Ogłoszenie z dnia 2023-03-07
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00096960/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-02-15
- 2023/BZP 00121021/01 - Modyfikacja z dnia 2023-03-03
- 2023/BZP 00162227/01 - Wynik z dnia 2023-04-03
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Modernizacja drogi powiatowej nr 2192D Rogoźnik-Tyniec Legnicki
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Powiat Legnicki
1.2.) Oddział zamawiającego: Zarząd Powiatu Legnickiego
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390647200
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: pl. Słowiański 1
1.4.2.) Miejscowość: Legnica
1.4.3.) Kod pocztowy: 59-220
1.4.4.) Województwo: dolnośląskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski
1.4.7.) Numer telefonu: 767243560
1.4.8.) Numer faksu: 767243406
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: starostwo@powiat-legnicki.eu
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.sp-legnica.dolnyslask.pl/
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Administracja publiczna samorządowa
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00124496
2.2.) Data ogłoszenia: 2023-03-07
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00096960
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
9.1. Informacje dodatkowe Przed zmianą:
ciąg dalszy przewidywanych zmian umowy
7.Zmiana postanowień umowy w zakresie ceny jest dopuszczalna w przypadku:
1) zmiany obowiązującej stawki VAT i podatku akcyzowego,
2) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na
podstawie ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
3) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społ. lub zdrowotnym lub wysokości stawki składki na te ubezpieczenia ,
4) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o
pracowniczych planach kapitałowych,
5) zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia na poziomie wynoszącym co najmniej 3% w
stosunku do cen materiałów lub kosztów obowiązujących w terminie składania oferty, przy czym za początkowy termin
ustalania zmiany ceny ustala się datę odległą o równe 6 miesięcy od daty zawarcia umowy. Maksymalna dopuszczalna
wartość zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy w całym okresie realizacji zamówienia wynosi 5 % kwoty określonej
w ofercie Wykonawcy.
8.Zmiany cen o których mowa w ust. 7 dopuszczalne są na następujących warunkach:
ad. 1) pod warunkiem wskazania przez Wykonawcę, że zmiany te mają wpływ na koszty wykonania zamówienia wraz z uzasadnieniem i wskazaniem procentowego wzrostu tych cen;
ad. 2) pod warunkiem wskazania przez Wykonawcę, że zmiany te mają wpływ na koszty wykonania zamówienia wraz z pełnym uzasadnieniem i wskazaniem procentowego wzrostu tych cen;
ad. 3) pod warunkiem wskazania przez Wykonawcę, że zmiany te mają wpływ na koszty wykonania zamówienia wraz z pełnym uzasadnieniem i wskazaniem procentowego wzrostu tych cen;
ad. 4) pod warunkiem wskazania przez Wykonawcę, że zmiany te mają wpływ na koszty wykonania zmówienia wraz z pełnym uzasadnieniem i wskazaniem procentowego wzrostu tych cen
- Jednocześnie Zamawiającemu będzie przysługiwać prawo żądania dalszych wyjaśnień wraz z przedstawieniem dalszych
dokumentów celem stwierdzenia dopuszczalności, zmiany cen jednostkowych;
ad. 5) w przypadku zmiany cen materiałów lub kosztów, w szczególności wskaźnika ogłaszanego w komunikacie Prezesa GUS, jeżeli Wykonawca udowodni, że zmiana wskaźnika zmiany cen materiałów lub kosztów, w szczególności wskaźnika ogłaszanego w komunikacie GUS przy tych samych założeniach wpłynęła na zmianę wyliczonej ceny. W celu udowodnienia zmiany ceny Wykonawca przedstawia w terminie 30 dni od dnia publikacji komunikatu GUS porównanie kalkulacji cen jednostkowych netto wyliczonych z oferty i kalkulacji cen jednostkowych netto, których zmiana wynika ze wskaźnika zmiany kosztów, w szczególności wskaźnika ogłaszanego w komunikacie GUS. Przedstawienie porównania kalkulacji cen jednostkowych netto, musi w sposób niebudzący wątpliwości wykazywać wpływ zmiany wskaźnika zmiany kosztów, w szczególności wskaźnika ogłaszanego w komunikacie GUS na wysokości cen jednostkowych w stosunku do cen jednostkowych z oferty. Do przedstawionego porównania kalkulacji Wykonawca jest zobowiązany przedstawić dowody potwierdzające ponoszenie poszczególnych kosztów przy cenach jednostkowych netto w ofercie oraz cenach jednostkowych netto, których zmiana wynika ze zmiany w/w wskaźnika. Jednocześnie Zamawiającemu będzie przysługiwać prawo żądania dalszych wyjaśnień wraz z przedstawieniem dalszych dokumentów celem stwierdzenia dopuszczalności zmiany cen jednostkowych.
10.Z wnioskiem o zmianę, tj. o zwiększenie lub zmniejszenie wysokości wynagrodzenia Wykonawcy może wystąpić zarówno Wykonawca, jak i Zamawiający.
Po zmianie:
ciąg dalszy przewidywanych zmian umowy
7.Zmiana postanowień umowy w zakresie ceny jest dopuszczalna w przypadku:
1) zmiany obowiązującej stawki VAT i podatku akcyzowego,
2) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na
podstawie ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
3) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społ. lub zdrowotnym lub wysokości stawki składki na te ubezpieczenia ,
4) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o
pracowniczych planach kapitałowych,
5) zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia na poziomie wynoszącym co najmniej 3% w
stosunku do cen materiałów lub kosztów obowiązujących w terminie składania oferty, przy czym za początkowy termin
ustalania zmiany ceny ustala się datę odległą o równe 6 miesięcy od daty zawarcia umowy. Maksymalna dopuszczalna
wartość zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy w całym okresie realizacji zamówienia wynosi 10 % kwoty określonej
w ofercie Wykonawcy.
8.Zmiany cen o których mowa w ust. 7 dopuszczalne są na następujących warunkach:
ad. 1) pod warunkiem wskazania przez Wykonawcę, że zmiany te mają wpływ na koszty wykonania zamówienia wraz z uzasadnieniem i wskazaniem procentowego wzrostu tych cen;
ad. 2) pod warunkiem wskazania przez Wykonawcę, że zmiany te mają wpływ na koszty wykonania zamówienia wraz z pełnym uzasadnieniem i wskazaniem procentowego wzrostu tych cen;
ad. 3) pod warunkiem wskazania przez Wykonawcę, że zmiany te mają wpływ na koszty wykonania zamówienia wraz z pełnym uzasadnieniem i wskazaniem procentowego wzrostu tych cen;
ad. 4) pod warunkiem wskazania przez Wykonawcę, że zmiany te mają wpływ na koszty wykonania zmówienia wraz z pełnym uzasadnieniem i wskazaniem procentowego wzrostu tych cen
- Jednocześnie Zamawiającemu będzie przysługiwać prawo żądania dalszych wyjaśnień wraz z przedstawieniem dalszych
dokumentów celem stwierdzenia dopuszczalności, zmiany cen jednostkowych;
ad. 5) w przypadku zmiany cen materiałów lub kosztów, w szczególności wskaźnika ogłaszanego w komunikacie Prezesa GUS, jeżeli Wykonawca udowodni, że zmiana wskaźnika zmiany cen materiałów lub kosztów, w szczególności wskaźnika ogłaszanego w komunikacie GUS przy tych samych założeniach wpłynęła na zmianę wyliczonej ceny. W celu udowodnienia zmiany ceny Wykonawca przedstawia w terminie 30 dni od dnia publikacji komunikatu GUS porównanie kalkulacji cen jednostkowych netto wyliczonych z oferty i kalkulacji cen jednostkowych netto, których zmiana wynika ze wskaźnika zmiany kosztów, w szczególności wskaźnika ogłaszanego w komunikacie GUS. Przedstawienie porównania kalkulacji cen jednostkowych netto, musi w sposób niebudzący wątpliwości wykazywać wpływ zmiany wskaźnika zmiany kosztów, w szczególności wskaźnika ogłaszanego w komunikacie GUS na wysokości cen jednostkowych w stosunku do cen jednostkowych z oferty. Do przedstawionego porównania kalkulacji Wykonawca jest zobowiązany przedstawić dowody potwierdzające ponoszenie poszczególnych kosztów przy cenach jednostkowych netto w ofercie oraz cenach jednostkowych netto, których zmiana wynika ze zmiany w/w wskaźnika. Jednocześnie Zamawiającemu będzie przysługiwać prawo żądania dalszych wyjaśnień wraz z przedstawieniem dalszych dokumentów celem stwierdzenia dopuszczalności zmiany cen jednostkowych.
10.Z wnioskiem o zmianę, tj. o zwiększenie lub zmniejszenie wysokości wynagrodzenia Wykonawcy może wystąpić zarówno Wykonawca, jak i Zamawiający.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia Przed zmianą:
1.Zmiana postanowień umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany, za wyjątkiem sytuacji, o której mowa w ust. 6.
2.Zamawiający ma prawo do przedłużenia terminu wykonania umowy o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie tego terminu, w następujących sytuacjach:
1)jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót, będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, konieczności zmian dokumentacji technicznej w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót;
2)gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie zamówienia, np. długotrwałe i intensywne mrozy), gwałtowne opady atmosferyczne powodujące zalanie ścian, podtopienia i zalanie wykopów, inne intensywne zjawiska atmosferyczne uniemożliwiające kontynuację robót w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej umową, normami, wytycznymi producenta lub innymi przepisami, wymagającymi konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność;
3)gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub dodatkowych niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu Umowy, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu Umowy – ewentualne roboty zamienne lub dodatkowe rozliczone będą według cen jednostkowych z kosztorysu ofertowego, w razie braku odpowiednich pozycji kosztorysu ofertowego według wskaźników cenotwórczych i cen materiałów nie wyższych niż średnie określone np. przez wydawnictwo SEKOCENBUD aktualnych na dzień składania ofert;
4)wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami, przy czym „siła wyższa” oznacza zdarzenie, którego wystąpienie jest niezależne od Stron i któremu nie mogą one zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, a w szczególności: wojny, stany nadzwyczajne, klęski żywiołowe, epidemie, ograniczenia związane z kwarantanną, wprowadzenie obostrzeń związanych z epidemią, które nie obowiązywały w chwili wszczęcia postępowania o zamówienie publiczne objęte niniejsza umową, embargo, rewolucje, zamieszki i strajki.
3.Dopuszcza się możliwość zmiany umowy, jeśli Wykonawca, który w ofercie zadeklarował udział podwykonawców w realizacji zamówienia, podejmie decyzję o wykonaniu całości zamówienia siłami własnymi bez udziału podwykonawców. Możliwość ta nie dotyczy sytuacji, gdy podwykonawca jest jednocześnie podmiotem, na którego zasoby Wykonawca powołał się, składając ofertę w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
4.Dopuszcza się możliwość zmiany umowy, jeśli Wykonawca, który w ofercie nie zadeklarował udziału podwykonawców w realizacji zamówienia, podejmie decyzję o powierzeniu wykonania części zamówienia podwykonawcom.
5.Możliwa jest zmiana podwykonawcy, na którego zasoby Wykonawca powołał się, składając ofertę, na innego podwykonawcę, pod warunkiem przedstawienia dowodów spełniania przez nowego podwykonawcę warunków udziału w postępowaniu – analogicznie jak w ofercie.
6.Dopuszcza się możliwość zmiany osób, o których mowa w § 12 ust. 5, na osoby posiadające analogiczne uprawnienia bez konieczności aneksowania umowy.
7-11 ciąg dalszy w sekcji IX ogłoszenia - Pozostałe informacje - Informacje dodatkowe
Po zmianie:
1.Zmiana postanowień umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany, za wyjątkiem sytuacji, o której mowa w ust. 6.
2.Zamawiający ma prawo do przedłużenia terminu wykonania umowy o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie tego terminu, jednak nie więcej niż o 14 dni, w następujących sytuacjach:
1)jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót, będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, konieczności zmian dokumentacji technicznej w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót;
2)gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie zamówienia, np. długotrwałe i intensywne mrozy), gwałtowne opady atmosferyczne powodujące zalanie ścian, podtopienia i zalanie wykopów, inne intensywne zjawiska atmosferyczne uniemożliwiające kontynuację robót w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej umową, normami, wytycznymi producenta lub innymi przepisami, wymagającymi konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność;
3)gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub dodatkowych niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu Umowy, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu Umowy – ewentualne roboty zamienne lub dodatkowe rozliczone będą według cen jednostkowych z kosztorysu ofertowego, w razie braku odpowiednich pozycji kosztorysu ofertowego według wskaźników cenotwórczych i cen materiałów nie wyższych niż średnie określone np. przez wydawnictwo SEKOCENBUD aktualnych na dzień składania ofert;
4)wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami, przy czym „siła wyższa” oznacza zdarzenie, którego wystąpienie jest niezależne od Stron i któremu nie mogą one zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, a w szczególności: wojny, stany nadzwyczajne, klęski żywiołowe, epidemie, ograniczenia związane z kwarantanną, wprowadzenie obostrzeń związanych z epidemią, które nie obowiązywały w chwili wszczęcia postępowania o zamówienie publiczne objęte niniejsza umową, embargo, rewolucje, zamieszki i strajki.
3.Dopuszcza się możliwość zmiany umowy, jeśli Wykonawca, który w ofercie zadeklarował udział podwykonawców w realizacji zamówienia, podejmie decyzję o wykonaniu całości zamówienia siłami własnymi bez udziału podwykonawców. Możliwość ta nie dotyczy sytuacji, gdy podwykonawca jest jednocześnie podmiotem, na którego zasoby Wykonawca powołał się, składając ofertę w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
4.Dopuszcza się możliwość zmiany umowy, jeśli Wykonawca, który w ofercie nie zadeklarował udziału podwykonawców w realizacji zamówienia, podejmie decyzję o powierzeniu wykonania części zamówienia podwykonawcom.
5.Możliwa jest zmiana podwykonawcy, na którego zasoby Wykonawca powołał się, składając ofertę, na innego podwykonawcę, pod warunkiem przedstawienia dowodów spełniania przez nowego podwykonawcę warunków udziału w postępowaniu – analogicznie jak w ofercie.
6.Dopuszcza się możliwość zmiany osób, o których mowa w § 12 ust. 5, na osoby posiadające analogiczne uprawnienia bez konieczności aneksowania umowy.
7-11 ciąg dalszy w sekcji IX ogłoszenia - Pozostałe informacje - Informacje dodatkowe
INNE PRZETARGI Z LEGNICY
- "Miejskie Przedszkole Nr 13 w Legnicy ul. Wielkiej Niedźwiedzicy 14 a - Budowa systemu ochrony przeciwpożarowej"
- Serwisowanie systemów alarmowych w obiektach O/ZUS Legnica oraz podległych jednostkach terenowych.
- Brennik, zespół pałacowy "Prząśnik" (XVIII w.): Restauracja i odnowienie elewacji zewnętrznej budynku głównego "Pałac"
- "Przebudowa pomieszczeń kuchni Miejskiego Przedszkola nr 1 w Legnicy - wykonanie wentylacji" - powtórka
- Wykonanie posadzki w Powiatowym Zespole Szkół w Chojnowie w ramach zadania pn.: Adaptacja pomieszczeń budynku PZS w Chojnowie w ramach zadania pn. "Utworzenie Szkoły Specjalnej w Powiecie Legnickim"
- "Przebudowa/modernizacja hali widowiskowo-sportowej przy ul. Lotniczej 52 w Legnicy (Etap II)"
więcej: przetargi w Legnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa studni głębinowej w Rajgrodzie - ujęcie ul. Podchoinki
- Przebudowa stacji uzdatniania wody w Rajgrodzie - ujęcie ul. Podchoinki
- " Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Nowa Jabłona oraz Nowy Dwór etap I" w formule zaprojektuj i wybuduj
- Modernizacja kompleksu sportowego "Moje Boisko - Orlik 2012" w miejscowości Rzerzęczyce i Nieznanice w Gminie Kłomnice
- Budowa Żłobka Miejsko-Gminnego "NIEDŹWIADEK" w Mordach
- Utworzenie i wyposażenie Dziennego Domu "Senior+" w Cieszewie ( w formule "zaprojektuj i wybuduj" )
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.