eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaBadanie opinii osób odwiedzających Warszawę w latach 2025-2026 z wykorzystaniem techniki TAPI



Ogłoszenie z dnia 2025-02-26


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Badanie opinii osób odwiedzających Warszawę w latach 2025-2026 z wykorzystaniem techniki TAPI

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Stołeczne Warszawa

1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd m.st. Warszawy

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015259640

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Pl. Bankowy 3/5

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 00-950

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniabzp@um.warszawa.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.warszawa.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Badanie opinii osób odwiedzających Warszawę w latach 2025-2026 z wykorzystaniem techniki TAPI

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fe195922-3c78-4a4d-a402-a60dc3d6d692

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00122311

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-02-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00657102/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.75 Badanie opinii osób odwiedzających Warszawę w latach 2025 – 2026 (TAPI)

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://zamowienia.um.warszawa.pl/pn/umw/demand/197890/notice/public/details

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się za pomocą środków
komunikacji elektronicznej. SWZ, zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia związane bezpośrednio z
postępowaniem dostępne są pod adresem https://zamowienia.um.warszawa.pl.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Określone zostały w pkt 5.5. SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/JŻE/271/II-33/25

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie badania opinii osób odwiedzających Warszawę w latach 2025-2026 z wykorzystaniem techniki TAPI (dalej jako „Badanie”). Zamówienie będzie realizowane w czterech etapach (dwa etapy w 2025 i dwa etapy w 2026 roku) od dnia podpisania umowy do dnia 7 grudnia 2026 roku. Badanie będzie się składało z 12 pomiarów – w każdym z etapów będą zrealizowane po 3 pomiary.
a) Od dnia podpisania umowy do dnia 8 sierpnia 2025 r. zostanie zrealizowany pierwszy etap Badania polegający na:
i. wykonaniu wszystkich elementów przedmiotu zamówienia, które są niezbędne do rozpoczęcia 1. pomiaru,
ii. realizacji i kontroli 1. do 3. pomiaru,
iii. raportowaniu 1. do 3. pomiaru, zgodnie z pkt II. 19) OPZ.
b) Od dnia 11 sierpnia do dnia 8 grudnia 2025 r. zostanie zrealizowany drugi etap Badania polegający na:
i. realizacji i kontroli 4. do 6. pomiaru,
ii. raportowaniu 1. do 6. pomiaru, zgodnie z pkt II. 19) OPZ.
c) Od dnia 1 kwietnia do dnia 7 sierpnia 2026 r. zostanie zrealizowany trzeci etap Badania polegający na:
i. wykonaniu wszystkich elementów przedmiotu zamówienia, które są niezbędne do rozpoczęcia 7. pomiaru,
ii. realizacji i kontroli 7. do 9. pomiaru,
iii. raportowaniu 7. do 9. pomiaru, zgodnie z pkt II. 19) OPZ.
d) Od dnia 10 sierpnia do dnia 7 grudnia 2026 r. zostanie zrealizowany czwarty etap Badania polegający na:
i. realizacji i kontroli 10. do 12. pomiaru,
ii. raportowaniu 7. do 12. pomiaru, zgodnie z pkt II. 19) OPZ.
Badanie będzie przeprowadzone z osobami odwiedzającymi Warszawę, tj. z turystami (pobyt z min. 1 noclegiem) i odwiedzającymi jednodniowymi przebywającymi na terenie Warszawy w 2025 i 2026 roku w dniach pomiarowych. Celem Badania jest poznanie opinii o mieście oraz charakterystyki pobytu osób odwiedzających Warszawę, a także poznanie struktury warszawskiego ruchu turystycznego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79320000-3 - Usługi badania opinii publicznej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-12-07

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowe doświadczenie badacza ilościowego

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Za spełniającego warunki udziału w postępowaniu zamawiający uzna Wykonawcę, który:
1. w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, należycie wykonał:
1) łącznie co najmniej 7 badań, w tym:
a. co najmniej 3 badania zrealizowane na losowych próbach osób, techniką ankieterskich wywiadów osobistych wspomaganych komputerowo TAPI lub CAPI. Liczba efektywnie przeprowadzonych wywiadów w ramach każdego z badań musi być nie mniejsza niż 1 500;
b. co najmniej 2 badania zrealizowane techniką ankieterskich wywiadów osobistych wspomaganych komputerowo TAPI lub CAPI zrealizowanych w miejscu publicznym (na ulicy, w parku, na plaży etc.). Liczba efektywnie przeprowadzonych wywiadów w ramach każdego z badań musi być nie mniejsza niż 1 500;
c. co najmniej 1 badanie zrealizowane techniką ankieterskich wywiadów osobistych wspomaganych komputerowo TAPI lub CAPI wśród osób odwiedzających określony w badaniu obszar (taki jak miasto, powiat, województwo, region, park narodowy) w celach turystycznych. Liczba efektywnie przeprowadzonych wywiadów musi być nie mniejsza niż 1 000;
d. co najmniej 1 badanie zrealizowane techniką ankieterskich wywiadów osobistych wspomaganych komputerowo TAPI lub CAPI, zrealizowane w miejscu publicznym (na ulicy, w parku, na plaży etc.), wykorzystujące co najmniej 3 wersje językowe kwestionariusza.
Uwaga: Badania wskazane w lit. a, b, c i d nie mogą się powtarzać.
2) co najmniej 2 badania zrealizowane techniką ankieterskich wywiadów osobistych wspomaganych komputerowo TAPI lub CAPI o wartości realizacji każdego badania nie mniejszej niż 150 000 zł brutto .
Uwaga: Badania wskazane w punkcie 12.2.1.1) SWZ mogą się powtarzać z badaniami z punktu 12.2.1.2) SWZ.
2. dysponuje lub będzie dysponował osobami, które skieruje do realizacji zamówienia, w tym:
1) minimum 1 badaczem ilościowym, który przez ostatnie co najmniej 5 lat pracował jako badacz ilościowy i w tym czasie:
a. opracował kwestionariusze wywiadów;
b. opracował raporty badawcze (tj. opracowania opisujące rezultaty badań i analiz, przygotowywane dla podmiotu zlecającego badanie)
do co najmniej 2 badań realizowanych techniką ankieterskich wywiadów osobistych wspomaganych komputerowo TAPI lub CAPI, z których każde było o wartości nie mniejszej niż 150 000 zł brutto i o liczbie efektywnie przeprowadzonych wywiadów nie mniejszej niż 3 000;
2) minimum 1 analitykiem/ specjalistą, który przez ostatnie co najmniej 3 lata pracował jako analityk i w tym czasie:
a. wykonał ilościową analizę danych oraz
b. wykonał kontrolę spójności logicznej zbiorów
dla co najmniej 2 badań realizowanych techniką ankieterskich wywiadów osobistych wspomaganych komputerowo TAPI lub CAPI, o liczbie efektywnie przeprowadzonych wywiadów, w ramach każdego z badań, nie mniejszej niż 2 000.
Uwaga: badacz i analityk nie może być tą samą osobą.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

a) wykaz dodatkowego doświadczenia badacza ilościowego wyznaczonego do realizacji zamówienia – przygotowany wg wzoru określonego w Załączniku nr 8 do SWZ. Wykaz służy do oceny ofert w pozacenowym kryterium oceny ofert opisanym w pkt 25.3. SWZ pn.: „dodatkowe doświadczenie badacza ilościowego”.
Uwaga: „Wykaz dodatkowego doświadczenia badacza ilościowego” w zakresie oceny ofert w kryterium określonym w pkt 25.3. SWZ nie podlega uzupełnieniu. W przypadku, gdy Wykonawca nie załączy do oferty „Wykazu dodatkowego doświadczenia badacza ilościowego” (Załącznika nr 8 do SWZ), Zamawiający przyzna wykonawcy 0 pkt w tym kryterium;
b) aktualny certyfikat jakości realizacji badań rynku i opinii społecznej PKJPA, przyznawany przez OFBOR (lub równoważny ) w kategorii badań ilościowych przeprowadzanych Face to Face, CAPI lub TAPI.
Uwaga: Wskazany certyfikat lub dokument równoważny podlega uzupełnieniu.

Certyfikat Jakości Badań PKJPA ustala minimalne normy jakości pracy w zakresie organizacji Działu Realizacji oraz sieci terenowej, rekrutacji ankieterów i koordynatorów, ich szkolenia, nadzoru i koordynacji ich pracy, a także kontroli poprawności wykonanej przez nich pracy. W ramach Programu odbywa się coroczny, niezależny audyt procedur obejmujący: szkolenia ankieterów, rekruterów i audytorów; kontrolę jakości pracy terenowej; dokumentację projektów badawczych.
Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR) powstała w 1997 r. i jest jedynym w Polsce stowarzyszeniem skupiającym wyłącznie instytuty badawcze, powołanym w celu kontroli przestrzegania norm etycznych oraz metodologicznych w badaniach opinii i rynku, a także działającym na rzecz publicznego zaufania do badań.
Równoważny, tj. w ramach którego odbywa się niezależny audyt procedur obejmujący: szkolenia ankieterów, rekruterów i audytorów; kontrolę jakości pracy terenowej; dokumentację projektów badawczych oraz który kończy się nadaniem certyfikatu np. ISO 20252.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

Aktualny certyfikat jakości realizacji badań rynku i opinii społecznej PKJPA, przyznawany przez OFBOR (lub równoważny ) w kategorii badań ilościowych przeprowadzanych Face to Face, CAPI lub TAPI.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Przewidywane zmiany treści zawartej umowy zostały określone w § 12 wzoru umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-03-06 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://zamowienia.um.warszawa.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-03-06 10:10

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-04-04

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.