eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szastarka › "Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka"



Ogłoszenie z dnia 2023-03-08


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SZASTARKA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409650

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Szastarka 121

1.5.2.) Miejscowość: Szastarka

1.5.3.) Kod pocztowy: 23-225

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski

1.5.7.) Numer telefonu: 158714130

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje@gminaszastarka.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugszastarka.e-biuletyn.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://gminaszastarka.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f22e5afb-b1e3-11ed-b8d9-2a18c1f2976f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00126449

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00058613/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.3 Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00104472

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.2.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn: „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”
4.2 Opis inwestycji:
Planowane do przebudowy drogi gminne stanowią odcinki, które obecnie są utwardzone nawierzchnią asfaltową, są w bardzo złym stanie technicznym, powstałe głównie
z ilości uszkodzeń mechanicznych powstałych wskutek istniejących wybojów i wybijania lub wyrzucania kołami luźnych elementów nawierzchni. Przebudowa dróg gminnych zostanie wykonana w technologii betonu asfaltowego. W związku z istniejącą nawierzchnią bitumiczną na tych odcinkach dróg przewiduje się możliwe miejscowe frezowanie nawierzchni, wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego fr. 0/31,5, skropienie emulsją asfaltową szybkorozpadową – dozowanie emulsji 0,9kg/m2,Wykonanie warstwy wyrównawczej / wiążącej z betonu asfaltowego AC 16W AC11W, skropienie emulsją asfaltową szybkorozpadową – dozowanie w ilości 0.45 kg/m2 oraz wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC 11S. Ich przebudowa będzie związana przede wszystkim z przebudową konstrukcji nawierzchni jezdni oraz pozostałych elementów pasa drogowego między innymi: utwardzenia poboczy kruszywem łamanym fr. 0/31,5, miejsc do obsługi komunikacji publicznej. Ponadto w każdym z tych odcinków zapewnione zostanie odwodnienia pasa drogowego poprzez odpowiednie wyprofilowanie spadków podłużnych i poprzecznych, odprowadzenie wody opadowej poprzez wsiąkanie wody w pobocza lub do przydrożnych istniejących rowów. W ramach zadania konieczna będzie przebudowa lub zabezpieczenie urządzeń obcych kolidujących z przebudowywaną drogą. Oznakowanie pionowe zostanie odtworzone i uzupełnione o znaki poziome oraz elementy
i urządzenia związanie z bezpieczeństwem ruchu drogowego.
4.3 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje::
4.3.1 Remont drogi gminnej w miejscowości Blinów Drugi na dz. nr ewid. 1245 od km 0+000 do km 0+841 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”
4.3.2 Remont drogi gminnej nr 108622L w miejscowości Blinów Drugi od km 0+004 do km 0+532 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”
4.3.3 Remont drogi gminnej nr 108627L w miejscowości Brzozówka-Kolonia na dz. nr. ewid. 341 od km 0+998 do km 1+153 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”
4.3.4 Remont drogi gminnej nr 108627L w miejscowości Brzozówka - Kolonia - etap 2 od km 0+000 do km 0+380 oraz od km 0+760 do km 0+998 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”
4.3.5 Remont drogi gminnej nr 108650L w miejscowości Brzozówka-Kolonia na dz. nr ewid. 371/1 od km 0+003 do km 0+712 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”
4.3.6 Remont drogi gminnej nr 108628L w miejscowości Huta Józefów na dz. nr ewid. 174; 175 od km 0+000 do km 1+134 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”
4.3.7 Remont drogi gminnej nr 108634L w miejscowości Majdan-Obleszcze na dz. nr ewid. 75, 146 od km 0+000 do km 0+648 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”
4.3.8 Remont drogi gminnej nr 108617L w miejscowości Polichna Druga na dz. nr ewid. 87 od km 0+000 do km 0+749 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”
4.3.9 Remont drogi gminnej nr 108644L w miejscowości Szastarka na dz. nr ewid. 744 od km 0+000 do km 0+310 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”
4.3.10 Remont drogi gminnej nr 108643L w miejscowości Polichna Czwarta na dz. nr ewid. 263 od km 0+000 do km 0+944 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”
4.3.11 Remont drogi gminnej w miejscowości Brzozówka na dz. nr ewid. 440 od km 0+000 do km 0+140 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”
4.3.12 Remont drogi gminnej nr 108633L w miejscowości Polichna Czwarta na dz. nr 488/1, 487 od km 0+000 do km 0+780 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”
4.3.13 Remont drogi gminnej Nr 108642L w miejscowości Rzeczyca-Kolonia na dz. nr ewid. 37/1 od km 0+000 do km 0+999 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”
4.3.14 Remont drogi gminnej nr 118039L w miejscowości Rzeczyca Kolonia na dz. nr ewid. 176/1, 196 od km 0+000 do km 0+928 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”
4.3.15 Remont drogi gminnej nr 108635L w miejscowości Wojciechów Kolonia na dz. nr ewid. 141 od km 0+000 do km 0+847 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”
4.3.16 Remont drogi gminnej nr 118045L w miejscowości Wojciechów na dz. nr ewid. 53 od km 0+000 do km 0+345 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”
4.3.17 Remont drogi gminnej nr 108638L w miejscowości Huta Józefów na dz. nr ewid. 327 od km 0+000 do km 0+620 w ramach zadania inwestycyjnego „Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Szastarka.”
4.4 Szczegółowy zakres robót zawiera dokumentacja projektowa, Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) oraz przedmiar robót (dokument pomocniczy) - stanowiące Załącznik Nr 1 do SWZ.
4.5 Roboty towarzyszące oraz tymczasowe nie objęte dokumentacją projektową i przedmiarami robót konieczne do uwzględnienia:
- organizację, zagospodarowanie i utrzymanie zaplecza budowy Wykonawcy,
- zabezpieczenie terenu budowy w okresie trwania budowy,
- zorganizowanie i wykonanie dostaw materiałów,
- zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, badań i odbiorów oraz ewentualne uzupełnienie dokumentacji odbiorowej w trakcie trwania inwestycji
i w wymaganym czasie po jej zakończeniu,
- wykonanie dokumentacji powykonawczej łącznie z inwentaryzacją geodezyjną,
- obsługa geodezyjna ( m.in. wytyczenie),
- zapewnienie generalnego wykonawstwa i kierowania budowy,
- uzyskanie zgody od właścicieli gruntów na ewentualne wejście na grunty prywatne podczas budowy i ich przywrócenie do stanu pierwotnego po zakończeniu budowy,
- zakup wraz z dostawą i montażem tablicy informacyjnej na własny koszt Wykonawcy, zgodnej z wytycznymi instytucji dofinansowującej w ramach Programu Polski Ład,
- wymiana istniejącego oznakowania pionowego,
- odtworzenie istniejącego oznakowania poziomego,
- koszty związane z udziałem Wykonawcy w przeprowadzanych przez Zamawiającego przeglądach okresowych w okresie gwarancji.
4.6 Realizacja przedmiotu zamówienia winna być wykonana w oparciu
o obowiązujące przepisy a w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tekst jedn. Dz.U. z 2021 r, poz. 2351 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, a w szczególności: rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (tekst jedn. Dz.U. z 2016 r. poz. 124), rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000r.
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynieryjne i ich usytuowanie (Dz.U. z 2000r. Nr 63, poz. 735 z późn. zm.), ustawy
z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r., poz. 470
z późn. zm.), przez Wykonawcę posiadającego stosowne doświadczenie i potencjał wykonawczy, określony w SWZ oraz przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie.
4.7 Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi
i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia.
4.8 Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia.
4.9 Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia robót zamiennych w stosunku do przewidywanych dokumentacją projektową sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami.
4.10 Materiały użyte przez Wykonawcę powinny odpowiadać, co do jakości, wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351
z późn. zm.).
4.11 Wykonanie przedmiotu zamówienia i oddanie do użytkowania musi być również zgodne z wszystkimi aktami prawnymi właściwymi dla przedmiotu zamówienia,
z przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi normami, wytycznymi oraz zasadami wiedzy technicznej.
4.12 Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy konieczności odbycia wizji lokalnej lub sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego.
4.13 Zamawiający wymaga od Wykonawcy, z którym podpisze umowę, dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej
w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż wartość brutto złożonej oferty.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
Postępowanie zostało unieważnione na mocy art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, który stanowi:
„Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.”

Uzasadnienie faktyczne:
W przedmiotowym postępowaniu w wymaganym terminie, tj. do dnia 08.03.2023 r.
do godz. 10:00, zostały złożone 3 oferty:

Działając na podstawie art. 222 ust. 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r.– Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710), w dniu 17.11.2022 r. przed otwarciem ofert, Zamawiający zamieścił na stronie postępowania informację o kwocie przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia w wysokości 5 250 000,00 zł brutto.

Decyzja o zwiększeniu tej kwoty jest oparta na swobodnym uznaniu zamawiającego. Wyrażenie „może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty” należy interpretować jako uprawnienie zamawiającego i to do jego decyzji należy kwestia możliwości zwiększenia środków finansowych na dany cel. Zatem zamawiający nie ma obowiązku poszukiwania dodatkowych środków finansowych na sfinansowanie zamówienia ponad kwotę, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (komentarz do Prawa Zamówień Publicznych Urzędu Zamówień Publicznych).
W przypadku gdy oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, postępowanie unieważnia się bez przeprowadzania wyboru najkorzystniejszej oferty. W takiej sytuacji cena lub koszt określony w złożonej ofercie nie mieści się w limicie ustalonym przez zamawiającego. Przesłanka ta zakłada unieważnienie postępowania bez konieczności badania i oceny ofert w celu wyboru oferty najkorzystniejszej, w sytuacji gdy od początku wiadomo, że cena żadnej oferty nie zmieści się w ustalonym limicie, a zamawiający tego limitu nie zmieni.
Zamawiający podejmując decyzję o braku możliwości zwiększenia kwoty, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty brał pod uwagę celowość i efektywność gospodarowania środkami publicznymi. Zgodnie z art. 44 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2022 r., poz. 1634 ze zm.), wydatki publiczne powinny być dokonywane w sposób celowy i oszczędny.
W ocenie Krajowej Izby Odwoławczej (wyrok z dn. 22.01.2019 r. sygn. KIO 2608/18 – wyrok aktualny w bieżącym stanie prawnym) to Zamawiający ma prawo, a wręcz obowiązek podejmowania decyzji w zakresie, czy zwiększenie środków przeznaczonych na realizację zamówienia jest uzasadnione pod względem celowości i efektywności gospodarowania środkami publicznymi. Decyzję zamawiający podejmuje w określonych warunkach zaistniałych w konkretnym postępowaniu
o udzielenie zamówienia i w granicach możliwości finansowania zadania.
Po przeanalizowaniu swoich możliwości finansowych zamawiający nie może zwiększyć kwoty którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
W świetle powyższego nie powinno budzić wątpliwości unieważnienie postępowania bez wyboru najkorzystniejszej oferty, w sytuacji gdy cena oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Zamawiający, zatem unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia.

Jednocześnie Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 262 Pzp, o wszczęciu kolejnego postępowania, które dotyczy tego samego przedmiotu zamówienia lub obejmuje ten sam przedmiot zamówienia niezwłocznie zawiadomi wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia w tym postępowaniu.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 6216442,37 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 9271781,88 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.