, montażowe, czynności polegające na transporcie osób lub materiałów, usługi w zakresie związanym z przedmiotem zamówienia. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę nie dotyczy przypadków, gdy czynności wykonywane są w ramach prowadzonej indywidualnie działalności gospodarczej.
Powyższy wymóg nie dotyczy osób wykonujących wolne zawody, w tym projektantów, geodetów, geologów, kierowników budowy i kierowników robót.
4. Wykonawca przed zawarciem umowy zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonanie umowy w wysokości 5% ceny całkowitej brutto podanej w ofercie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.