Og³oszenie z dnia 2023-03-07
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00188896/01 - Wynik z dnia 2023-04-24
Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
¦WIADCZENIE US£UG PRZEWOZOWYCH TRANSPORTU ZBIOROWEGO DLA POTRZEB KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W MIE¦CIE NOWOGARD
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA NOWOGARD
1.3.) Oddzia³ zamawiaj±cego: Gmina Nowogard
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811684278
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ul. Plac Wolno¶ci 1
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Nowogard
1.5.3.) Kod pocztowy: 72-200
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciñski
1.5.7.) Numer telefonu: 0913926242
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: awarkalewicz@nowogard.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bip.nowogard.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
¦WIADCZENIE US£UG PRZEWOZOWYCH TRANSPORTU ZBIOROWEGO DLA POTRZEB KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W MIE¦CIE NOWOGARD
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-66005b23-bcc2-11ed-9236-36fed59ea7dd
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00123534
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-03-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-66005b23-bcc2-11ed-9236-36fed59ea7dd3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do formularzy: z³o¿enia, zmiany i wycofania oferty oraz do formularza do komunikacji. Ofertê, wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia oferty w postaci katalogu elektronicznego
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporz±dzenie o Ochronie Danych) (zwanego dalej RODO), informujemy:
1. Administratorem danych osobowych jest Gmina Nowogard, reprezentowana przez Burmistrza Nowogardu, adres: Plac Wolno¶ci 1, 72-200 Nowogard, tel. 91 39 26 200, email: burmistrz@nowogard.pl.
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - Urz±d Miejski w Nowogardzie, Plac Wolno¶ci 1, 72-200 Nowogard, tel. 91 39 26 201, e-mail: iodo@nowogard.pl.
3. Dane osobowe przetwarzane s±:
- na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO - to jest na podstawie zgody osoby, której dane dotycz±
- na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO - w celu realizacji umów, których stron± jest osoba, której dane dotycz±
- na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO - w celu wype³nienia obowi±zku prawnego ci±¿±cego na administratorze
- na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e) RODO - w celu wykonania zadañ realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania w³adzy publicznej powierzonej administratorowi
4. Dane osobowe nale¿±ce do kategorii szczególnych danych osobowych wymienionych w art. 9 ust. 1 RODO przetwarzane s±
- na podstawie art. 9 ust. 2 lit. a) RODO - to jest na podstawie zgody osoby, której dane dotycz±
- na podstawie art. 9 ust. 2 lit. b) RODO - do wype³nienia obowi±zków i wykonywania szczególnych praw przez administratora w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia spo³ecznego i ochrony socjalnej,
- na podstawie art. 9 ust. 2 lit. d) RODO- dla ochrony ¿ywotnych interesów osoby, której dane dotycz±, lub innej osoby fizycznej, a osoba, której dane dotycz±, jest fizycznie lub prawnie niezdolna do wyra¿enia zgody
- na podstawie art. 9 ust. 2 lit. g) RODO - gdy przetwarzanie jest niezbêdne ze wzglêdów zwi±zanych z wa¿nym interesem publicznym na podstawie przepisów prawa
- na podstawie art. 9 ust. 2 lit. h) RODO - gdy przetwarzanie jest niezbêdne do celów profilaktyki zdrowotnej lub medycyny pracy
- na podstawie art. 9 ust. 2 lit. h) RODO- gdy przetwarzanie jest niezbêdne do celów archiwalnych w interesie publicznym lub statystycznych na podstawie przepisów prawa
5. Dane udostêpniane s± wy³±cznie podmiotom upowa¿nionym na mocy przepisów prawa.
6. Dane bêd± przechowywane zgodnie z przepisami prawa, w szczególno¶ci zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
7. Osoba, której dane s± przetwarzane, ma prawo do ¿±dania od administratora dostêpu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usuniêcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofniêcia zgody w dowolnym momencie. Prawo to mo¿e podlegaæ ograniczeniu na podstawie przepisów prawa.
8. W przypadku zbierania danych niezbêdnych do realizacji zadañ na³o¿onych na Gminê przepisami prawa podanie ich jest obowi±zkowe, w pozosta³ych przypadkach dobrowolne, jednak ich nie podanie mo¿e skutkowaæ brakiem mo¿liwo¶ci realizacji umów wniosków itp..
9. Osoba, której dane s± przetwarzane, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GKMiO¦.271.3.2023.AW
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie us³ug przewozowych transportu zbiorowego dla potrzeb komunikacji miejskiej w mie¶cie Nowogard. Trasa komunikacji miejskiej: ul. Bema, ul. Armii Krajowej 17, ul. Ko¶ciuszki 35, ul. Romualda Traugutta, Wojska Polskiego 4, ul. Ko¶cielna, Dworzec PKS, ul. 3 Maja, ul. 3 Maja (REM), ul. Dworcowa, ul. Bankowa, ul. 15 Lutego, ul. ¯eromskiego, Ks. J. Poniatowskiego, ul. Boh. Warszawy, ul. Rados³awa. Trasa komunikacji miejskiej przebiega zgodnie z do³±czonymi do SWZ rozk³adami jazdy stanowi±cymi za³±cznik nr 9 do SWZ. Komunikacja miejska od poniedzia³ku do pi±tku kursuje w godzinach 05:30 – 18:19; w soboty 05:30 do 15:44. W dniach 1 listopada , 24 grudnia komunikacja miejska kursuje tak jak w soboty. £±czna d³ugo¶æ kursów dziennych wynosi: w dni robocze - 211 km, w soboty, 1 listopada i 24 grudnia – 156 km Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian w zakresie ustalonego rozk³adu jazdy oraz tras linii komunikacji miejskiej
3. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia:
1) Wykonawca zobowi±zany jest wykonywaæ czynno¶ci bêd±ce przedmiotem zamówienia z nale¿yt± staranno¶ci±, przestrzegaj±c przy tym obowi±zuj±cych przepisów,
2) wszystkie przewozy musz± byæ wykonywane przez Wykonawcê punktualnie, zgodnie z rozk³adem jazdy,
3) w czasie trwania realizacji zamówienia musi byæ zapewniona sta³a obs³uga przewozów pasa¿erów, tak¿e w przypadku awarii pojazdu lub innych zdarzeñ losowych. Wykonawca zobowi±zany jest do podstawienia w tych sytuacjach pojazdu zastêpczego w niezw³ocznym czasie. W przypadku niepodstawienia pojazdu zastêpczego i konieczno¶ci wynajêcia pojazdu przez Gminê, Wykonawca zostanie obci±¿ony pe³nymi kosztami wynajêcia pojazdu oraz karami umownymi okre¶lonymi w umowie. W/w koszty zostan± potr±cone z faktury Wykonawcy za wykonane us³ugi przewozowe,
4) Wykonawca nie ponosi odpowiedzialno¶ci za niewykonanie lub spó¼nienie przewozu wskutek dzia³ania si³y wy¿szej rozumianej jako zdarzenie nadzwyczajne, zewnêtrzne i niemo¿liwe do zapobie¿enia i przewidzenia,
5) przez okres realizacji zamówienia Wykonawca zobowi±zany jest posiadaæ aktualn± polisê potwierdzaj±c± ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej na regularne przewozy osób na terenie miasta Nowogard,
6) na dzieñ rozpoczêcia zadania Wykonawca musi posiadaæ za¶wiadczenie na wykonywanie publicznego transportu zbiorowego na terenie miasta Nowogard zgodne z zakresem zadania,
7) Wykonawca musi posiadaæ zainstalowan± w autobusie kasê fiskaln± i ewidencjonowaæ sprzeda¿ biletów,
8) Wykonawca zapewni sprzeda¿ biletów przez kierowców pojazdów, w taki sposób, aby kierowca pojazdu zawsze dysponowa³ biletami w ilo¶ci niezbêdnej do zapewnienia ci±g³o¶ci sprzeda¿y. Niesprzedawanie biletów pasa¿erom oraz pobieranie pieniêdzy od pasa¿erów bez wydawania biletu jest zabronione, a w przypadku stwierdzenia takiego faktu, Zamawiaj±cy na³o¿y na Wykonawcê karê w wysoko¶ci okre¶lonej we wzorze umowy. Wykonawca zobowi±zany jest do zapewnienia kontroli posiadania biletów przez pasa¿erów,
9) nabycie i rozprowadzania biletów le¿y po stronie Wykonawcy. Ceny biletów na dzieñ zamieszczenia og³oszenia o zamówieniu okre¶la uchwa³a nr XXXVIII/369/14 Rady Miejskiej w Nowogardzie z dnia 30 wrze¶nia 2014 r. w sprawie ustalenia cen biletów w komunikacji miejskiej na terenie miasta Nowogard oraz ulg w przejazdach ¶rodkami tej komunikacji stanowi±ca za³±cznik nr 8 do SWZ,
10) za wykonan± pracê przewozow± Wykonawca zatrzyma przychody uzyskane ze sprzeda¿y biletów a Zamawiaj±cy zap³aci Wykonawcy kwotê rycza³tow± zaoferowan± w ofercie przetargowej pomniejszon± o przychody uzyskane z biletów. Przychody ze sprzeda¿y biletów oraz zaoferowana przez Wykonawcê w ofercie przetargowej kwota rycza³towa musi uwzglêdniæ wszystkie koszty ponoszone na realizacjê zadania (przedmiotu zamówienia), w tym koszty dojazdu z bazy do przystanku pocz±tkowego i koszty zjazdu z przystanku koñcowego do bazy.
11) W trakcie trwania umowy dopuszcza siê zmiany tras przejazdu Komunikacji Miejskiej. Zmiany te bêd± uzgodnione przez obie strony w formie pisemnej, a koszty zwi±zane z wyd³u¿eniem trasy bêd± rozliczone poprzez zwiêkszenie zaoferowanej w ofercie przetargowej kwoty rycza³towej proporcjonalnie do ilo¶ci dodatkowo przejechanych kilometrów w danym miesi±cu.
12) Pojazdy, którymi przewo¼nik wykonuje us³ugi przewozowe, musz± byæ czyste wewn±trz i z zewn±trz, a ich wystrój zewnêtrzny i wewnêtrzny musi byæ estetyczny. Za pojazd czysty uwa¿a siê pojazd, w którym w momencie rozpoczêcia pracy przewozowej wewn±trz pojazdu na siedzeniach i pod³ogach nie ma widocznych zanieczyszczeñ np. b³ota, kurzu.
13) Kierowca powinien byæ schludnie ubrany i kulturalnie obs³ugiwaæ pasa¿erów.
14) Pojazdy skierowane do obs³ugi przewozów musz± byæ sprawne technicznie.
15) Wykonawca zobowi±zuje siê powiadamiaæ o zauwa¿onych przez kierowcê dewastacjach infrastruktury przystankowej,
16) Wykonawca zobowi±zany zostanie do wymienienia na swój koszt tabliczek z rozk³adem jazdy w przypadku ich zniszczenia lub zmiany rozk³adu jazdy,
17) Autobusy regularnej komunikacji miejskiej winny spe³niaæ wymogi okre¶lone w Rozporz±dzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbêdnego wyposa¿enia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 z pó¼n. zm.). Ponadto autobusy musz± byæ wyposa¿one w:
a) miejsce dla wózka inwalidzkiego lub dzieciêcego oraz urz±dzenie do wjazdu do autokaru,
b) automatycznie otwierane drzwi,
c) minimum 72 miejsca w tym: siedz±cych 27 i 45 stoj±cych.
Je¿eli liczba pasa¿erów siê zmniejszy, w wyniku porozumienia Stron, Wykonawca mo¿e podstawiæ autobus o mniejszej ilo¶ci miejsc,
18) Zamawiaj±cy ¿±da by Wykonawca wskaza³ w ofercie czê¶æ zamówienia, której wykonanie chce powierzyæ podwykonawcom.
19) Wykonawca zobowi±zany jest do:
a) z³o¿enia co miesi±c sprawozdania z realizacji ¶wiadczonych us³ug w zakresie przedmiotu umowy w tym informacji dotycz±cych ilo¶ci sprzedanych biletów i ilo¶ci przewiezionych pasa¿erów,
b) realizacji obowi±zku, o którym mowa w art. 46 ust. 1 pkt 3, 6 oraz 9 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1433 z pó¼n. zm.)
20) Wykonawca mo¿e umieszczaæ reklamy na autobusach wy³±cznie za zgod± Zamawiaj±cego.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 60112000-6 - Us³ugi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-05-01 do 2024-04-30
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocenie bêd± podlegaæ wy³±cznie oferty nie podlegaj±ce odrzuceniu.
5. Je¿eli nie mo¿na wybraæ najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiaj±cy wybiera spo¶ród tych ofert ofertê, która otrzyma³a najwy¿sz± ocenê w kryterium o najwy¿szej wadze.
6. Je¿eli zostanie z³o¿ona oferta, której wybór prowadzi³by do powstania u Zamawiaj±cego obowi±zku podatkowego zgodnie z ustaw± z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i us³ug, dla celów zastosowania kryterium ceny Zamawiaj±cy dolicza do przedstawionej w tej ceny kwotê podatku od towarów i us³ug, która mia³by obowi±zek rozliczyæ.
7. W ofercie, o której mowa w ust. 6, Wykonawca ma obowi±zek:
1) poinformowania Zamawiaj±cego, ¿e wybór jego oferty bêdzie prowadzi³ do powstania u zamawiaj±cego obowi±zku podatkowego;
2) wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub us³ugi, których dostawa lub ¶wiadczenie bêd± prowadzi³y do powstania obowi±zku podatkowego;
3) wskazania warto¶ci towaru lub us³ugi objêtego obowi±zkiem podatkowym zamawiaj±cego, bez kwoty podatku;
4) wskazania stawki podatku od towarów us³ug, która zgodnie z wiedz± wykonawcy, bêdzie mia³a zastosowanie.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: wiek pojazdu
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: pojazd niskopod³ogowy
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: pojazd wyposa¿ony w klimatyzacjê
4.3.6.) Waga: 5
Kryterium 5
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: pojazd z wy¶wietlaczem
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy:1) nie podlegaj± wykluczeniu;
2) spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu.
2. Opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1) Zdolno¶æ do wystêpowania w obrocie gospodarczym
Zamawiaj±cy nie stawia szczegó³owych wymagañ w zakresie spe³niania warunku.
2) Uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy posiadaj± zezwolenie na krajowy transport drogowy osób wydane na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 6 wrze¶nia 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 2201).
3) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa.
Warunek w odniesieniu do sytuacji ekonomicznej lub finansowej zostanie spe³niony, je¶li Wykonawca wyka¿e ¿e posiada ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zgodnej z przedmiotem zamówienia na kwotê nie ni¿sz± ni¿ 150.000,00 z³ (sto piêædziesi±t tysiêcy z³otych).
4) Zdolno¶ci techniczne lub zawodowe.
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy spe³niaj±cy szczegó³owe warunki udzia³u w postêpowaniu, tj.:
a) Wykonawcy ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego musz± wykazaæ, ¿e dysponuj± odpowiednim potencja³em technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
– posiadaj± autobus co najmniej 72 miejscowy w tym: co najmniej 27 i co najmniej 45 stoj±cych wyposa¿ony w miejsce i urz±dzenie do wjazdu wózka inwalidzkiego oraz automatycznie otwierane drzwi,
– dysponuj± dwoma kierowcami z uprawnieniami do kierowania autobusami z co najmniej 3 letnim sta¿em pracy jako kierowca autobusu.
b) Wykonawcy ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego musz± wykazaæ, ¿e wykonali w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej jedn± us³ugê odpowiadaj±cymi przedmiotowi zamówienia, z podaniem warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz za³±czeniem dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e us³uga ta zosta³a wykonana nale¿ycie.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia
1) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o dzielenie zamówienia. W tym przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. W powy¿szym przypadku wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy
4. Poleganie na zasobach podmiotu trzeciego
1) Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych.
2) W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¶li podmioty te wykonaj± us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
3) Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada wraz z ofert±, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji samego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów.
4) Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby potwierdza, ¿e stosunek ³±cz±cy wykonawcê z podmiotami udostêpniaj±cymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostêp do tych zasobów oraz okre¶la w szczególno¶ci:
- zakres dostêpnych wykonawcy zasobów podmiotu udostêpniaj±cego zasoby;
- sposób i okres udostêpnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostêpniaj±cego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
- czy i w jakim zakresie podmiot udostêpniaj±cy zasoby, na zdolno¶ciach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje us³ugi, których wskazane zdolno¶ci dotycz±.
5) Zamawiaj±cy oceni, czy udostêpniane wykonawcy przez podmioty udostêpniaj±ce zasoby zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalaj± na wykazanie przez wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 3 i 4 ustawy Pzp, a tak¿e bada czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zosta³y przewidziane wzglêdem wykonawcy.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Do oferty wykonawca do³±cza o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiaj±cego.
2. Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych.
3. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiaj±cy za¿±da:
1) o¶wiadczenia o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez zamawiaj±cego (za³±cznik nr 4 do SWZ)
4. W celu potwierdzenia spe³niania przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu zamawiaj±cy za¿±da:
1) dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia;
2) wykazu us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy; wzór – za³±cznik nr 5 do SWZ.
3) Wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami; wzór – za³±cznik nr 6 do SWZ;
Je¿eli wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji us³ug wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz us³ug, o którym mowa w pkt. 2), dotyczy us³ug, w których wykonaniu wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³.
4. W przypadku wskazania przez wykonawcê dostêpno¶ci podmiotowych ¶rodków dowodowych lub dokumentów, o których mowa w § 13 ust 1 Rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy, pod okre¶lonymi adresatami internetowymi ogólnodostêpnych i bezp³atnych baz danych, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawcy przedstawienia t³umaczenia na jêzyk Polski pobranych samodzielnie przez zamawiaj±cego podmiotowych ¶rodków dowodowych lub dokumentów.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
1. Wykonawca przystêpuj±cy do postêpowania jest zobowi±zany, przed up³ywem terminu sk³adania ofert, wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 6.200,00.z³ (s³ownie: sze¶æ tysiêcy dwie¶cie z³otych 00/100).2. Wadium musi obejmowaæ pe³en okres zwi±zania ofert±.
3. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
4. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy w banku Pekao S. A. I Oddzia³ w Nowogardzie numer rachunku 68 1240 3884 1111 0000 4209 2441. Wadium musi wp³yn±æ na wskazany rachunek bankowy zamawiaj±cego najpó¼niej przed up³ywem terminu sk³adania ofert (decyduje data wp³ywu na rachunek bankowy zamawiaj±cego).
5. Wadium wnoszone w porêczeniach lub gwarancjach nale¿y za³±czyæ do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcê dokumentu i powinno zawieraæ nastêpuj±ce elementy:
• nazwê daj±cego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiaj±cego), gwaranta/porêczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub porêczeniu musi byæ Gmina Nowogard,
• okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±/porêczeniem,
• kwotê gwarancji/porêczenia,
• termin wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia,
• zobowi±zanie gwaranta do zap³acenia kwoty gwarancji/porêczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne ¿±danie zamawiaj±cego, w sytuacjach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6. W przypadku, gdy wykonawca nie wniós³ wadium lub wniós³ w sposób nieprawid³owy lub nie utrzymywa³ wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y³ wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiaj±cy odrzuci ofertê na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
7. Zamawiaj±cy dokona zwrotu wadium na zasadach okre¶lonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.
8. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o dzielenie zamówienia. W tym przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2) W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. W powy¿szym przypadku wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany, niniejszej umowy wymagaj± aneksu sporz±dzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci.2. Zmiana umowy mo¿e byæ dokonana w przypadku okoliczno¶ci, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy, a w szczególno¶ci zmianie uleg³y przepisy prawne istotne dla realizacji przedmiotu umowy, z powodu dzia³añ osób trzecich uniemo¿liwiaj±cych wykonanie prac, które to dzia³ania nie s± konsekwencj± winy którejkolwiek ze stron.
3. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ wprowadzenia istotnych zmian postanowieñ niniejszej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, polegaj±cych na:
1) zmianie terminu zakoñczenia przedmiotu umowy,
2) zmianie sposobu spe³nienia ¶wiadczenia
4. Zmiana terminu zakoñczenia przedmiotu umowy, mo¿e nast±piæ w nastêpuj±cych przypadkach:
1) wyst±pi okoliczno¶æ le¿±ca po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci wstrzymania us³ug przez Zamawiaj±cego, z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcê;
2) wyst±pi± szczególne warunki atmosferyczne, uniemo¿liwiaj±ce prowadzenie us³ug zgodnie z warunkami w SWZ. Wyd³u¿enie czasu trwania umowy bêdzie równowa¿ne z czasem trwania ich wstrzymania;
5. Zmiany do umowy mo¿e inicjowaæ zarówno Zamawiaj±cy jak i Wykonawca, sk³adaj±c pisemny wniosek do drugiej strony, zawieraj±cy w szczególno¶ci opis zmiany i jej uzasadnienie.
6. Wszystkie okoliczno¶ci wymienione w niniejszym paragrafie stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê w formie pisemnej. Nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-03-21 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-03-21 09:15
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-04-19
INNE PRZETARGI Z NOWOGARDU
- Budowa drogi le¶nej po¿arowej nr 3 w Le¶nictwie Trzechel
- Modernizacja budynków na terenie Stacji prze³adunkowej odpadów w ¦winouj¶ciu, ul. Pomorska 10, 72-600 ¦winouj¶cie
- "Modernizacja hali sportowej przy II Liceum Ogólnokszta³c±cym w Nowogardzie" w formule zaprojektuj i wybuduj
- Budowa hali sportowej o wymiarach pola gry 20x40 m przy SP nr 2 w Nowogardzie - zaprojektuj i wybuduj
wiêcej: przetargi w Nowogardzie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- ¦wiadczenie us³ug w zakresie dowozu i odwozu dzieci do szkó³ po³o¿onych na terenie gminy Brudzew w formie zakupu biletów miesiêcznych w okresie od 1 wrze¶nia 2025 r. do 26 czerwca 2026 r.
- ¦wiadczenie us³ugi miejskiej taksówki specjalistycznej dla mieszkañców miasta Gniezna
- Zakup biletów miesiêcznych dla uczniów uczêszczaj±cych do jednostek o¶wiatowych prowadzonych przez Gminê Kartuzy w ramach sieci regularnych przewozów autobusowych o charakterze publicznym
- Dowóz uczniów z terenu Gminy Niegos³awice w roku szkolnym 2025/2026
- Dowóz dzieci z niepe³nosprawno¶ci± wraz z opiekunem z terenu Gminy Wierzchowo do ZPET w Bobrowie, Czaplinku i Drawsku Pomorskim, Przedszkola "Têczowa Kraina" w Gudowie, Zespo³u Szkó³ w ¦wierczynie
- Dowóz dzieci z niepe³nosprawno¶ci± wraz z opiekunem z terenu Gminy Wierzchowo do ZPET w Bobrowie, Czaplinku i Drawsku Pomorskim, Przedszkola "Têczowa Kraina" w Gudowie, Zespo³u Szkó³ w ¦wierczynie
wiêcej: (1) Us³ugi w zakresie publicznego transportu drogowego »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.